Rehvid/kummid (kogemused)
#21

(12-06-2017, 14:45 PM)mlsluik Kirjutas:  
(12-06-2017, 14:23 PM)Aspelund Kirjutas:  Näide sellest, kuidas rehvidest viimase püüdmine halvemal juhul lõppeb.

Ei süüdistaks rehve, olgu nii siledad kui tahes. Pigem võeti mõistusest viimast, olgugi et seda niigi vähe...

Nõus, aga säärase SileStonega liikluses osalemine ise on märk kaasliikeljatele kõrge kaarega näkkukusemisest.
Vasta
#22

Ausalt öeldes ei näe ma väga palju muud võimalust selle avarii selgitamiseks kui rehvidest tingitud vesiliug.

Kõik elemendid olemas: lausvihm, veekihiga kaetud asfalt, olematu mustriga rehvid, 3-liitrise mootoriga W124. "Nutikas" juht ka peale selle.

Siin fotol on näha, et kõik rehvid on pooletoobised, eriti tagasillal. Letaalne kombinatsioon vihmas. Esisillal veel erineva mustriga ka...

http://f7.pmo.ee/_kLxfVLywzANqnCvZzmydoG...1h97f8.jpg

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#23

(12-06-2017, 16:12 PM)Aspelund Kirjutas:  Ausalt öeldes ei näe ma väga palju muud võimalust selle avarii selgitamiseks kui rehvidest tingitud vesiliug.

Kõik elemendid olemas: lausvihm, veekihiga kaetud asfalt, olematu mustriga rehvid, 3-liitrise mootoriga W124. "Nutikas" juht ka peale selle.

Siin fotol on näha, et kõik rehvid on pooletoobised, eriti tagasillal. Letaalne kombinatsioon vihmas. Esisillal veel erineva mustriga ka...

http://f7.pmo.ee/_kLxfVLywzANqnCvZzmydoG...1h97f8.jpg

A.

Palun teha vahet kahel sõnal: mustritüüp  ja  mustrijoonis.  Seaduses on nendel absoluutselt erinevad tähendused.  Sõna muster on aga väga üldine mõiste.

##Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevad rehvid???
Ei tohi. https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1160/6201/1008/MKM42_li
sa1.pdf

Kood 506. Rehvi kasutamine
4) sõiduki mis tahes teljel ei ole lubatud kasutada erineva turvisemustri tüübiga rehve. Ühe ja sama mustritüübi mustrijoonis võib olla erinev. ##


Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#24

Noh, kui arvestada, et MB oli ülekaalus ju ta ikka selle veeraasukese rehvide ja tee vahelt välja pressis.
Vasta
#25

"Naised saunas" ehk ülevaatuspunktis rääkisid, et järgmisest aastast ei tohi rehvid olla sõiduauto all vanemad kui 6 aastat, praegu peaks olema piiriks 10.
Vasta
#26

(13-06-2017, 02:28 AM)miilits Kirjutas:  "Naised saunas" ehk ülevaatuspunktis rääkisid, et järgmisest aastast ei tohi rehvid olla sõiduauto all vanemad kui 6 aastat, praegu peaks olema piiriks 10.

Vaidlesin ülevaatuspunktis sügisel päris pikalt sel teemal, mina ei lugenud toona kusagilt välja et 10 aastat oleks piir. See on soovituslik aga mitte kohustuslik. Mingit piiri seadusega pole ette nähtud, rehvimüüjate legend pigem. 

Vastuseid tasub otsida pigem riigiteatajast, kus on kõik mootorsõidukite esitatavad tehnonõuded kenasti kirjas, mitte auto24 või mõnest muust foorumist.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#27

(12-06-2017, 20:24 PM)h2rra Kirjutas:  
(12-06-2017, 16:12 PM)Aspelund Kirjutas:  Ausalt öeldes ei näe ma väga palju muud võimalust selle avarii selgitamiseks kui rehvidest tingitud vesiliug.

Kõik elemendid olemas: lausvihm, veekihiga kaetud asfalt, olematu mustriga rehvid, 3-liitrise mootoriga W124. "Nutikas" juht ka peale selle.

Siin fotol on näha, et kõik rehvid on pooletoobised, eriti tagasillal. Letaalne kombinatsioon vihmas. Esisillal veel erineva mustriga ka...

http://f7.pmo.ee/_kLxfVLywzANqnCvZzmydoG...1h97f8.jpg

A.

Palun teha vahet kahel sõnal: mustritüüp  ja  mustrijoonis.  Seaduses on nendel absoluutselt erinevad tähendused.  Sõna muster on aga väga üldine mõiste.

##Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevad rehvid???
Ei tohi. https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1160/6201/1008/MKM42_li
sa1.pdf

Kood 506. Rehvi kasutamine
4) sõiduki mis tahes teljel ei ole lubatud kasutada erineva turvisemustri tüübiga rehve. Ühe ja sama mustritüübi mustrijoonis võib olla erinev. ##


Parimat  h2rra
Tähendab, et üks neljast suverehvist võib olla teise tootja oma?
Vasta
#28

Ma kunagi uurisin ka neid seadusi ja saingi nii aru,et vahet pole mis firma toodetud rehv,pea-asi et suurus ja ka mustri mood enam-vähem sarnane. Ja nagu ka aru sain,et igal rattal võib siis olla omamoodi kumm peal. Big Grin  Kui keegi peaks teepeal nurisema hakkama,eks tõestagu mulle paberi peal ära. Minu arvates sain mina just nii aru, minu arvates. Wink 
Teemasse ka,et kuigi ma pole uue asja austaja siis selliseid siledaid kumme nagu sellel taeva-Mersul ei kasuta isegi mina. Sellised on mul adra ratta all....
Aga see 10- aasta vanuste rehvide jutt on külajutt vanast ajast. Sellel ajal tahtsid kummimüüjad omi seadusi teha....

T.
Vasta
#29

(13-06-2017, 08:57 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Aga see 10- aasta vanuste rehvide jutt on külajutt vanast ajast. Sellel ajal tahtsid kummimüüjad omi seadusi teha....

T.

Tegelikult see puhta värske jutt. Just äsja käis uudisnupuke läbi, et rehvimüüjad-toojad teevad ägedat lobitööd, et vastav punkt sisse surutaks.
Eks see õige ole, et vana rehv ei ole ok, aga kas just nii rangelt seadusega määratleda, et 9a väljas päikese käes seisnud rehv on ok, ja mõne taadi garaažis pukkidel seisnud 11a. vanune ei ole...?
Üks näide 20+a auto all seisnud protirehvist, millesse sai teaduslikust huvist 2at sisse, ette nähtud 3, rohkem ei julenud. Ei läinud kaua, ehk tunnike, akustiline effekt oli võimas...
   


Vasta
#30

No see kumm oli sul juba enne täispumpamist sellise välimusega,et muud peale paugu ei oleks üldse loota olnud. Big Grin 
Kui nüüd selline treitud seadus tuleb siis on see ikka väga peen äri,sest siis tuleks kõigil uued papud panna......
Vasta
#31

(13-06-2017, 02:28 AM)miilits Kirjutas:  "Naised saunas" ehk ülevaatuspunktis rääkisid, et järgmisest aastast ei tohi rehvid olla sõiduauto all vanemad kui 6 aastat, praegu peaks olema piiriks 10.
Selle hooaja alguses sai ka just uued rehvid Ladale alla pandud. Rehvid siis Mi-16 ja vanuse poolest vähemalt vanemad kui seekordne Eesti Vabariik. Esimene sõit oli ülevaatusele ja seal ei vaadatudki neid rehve lähemalt, ju tundusid eemalt juba "originaalid".

Esimene selle hooaja sõit oli Vissuvere laadale ning seal ikka poole kõrvaga kuulsin kuidas möödakäijad/näituse vaatajad osutasid ja rõhutasid et näe muidu nagu suvaline siks ikka, aga Made in USSR rehvid, see ju siis ikka päris originaal. Pole ka imestada, sest üks maailmakuulsaid vanaauto entusiaste USA-st on rõhutanud et Made in USSR rehvid on tänapäeval kuldaväärt nähtus, mida ei raatsi kulutadagi (Link).

Ka laadal jäi 13-tolliseid Made in USSR rehve müügis silma, aga need olid ka veel päeva lõpuks müümata. Ei usu et nõudlust neile poleks, pigem hind liiga kallis. Internetist leiab kohe mitu näidet, et kasutamata Mi-16 rehv on ca. 20-25 euri tükk (näide 1näide 2näide 3). Laadal peaks muidugi laada koefitsiendi juurde panema (müüja asjade pakkimisele, sõidule ja laadale tuleku aja ja rahakulu). See päris levinud selgitus kui tahad mõnda müüja pakutud hinda tingida, aga vastu tuleb et sellise pakutava hinna eest pole mul mõtet siia müüma tullagi, et ära mõnita.

Seda arvestades on muidugi kaval teada anda et 10 aastat + vanusega rehvid on prügi, ei kõlba alla panna ja viska need ära. Heategijast inimene, kes seda selgitab võib ka hädasolija koormast vabastada ning rehvid tasuta ära viia ning need ise ära visata. Samas võib ka juhtuda et äraviskamise asemel on rehvid 20 euri tükk osta.ee-s maha müüdud... seletuseks: no mõtlesin, et prooviks enne äraviskamist naljapärast müüa, järsku mõni loll tahab.

See kõik vaatlus ja arutlus siis muidugi mitte 10+, vaid juba 27+ rehvide kohta, aga arvestades seda et tegu vanatehnika suunitlusega foorumiga siis peaks teemakohasem olema kui tänapäevase igapäevaauto rehvide 10 aastaseks saamine. Kokkuvõttes siis hoiatuseks, et kellegil selle 10+ aasta vanusepiiriga nahka üle kõrvade ei tõmmataks. Vähemalt seni kuni pole mustvalgel kirjas, et 10+ rehv on kõlbmatu ja prügi.
Vasta
#32

Ok,väidame,et seadus võetakse vastu ja enam üle 10.a vanuste pastlatega, sõita ei tohi. Aga ,mis moodi siis koolitatakse need ametnikud(tüv onud ja liikluspolitsei) välja nõnda,et suudaksid rehvile pressitud kirjadelt välja lugeda rehvide vanuse? 
Minu arust ei suuda seda isegi asjatundjad teha,kuna läbi aja on markeeringud muutunud nagu ka standartid.


Vasta
#33

Kuidas määrata rehvi tootmise kuupäeva?
Kuidas määrata rehvi tootmise kuupäeva?
Tootmise kuupäeva saab kergesti kindlaks määrata, uurides rehvi küljel olevat seerianumbrit.

 
Seerianumber on kood, mis koosneb 11-kohalisest tähtede ja numbrite kombinatsioonist, mille ees on tavaliselt, kuid mitte alati lühend "DOT". Seerianumbri neli viimast numbrit näitavad tootmise aega.
 
Nagu allpool näha, näitavad kaks esimest numbrit tootmise nädalat (alates "01" kuni "52") ja kaks viimast numbrit näitavad tootmise aastat.
 
Rehvidel, mis on toodetud enne 2000. aastat, näitab tootmise aastat 1 number 2 asemel (s.t number 189 tähistab 1999. aasta 18. nädalat).
 
Aastatel 1990–2000 märgiti mõned rehvid kolmnurgaga, mis osutab seerianumbri viimasele numbrile, et eristada need eelmistest dekaadidest.
 
[Pilt: rehvi_tootmisaasta.jpg]
Vasta
#34

Ok, kui tahavad tehku või 5 aastat piiriks. Vastutasuks tahan vaid rehvide potentsiaali kasutada tänavatel/teedel. Siksile said alla uued rattad. Kiirusindeks T Big Grin T=190 km/h Big Grin
Vasta
#35

(13-06-2017, 11:55 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Ok, kui tahavad tehku või 5 aastat piiriks. Vastutasuks tahan vaid rehvide potentsiaali kasutada tänavatel/teedel. Siksile said alla uued rattad. Kiirusindeks T Big Grin T=190 km/h Big Grin
No selline indeks teeb ikka veidi kadedaks. "Originaalsel" Mi-16 rehvil kiirusindeks S ehk siis kõigest 180 km/h. Mis seal ikka, jõuan veidi hiljem kohale ja teepeal peeglist nähes 190 km/h tulevat siksi siis lasen ikka kiiremal ilusti mööda sõita.
Vasta
#36

Kui see vend suvila tagant ära võtab, sõidab teist mõlemast mööda!  Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#37

(13-06-2017, 07:35 AM)tõnn Kirjutas:  
(12-06-2017, 20:24 PM)h2rra Kirjutas:  
(12-06-2017, 16:12 PM)Aspelund Kirjutas:  Ausalt öeldes ei näe ma väga palju muud võimalust selle avarii selgitamiseks kui rehvidest tingitud vesiliug.

Kõik elemendid olemas: lausvihm, veekihiga kaetud asfalt, olematu mustriga rehvid, 3-liitrise mootoriga W124. "Nutikas" juht ka peale selle.

Siin fotol on näha, et kõik rehvid on pooletoobised, eriti tagasillal. Letaalne kombinatsioon vihmas. Esisillal veel erineva mustriga ka...

http://f7.pmo.ee/_kLxfVLywzANqnCvZzmydoG...1h97f8.jpg

A.

Palun teha vahet kahel sõnal: mustritüüp  ja  mustrijoonis.  Seaduses on nendel absoluutselt erinevad tähendused.  Sõna muster on aga väga üldine mõiste.

##Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevad rehvid???
Ei tohi. https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1160/6201/1008/MKM42_li
sa1.pdf

Kood 506. Rehvi kasutamine
4) sõiduki mis tahes teljel ei ole lubatud kasutada erineva turvisemustri tüübiga rehve. Ühe ja sama mustritüübi mustrijoonis võib olla erinev. ##


Parimat  h2rra
Tähendab, et üks neljast suverehvist võib olla teise tootja oma?
Kõik 4 rehvi võivad olla erinevate tootjate tehtud. Peaasi, et mõõdud oleksid kõik ühed ja mustritüüp oleks sama. Mustrijoonis, ehk see sigrimigri rehvi peal, mille sügavust mõõdetakse võib igal rehvil olla erinev 

 Mustritüübid on:  maanteemuster;  Talvemuster (M+S);  Maastiku muster (kalasaba).     Kui suvel on esi teljel rahvakeeli "suvekummid, ehk maanteemuster, siis tagateljel võivad olla  Talvemustritüübiga kuid ilma naastudeta  ja vastupidi. Ühel teljel ei tohi olla maanteemustritüübiga rehv ja teisel pool  talvemustritüübiga rehv.  (Väiksema IQ meestel jookseb juhe kokku neid termineid lugedes ja seda isegi tehnoülevaatus punktides.)  Üleval sinisega märgitud riigiteataja aadress annab pildid leheküljelt  53.

Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#38

(13-06-2017, 09:42 AM)hulgus Kirjutas:  
(13-06-2017, 08:57 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...
Aga see 10- aasta vanuste rehvide jutt on külajutt vanast ajast. Sellel ajal tahtsid kummimüüjad omi seadusi teha....

T.

Tegelikult see puhta värske jutt. Just äsja käis uudisnupuke läbi, et rehvimüüjad-toojad teevad ägedat lobitööd, et vastav punkt sisse surutaks.
Eks see õige ole, et vana rehv ei ole ok, aga kas just nii rangelt seadusega määratleda, et 9a väljas päikese käes seisnud rehv on ok, ja mõne taadi garaažis pukkidel seisnud 11a. vanune ei ole...?
Üks näide 20+a auto all seisnud protirehvist, millesse sai teaduslikust huvist 2at sisse, ette nähtud 3, rohkem ei julenud. Ei läinud kaua, ehk tunnike, akustiline effekt oli võimas...
Ärge nüüd leili ka minge. See 10-aastane piir on soovituslik, mitte kohustus. Lihtsalt rehvimüüjad ei tohi uut, kuigi kauaks (10+aastat) lattu seisma jäänud rehvi müüa. Kasutajatele ei ole veel mingit piirangut. Niipalju, kui mina viimased 10 aastat autodega ülevaatustel käinud olen, ei ole ma kordagi näinud, et keegi oleks rehve ligemalt vaadanud, ammugi siis veel mustri sügavust mõõtnud, kuigi vanust neil 15 ja rohkem aastat. Võtke rahulikult, keegi ei saada teid ülevaatuselt minema selleks, et sul on vana rehv all. Kui mustrisügavus vastab nõuetele ja väliseid defekte ei ole, pole kellelgi midagi öelda.
See üle 20 aasta vanune protirehvi näide on juba üle võlli. Esiteks juba "prott" ütleb ära, et see rehv on juba teise elu saanud ja sellises vanuses asja ei tasu uutega üldse võrrelda, sest liikluses osalevatel sõidukitel sellist nagunii all enam pole.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#39

Ja üldse oleks huvitav teada,et palju siis ikkagi õnnetusi on ainuüksi rehvide pärast mis ei vastanud nõuetele. Ja palju neist siis ikkagi oli pigem juhi süül,mitte kulunud rehvi pärast. Kuskil kindlasti on sellised andmed olemas aga kas keegi julgeb avaldada.....
Ma ise oma aruga arvan,et suurem on ikkagi juhtide süü. Ei saa vast ikka kõike kummide peale ka ajada.... Big Grin
Vasta
#40

Libe tee on avariis süüdi siis kui pargitud sõiduk läheb libedalt teelt ise kraavi. Rehvid ei ole kunagi süüdi, viletsatega peab lihtsalt ettevaatlikum olema. Nii lihtne ongi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne