Projekt TeeRöövel ehk ДЗ-99
#1

Huvi vanatehnika vastu tundub olevat üha süvenev, olles proovinud pikalt end tagasi hoida ja mitte igasugust ettejuhtuvat kola garaasi kokku tassida pole vilja kandnud, hiljuti lõin üldse asjale käega. Kui tehnika tahab minu juurde tulla siis tulgu. 
Nimelt olen 4-5aastat suht tihti ühest ilusast kõllasest kaunitarist mööda sõitnud, nüüd ükskord aga jäin pidama ja tegin juttu... ja siin ta siis nüüd on, ehk sai soetatud üks teehöövel. Täiesti lambist....

Üldiselt andmeid ka
Arvele võeti 1982a.

Pikkust 8650
Laiust 2300 mm
Kaalu 9850 kg
Käiguvalikut 4-38 km / tunnis
Mootor 7.4 liitirne Altai A41 90hj
Käigukast manuaal. (Tulevikus võiks olla automaat)


Masin viimased kolm aastat tööd pole teinud. Seisma jäi ülekandes laagri purunemise tõttu. Homme toon uue laagri ja vast on ka aega et pill kokku laduda. Käivitusmootorilt on muidugi karpa ja magneeto jalga lasknud. ;Wink  Muidu enamvähem komplekne masin, kaasa tuli hunnik varuosi sh. käigukast ja üks külgülekanne jpm...    Esisilla rataste kallutamise silindri saab ka teise esisilla küljest, hetkel silindri asemel jäik ühendus.


Paar pilti ka kuiva jutu lõpetuseks.


[Pilt: 01104805772c0e4.jpg]

[Pilt: 01104805793c477.jpg]

[Pilt: 01104805817368e.jpg]

[Pilt: 0110480583875ee.jpg]

[Pilt: 011048058913638.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2

Ma ei näeq üttegi pilti.
Vasta
#3

Sama siin, siiani ei näe pilte - ka jumzi teemas.
Vasta
#4

Ma küll näen. Ilusad "kirpitsid" kaadrisse saadud. Wink

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#5

Ahh persse see picasa, viskasin nagisse üles ja nüüd peaks näha olema.  Big Grin Toungue

Viimane aeg foorumile oma fotopank teha...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#6

Siia saab peaaegu normaalselt pilte otse panna, paraku mahupiirang ajale jalgu jäänud. Sorry risustamise pärast!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

Kui järgmine aasta natuke eurorahasid eraldatakse on mul härra Luigele töö kohe olemas.


Vasta
#8

Nojah,kunagi limpsasin ka mina keelt ühe Paide vana teehöövli peale aga kahjuks ei hakanud hammas peale.
Ega sa nüüd enam öösiti magada ei saa....pead valvel olema,sest teed vaja lahti lükata....
Kas soopeal sõitmiseks paigaldad topeltrattad? Big Grin

T.

Ps. laagert siiski ei leidnud.
Vasta
#9

(12-09-2016, 07:14 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Nojah,kunagi limpsasin ka mina keelt ühe Paide vana teehöövli peale aga kahjuks ei hakanud hammas peale.
Ega sa nüüd enam öösiti magada ei saa....pead valvel olema,sest teed vaja lahti lükata....
Kas soopeal sõitmiseks paigaldad topeltrattad? Big Grin

Aga kui on soovi siis on vast praegugi veel võimalik mõni DZ seotada. Ise selles valdkonnas mittetegeva isikuna tean kolme eestis paiknevat masinat millest kahe asukoht on silme ees. 
Siis on ka vaikus veel teisigi marke. Üks höövel on mul siinsamas lähedal, kui nüüd köögi aknast vaatan binokliga siis umbes 1.5km kauguselt katus paistab.  

Vaevalt see masin enam kunagi tasulist tööd tegema hakkab, puhtalt omatarbeks ehk tööd enda talu ja vanamehe talu maadel. 
Põllapeale tuleb veel krossirada omatarbeks mille hoolduseks see isend välja sai otsitud üldse.

Soopeale vast asja pole, kolisin ära mäe otsa sügisel, siin keskmine kõrgus 65-70meetrit merepinnast... Wink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#10

(12-09-2016, 07:14 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Nojah,kunagi limpsasin ka mina keelt ühe Paide vana teehöövli peale aga kahjuks ei hakanud hammas peale.
Minul hakkab igakord suu vett jooksma kui CORBEX'i höövlit näen Big Grin  Aga see selleks Toungue


(12-09-2016, 07:42 AM)mlsluik Kirjutas:  Aga kui on soovi siis on vast praegugi veel võimalik mõni DZ seotada. Ise selles valdkonnas mittetegeva isikuna tean kolme eestis paiknevat masinat millest kahe asukoht on silme ees. 
Siis on ka vaikus veel teisigi marke. Üks höövel on mul siinsamas lähedal, kui nüüd köögi aknast vaatan binokliga siis umbes 1.5km kauguselt katus paistab.  

Vaevalt see masin enam kunagi tasulist tööd tegema hakkab, puhtalt omatarbeks ehk tööd enda talu ja vanamehe talu maadel. 
Põllapeale tuleb veel krossirada omatarbeks mille hoolduseks see isend välja sai otsitud üldse.

Soopeale vast asja pole, kolisin ära mäe otsa sügisel, siin keskmine kõrgus 65-70meetrit merepinnast... Wink
Tasulist tööd sellise höövliga praegusel ajal tõesti ei tasu tegema minna, kuna jõudu tal väga pole. Kui krossiraja ehitamiseks läheb siis annan igaksjuhuks väikese soovituse, et höövliga ei tasu põllupeale mulda nügima minna kuna höövel ei taha eriti mullapeal tööd tehes edasi liikuda(papud hakkavad all ringi käima Big Grin ), aga kruusa või killustiku peale kannatab ilusti minna Cool . Mina isiklikult leiutaksin talle tahaotsa mingi lisaraskuse ja ka esiotsa natuke raskemaks. Wink
Kas starteri peale minemist ei ole plaanis? Tuttaval höövlijuhul(töökaaslasel) juhtus kunagi veneajal selline lugu sama marki höövliga, et mootor suri välja sel hetkel kui masin oli sellises asendis, et balanziirid olid ülestõusnud ja uksed kinni blokeerinud... Smile
Vasta
#11

Mr Luik ütles ühes teemas, et tehnikaihalusel pole piire - täpselt nii ongi....teehöövel hobisõidukiks on juba klass omaette. Väga äge. Sellel veavad tagumised 4 ratast?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta
#12

Veavad kõik tagumised jah, selles mõttes et nüüd veavad jah.  Nimelt hommikul põrutasin alustuseks mulgipealinna firmasse Andry (http://andrymt.ee) mis pakkus mulle puuduolevaid laagreid kohe laost ja hea hinnaga.  Võrdluseks tartu alas ja kuul jms firmad kukkusid ähkima et laos pole ja tellime jne jne muu selline pläma ning tüki hinnaks alates 60€ tükk. Viljandist sain kolme kümpi eest kaks laagrit ja neli stopperit jms pudi....   Soovitan soojalt, tänud neile kes mulle seda kohta soovitasid. 

Igatahes päeval tegelesin kodus kõige pisema pere hoidmisega ning selle töö kõrvalt õnnestus tagasilda mineva flantsi korpus kokku laduda(Selle võtsin eile höövli juurest kaasa) ning õhtul kui perenaine koju jõudis võtsin vanamehe kaasa ja panime ajama... ikka höövli juurde. Isa viskas käivitusmootorile magneeto ja karpa peale ning mina ladusin silla kokku ja panin käigukasti ja silla vahelise kardaani alla. Proovikäivitus vajutas suu ammuli, läks peale kolme aastat seismist esimesest pöördes käima... tubli pada siis sel juhul.   Siis tegelesime edasi kinnijäänud siduriga. Kaaned maha ja pihustiga diisel peale, samuti keerasin kardaanii pealt piduri maha... Miks maha, enamus oleks peale keeranud... aga vale lähenemine. Kui pidur maha keerata siis pedaali vajutades surub käppadega rohkem ketast laiali, kui pidur peale keerata siis enam siduri lahutamiseks pedaali käiku ei jagu...  Igatahes mootor uuesti käima ja hüppasin sanga, pöörded võimalikult maha ja käik sisse ning lahti see oligi. Hüdraulika toimis ning terad sai maast lahti, proovisõitugi tehtud. Rehvid täis ja tuld.

Esimesed hääled


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#13

Samast firmast olen ka ise kõik vajaminevad laagrid saanud ja need on ka pidama jäänud. Kunagi ostsin ühest kohalikust poest relakale laagri aga ei kestnud. Käisin mitu korda poes....ja ikka sama jama. Ometi kiireid pöördeid kannatav laager. Pakend vähemalt viitas sellele. Nojah, sealt sakslase osade laost toodud laager jäigi kenasti kestma. Tõesti toredad ja abivalmis inimesed seal.

T.
Vasta
#14

(13-09-2016, 08:08 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Samast firmast olen ka ise kõik vajaminevad laagrid saanud.........
Tõesti toredad ja abivalmis inimesed seal.

T.

Tõsijutt, soovitan soojalt. 


Aga täna hommikul kell 4 oli äratus, laadisin bussile generaatori ja kompressori peale ning panin ajama. Höövli juurde jõudes sai rehvidesse soliidne rõhk sisse surutud ja natuke enne kella 6 said siis tuli kolvile aetud ja kodupoole minema. Igatahes maru pime oli veel. Õnneks polnud pikk maa tulla, ca 30 km ehk Viljandimaalt Leiest - Tartumaale Kavildasse.    Sõit möödus tõrgeteta st et ühe jutiga, ca tunniga sai tehtud. Peale esimest paari km hakkas roolivõim ka tööle ning peale seda oli lausa lust sõita, rehvid olid vaid maru kandilised esialgu.  Big Grin
Esimene suurem töö masina juures on üles leida pidurid, peremees teadis rääkida et neid pole sel isendil kunagi õieti olnud... ;Wink   praegugi absoluutne null...   Aga muidu ülejäänud osa toimib kõik, hüdraulika jne on ok.

Pilt vahetatud laagrist ja käepärasest tihendimaterjalist ehk kukerpillide vinüülplaadi ümbris...


[Pilt: 1]
[Pilt: 1]

Vanake jõudis siis koju
[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

[Pilt: 1]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

Lihtsalt infoks, et Tartus vanemale tehnikale tasub laagrit ja simmerit küsida Tähe tn lõpust, http://iuna.lv/et/kontaktid/
Hea valik kohapeal. Veoka rattalaageri kohta oli Alaskuulis jms sama jutt, tellimise peale ja alates 70 euri. Iunast sain 12-13 euroga ja kohapeal olemas.
Vasta
#16

Äge riistapuu! 


Aga
Mõned küsimused. 
Mismoodi sel käivad tera kaldenurga määramised? Kas om miskine kell või indikaator selle jaoks? 
Ühe uuema röövli pealt nägin, et igal pool on rõhukellad millegi jaoks. Tera surve jaoks ehk? 
Kui mahukas tal kütuse ja hüdropaak on? 
Roolisüsteem on ikka dosaatorpumbaga või on sel ka miskine karbisüsteem?
Ja kas plaanid ette miskise teistmoodi otstarbega tera ka teha? 

Aga tõesti. Väga omapärane projekt. 5 pluss komadega! Big Grin

Almost Again
Vasta
#17

(13-09-2016, 10:20 AM)Necro Kirjutas:  Mismoodi sel käivad tera kaldenurga määramised? Kas om miskine kell või indikaator selle jaoks? 
Ühe uuema röövli pealt nägin, et igal pool on rõhukellad millegi jaoks. Tera surve jaoks ehk? 
Kui mahukas tal kütuse ja hüdropaak on? 
Roolisüsteem on ikka dosaatorpumbaga või on sel ka miskine karbisüsteem?
Ja kas plaanid ette miskise teistmoodi otstarbega tera ka teha? 

Tera kalde määrad silmaga.   Laserid jms pudi olemas ühe uuema liigikaaslase pealt kuid eks näeb kas siia neid peale panen. Hetkel pole vajadust. 
Kütusepaak tundub olema miskit 100-150 liitirit ehk? Hüdroõli oma pole uurinud, eks 50-100 vast.
Rool on dosaatoriga ja kergem kui mõnel autol.
Ette jääb see sahk... esialgu.


Eks see höövel on nagunii puhtalt hobiotstarbel ja kasutan seni kuni põhjast jälle mõne korraliku lokomo või vammase hea hinnaga leian.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#18

(13-09-2016, 10:20 AM)Necro Kirjutas:  Ühe uuema röövli pealt nägin, et igal pool on rõhukellad millegi jaoks.

Need kellad on jah tõstesilindrite töösurve jaoks. Eriti olulised on need siis kui kasutatakse kerg- või pressujuvreźiimi. Sellel aparaadil vist selliseid reziime pole minuteada, aga ehk oskab Meelis täpsustada seda.
Vasta
#19

(13-09-2016, 11:10 AM)mlsluik Kirjutas:  Eks see höövel on nagunii puhtalt hobiotstarbel ja kasutan seni kuni põhjast jälle mõne korraliku lokomo või vammase hea hinnaga leian.

Et siis annetad Maanteemuuseumile, töötavana Big Grin
Vasta
#20

Kuna oli nagunii IKH poole asja siis kiikasin samas ka terade leti poole. 
Hetkel on all sile tera mis keskelt kergelt looka kulunud, selle saaks teisipidi pöörata ja asi tahe. Kui kuna talv on ukse ees siis peaks ehk hoopis hammastera või võrktera peale mõtlema. Paar ämbritäit tappe on ka üle kuid siis tuleb jällegi tappie jaoks eraldi teraraam alla panna mis pole mitte just odav lõbu. Tundub et on mõistlikum kaks 1.5 meetrist hammastera soetada ja asi tahe.  Või on kellegil üle kolme meetri jagu?  Rolleyes   ja soovib neid ära müüa?  Toungue

Teine asi on see et kas keegi leiab дз-99 käikude skeemi. Otsisin natuke aga nagu ei jäänud kusagilt silma. Vasaku käe alt põrandal on siis valikus aeglased ja kiired käigud, alla lükates aeglane, ülespoole kiire. Parema käe alt käigukangist leiab vasakule ja ette lükates tagumise käigu, vasakule taha tuleb siis vist esimene. Keskmise rea peal tundusid olema kiiremad käigud ja paremal jällegi vähe aeglasemad. Tulles sügasin miskit sobivat sisse ja tuld, polnud aega väga süveneda. Pole hetkel masina lähedal ka et järgi proovida, ehk saab muutmoodi ka selgust. Kabiinis ühtegi vastavat spilkat ei näinud.


[Pilt: 1]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne