Gaz 23 KGB variant

Laekusid värsked andmed. Kirovi kolhoosi kalatööstuses töötanud 23 omaniku õige nimi on Aado Vahtra. 
Kuna ta oli mingil ajal pärast kolhoosnikukarjääri lõppu ka Viimsi vallavolikogu esimees, siis võib vallamajas tema kontakti leidmine suht tõenäoline olla. Nii haruldase mudeli puhul võib kasuks olla ka natuke roostepuru õuenurgas ja veneaegne teh pass Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(11-03-2017, 21:31 PM)Marko Kirjutas:  Laekusid värsked andmed. Kirovi kolhoosi kalatööstuses töötanud 23 omaniku õige nimi on Aado Vahtra. 
Kuna ta oli mingil ajal pärast kolhoosnikukarjääri lõppu ka Viimsi vallavolikogu esimees, siis võib vallamajas tema kontakti leidmine suht tõenäoline olla. Nii haruldase mudeli puhul võib kasuks olla ka natuke roostepuru õuenurgas ja veneaegne teh pass Smile

Väga huvitav. Kui alles oleks kas või originaal mootor ja dokumendid. Neid kahte asja pole enam võimalik kuskilt saada. Zaparozje mehed ehitasid  oma kollektsiooni jaoks ühe 21 ümber 23-ks. Paigaldati Chaika mootor, tehti uus karter, valati uued väljalaske kollektorid. Käisin märtsi alguses seda imet vaatamas. Ei tea millega nad mööda panid aga tagaots istus nii üleval, et neil tuli pagasnikusse paigaldada 300 kg lisaraskust, et auto normaalne välja näeks. Tõenäoliselt eksisid tagavedrudega, telliti uued aga vist sutsu jämedad. Tegelikkuses peaks olema samad vedrud, mis Gaz 22-l. Ei tea kas leiaks endas enam  jõudu veel üks 23 ehitada, isegi kui saaks paberi ja mootori.
Vasta

(11-03-2017, 21:31 PM)Marko Kirjutas:  Laekusid värsked andmed. Kirovi kolhoosi kalatööstuses töötanud 23 omaniku õige nimi on Aado Vahtra. 
Kuna ta oli mingil ajal pärast kolhoosnikukarjääri lõppu ka Viimsi vallavolikogu esimees, siis võib vallamajas tema kontakti leidmine suht tõenäoline olla. Nii haruldase mudeli puhul võib kasuks olla ka natuke roostepuru õuenurgas ja veneaegne teh pass Smile

Sain härra Vahtraga kontakti. Oli tõesti tal Gaz 23, ostetud sõjaväe käest ja NZ laost. Väideti, et mootor on kokku jooksnud ja vahetas selle 21 mootori vastu välja. Sõitis sellega 20 a. ja möödunud sajandi lõpus oli müünud selle kellelegi Pärnu kanti. Kellele ei mäleta. Originaalmootori koos käigukasti oli müünud veel varem Novgorodi kirikutegelastele. Mis nemad sellega tegid, ainult jumal teab. Müük toimus vana passiga ja ma arvan, et uus omanik sai uude Eesti passi sisse Gaz 21. Vähetõenäoline, et ARK töötajad 90-ndate lõpus midagi GAZ 23 -st teadsid.
Vasta

Projekt liigub edasi vaevaliselt. puudu on igasugu pisividinaid, mis selgus alles kokkupanemise käigus. Põhiliselt mingeid lollakaid spetsiaalseid pisikruvisid. Põhiline tagasilöök tuli esi ja taga klaaside paigaldusest. Selgus, et kroomliistudega klaasi mõõtmed on 2-3 mm väiksemad, kui tavaklaasid. See oli küll paras pauk, kuna mul uued klaasid mitte kuidagi ette ei sünni.

   
   

Panen siia üles ka mõned pildid tolleaegsetest raadiotelefonidest. Kõigutas mu mõttelaadi tublisti mingitest suurtest ja rasketest aparaatidest. Selle oli kirjandusest lugeda, et kasutati pagasnikus lisaraskust. Kui see raadioasjandus nii väike oli, siis seda raskust oli tõesti vaja, eriti talvel.
   
   
Vasta

(15-03-2017, 13:27 PM)Formika Kirjutas:  
(11-03-2017, 21:31 PM)Marko Kirjutas:  ...oli müünud selle kellelegi...

Kahju muidugi, et otsad vees. Tegin, mis suutsin/mäletasin.
Klaasidest - mäletan, kuidas isa koostamisel üritas tagaklaasi paremasse asendisse saada seda garaažilaest tungrauaga surudes Smile
Sumpa asend on huvitav, paak kenasti soe koguaeg, rasketel aegadel saab tiba diislit sisse panna.
Spetsvidinaid ja kruvisid kindlasti midagi on, otsimine keeruline. Täpsusta natuke!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(31-03-2017, 21:09 PM)Marko Kirjutas:  
(15-03-2017, 13:27 PM)Formika Kirjutas:  
(11-03-2017, 21:31 PM)Marko Kirjutas:  ...oli müünud selle kellelegi...

Kahju muidugi, et otsad vees. Tegin, mis suutsin/mäletasin.
Klaasidest - mäletan, kuidas isa koostamisel üritas tagaklaasi paremasse asendisse saada seda garaažilaest tungrauaga surudes Smile
Sumpa asend on huvitav, paak kenasti soe koguaeg, rasketel aegadel saab tiba diislit sisse panna.
Spetsvidinaid ja kruvisid kindlasti midagi on, otsimine keeruline. Täpsusta natuke!
 Noh need on need pisikruvid mida kasutatakse külgmiste uste klaaside reelingute ja ukse pealt selle vaheposti kinnituseks. Originaalis käib sinna alla ka selline säbruline seib. Sellest probleemist sain üle. Ukrainast Avtoklassikast lubati saata komplekt vastavaid isendeid aga see võtab aega. Suurem probleem on klaasid ja elektrivärk. Kunagi sai siin mainitud, et juhtmestik sai originaali pealt maha vuhvitud aga kuhu need pagana otsad kõik lähevad, kurat seda teab. Armatuuri all on 6 lülitit, mida tavavolgadel pole. Ei teagi täpselt, milleks neid kasutati.
Vasta

   

Lülitid seal sellised
Vasta

Saan teist aru et esiklaas ei kõlba.! Usun et ikka rohkem tänase kuupäeva teema.
Vasta

(31-03-2017, 20:47 PM)Formika Kirjutas:   Selgus, et kroomliistudega klaasi mõõtmed on 2-3 mm väiksemad, kui tavaklaasid. See oli küll paras pauk, kuna mul uued klaasid mitte kuidagi ette ei sünni.
Sinu autol kroomliistuga klaas ja liistud ka kõik olemas ja heas korras?
Ja ju siis on kroomliistuga tihend järelikult pisut seest paksem. Auk keres on vast ikka on sama...
Kas ees on mitmekihiline klaas?
Muidu, nad tänapäeval teevad ju klaasi servadega, mida ise tahavad, 2-3mm pole vast kah probleem maha võtta: http://klaasmerk.ee/et/tooted/klaaside-t...lihvimine/

Kas karastatut kah teevad, peaks ehk küsima, kui selle väiksema klaasi leidmine peavalu on.
Uitmõte.

.
Vasta

(31-03-2017, 20:47 PM)Formika Kirjutas:  ...Selgus, et kroomliistudega klaasi mõõtmed on 2-3 mm väiksemad, kui tavaklaasid. See oli küll paras pauk, kuna mul uued klaasid mitte kuidagi ette ei sünni...
Khmm, eelmine nv venitasime just nõukogude inimese 21-le klaase ette. Ja tolle, mis eesmiseks läks, lõikasin oma käega liistuga tihendi seest välja. Ette läks ta tavalise tihendiga ja kurrja, kui tuugalt. 
Samas- Volga-spetsidega vaidlema ei julge hakata. 
Hiljem üle jäänud klaase ladustades, neid teineteise peale tõstes, märkasin erinevust klaaside kujus. Üks oli märgatavalt nõgusam. Teineteise peale asetades jäid tolle klaasi servad ca 15mm õhku.
Vasta

Käib kõva kuklakratsimine elektrisüsteemiga. Juhtmeid ja lüliteid palju rohkem kui tava Volgal. Tasapisi hakkavad selguma ka kõigi kuue lisalüliti funktsioonid. Tuleb välja et seltsimeestel oli võimalus esituledega mängida ja neid vaheldumisi vilgutades teineteisele mingeid kokkulepitud signaale saata. Samuti asusid iluvõre taga alarmtuled, mida sai vilkuma panna. Üks lüliti oli raadiotelefoni sisse lülitamiseks. Muidugi kuuluvad komplekti ka täiendavate kaitsmete komplekt. Eeskuju pole kuskilt võtta, sest keegi restaureeritud 23 omanikest pole asja nii peensusteni ajanud. Puuduvad alarm tuled ja raadiosaatjad.
   
Vasta

Käivad viimased komplekteerimis ponnistused. Käsil on juhi tööriistade komplekteerimine. Punase ringiga on märgitud kõik puuduolevad tegelased. Kellel on midagi välja pakkuda, siis kõik pakkumised on teretulnud.
   
   
   
Vasta

6, 25, 27, 30 saan arvatavasti aidata. Tasuta nagu alati, otsimise peale kulunud õlled korvad.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Näen siin 14 silmuse saba. On see näidiseks või sul olemas juba. Eelmise postitaja loetelu peaks mul olemas olema peale 50x36 kõveriku, mida kahtlen ja 36 patentvõti on ilmselt midagi uuemat vene ajast.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(05-05-2017, 21:12 PM)Formika Kirjutas:  Käivad viimased komplekteerimis ponnistused. Käsil on juhi tööriistade komplekteerimine. Punase ringiga on märgitud kõik puuduolevad tegelased. Kellel on midagi välja pakkuda, siis kõik pakkumised on teretulnud.

Sama seis mis eelkirjutajatel. Mõned asjad on väga tuttavad. Üks suurem kohvritäis erinevaid võtmeid jms on kogunenud, peab läbi vaatama.
Kui Tartu mk kaugele ei jää, siis võid ise tulla ja kaevuda.
Ühiku nr. 5 saan ka välja lõigata, kui mõõdud olemas Wink


Vasta

(05-05-2017, 21:33 PM)Marko Kirjutas:  6, 25, 27, 30 saan arvatavasti aidata. Tasuta nagu alati, otsimise peale kulunud õlled korvad.

Tänan Marko. Saadan poisi õlledega järgi.
Vasta

(06-05-2017, 09:04 AM)hulgus Kirjutas:  
(05-05-2017, 21:12 PM)Formika Kirjutas:  Käivad viimased komplekteerimis ponnistused. Käsil on juhi tööriistade komplekteerimine. Punase ringiga on märgitud kõik puuduolevad tegelased. Kellel on midagi välja pakkuda, siis kõik pakkumised on teretulnud.

Sama seis mis eelkirjutajatel. Mõned asjad on väga tuttavad. Üks suurem kohvritäis erinevaid võtmeid jms on kogunenud, peab läbi vaatama.
Kui Tartu mk kaugele ei jää, siis võid ise tulla ja kaevuda.
Ühiku nr. 5 saan ka välja lõigata, kui mõõdud olemas Wink

Ise olen Võru mk-st, ega see taru mk kaugel ei ole. Pühapäeval vaatan ka Tagadil ringi. Ühik nr 5 on rohkem enda jaoks tähistatud, et ei unustaks. Peale Marko heldet pakkumist on puudu veel ühikud 7,10, 37, 33,
Vasta

Head Jaanipäeva kõigile kaasfoorumlastele ja kaasaelajatele või kaasatundjatele. Tänasega proovin teemale enam-vähem kriipsu alla tõmmata, kuigi järelhüüdeid tuleb veel kindlasti. Ühesõnaga GAZ 23B on valmis ja näeb välja selline
   
   
   
Autoga on kaasas ka GAZ 23 raamat
   
Jätsin ka originaalse kapotialuse sildi
   

Kohal käis ka tõupuhtuse hindamise komisjon, kuigi nad ausalt tunnistasid, et pole sellist autot elus näinudki, prooviti läheneda asjale hübriidselt, ehk Volga ja Tsaikalikult, kuigi paljud asjad on ainuomased GAZ 23-le
Komisjoni üksmeelne otsus oli, et auto on peaaegu ideaalne. Eriti meeldis neile proovisõit, kus eriliste pingutusteta saavutasime kiiruseks 140 km/h. Kuigi autos oli 5 meest. Rohkem spidomeeter ei näita, kuid oleks andnud vajutada veel küll aga ei julgenud. Kirjandus annab 23 maksimumkiiruseks 160 km/h ja see pole liialdus.
Leiti ka mõned pisivead, mis osalt sai parandatud osad selgeks vaieldud ja osad jäigi momendil parandamatta ja lähevad aktile kirja märkustena.
Mis siis jäid ja leiti
Relee regulaatori kaan on aastast 1971 kuigi auto 1963. Tegelikult 63 a Tshaika kaant pea võimatu leida, kui kellelgi on pakkuda olen nõus kaupa tegema. Regulaatori kaane pilt allpool.
Esitiival VOLGA kiri uuem, juba kaheosalise tähti ühendava osaga, on kellelgi vanemaid pakkuda
   
Tagatiiva iluliistud sellel aastakäigul olid kaheosalised, mul ühest tükist
   
Radiaatori klambrid teistsugused. Peavad olema keskelt piludega ja kruvidega keeratavad.
Akuklemmid tänapäevased
Kapotialune tuli uuemast ajast, õige juba olemas aga Ukrainas
Jagaja kaane kummilutid uuema aja omad, saavad ka kunagi vahetatud
   
Veel mõned pildid auto sisemusest
   
   
   
Nii palju siis veel, et komisjoni hämmastas salongi ehituseks kasutatud originaalsed materjalid, isegi lagi on originaalne, kellelgi aastakümneid kotis hoitud.
Lõpetuseks võib kindlalt väita, et tegu on maailmas kõige originaalsema GAZ 23-ga. Olen peale minu auto veel kuut tänapäeval eksisteerivat ja sõidukorras isendit näinud (väljaarvatud üks Moskvas, millest olen näinud ainult pilte). Kaks neist on ehitatud ümber GAZ 21 st ja paigaldatud Tshaika mootor, üks originaalne 23, kuid ka Tshaika mootoriga. Üks auto Kiievis renoveerimata, kuid originaal mootoriga, kuid remontide käigus siiski palju originaalsust kaotanud. Ülejäänud kaks on originaalsed, kuid nii mõnegi asjaga patustatud (vahelduvvoolu genekad, valed salongid ja värvid ja veel palju pisiasju. Tervitusi Markole, kes on seda postitust väga oodanud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Selline laadimise relee peaks mul siiani kuskil karbis vedelema.
Igal juhul õnnitlused siis auto valmise puhul. Loodan sügisel seda elusuuruses näha.


Vasta

Kuna eestimaine jaaniõhtune lihasöömis võistlus käib siin kodus täie hooga edasi aga mul enam ei mahu siis teen väikese postituse teema täienduseks
Niisiis Gaz 23 toodeti kolmes erinevas modifikatsioonis
1. Gaz 23 - oli tavaline KGB tööauto, kasutati rohkem välismaa diplomaatide jälitamiseks
2. Gaz 23 A - tavakäigukastiga aga 5,5l mootoritega autod - tehti neid 4-5 tk. Kuna tavakastid sellele väändele vastu ei pidanud, muutusid kiiresti kasutamiskõlbmatuteks
3. Gaz 23 B - Need olid Zil.ide ja Tshaikade saateautod, täis kroomi ja eranditult musta värvi. Mõned viidi ka välissaatkondadesse.

Ühtekokku 10 a. jooksul toodeti 603 autot, kui palju 23 ja 23B-d on teadmata. Taastatud on ainult 23 B-d, nende efektiivsema välimuse tõttu. Vähemalt ühel taastatud autol on passis 23 aga tehtud kui 23B.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne