Mis variandid võõrandamiskeeluga auto ostuks?
#1

Sõbral selline mure:
Ostis ta paari aasta eest auto mis oli nii mootori kui kere poolest utiil omale ajaviiteks taastamiseks.
Tegi ta sinna alla uue raami vanade jäänuste eeskujul, keevitas kerele uue põhja ja tiivad, tegi mootorile kapremondi ja ka salongi uue sisu.
Nüüd sai siis auto valmis et sõidab ja läks maanteeametisse oma nimele vormistama kuid üteldi et ei ole võimalik sest autol võõrandamiskeeld kohtutäituri poolt.
Auto ühe firma nimel kes ilmselt miski suurema summa võlgu ja omanik ka mingi paras huiar sest korra võttis telefoni vastu ja kui kuulis milles asi, lubas tagasi helistada aga ei helistanud ja nüüd ei võta mitu päeva telefoni enam vastu.
Autoga saab muidugi sõita sest kindlustuse tegi sõber ära aga probleem on ikkagi sest kuna auto firma nimel ja pealinnas on kindlustuse kuumakse päris karm jäädes napilt kahekohaliseks numbriks ja teiseks võib keegi selle lõpuks käest ka võtta.
Tegu ka vanema inimesega, kes netis ei ela ja jumala närvis ka sest ta tegi selle omale ja südamega et sõita elupäevade lõpuni.

On kellelgi sellise asjaga kogemusi ja oskab soovitada mingi tegevusplaani asja lahendamiseks?
Vasta
#2

Kui võõrandamiskeeld oli juba autol ostes peal siis ainult oma viga ning teha pole suht. midagi kui just firma võlga ei taha ise ära maksta.

Kui aga ostu-müügi lepingul kuupäev enne kohtutäituri keeldu siis peaks sammud seadma kohtutäituri poole ning tõestama O-M lepinguga, et kõnealune sõiduk oli keelu seadmise ajaks juba teise isiku oma ning peaks kohtutäituri keelu maha saama. Vähemalt teoorias.
Vasta
#3

Kord sain ühel autol piirangu maha kohtutäituriga suheldes. Tegin talle selgeks, et omandiõigus läks enne mulle üle kui piirang pandi. Paraku tekkis mõne päevaga järgmine keeld teise täituri poolt, tema ei olnud inimene ja auto läks lõpuks rauahunnikusse.
Õnneks ei hakanud enne remontima. Võtsin kõik kasutuskõlbliku maha ja kandsin ülejäänud raha maha.
Elu õpetab.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

Miskit siin loos ei klapi. 

Kui kellegil on auto, mida ta aasta jooksul kordagi ei kindlusta, siis tuleb omanikule koju sundkindlustuse kviitung.
(mulle on tulnud, tean)

Kui ta võtad selle auto ajutiselt arvelt maha, siis ei trahvi/kviitungit tule, aga siis ei saa temaga ka sõita ega ei saa teda ka kindlustada.
(teemas: "Autoga saab muidugi sõita sest kindlustuse tegi sõber ära")

Mis värk on?

.
Vasta
#5

Võõrandamiskeeluga autot saab täiesti rahulikult pruukida: ülevaatust saab teha, kindlustada saab. Lihtsalt müüa ei tohi. Või noh, müüa võib, aga müügist saadud raha peaks nagu minema keelu pannud kohtutäiturile. Lisaks on täituril igal hetkel täieline õigus augto realiseerida. eriti nüüd, kui asi on tehtud endale ja südamega.

Läheb koolirahaks paraku, ei muud. Kõnealusele huiarile tuleks aga profülaktiline koduvisiit teha.
Vasta
#6

(21-09-2017, 18:23 PM)2715 Kirjutas:  Sõbral selline mure:
Ostis ta paari aasta eest auto mis oli nii mootori kui kere poolest utiil omale ajaviiteks taastamiseks.
Tegi ta sinna alla uue raami vanade jäänuste eeskujul, keevitas kerele uue põhja ja tiivad, tegi mootorile kapremondi ja ka salongi uue sisu.
Nüüd sai siis auto valmis et sõidab ja läks maanteeametisse oma nimele vormistama kuid üteldi et ei ole võimalik sest autol võõrandamiskeeld kohtutäituri poolt.
Auto ühe firma nimel kes ilmselt miski suurema summa võlgu ja omanik ka mingi paras huiar sest korra võttis telefoni vastu ja kui kuulis milles asi, lubas tagasi helistada aga ei helistanud ja nüüd ei võta mitu päeva telefoni enam vastu.
Autoga saab muidugi sõita sest kindlustuse tegi sõber ära aga probleem on ikkagi sest kuna auto firma nimel ja pealinnas on kindlustuse kuumakse päris karm jäädes napilt kahekohaliseks numbriks ja teiseks võib keegi selle lõpuks käest ka võtta.
Tegu ka vanema inimesega, kes netis ei ela ja jumala närvis ka sest ta tegi selle omale ja südamega et sõita elupäevade lõpuni.

On kellelgi sellise asjaga kogemusi ja oskab soovitada mingi tegevusplaani asja lahendamiseks?

kõige lihtsam ikkagi suhelda täituriga, kui on algsed pildid mis näitavad auto algset seisu - siis inimesest täituriga saa.ks auto hinna maksmisega piirangu maha. Kui täitur tavapärane mölakas siis tuleks auto tema ukse ees statoili paketti kasutades realiseerida.
Vasta
#7

Esmalt tuleks selgeks teha millal keelumärge lisati. Kui juba ümber üritas vormistada, siis eeldaks ostumüügi lepingu olemasolu. Kui auto ei olnud arestitud enne ostu, siis pole ju probleemi, aga kui oli juba enne ostu arestitud siis on tiba s...m lugu.
Vasta
#8

Kui seaduses järge ajada siis paberkandjal ostu-müügi leping kehtib 5 päeva, ja lõppudelõpuks "omanikuga lepingut sõlmides"  saaks sel juhul kõik arestitud autod sõitma panna, kuna paberkandjal saad  suvalise kuupäeva märkida.
Vasta
#9

(21-09-2017, 20:29 PM)Tercel Kirjutas:  Kui seaduses järge ajada siis paberkandjal ostu-müügi leping kehtib 5 päeva, ja lõppudelõpuks "omanikuga lepingut sõlmides"  saaks sel juhul kõik arestitud autod sõitma panna, kuna paberkandjal saad  suvalise kuupäeva märkida.

Selle loogika kohaselt on peale 5 päeva möödumist ostetud asi uuesti vana omaniku oma  Big Grin . Pole veel regamisel probleeme olnud olenemata kas ostsin 5 päeva tagasi või 5 aastat tagasi. Ostu müügi leping siiski tõendab omandiõiguse üleminekut .
Vasta
#10

(21-09-2017, 20:29 PM)Tercel Kirjutas:  Kui seaduses järge ajada siis paberkandjal ostu-müügi leping kehtib 5 päeva, ja lõppudelõpuks "omanikuga lepingut sõlmides"  saaks sel juhul kõik arestitud autod sõitma panna, kuna paberkandjal saad  suvalise kuupäeva märkida.

Palun viidet.

LRB meelevaldne nõue registreerida omanikuvahetus 5 tööpäeva (ja mitte päeva) jooksul ei ole veel seadus.
Vasta
#11

https://www.mnt.ee/et/soiduk/registreeri...-teatamine
https://www.riigiteataja.ee/akt/ls § 77 lg 3

Jah saadgi eluaeg oma pilli ümber vormistada, teine pool võtab lihtsalt arvelt maha ajsa ja klaar.
Aga toome näite: teed paberivabas ARK-s vormistamise, vanad dokumendid jäävad sulle ja autole ei tulda ka järgi, ja sa vormistad vanade dokumentidega paberil uue lepingu ( heauskne ostja ), ning annad dokumendid kaasa kolmandale iskule, mis siis saama hakkab?
Vasta
#12

(21-09-2017, 21:46 PM)Tercel Kirjutas:  https://www.mnt.ee/et/soiduk/registreeri...-teatamine
https://www.riigiteataja.ee/akt/ls   § 77 lg 3

Jah saadgi eluaeg oma pilli ümber vormistada, teine pool võtab lihtsalt arvelt maha ajsa ja klaar.
Aga toome näite: teed paberivabas ARK-s vormistamise, vanad dokumendid jäävad sulle ja autole ei tulda ka järgi, ja sa vormistad vanade dokumentidega paberil uue lepingu ( heauskne ostja ), ning annad dokumendid kaasa kolmandale iskule, mis siis saama hakkab?

Mis siis ikka saab. Oled tavaline petis ja kõik.

See, et autode jaoks on mingisugune register tehtud, ei tee autot mingiks eriliseks varaks, reeglid on ikka samad. Omand läheb üle ostu-müügi lepinguga ja mitte mingi registri kirjega. Maanteeametis on nad pisut soojad peast oma registriga ja üritavad sulle vastupidist väita (mulle küll üritasid), aga kui jutt liiga absurdseks läheb, siis tuleb osakonnajuhataja kutsuda lasta - aitab letiteenindaja omavoli lõpetamisele päris hästi kaasa.
Vasta
#13

Sai natuke kõrvalt jälgitud samalaadset asja ühe audiga. Ostu hetkel ei olnud võõrandamise keeldu. Sõlmiti leping paberil.
Autot hakati vaikselt putitama ja loomulikult ei vormistatud ümber. Siis läks see ettevõte mille nimel auto oli pankrotti ja kuna auto oli nende nimel,siis tekkis sinna võõrandamise keeld. Aastake hiljem kui mindi autot vormistama, siis see tuli ilmsiks ja toimingut ei teostatud. Suunati pankrotihalduri poole. Kui kodanik mainis,et nüüd auto korras ja tahaks oma nimele teha kuna müügi hetkel ju oli kõik korras. Pankrotihaldur saatis alguses loomuliklt potile ja soovis,et auto tema juurde toodaks. Muidu saadab politsei kaela.
Õnneks oli härra õemees jurist. Vaadati asjad üle ja selgus,et kuna fikseeritud müügi hetkel(korrektselt vormistatud müügileping mil omand üle läks) oli kõik korras,siis ei ole pankrotihalduril õigust autot kinni pidada ja keeld tuleb maha võtta. Sest müük oli toimunud pea aasta enne pankrotistumist ja lepingul oli kirjas summa ning kuidas see tasutud on. Ehk kõik oli korras. Loomulikult pankrotistunud firmas oli enamus pabereid kaduma läinud ja nend poolt müügilepingust ei leitud. See asi ketras mingi pea aasta äkki.
Müügileping käis ekspertiisis,et kas ikka on õige allkiri ja ma ei tea mis veel.
Lõpuks vabastati auto keelust.
See asi juhtus vast masu teisel aastal seega ei oska kosta,kas midagi muutunud on või ei.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#14

Täna uurisin lähemalt ja müügilepingu tegemise ajal oli juba piirang peal.
Sõber ikka närvis sest auto korras ja ülevaatuski tehtud ning tahaks sellega välismaale minna millalgi.
Täituriga ei julge suhelda kartuses et võib sellest kohe ilma jääda.
Huvitav kumb on nüüd kõvem argument?
Kas see, et firmajuhil polnud õigust seda müüa ja müügileping on seega tühine või see, et sõbra näol on tegemist heauskse ostjaga ning ta saab selle auto omale ja firmajuhiga tegeldakse selle sigaduse eest?
Vasta
#15

Mis selle auto reaalne turuväärtus siis oleks, enne ja pärast remonti?
Kas nö kooliraha eest välja ei kannataks osta?
Vasta
#16

(23-09-2017, 19:35 PM)2715 Kirjutas:  Täna uurisin lähemalt ja müügilepingu tegemise ajal oli juba piirang peal.
Sõber ikka närvis sest auto korras ja ülevaatuski tehtud ning tahaks sellega välismaale minna millalgi.
Täituriga ei julge suhelda kartuses et võib sellest kohe ilma jääda.
Huvitav kumb on nüüd kõvem argument?
Kas see, et firmajuhil polnud õigust seda müüa ja müügileping on seega tühine või see, et sõbra näol on tegemist heauskse ostjaga ning ta saab selle auto omale ja firmajuhiga tegeldakse selle sigaduse eest?
Heauskne ostmine siinkohal kohe kindlasti ei tööta. Muidu oleks ju sellise piirangu seadmine mõtetu ja sisutühine - heauskse ostja võib ju vajadusel igaüks leida piirangu mahasaamiseks kui see nii lihtne oleks.  Smile

Üks reaalne võimalus on piiranguteta arvelolev (või arvelevõetav) analoogne sõiduk leida ning "kerevahetus" teostada, kui suur osa kerest välja vahetada jääb muidugi igaühe enda südametunnistuse taha. Uuele dokumentidega kerele kõik ümber ladudes on kõik 100% seaduspärane ja samal ajal ainult kerenumbri vahetamine oleks jälle 100% seadusevastane.
Vasta
#17

Täituril on kahjuks vist õigus see liikur endale nõuda. Ja kui eriti peetida tahab,siis saab selle vist isegi tagaotsitavaks kuulutada. Ehk siis saab politsei ka omale kukile. Kindlasti saab algatada ka mingi protsessi auto müünud isiku kohta, kuna ta ju pidi teadma,et võõrandada ei tohi ja siis temalt raha tagasi nõudma.
Minna lihtsalt täituriga rääkima asjast ja loota mingile kompromissile on vast 50/50 võimalus. Kindlasti peab mingi kooliraha maksma täiturile. Aga võibolla kaalub kooliraha juba niigi kulutatu üles ja saab omale auto. Igaljuhul pa*k lugu.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#18

Kui on juhuslikult veel olemas auto remondiks kulunud varuosade tsekid( aitab ka kui maksid kaardiga või küsid varuosa poest), siis saad esitada pankrotipessa oma nõude ja hoiad sõidukit nii kaua pandiõigusega oma käes. Noh, et oleks tagatud vara heaperemehelik säilimine. Kui haldur sinu kulud kinni maksab, annad auto üle ja ostad oksjonilt tagasi. Smile Teoorias võiks see plaan toimida või vähemalt ajab halduril/täituril juhtme kokku.
Vasta
#19

(23-09-2017, 19:35 PM)2715 Kirjutas:  Sõber ikka närvis sest auto korras ja ülevaatuski tehtud ning tahaks sellega välismaale minna millalgi.

Kui "välismaale" see minek toimuma hakkaks? EU sees ei huvita kedagi, kelle autoga sõidad. Kui sul on kasutada masina dokumendid ja võtmed, autol on kehtiv roheline kaart (väga tore veel, kui juhi nimele vormistatud) ja auto pole tagaotsitavate nimekirjas, siis praktikas on kõik õige ja siiani pole minuga vähemalt ükski korravalvur kobisenud.
Kui plaan minna suuremaid liiklusrikkumisi korraldama, siis muidugi teema teisem ja läheb nii ehk naapidi kurjaks kätte ää.
Vasta
#20

Svensoni jutt on väärt, eriti see juhtme kokkuajamise osa Smile
Eks see asi kohtusse jõuab.
Miskipärast tuleb meelde üks juhus kui lugupeetud kaasfoorumlane küsis, et miks inime võtab hunniku seibe autona arvele ja siis hakkab taastama ja viriseb sundkindlustuse pärast. Sellepärast võtabki, et olla kindel, et taastab oma autot.
Kardetavasti läheb nende andmete põhjal see auto ikkagi koolirahaks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne