Ksf! S2si postitatud Alpina sildid on ilmselt pealesõja teema, neid on mitmes erinevas teostuses, st veidi erinevaid. Papperitzi raamatus on just sellise sildi kohta info (andmed lgp. Janis Sereginsilt), see meid kuhugi edasi ei vii. Alpina nimelisi jalgrattaid pakutakse ka tänasel päeval.
Pallas oli saksa firma, meie kustnike koolkonnaga siin pistmist ei ole.
Iseenesest on huvitav, et Alpina jalgrattaid mainitakse 1937/38 aasta reklaamides kõrvuti välismaa tootjate jalgratastega, eraldi välja toomata, et tegu võiks olla Kapsi oma toodanguga. Antud Alpina raaminumber on v51xx, Valdo meeste ASK-sildiga jalgratta raaminumber on t (pole kindel, on mul foto, aga ei saa tähest aru, igatahes pole v, pigem on siiski väike E) ja 53xx. Reklaamides pole ilmselt aga ASK-jalgratastest juttu? Muidugi kõlaks see "ASK-jalgrattad" veidi naljakalt, vb selle asemel kasutatigi terminit kroomrattad oma tehasest? No mitte ei mäleta, aga vist rattaid Valdo raamil ei olnud, st aastaarvu kindlalt ei tea. Samas jällegi on see kindlasti sealt samast 30-ndate lõpust, alates 37 edasi.
Oleme saanud uurimiseks jälle uue valdkonna, raamid numeratsiooniga väikese kõrgusega täht ja XXXX või 5XXX. See numeratsioon tundub kuidagi ikkagi rohkem kohalikule tootjale viitavat, samas toodanguhulk 5000 - 6000 on Kapsile liiga suur, kui arvestada, et see "teine jalgrattamüügi laine" reklaamide järgi algas alles 1937. Aga algus on tehtud, küsimused on õhus ja küllap tuleb infot juurde ja saame ka vastuseid.
Igatahes väga tore, et sellised asjad (ASK ja Alpina) on välja tulnud ja avalikuks tehtud. Muidugi pole normaalse inimese jaoks sel kõigel mingit mõtet, normaalne inimene tahaks jalgrattaga sõita, kiiresti ja väikese vaevaga, või ütleme jahuda ketaslõikurite ja lõikeketaste teemadel tundide ja päevade kaupa, ilma et see jahumine kuhugi välja viiks või midagi annaks, peale eneseteostuse ja suhtlemisvajadeuse rahuldamise.