Mida teha mosse piduritega,et läbi saada tehnoülevaatuselt

(03-07-2016, 22:13 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Ühe silla pidurdusjõud võib erineda 60%, kas mul on õigus?

Kui ühe silla peal olevate pidurite pidurdusjõud erinevad 60%, siis paned libedaka kraavi nii et pilpaid lendab.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(04-07-2016, 01:21 AM)viplala Kirjutas:  
(03-07-2016, 22:13 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Ühe silla pidurdusjõud võib erineda 60%, kas mul on õigus?

Kui ühe silla peal olevate pidurite pidurdusjõud erinevad 60%, siis paned libedaka kraavi nii et pilpaid lendab.

Paber kannatab kõike. Iseasi mis % ülevaataja enam ülevaatuselt läbi ei lase.
Vasta

Ma küll ei ole mosse piduritega kursis, aga see 6mm polt tekitas küll ühe küsimuse:

Nimelt see 6 mm vahet on ju tulnud erinevate piduriosade(tavaliselt trummel ja klotsikatted) kulumisena. Kas siis ei teki edasisel kulumisel seda riski et kõige ebasobivamal hetkel võib töösilindri kolb oma pesast välja tulla? Olen kohanud sellist asja 2000a hondal, millel oli klotsi katet veel paar milli peal ja trummel oli kulunud oma maksimummõõtu ja järsul pidurdamisel lendas kolb silindrist välja.

Ise olen keevitanud hädapärasel vajdusel klotsi alumistele otstele natuke materjali juurde, mis tagab selle, et kolbide omavaheline kaugus ei suurene.

Või on mossel see kolbide liikumismaa niivõrd suur?

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Jah,on see kartus küll õigustatud,et kui asjad liiga kulunud,võivad mansetid koos kolbidega liiga välja tulla. Seda tuleb alati jälgida. Kui asi juba nii kaugel,tuleb uued katted panna. Häda ongi selles,et seda polti on sinna vaja sellepärast panna,et katted võivad küll head olla aga see õla asend jääb peale käsipiduri hooba tõmmates selliselt,et ei pidurda. Klotsi otstele võib ka jupid otsa keevitada,kui viitsimist on. Lihtsam on panna jälle järgmised katted. Tegelikult oleks vaja nende klotside ja katete vahele 1-1.5 jne.... mm. plekiriba panna,sest originaalmõõdus katete panekul ei pruugi asjal palju jumet olla,kui trummel ka kulunud. Kellel näiteks veneaegset pehmet pidurikatet...saab panna paksemad katted. Üldse annab nende piduritega sada imet teha,lõplik tulemus võiks olla selline,et kõik toimiks ja auto pidama saaks. Wink
Vasta

Mosse pidurite tegemine on küll üks lihtsamaid asju-võrreldes nt 05,07 tagatuledega,aga õnneks pole viimaseid omanud,olen näinud aga omaniku piinu Big Grin .
Vasta

(07-07-2016, 10:46 AM)ahtos Kirjutas:  Mosse pidurite tegemine on küll üks lihtsamaid asju-võrreldes nt 05,07 tagatuledega,aga õnneks pole viimaseid omanud,olen näinud aga omaniku piinu Big Grin .

Seda küll aga lihtsad asjad ongi keerulised. Tänapäeval kus käib kibekiire uute osade paigaldamine...aga aeg on edasi läinud ja paljud enam lihtsate asjadega hakkama ei saagi. Teinekord on vaja vana asja pisut sügada,et jälle tööle saada. Need oskused aga kipuvad ajapikku kaduma.
Ja eks igal mehel omad piinad.
Vasta

(07-07-2016, 10:46 AM)ahtos Kirjutas:  Mosse pidurite tegemine on küll üks lihtsamaid asju-võrreldes nt 05,07 tagatuledega,aga õnneks pole viimaseid omanud,olen näinud aga omaniku piinu Big Grin .

Polnud nende tulede tegemine hull midagi, rajad said lihtsalt traatidega asendatud ja põlesid veel kaua.   Big Grin
Vasta

(03-07-2016, 21:31 PM)honkomees Kirjutas:  
(03-07-2016, 11:35 AM)Regardman Kirjutas:  ... Tagumistele piduritele uued klotsid, läksid kõpsti kokku ka ning muretu. ... Laks süsteem valmis, otse ülevaatusele. Ei mingit sõitu eelnevalt. Kolm korda tehti pidurit, sest öeldi, et tulemused olid nii vinged, et on liiga ebareaalne tulemus. ...

No mul just vastupidised kogemused, paned kogu kupatuse uue (klotsid, silindrid, vedrud jm remkomplekt), pidurite koguefektiivsus ebapiisav ja lisaks veel eri rataste erinevus väga suur. Aitas ikka vana hea kampol.

Trumlid kulumata, siis võib sellist trikki teha. Kui kulunud, ongi erinevused sees.
Vasta

(05-07-2016, 20:59 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Klotsi otstele võib ka jupid otsa keevitada,kui viitsimist on. Lihtsam on panna jälle järgmised katted.

Ma nüüd ei nori, aga kas tõesti on kiirem panna uued katted?

Äkiste keegi paneb siia üles pildi või viite ühest jutu all olevast mokitsa tagapiduriklotsist ja spetsiaalselt sellest regulaatorist... Et kas see klots on alt otsast siis ülekaalulise mehe kõhukuju asemel nälginud mehe oma? Ilmselt ta niisugune ongi, kuna regulaator on tal vist ju all otsas...

Ausalt, mul ei ole kokkupuudet olnud moskvichiga seega lihtsalt uurin ja ei nori. Ise leian, et minu jaoks on katete neetimine suurem/aegavõtvam töö kui surts keevitust ja freesi või relakaga üle käia... Ma olen seda uuematel masinatel vahest harva kasutanud kui muud üle ei jää...

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

Mulle ei ole katete neetimine eriti suur ettevõtmine kuna olen asjaga juba pea üle 25 aasta tegelenud...  Nojah,ega see otstele keevitamine nüüd ka liiga kaua aega ei võta. Big Grin  Paljudele käivad kõik sellised ettevõtmised nagu tihendite tegemine,katete neetimine,osade vahetus.....üle jõu ja võimete. Teinekord loen ja imestan,et küll asjad on jutu sees nii ilmvõimatuks ja keeruliseks kirjutatud,et endalgi tuleb hirm lausa peale....  Mõni häda on nii suureks paisunud,et linnasõidust on saanud lausa Pihkva reis..... Big Grin
Vasta

(08-07-2016, 23:29 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ....  Mõni häda on nii suureks paisunud,et linnasõidust on saanud lausa Pihkva reis..... Big Grin

no Pihkva ots ju puhta köömes, vat Tartu või hoidku jumal Tallinna sõit, see on murekoht. Pihkvas käisin viimati nii nädalapäevad tagasi, Tallinnast on õnnestunud end üle aasta eemal hoida ja Tartusse pole ka 2-3 kuud asja olnud.

Nii et ära neid võrdlusi väga loobi Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne