Saksa armeeratas 1943. Bauer?
#1

Foorumis on rattateemadel nii vaikne, et peab Linnari moodi küsima, et kas keegi teine tegeleb ka siis ve?
Igatahes õnnestus hankida kauaigatsetud truppenfahrrad aastast 1943. Silti ees ilmselt ei ole olnud kuna auke ei õnnestu tuvastada. Lenksul on säilinud must värv aga miskipärast pole lenks kiireemaldatav nagu võiks selle aasta kohta eeldada. Kell on ka ilmselt õige kuna galvaanika jälgi ei tuvasta. Ketiratas ja vändad on ka olnud musta värvi ja originaalid.
Vasakul pool sadulamuhvil on raaminumber 1281774 ja paremal küljel aastaarv 1943 ning lõpetuseks rasvane punkt/täpp või kärbsemust. Igatahes raaminumbri järgi võiks ju Bauerit tootjaks pakkuda aga ehk oskab keegi seda kinnitada või ümber lükata. 
Õnneks on varasemast olemas sadulajäänus, Pallase lai pakiraam ja kiireemaldusega lenks, mis kõik oma koha ratta küljes leiavad. Vaja oleks pedaale, õiget lampi ja ennekõike rattaid või rummusid. Porilaudu ka muidugi aga need ehk kusagilt leiab tsiviilratta omad ja saab üle värvida. Lambiga on ka muidugi see jama, et lambiklambrit ees ju ei ole.

Lisaks  üks asjakohane  link saksa armeeratastest väga detailse infoga : http://www.ifem.at/fzgsteckbriefe/77-truppenrad

[Pilt: iuFkCOLAvbMF34kslTGwMygCTmriuuhxST6M5mLz...35-h638-no]

GALERII
Vasta
#2

Olles korra selle raamiga juba kergelt ämbrisse astunud, siis tunnen kohustust midagi enda õigustuseks või rehabiliteerimiseks kirjutada. Pakkusin eelnevalt välja, et tegu võiks olla Brennabori raamiga ja väga palju ka ei eksinud, nii 2 korda maksimum, st Brennabor oli selleks hetkeks (1943) jõudnud juba raaminumbrini 2+ miljonit. Aga ka Bauerit mainisin seoses selle raamindusega, see selgitaks omapärast esikahvlit. Ja kiirkinnitusega Expressi lenksu ma sinna külge ei kiirustaks installeerima, niigi ida poolt tuleb regulaarselt viiteid meie poolsele ajaloo võltsimisele, milleks valada palderjani vastase alustassi?
Hitlerlaste jalgratastest peaks kõike teadma keegi müstiline Baldhur või Palduur, kes väidab, et on isegi oma silmaga näinud veel müstilisemat (tegelikult väljamõeldud) Wirtsu Tommi.  Rolleyes
Vasta
#3

(11-10-2016, 00:04 AM)kass Kirjutas:  Olles korra selle raamiga juba kergelt ämbrisse astunud, siis tunnen kohustust midagi enda õigustuseks või rehabiliteerimiseks kirjutada. Pakkusin eelnevalt välja, et tegu võiks olla Brennabori raamiga ja väga palju ka ei eksinud, nii 2 korda maksimum, st Brennabor oli selleks hetkeks (1943) jõudnud juba raaminumbrini 2+ miljonit. Aga ka Bauerit mainisin seoses selle raamindusega, see selgitaks omapärast esikahvlit. Ja kiirkinnitusega Expressi lenksu ma sinna külge ei kiirustaks installeerima, niigi ida poolt tuleb regulaarselt viiteid meie poolsele ajaloo võltsimisele, milleks valada palderjani vastase alustassi?
Hitlerlaste jalgratastest peaks kõike teadma keegi müstiline Baldhur või Palduur, kes väidab, et on isegi oma silmaga näinud veel müstilisemat (tegelikult väljamõeldud) Wirtsu Tommi.  Rolleyes

1943 a. Expressil samuti tava lenks mustaks värvitud, ju siis enne standardiseesimist?  Baldhur vaid teab kuidas sellega on.
Vasta
#4

Tegelikult on mu esimeses postituses oleval lingil selline asi nagu lt. H.Dv. 293 v. 26.5.1942 ettekirjutus nimega "Technische Fertigungbedingungen für marktgängiges Truppenfahrrad", mille kümnes punkt räägib eemaldatavast lenksust. Seega peaks tegelikult 1943 aasta rattal juba Express lenks küljes olema aga iseasi, kas tehased seda ettekirjutust järgisid või kas see võimalik oli.
Vasta
#5

http://www.ifem.at/fzgsteckbriefe/77-truppenrad
see on jah see püha ruunikirjas ürik, mida ksf! Baldhuur on korduvalt heldimusega meenutanud ja mida millalgi enam leida ei suutnud. Kuid eks ta vaatamata saksa ordnungile mõneti teooriaks jäi, elu, juutide salasepitsused ja liitlaste õhurünnakud tegid selles mõningaid korrektiive. Vanadel fotodel kipuvad mundris aarialased tihtipeale üldse läikivate tsiviilratastega, vahel lausa naisterataste taustal või seljas kõõluma. Igasugused mõnusad spetsiaalsed püssinagid ja käkipildujakronsad ei tundu ka eriti laialt kasutuses olnud olevat. Ja ilmselt tõesti neid ärakäivaid Express-lenkse igale poole igal ajal eei jagunud või ei peetud neid ka nii oluliseks. Kadunud onu Leopold rääkis ikka, et kui saksa soldat Truppenradiga poe juurde kimas, siis võttis lenksu küljest ja pistis sisse minnes vöörihma vahele, et piuneerid ja muidupartisanid ning antifašistid soldati poodlemisajal velosipediga minema ei tallaks.... Mõni "tavalenksuga" hilisema Truppenradi omanik võiks asja kommenteerida, aga ju neid pole ja keda see ikka huvitab!
Vasta
#6

(25-10-2016, 11:45 AM)kass Kirjutas:  http://www.ifem.at/fzgsteckbriefe/77-truppenrad
see on jah see püha ruunikirjas ürik, mida ksf! Baldhuur on korduvalt heldimusega meenutanud ja mida millalgi enam leida ei suutnud. Kuid eks ta vaatamata saksa ordnungile mõneti teooriaks jäi, elu, juutide salasepitsused ja liitlaste õhurünnakud tegid selles mõningaid korrektiive. Vanadel fotodel kipuvad mundris aarialased tihtipeale üldse läikivate tsiviilratastega, vahel lausa naisterataste taustal või seljas kõõluma. Igasugused mõnusad spetsiaalsed püssinagid ja käkipildujakronsad ei tundu ka eriti laialt kasutuses olnud olevat. Ja ilmselt tõesti neid ärakäivaid Express-lenkse igale poole igal ajal eei jagunud või ei peetud neid ka nii oluliseks. Kadunud onu Leopold rääkis ikka, et kui saksa soldat Truppenradiga poe juurde kimas, siis võttis lenksu küljest ja pistis sisse minnes vöörihma vahele, et piuneerid ja muidupartisanid ning antifašistid soldati poodlemisajal velosipediga minema ei tallaks.... Mõni "tavalenksuga" hilisema Truppenradi omanik võiks asja kommenteerida, aga ju neid pole ja keda see ikka huvitab!

Jaa Isand Kass, mul on üks Express lenks millele saladuslikud ruunimärgid peale taotud. Ja Wirtsu Tommi pole ammu näinud. Ei helista, ei meili ka, absoluutselt.
Vasta
#7

lõin mõned ruunimärgid koogelmoogelisse ja konnasööjatel samasugune ratas. Samas sain ka 1939 Brennabori truppenradi, millel on express lenks peal....
[Pilt: 649118DSC04723.jpg]
[Pilt: 670171DSC04734.jpg]
[Pilt: 56259743c.jpg]
[Pilt: 409823DSC04633.jpg]
[Pilt: 194770marquage.jpg]
[Pilt: 967811DSC04730.jpg]
Vasta
#8

(11-10-2016, 00:04 AM)kass Kirjutas:  Pakkusin eelnevalt välja, et tegu võiks olla Brennabori raamiga ja väga palju ka ei eksinud, nii 2 korda maksimum, st Brennabor oli selleks hetkeks (1943) jõudnud juba raaminumbrini 2+ miljonit.
Kui siin Brennabori raaminumbrid jutuks tulin küsiks kas Brennanoril jooksid raaminumbrid järjest olenemata mis mudeliga oli tegu - jalgrattad, võrrid, väikemootorrattad?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#9

(12-05-2017, 08:27 AM)Walter Kirjutas:  
(11-10-2016, 00:04 AM)kass Kirjutas:  Pakkusin eelnevalt välja, et tegu võiks olla Brennabori raamiga ja väga palju ka ei eksinud, nii 2 korda maksimum, st Brennabor oli selleks hetkeks (1943) jõudnud juba raaminumbrini 2+ miljonit.
Kui siin Brennabori raaminumbrid jutuks tulin küsiks kas Brennanoril jooksid raaminumbrid järjest olenemata mis mudeliga oli tegu - jalgrattad, võrrid, väikemootorrattad?

Ei tohiks nagu eriti keeruline küsimus olla, aga ega vist eriti vastajaid ei ole, kuigi ka mõnel ksf!-l neid Brennabori võrre olemas on, minul näiteks ei ole. Aga kui veidikegi viitsida sirvida ülemaailmset andmebaasi nimega internet, siis võib lihtviisil leida vastuseid ka palju keerulisematele küsimustele. Niipalju siis kekutamist, aga pakun vastuseks, et jah, numbrid jooksid järjest. Üks näide ka
[Pilt: sachs_brennabor_1938_2_lgw.jpg]

Brennabori jalgrataste vastu (ka võrride) süvendatud tähelepanu näitab üles sakslane Mario Steinbrink, on võimeline ka inglise keelt saksa omaks masintõlkima ja muidugi on ka temal veel palju õppida ja omandada.
Lõpetuseks kekutan veel küsimuse vormis konstanteeringu, et kas teatsite, et Brennaboril oli 1939-42 tootmises ka mudel G100 omatoodangu 98 ccm mootoriga?   [Pilt: f11722381t604733p7588844n2.jpg]
Vasta
#10

(12-05-2017, 11:11 AM)kass Kirjutas:  Brennabori jalgrataste vastu (ka võrride) süvendatud tähelepanu näitab üles sakslane Mario Steinbrink, on võimeline ka inglise keelt saksa omaks masintõlkima ja muidugi on ka temal veel palju õppida ja omandada.
Suheldud ning möönan, et su lause viimane osa võib isegi tõeks osutuda. Nimelt keeldus ta omaks võtmast ilmselgete Brennabori tunnustega võrri mille pildid talle tuvastamiseks saatsin (maakeeli et kuna pole näinud siis pole lihtsalt võimalik). 
Huvilistele veel ta koduleht ka: 
http://www.brennabor-brb.de/

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#11

Sama on ka jalgrattaga juhtunud. Aastaid tagasi saatsin talle ühe brennabori tehase meeste jalgratta kohta küsimuse, selle kohta ta ettevaatlikult arvas, et tegu on ilmselt tõesti jalgrattaga ja saatis mulle vastu mõned "päris brennaboride" pildid. Hiljem panin küsimuse saksa vanajalgratta foorumisse, ka teised saksmannid ei tahtnud seda tallapressi brennaboriga seostada, tuli neile elementaarseid brennaboriasju üle korrata. Antud Baueri teemaga seostub mu brennabori jalgratta jutt ka, nimelt on kõnealusel brennabori raamil sarnased tugevdus-kaunistuskiired nagu Baueri mõnedel mudelitel ja baueri valmistatud Rudonidel. Selliseid raame teame Eestis 2 tk, sakslased pole kuulnud ega näinud, kataloogides ka ei ole....
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne