Gaz M1 EMKA

Ma arvan,et katusematerjal Novosibirski autol ei ole õige. Minu arvamust kujundab asjaolu,et märjaks saades(veest läbi imbudes) tilgub sealt vett nii sohvrile kui ka kaasreisijatele kraevahele. Sama nalja olen ise kogenud GAZ 69 tendiga ja hilisema mudeli UAZ 469ga tendiga. 
Pigem arvestades,et GAZ M1 eeskuju oli Ford V8 kasutati katuse kattematerjalina midagi kõvemat nagu kirsanahk või midagi sellist,mis vett sisse ei lase sadada. 
Ilmselt olid katuses ka puitkaared,mis võisid olla männipuust? Kuna vaevalt väärispuidu peale hakati aega raiskama ja neid poleks venemaal nagu nii kuskilt võtta olnud. 
See oleks siinkohal 5 kopikat minu arvamust,teemasse.

Paar ajaloolist pilti teises ilmasõjas konfiskeeritud GAZ M1 mille sakslased enda teenistusse rakendasid
[Pilt: 3.jpg]
[Pilt: paulus.jpg]

Mitmetel vanadel piltidel tundub olema justkui hele katus peal aga tegu on hoopis sellega,et olemasolev nahk katusel on pleekinud/kulunud. Või pildistamise nurk on selline,kus peegeldamise tulemusena tekkib foto. Kust paistaks nagu oleks katuse materjal persent.


Vasta

Raami lähemal uurimisel selgus kurb tõsiasi, viimase 77 aasta jooksul on igasugused meistrimehed oma oskuseid üritanud näidata. Raamil on palju algseid komponente kaduma läinud ja palju uusi üllitisi juurde ilmunud. Sai raam viidud Rõuge sepa juurde, kes likvideeris kõik üleliigse, lõikas lahti, ei tea kuna kokku keevitatud raamipooled (tegelikkuses originaalis raam on ainult 100% needitud) ja paikab ära kahjustatud kohad. Pärast seda liivprits, kruntimine ja siis needime raami kokku nagu ta algselt oli. Paar pilti ka hetkeseisust.

[attachment=63142
   


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Vahepeal on raam kaotanud kõik üleliigse, käinud liivapritsis ja saanud selga paar kihti värvi. Momendil käib nelikantmutrite ja nende tooside paigaldamine. Pärast põhjalikku inspekteerimist tuli välja, et neid kulub tervelt 42 tükki raamile. Sepp sai valmis ka needid, nii et järgmisel nädalal peaks raamiga ühele poole saama. Paar pilti ka hetkeseisust.
   
   
Vasta

Haakub ka hästi,konkreetse auto ehitamise teemaga.

http://www.kolesa.ru/article/dognat-i-ob...z-dlya-kgb


Vasta

Tänud kopraonule huvitava materjali eest. Kuigi enamuses oli see mulle teada.
Raam on ka sepa juurest koju jõudnud ja võimalust pidi hakkan komplekteerima. Kohe üllatused ka varuks. Piduri võll, mis sai Venemaalt tellitud on muidugi valesti kokku seal pandud ja läheb ümbertegemisele. Muuseas Gaz M1 piduri võll erineb tunduvalt Gaz 67 võllist. Teine väga harjumatu asi on, et piduripedaali vajutamisega lahutab ka kohe siduri, st. asi on nii ühendatud et piduripedaali vajutusel haagib ka kaasa siduri pedaali. Siduri vajutusel muidugi pidurdamist ei toimu. Panen hetkeseisust ka pildi üles.
   

Huvilistele ka mehhaaniliste pidurite skeem, mis on Fordi pealt pea 100% maha kopeeritud.
   
Vasta

(06-06-2017, 20:28 PM)Formika Kirjutas:  Tänud kopraonule huvitava materjali eest. Kuigi enamuses oli see mulle teada.
Raam on ka sepa juurest koju jõudnud ja võimalust pidi hakkan komplekteerima. Kohe üllatused ka varuks. Piduri võll, mis sai Venemaalt tellitud on muidugi valesti kokku seal pandud ja läheb ümbertegemisele. Muuseas Gaz M1 piduri võll erineb tunduvalt Gaz 67 võllist. Teine väga harjumatu asi on, et piduripedaali vajutamisega lahutab ka kohe siduri, st. asi on nii ühendatud et piduripedaali vajutusel haagib ka kaasa siduri pedaali. Siduri vajutusel muidugi pidurdamist ei toimu. Panen hetkeseisust ka pildi üles.


Huvilistele ka mehhaaniliste pidurite skeem, mis on Fordi pealt pea 100% maha kopeeritud.
Emka 4 klotsi on ülearu.Kui on 67 omasi  vahetan.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

Ma vaatan esimest pilti ja mõtlen,et kas tuleb need detailid ise valmistada suures osas? Fordiga on küll mõni asi sama aga päris kõik ei tundu siiski sama olema? Või minu nägemine vajab korrigeerimist?


Vasta

(06-06-2017, 21:20 PM)jurka Kirjutas:  
(06-06-2017, 20:28 PM)Formika Kirjutas:  Tänud kopraonule huvitava materjali eest. Kuigi enamuses oli see mulle teada.
Raam on ka sepa juurest koju jõudnud ja võimalust pidi hakkan komplekteerima. Kohe üllatused ka varuks. Piduri võll, mis sai Venemaalt tellitud on muidugi valesti kokku seal pandud ja läheb ümbertegemisele. Muuseas Gaz M1 piduri võll erineb tunduvalt Gaz 67 võllist. Teine väga harjumatu asi on, et piduripedaali vajutamisega lahutab ka kohe siduri, st. asi on nii ühendatud et piduripedaali vajutusel haagib ka kaasa siduri pedaali. Siduri vajutusel muidugi pidurdamist ei toimu. Panen hetkeseisust ka pildi üles.


Huvilistele ka mehhaaniliste pidurite skeem, mis on Fordi pealt pea 100% maha kopeeritud.
Emka 4 klotsi on ülearu.Kui on 67 omasi  vahetan.
 Mul hullumeelne plaan pärast Emkat ka Gaz 11 ga maha saada. Praegu kogun tasapisi igasugu juppe. Teatavasti on Gaz 11-l ja Gaz 67-l ühesugune, natuke võimsam pidurisüsteem kui Gaz M1-l ehk emkal. Nii et endale kuluks üks komplekt ära. Mul juba midagi olemas ka. Aga kui ma sellega nii kaugele jõuan , et midagi kirja panna, eks siis teen uue loo.
Vasta

Nii nagu igal venemaal toodetud autol on olemas 4x4 ja takso versioon. Nii on seda ka GAZ M1 olnud.
Pildid pärinevad Facebooki kasutaja AIZH ehk www.aizh.ru kollektsioonist.
Siit peaks saama aimu,õigete esitule klaaside,kilpide ja ehk veel mõne muu detaili osas.
       

Siinkohal pöörake tähelepanu:
-kroomitud esitule korpused
- esitule klaasid
- ratta nahk?termatiin? katte
- istmete kuju ja lisa toetuse tugi
- kilbid

Loogika alusel võiks need ka olla KGB masinal? Pildid on audentsed ja ilmselt 1930datel tehtud.


Vasta

(08-06-2017, 11:29 AM)kopraonu Kirjutas:  Nii nagu igal venemaal toodetud autol on olemas 4x4 ja takso versioon. Nii on seda ka GAZ M1 olnud.
Pildid pärinevad Facebooki kasutaja AIZH ehk www.aizh.ru kollektsioonist.
Siit peaks saama aimu,õigete esitule klaaside,kilpide ja ehk veel mõne muu detaili osas.


Siinkohal pöörake tähelepanu:
-kroomitud esitule korpused
- esitule klaasid
- ratta nahk?termatiin? katte
- istmete kuju ja lisa toetuse tugi
- kilbid

Loogika alusel võiks need ka olla KGB masinal? Pildid on audentsed ja ilmselt 1930datel tehtud.

 Piduri jupid tuleb enamuses ise valmis teha, seni olen leidnud ainult originaalsed need kilbid, kuhu piduri töösilindrid kinnituvad ja need ka vist tänu sellele, et keegi viitsis need alles hoida, kui Pobeda omad koos hüdrosilindritega pani. Hoovastikku on leida lootusettu.

Need Emkad, mis pildil on küll ainulaadsed. Pole näinud tagavararattaga, mis asub ees, varianti. Minu omal on tagavararatas taga ja sellel on ka spetsiaalne kinnitus, mis on ka kataloogis. Tõenäoliselt on tegemist esimeste M 1-ga, sest Ford B 40-l oli ka varuratas külje peal.
Vasta

Ei vaidle vastu,et tegu on vist esimese, proovi autoga. Mingit asjalikku teksti juures polnud,seega sul võib õigus olla selles osas.
Samas usun,et ei tee halba selle auto ära mainimine siin teemas.


Vasta

???
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...&scopeId=C
(vabandust, solgin natuke teemat)
Vasta

(09-06-2017, 17:38 PM)samodelkin Kirjutas:  (vabandust, solgin natuke teemat)

Mina ka, palun vabandust!
Samal mehel on huvitavate andmetega Volga ka, näitab 130 obest. Minu teada neid üle 95 pole sinna kapoti alla kunagi pandud, teemaomaniku V8 mootoriga rallikad muidugi välja arvatud.

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/an...on=vipReco

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(09-06-2017, 18:02 PM)Marko Kirjutas:  
(09-06-2017, 17:38 PM)samodelkin Kirjutas:  (vabandust, solgin natuke teemat)

Mina ka, palun vabandust!
Samal mehel on huvitavate andmetega Volga ka, näitab 130 obest. Minu teada neid üle 95 pole sinna kapoti alla kunagi pandud, teemaomaniku V8 mootoriga rallikad muidugi välja arvatud.

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/an...on=vipReco
Noh see auto on tõenäoliselt 99,9% tänapäeva sünnitis. KGB vennad hoidsid ühiskonna silmis väga madalat profiili, selleks ka need spets. mudelid läbi aegade ( GAZ M1V8, GAZ 20g, GAZ 23, GAZ 24-23, GAZ 24-34 ja lõpuks GAZ 31013). Kui 72 aastal oleks selline võimekus toota selliseid mootoreid, miks siis janditi nende V-8 mootoritega ja veel paar aastakümmet. Arvan et antud auto puhul on tegemist kellegi soovunelmaga millegi erilisega silma paista ja eks näitab antud auto müüki paiskamine Saksamaal, et kellelgi on lootus leida loll, kellele see sünnitis haruldase originaali pähe maha ärida. Isegi hind näitab, et pole tegu tõsiselt võetava asjaga. Venemaal isegi kõige närusemas seisus eelpool loetletuid masinaid selle hinnaga peavõimatu leida.
Vasta

(09-06-2017, 17:38 PM)samodelkin Kirjutas:  ???
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...&scopeId=C
(vabandust, solgin natuke teemat)

 Tegemist EMKA kerega Pobedaga. Palju hullemas koosluses kui minu oma oli. Kui on muidugi aega ja raha siis pikas perspektiivis võiks keegi ta ära taastada. Aga oma naha pealt võin öelda, et tava M 1 taastamine ei tasu ära. Neid toodeti kusagil 60 000+. Kuigi 95 % -gi taastatuid M 1 võib ühe käe sõrmedel üles lugeda, on nad vähem ihaldatud, kui näiteks GAZ 23
Vasta

Täna sai mõned tunnid EMKA-le pühendatud ja jõudsin kõik, mis kuudega kogutud külge kruvida. Mõned asjad klappisid mõned mitte. Tagasilla mehhaaniliste piduritega on probleem. Trossid on liiga lühikesed. Puudu on ka mõned pisividinad. Kogu seda jama vaatab tagaplaanil ammuli suuga pealt GAZ 23
   

Üks mure ka. Äkki keegi teab aidata. Kust saada 8mm tihvte pikkusega 25mm. Terve Võru linna traktori ja poldi poed sai läbi lipatud aga tulemus 0. Vaja oleks neid 12 tk.
   
Vasta

Poltide kohapealt ehk Tartust proovida veel? See tundub aga suht spetsiifiline asi. Piisaks kui võtta vanad(vene) poldid ja lasta treida keera maha ja siis splinditavaks teha? Tükk nikerdamist aga mõni mees suudaks oma värkstoas valmis teha. 
Treipingi olemasolu on kindlasti vajalik,rääkimata materjali tundmise oskusest.

Tundub,et sügisel tuleb külla tulla,siis on ehk juba mootor ka vahele tõstetud?


Vasta

(10-06-2017, 16:19 PM)kopraonu Kirjutas:  Poltide kohapealt ehk Tartust proovida veel? See tundub aga suht spetsiifiline asi. Piisaks kui võtta vanad(vene) poldid ja lasta treida keera maha ja siis splinditavaks teha? Tükk nikerdamist aga mõni mees suudaks oma värkstoas valmis teha. 
Treipingi olemasolu on kindlasti vajalik,rääkimata materjali tundmise oskusest.

Tundub,et sügisel tuleb külla tulla,siis on ehk juba mootor ka vahele tõstetud?
 See suht nõme töö, peab võtma vähemalt 10-lise poldi, treiama keerme maha 8-lemm, siis tegema ka pea uue, et näeks originaalne välja, oleks 1 aga 12 tk. Sügiseks peab ikka mootor peal olema, seisab praegu mootori, radiaatori ja käigukasti kinnituste taga.
Vasta

(10-06-2017, 16:38 PM)Formika Kirjutas:   See suht nõme töö, peab võtma vähemalt 10-lise poldi, ...

Kui leida kusagilt mitte lõpuni vindiga kaheksasi polte, millel jääb piisav osa ilma vindita, siis pääseks ainult saagimisega.
Vasta

Oh seda vanainimese mälu, kuid täna naastes vanatehnika ürituselt, meenus pikal üksindasel sõidul et mõni aeg tagasi pakuti koos volga juppidega mingit Ford v-8 mootorit kolmekümnendatest vist. Kuna vana oli mul tuttava sugulane ja tohutu pika ja tüütu pähe õpitud jutga, ei tahtnud inimese  äripartneriks hakata. Ja veel Vändras pakuti paar aastat tagasi säärast mootorit. Kui huvi, võin pakkujad ülesse otsida ja üle küsida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne