VAZ porilapakad jms varustuse algupärasus / tehasekomplektsus
#1

Üks fundamentaalne küsimus,kuna muutusid porikummid VAZ 2106l? Kas kohe alguses või oli miski üleminek?


Vasta
#2

(31-10-2016, 19:44 PM)kopraonu Kirjutas:  Üks fundamentaalne küsimus,kuna muutusid porikummid VAZ 2106l? Kas kohe alguses või oli miski üleminek?

See on hää küsimus. Võiks ütelda, et 2106 (ja ka paljudel teistel, sapikal olid tehasest) polegi nad muutuda saanud, kuna neid pole tehasest küljes olnudki.
Vasta
#3

2101-8404310-20 ja 2101-8404311-20. Parem ja vasak. Ei olnud küljes ilukilpe, välispeeglit, kojamehe luudasi...
Vasta
#4

Jäi silma paar toredat "pea tutika null-kuue" garaazhileidu (kahjuks küll 90ndate algusest)
https://www.drive2.ru/b/457290460478571577/
https://www.drive2.ru/b/2154827/
https://www.drive2.ru/b/2758417/
Vasta
#5

Teemasse porikumm:
Kui VAZ 2101 ja 2103 olid identsed Zigulii kirjaga porikummid.
Siis VAZ 21011 tulekuga tulid ka Lada märgiga porikummid? Hilisematel VAZ 2106 olen seda küll kohanud.
Küsimus on kas 1977 kasutati veel vana kirjaga või juba 21011 tulnud uue kujundusega porikumme?
Mina pole pädev vastama,kumb on õige.


Vasta
#6

Kuidas siis on selle asjaga? Kui tehasest pole küljes olnud ja soovi korral pidi eraldi juurde maksma porikummi eest. Kas ta siis oli lisavarustus või tehasevarustus? Sama lugu oli raadioga, antenniga, põrandamattidega ... Peeglid olid ikkagi küljes. Kojamehed olid salongis, et ära ei varastataks.
Vasta
#7

Nõukogude riigikorra aegu sõiduautoga tehnilisel ülevaatusel käinud inimesed peaks ju mäletama-porikummide olemasolu kontrolliti ja neid peeti lausa kohustuslikuks. Vähemasti mina mäletan nõnda oma kogemuste najal. Ega siis ilmaasjata sõiduteele pudenenuid üles korjatud ja väiksemate vigastustega isendeid ära lapitud.
Mäletan justkui hämaralt, porikummid olid ikka kaasa pandud.
Vasta
#8

(02-11-2016, 15:53 PM)motamees Kirjutas:  Kuidas siis on selle asjaga? Kui tehasest pole küljes olnud ja soovi korral pidi eraldi juurde maksma porikummi eest. Kas ta siis oli lisavarustus või tehasevarustus? Sama lugu oli raadioga, antenniga, põrandamattidega ... Peeglid olid ikkagi küljes. Kojamehed olid salongis, et ära ei varastataks.

Kõik, mis lihtne ära varastada, kojameheluuad, ilukilbid, välispeegel olid pagaasnikus plommi all. Kas NSVL ajal sai autot tellida, tellida lisavarustust Big Grin Ametühing eraldas ostuloa näiteks VAZ 2106 ja läksid ostsid selle mis hetkel poes valida oli Big Grin Kui on asjal varuosa number järelikult on auto külge kuuluv.
Vasta
#9

Isiklikult polegi asja veel lõpuni uurinud. Olen kindel, et tagumised lapakad olid küljes tehaseautol või siis kaasas, bagassis. Esimesi polnud. Tuli paigaldada lisa kronsa ja sinna läksid lapakad. Minu autol neid õigeid tagumisi enam küljes ei olnud, sest too plekiriba kuhu nad kinnitatakse oli hapnikuga ühinenud, rooste oli nad purenud. Polditatud olid sinna ikka rauast vinklid aga nende asend, kumm ja kõik muu vale. Tahtsin hiljuti tagumised paigaldada, kuid töö jäi pooleli. Siiski vaja värvkatet veidi poleerida ja need lapakad jäävad segama.
Vasta
#10

(02-11-2016, 18:26 PM)ZIL 131 Kirjutas:  ... Kas NSVL ajal sai autot tellida, tellida lisavarustust  ... 

Sellepärast oligi asi imelik, et tehasest polnud porikumme, aga ülevaatuselt läbi ei saanud ilma nendeta.
Midagi tellida ei saanud poest tõenäoliselt küll. Kui aga oli autole lisatud, siis pidi eraldi juurde maksma. Minu Nival tuli juurde maksta halogeenpirnide eest. Tavaliselt olid R2 ees. Vat nagu praegu ksenoontuled. Nival olid porikummid küljes. Mingid asjad olid veel lisavarustuses, mille eest tuli juurde maksta, aga enam ei meenu. Üks asi oli vist suuremad kardaaniristid. Raadiot ei olnud.
Vasta
#11

Ma pean veidi arhiivi materjale kaevama aga kaldun arvama,et 1977-a VAZ 2106 ja üldse alguse otsa 06d olid Zigulii kirjaga porikummidega. Uuemad kataloogid ehk peale 1982.a näitavad juba Lada märgiga porikummi. Aga hetkel ei julge ma öelda,kuna siis täpselt see üleminek oli.

Ma ei väida,et isand Motamees ajab vale juttu,sest elu oligi NL selline nagu anektoodis vene vs ameerika põrgu.
Kuid ma usun,et porikumm võis olla ikkagi kaasa kui mitte küljes. 
Aga on ka lugusid,kus poest ostetud autodel olid puudu ilukilbid ja muud läikivad vidinad. Samuti nii nagu summuti otsaga,kippusid ka porikummid vandaalide ohvriks langema.


Vasta
#12

(02-11-2016, 13:12 PM)rulli Kirjutas:  Jäi silma paar toredat "pea tutika null-kuue" garaazhileidu (kahjuks küll 90ndate algusest)
https://www.drive2.ru/b/457290460478571577/
https://www.drive2.ru/b/2154827/
https://www.drive2.ru/b/2758417/

Mitte ühelgi neist ei ole küljes porikumme. Esimene on toodud otse poest ja keevitatud kinni garaasi, ilma registreerimata. Sellisena neid müüdigi. Porikumme pole näha isegi lahtiselt, kuigi kõiki teisi asju näidatakse.
Vasta
#13

Mina mäletan, et mingitel variantidel olid porikummid logarite küljes. Ja logar oli nn.lisavarustus Big Grin
Vasta
#14

(03-11-2016, 10:53 AM)motamees Kirjutas:  
(02-11-2016, 13:12 PM)rulli Kirjutas:  Jäi silma paar toredat "pea tutika null-kuue" garaazhileidu (kahjuks küll 90ndate algusest)
https://www.drive2.ru/b/457290460478571577/
https://www.drive2.ru/b/2154827/
https://www.drive2.ru/b/2758417/

Mitte ühelgi neist ei ole küljes porikumme. Esimene on toodud otse poest ja keevitatud kinni garaasi, ilma registreerimata. Sellisena neid müüdigi. Porikumme pole näha isegi lahtiselt, kuigi kõiki teisi asju näidatakse.

Kahel viimasel on vähemalt pilt, kus näha tagumise porilapaka kronstein Big Grin Muidugi tervest pagaasniku sisust pilti pole. Via,lt peab küsima, kas olid juba küljes, või pani ise? Muidugi 357 km jõudis esimene omanik nii mõndagi teha Big Grin
https://www.youtube.com/watch?v=yViqhNu-...access1977
Vasta
#15

Kodanik via VAZ 2106 on need kummid olemas aga kujundus on juba uuem,see mida kataloog pakub. 
Olles konsulteerinud vanemate olijatega kaldun arvama,et Zigulii kirjaga porikumm on õige varajasele 2106le.


Vasta
#16

(03-11-2016, 17:20 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Kahel viimasel on vähemalt pilt, kus näha tagumise porilapaka kronstein ...

...Kronstein oli küljes. Selle vastu pole vaielnudki.

Ka esimest porikummi müüdi eraldi juurde. Kinnitus kronsaga esimese konveierikäpa auku. Teine esilapaka variant oli koos alumiiniumist logariga. See oli parim.
Vasta
#17

(03-11-2016, 18:49 PM)motamees Kirjutas:  ...Kronstein oli küljes. Selle vastu pole vaielnudki.

Ka esimest porikummi müüdi eraldi juurde. Kinnitus kronsaga esimese konveierikäpa auku. Teine esilapaka variant oli koos alumiiniumist logariga. See oli parim.

Kui liikuda esimese lehe lõppu, on seal 2 ja 3 osa;
https://www.drive2.ru/b/2165882/
Seal näha ka logarid, mis küll sama tehase toodang pole, vaid "aftermarket". Seal rohkem pilte ka pagassi sisust

Iseasi tõesti see, mis antud mudeli tootmisperioodi juures muutus ja kuivõrd saab uuemaid mudeleid vana taastamisel aluseks võtta.
Vasta
#18

Sellised logarid käisid mul hiljuti õuest läbi, olid Eestis tehtud, ENSV-s siis.

PS kas keegi saaks selle OT siin eraldi teemaks moondada? 

PPS mingi jama on postituse tegemisega, olgu tsiteerimisega või ilma, ikka tunglevad siin tühjal lehel mingid klaasipesupaagid Sad

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#19

Ilus. Leia tagumised porilapakad.
https://auto.ru/cars/used/sale/vaz/2106/...4780-785e/
Vasta
#20

ülalolev porikummiarutelu oli algselt Bergi 06 teemas. Küsimus (või pigem "küsimusele vastamine" Smile ) on keerulisem - väärib lausa eraldi teemat.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne