Solo JUMZ 6L
#21

(30-04-2016, 17:52 PM)MAZ Kirjutas:  Tihendid juba ammu uued tehtud,vanad olid juba sellised,et ajasid karva!
Loodame,et see tänapäeva paraniit ,kehvem pole vanaaja omast.

need tihendid ka muidugi aga ma pidasin silmas filtri elemendi otsi. originaal filtril on otstes kummi tihendid, nii et sealt ei pääseks kütus läbi. fotol oleval õlifiltri elemendi otsad plekist ja seal ei ole tihendit. ilma tihendita jookseb sealt kütus läbi, see vedru ei tõmba nii kõvasti seda filtrit kinni.
Nende paraniit tihendite valmistamine on igavene töötus ja ma asendasin nad punase hermeetikuga, panin suht paksu kihi ja ei tõmmanud kohe polte lõpuni kinni vaid käisin aegajalt pingutamas. hetkel igatahes peavad ja loodan, et ka tulevikus. kui vaja lahti saada korpus eks siis paistab kas oli hea mõte neid kinni liimida.

Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta
#22

(30-04-2016, 18:08 PM)Buzzet Kirjutas:  See materjal väga hea, tegin oma jumzidele enamus õlitihendeid sellest (va. Plokikaanetihend, väljalaske tihendid). Kasutasin paksemat varjanti ainult ja tegin kõikidele tihenditele ka õrna silikoonkile kihi peale. 2a mootorid kuivad olnud väljaspoolt

kust sa paraniiti ostsid? ma ostsin põllumehe kaubamajast aga seal oli metall armatuuriga ja seda on igavene tüütus lõikuda eriti väiksemaid tihendeid.
paraniit peaks sobima vist ka tsentrifugaal õlifiltri kaane alla? hetkel ka seal punane hermets ning toimib.

Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta
#23

(01-05-2016, 07:22 AM)KIM Kirjutas:  need tihendid ka muidugi aga ma pidasin silmas filtri elemendi otsi. originaal filtril on otstes kummi tihendid....
Ütlen ausalt, lahti võttes polnud niidi poolide all ega peal ,mitte mingeid kummi tihendeid. Kuna tegu on D-65 mootoriga,mis ka kapitaalremondis käinud,siis mine sa tea, ei pandudki tagasi järsku?. Samas kataloogi lehitsedes pole seal kuskil märget ega torka silma,et mingi kummi tihend peaks üldse kusagile minema? Kaldun arvama,et niidi rulliga poolidel pole seda tihendit ettenähtud ja see on eelkõige pappfiltriga elemendi teema! 

Paraniiti ostsin ma suure tahvli(ca 11EUR) Tartust,Vitamiini tänava traktori poest. Silikoon on tore asi aga ma olen pigem seda meelt,et korralik tihend peab kõiki,kui just liitepinnad ise tuksis ei ole. Silikoon on minu silmis ikka abiaine ,mitte tihendi aseaine Wink
Mul oli alguses ka väga raske neid paraniit tihendeid teha aga käisin üks suvi Talupoja juures praktikal ja peale seda oskan neid tihendeid ise meisterdada ilma eriliste raskusteta. 


Vasta
#24

(01-05-2016, 14:43 PM)MAZ Kirjutas:  Ütlen ausalt, lahti võttes polnud niidi poolide all ega peal ,mitte mingeid kummi tihendeid. Kuna tegu on D-65 mootoriga,mis ka kapitaalremondis käinud,siis mine sa tea, ei pandudki tagasi järsku?. Samas kataloogi lehitsedes pole seal kuskil märget ega torka silma,et mingi kummi tihend peaks üldse kusagile minema? Kaldun arvama,et niidi rulliga poolidel pole seda tihendit ettenähtud ja see on eelkõige pappfiltriga elemendi teema! 

Paraniiti ostsin ma suure tahvli(ca 11EUR) Tartust,Vitamiini tänava traktori poest. Silikoon on tore asi aga ma olen pigem seda meelt,et korralik tihend peab kõiki,kui just liitepinnad ise tuksis ei ole. Silikoon on minu silmis ikka abiaine ,mitte tihendi aseaine Wink
Mul oli alguses ka väga raske neid paraniit tihendeid teha aga käisin üks suvi Talupoja juures praktikal ja peale seda oskan neid tihendeid ise meisterdada ilma eriliste raskusteta. 

Niidipoolidel pole mina ka näinud mingeid kummitihendeid. 
Need pappelement russia/cccr filtrid aga jällegi nii hapud, et enne võid vihastada end siniseks, kui mõne tööle saad. Meeletu aja ja närvikulu ainult nendega.  Olen neid kasutanud, kuid tänapäeval õnneks saada ka läänekaupa. Hind jah paljudele hapu 10x vahe enamjaolt. vene 1euri vs lääne 10euri ja rohkem. Alatihti sobran Tööriistamarketi kataloogides ja sealt leiab pea igale vene pappfiltrile lääne analoogi.

Temasil tihenditega. (tänapäeva paraniit) jällegi see teema, et kui võtad üle 1mm paksuse siis enam auguraudadega midagi ei tee. Kraed tulevad sisse ja äärtest hakkab narmendama. - Teilgi on Maz see probleem vaatan.  Selle ärahoidmiseks olen ise kasutanud puidupuure ja lõiget läbi kahe 5mm vineeri mille vahele pitskruvidega kinnitõmmatuna pandud paraniit/temasil vms. (et õigesse kohta auk saada olen eelnevalt tsentriava ka mingi 2mm puuriga teinud.
Alguses vaatab, et mis see narmendamine siis ära ei ole. Kuid probleem selles, et need jubinad hakkavad ringlema nii käigukastis kui hüdrosüsteemis.
Teine variant on zippo välgumihliga lasta kõik tihendiääred leegiga läbi, See kuumutab kummi jälle üheks tükiks. Selle meetodi miinus on, et peab väga hea käsi olema, muidu tihendi põletab ära ja paksuses tekib anomaaliaid.
 Silikon võiks ikka jääda naiste pärusmaale- seal läheb seda piimariiulitesse ja ahtritesse Big Grin


Metallpindade puhastamise osas vanast tihendist on hea kasutada trelli või relaka otsas traatketast. See puhastab vana tihendi ja õlijäägid ka.


Siin mitmeid kordi olen vaadanud, et kui mingi 10h masin peale remonti töötanud on siis tuleb filtrid ära puhatada/vahetada ja mahlad läbi ülipeen sõela lasta. See toob väga palju "kulda" lagedale nii õliklimpide kui tihendi- ja värvitükidena.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#25

Ütlen ausalt,et ostsin lausa 13EUR maksnud augurauad selle jaoks,et saaks korralikku tihendit teha. See narmendamine pole pooltki nii jube,kui 30+.a vana paraniit pappist millegi välja leiutamine. Enamus neist kalgistub ja on selline,et seda enne eelneva leotamise ja soojendamiseta ei olegi võimalik milleksi,tihendi laadseks teha.


Vasta
#26

Vahelduseks KUN'i silindritest küsimus. Oskab keegi soovitada kust võib saada vanema tüübi silindritele tihendeid?

Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta
#27

Kui need on rõngas mansettid ehk o-tihendid,siis tasub proovida peale põllumehekaubamaja/flind OÜ ka,mõnda pealinna hästi varustatud hüdro osade poodi. Muidugi venelasel kipuvad olema imelikud o-rõnga mõõdud,mis ei ühti standartsete,tänapäevast silindri osadega.


Vasta
#28

(10-05-2016, 14:09 PM)kopraonu Kirjutas:  Kui need on rõngas mansettid ehk o-tihendid,siis tasub proovida peale põllumehekaubamaja/flind OÜ ka,mõnda pealinna hästi varustatud hüdro osade poodi. Muidugi venelasel kipuvad olema imelikud o-rõnga mõõdud,mis ei ühti standartsete,tänapäevast silindri osadega.
silindrid on vana tüüpi aga peale lahti võtmist sai leitud sobilikud asendused ja nüüd juba hulga töödki ära nendega tehtud. Kuna mõnel oli ka kolvivars kõver siis päris pidama ei saanud aga hetkel täiesti talutav seis. Aretasin KUN'le paralelogrammi ka peale ja see tingis lühemal silindril kolvivarre pikendamist.

Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta
#29

Kevadel oli siin arutlusel tihendite teema ja silikooni sobilikus tihendi asendusena. Kevadel silikooniga asendatud tihendid said suvel piisavalt survet ja kuuma ning seni pole lekkeid esinenud, seda nii õli ja diisli puhul.

Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta
#30

Suve saabudes jäi nii foorum kui JUMZ'i ehitus soiku ja sai tegeldud traktori sihipärase kasutamisega, nüüd külm ja tuul välised tegemised koomale tõmmanud ning võimalus ka foorumis tegemisi ja teadmisi jagada.
Mõned tähele panekud, mida esisilda remontides silma jäid. Peale seda kui olin tala ära värvinud ja puksid vahetanud silla alla pannud ning hakkasin pukse määrima avastasin, et sealt sise nurgast, mis fotol näha, pressis tavoti välja. Meelehärm muidugi suur aga kuna pole plaanis silla laiust muuta siis sai keevitatud tugevdus ribid nurka ja jääb loota, et edasistele mõranemistele sai pandud piir. Pärastise mõttetegevuse käigus langes kogu süü KUN kopale kes oma raskusega auklikel teedel nõrgukesele sillale liiga on teinud. Eks tuleb tulevikus taga raskust kasutada või mõni raskem asi KUN'ga kihutades taha haakida.
Uute pukside paigaldamisel kasutasin kavalust, kuna endal sobiva mõõduga hõõrits puudub ja pukside sise mõõt on varuga tuli mõõt saada enne paigaldamist kuidagi paika. Treisin puksi välis mõõduga sobiva hülsi, millele veel ka pilu sisse saagisin. Nüüd jäi puks vaid puks hülsi panna ja sise mõõt võlli järgi parajaks treida. Puksid on ostes suht kandilised, nii et oli mõtekas enne treimist puks hülsis olles ümber vähe väiksema võlli ümmargusemaks pressida. Minul õnnestus sedasi saada puksid mõõtu ja telg vabalt pöörama. Esimene puks, mis sai treitud ilma eelneva pressimiseta tahtis peale paigaldamist natukene turbiini saada.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta
#31

Kas oleks võimalik teha pilt kun raami kinnitusest poolraamile?
Vasta
#32

   
(14-12-2016, 14:39 PM)lööb tagasi Kirjutas:  Kas oleks võimalik teha pilt kun raami kinnitusest poolraamile?

ma tegin uue kinnituse, sellise mida saab pooleks võtta, et saaks laaduri koos aisade ja silindritega eest ära. Pilt on tehtud poole ehitamise pealt, nüüd asi juba valmis. Liite pind peaks olema näha, ülemine aisakinnituse post koos silindriha tuleb küljest ära, voolikutel on kiirliited vahel. Poolraamile kinnitamise tegin poltidega ja kahe 20mm tihviga kuna originaal kinnituse avad olid suuremad kui poldid ka KUN loksus eest. Lisaks on küljeplaadil all ja üleval horisontaalsed plaadi, mis ulatuvad poolraami alla/peale. Teisel pildil näga ees keskel käiatud koht kus tihvt keevitaud. Valmis asjast hetkel pilte pole aga kui viitsimist tuleb siis lisan neid siia. Kui soov saada paremaid pilte siis üritan ennast kokku võtta ja need ära teha ja ka siia lisada Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta
#33

foorumis on vist olnud juttu ukrainast osade toomisest/tellimisest, aga väike otsimine ei andnud tulemusi. Kas keegi teadlikum võiks viidata või jagada oma kogemusi. Põhimõtteliselt võiks ka koopereeruda ja kellegiga koos Ukrainasse sõita.

Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta
#34

Enne müüb venelane sulle Putini maha kui ukrainast miskit tellitud saad... nii jonnakaid müüjaid pole varem kohtand kui sealkandis, küll maa külmand, küll kärss kärnas.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#35

(01-02-2017, 10:43 AM)mlsluik Kirjutas:  Enne müüb venelane sulle Putini maha kui ukrainast miskit tellitud saad... nii jonnakaid müüjaid pole varem kohtand kui sealkandis, küll maa külmand, küll kärss kärnas.
sul suht tõsi taga, vähemalt saatmise osas on nad küll kitsid. kohapealsed kogemused puuduvad. valgevenes mul käiajaid on osa asju saab sealt aga JUMZ pole seal nii levinud Smile

Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta
#36

Põhilised hädad eesti kaubandusvõrguga on see,et osa asju on ülehinnatud,ehk siis selle asemel,et hinda kergitada võiks hoopis teha -20% sooduka ja kõik kasutud laojäägid minema müüa. Teine asi,paljusid asju,mida Ukrainas vabamüügis on meie kaubandusvõrk siia ei too(nt: karprooli remont komplektid ja roolikarbid). 
Kuid arengu ruumi on ja vähemalt Põllumehe kaubamaja on teinud arenguhüppe edasi ja seda kaubavaliku osas.


Vasta
#37

Nagu juba mainisin siis ukrainlased pole ise absoluutselt huvitatud varuosade välja müümisest, mitmelt poolt on öeldud sõna otseses mõttes et neil pohhui kuigi kauba arved oleks olnud alati 500-1500 euri vahel...   Tuled kohale, siis vali mida vaja ning maksa sulas.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#38

(01-02-2017, 17:57 PM)mlsluik Kirjutas:  ......... ukrainlased pole ise absoluutselt huvitatud varuosade välja müümisest....................
                                                                                                       .............Tuled kohale, siis vali mida vaja ning maksa sulas........

Ukrainlastel on mingi teema selle kaardiga ja arvega maksmise suhtes. Tean mitut Ukraina juhti kes euroopas ja eestis töötavad. Nemad eelistavad  palka sulas kuna ei taha, et riigis jääks jälg raha päritolu ja koguse kohta.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#39

Lisaks nööritakse seal pangaülekannetega seitse nahka. Tatra ostja saatis mulle käsiraha mingi imepärase süsteemiga kuhugi Lasnamäe kaubanduskeskusse, kätte sai ainult sealt. Pidi tiba odavam olema...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#40

(01-02-2017, 17:57 PM)mlsluik Kirjutas:  Nagu juba mainisin siis ukrainlased pole ise absoluutselt huvitatud varuosade välja müümisest, mitmelt poolt on öeldud sõna otseses mõttes et neil pohhui kuigi kauba arved oleks olnud alati 500-1500 euri vahel...   Tuled kohale, siis vali mida vaja ning maksa sulas.

Õnneks on häid inimesi, kes tunnevad neid, kes käivad Ukrainas või on nõus sealt kaupa saatma.

Kui ei ole vahet kuidas teha, siis võib ka hästi teha!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne