2004 berlingo tagapidurid
#1

Ilma ABS-ita 
Taha poolepealt-edasi kõik  uued torud, uus regulaator ja ühelepoole uus töösilinder.
Õhutatud vaakumiga,  tavalistmoodi, isevooluteel jne. aga mida pole on tagapidurid, pedaal jalaall kõva, igaltpoolt tuleb ( ka eest ) ilma õhtua vedelikku. Esimesed pidurid on olemas. Piduriregulatori asendist ei sõltu suurt mitte midagi. Pressi pedaali palju tahad, käsitsi jõuab ringi ajada ( klotsid on ikka vastu trummlit ja takistus olemas ). Peapump käis ka lahti, sai ära puhastatud ja ikka sama jama, ei muutunud midagi, ka sai proovitud varianti et äkki ikkagi läksid torud enne regulatorit vahetusse, täpselt sama seis. Lõhnab ikkagi uue peapumba või..... piduriregulaatori järgi?  Piduriregulaator pedaali vajutades " plõksub " (Piduriregulaatori hoob siis liigub ka kergelt).  
3 autol varem vahetanud aga sellist anomaaliat pole kohanud et tagapidurid nõrgad oleks..
Vasta
#2

Välistamiseks saab ehk vana regulaatori tühjaks teha ja prooviks asemele panna?
Hülss on lihtsam aga seda ei pruugi kiirelt leida.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Vana regulaatori kasutamine kahjuks ei tule kõnealla, kolmikutega otseks oleks ka variant panna, aga see teema saigi püstitatud eesmärgiga et kas äkki kellelgi on sarnaseid kogemusi ja äkki on midagi 2 silmavahele jäänud, mis eelnevatel pole probleemiks olnud.
Täpsustuseks veel et miks asi vahetuse läks, vana toru vajutati orbiidile stendis.
Vasta
#4

Viska regulaator na..ui ja asi korras.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#5

Kas voolikud on vanad?On olnud juhuseid kus voolikut hoidev klamber roostetades surub vooliku kokku.Pakutud variant põhjustab rohkem piduri pealejäämist.
Vasta
#6

(26-09-2017, 20:30 PM)_rein_ Kirjutas:  Kas voolikud on vanad?On olnud juhuseid kus voolikut hoidev klamber roostetades surub vooliku kokku.Pakutud variant põhjustab rohkem piduri pealejäämist.

Ummistunud voolikuid on mul ilma selle klambrita kah ette tulnud...

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#7

Olen lugenud ka usaldusväärse inimese kirjutist, kus voolik oli muutunud ühesuunaklapiks. Hetkel algandmed selle küll välistavad. Tegelikult välistavad algandmed ju kõik rikked, vähemalt hüdraulikapoole. Pedaaliga õhutades lendab vedelik ikka korralikult?
Mingid kulumisrandid kuskil klotside fikseerimisest osavõtvate detailide küljes? Äärmiselt vähetõenäoline muidugi aga iial ei tea...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

igaksjuhuks ikka , kas käsipiduri trossid ja piduti klotsid on õigesti regullitud ? trummel piduril mõjutab ka käsipiduri tross seda
ehk siis käsipiduri hoob peab olema vabalt ja siis klotsid vastu trumlit regulaatorist keerata . muidugi ooeks huvitav teada kas pedaali vajutades tuleb ikka õli korralikult survega või niriseb niisama moepärast
Vasta
#9

Mis juhtub kui töötava mootoriga "kõvaks" vajutatud pedaaliga samal ajal töösilindri juurest niplit lahti teha?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#10

Õli purskab, seal on üle saja ati survet.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

(26-09-2017, 19:44 PM)hundu615 Kirjutas:  Viska regulaator na..ui ja asi korras.

Tead kui ''lõbus'' on sellise autoga näit. talvel sõita?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#12

(26-09-2017, 22:43 PM)Laurts Kirjutas:  Mis juhtub kui töötava mootoriga "kõvaks" vajutatud pedaaliga samal ajal töösilindri juurest niplit lahti teha?

(26-09-2017, 23:00 PM)Marko Kirjutas:  Õli purskab, seal on üle saja ati survet.

Mulle tundub, et ksf! Laurts teab isegi , et purskab, ta lihtsalt tahtis teada, kuidas konkreetsel masinal hetke olukord on, aga sõnasus ei olnud üheselt mõistetav.
(27-09-2017, 09:05 AM)Walter Kirjutas:  
(26-09-2017, 19:44 PM)hundu615 Kirjutas:  Viska regulaator na..ui ja asi korras.

Tead kui ''lõbus'' on sellise autoga näit. talvel sõita?

Berlingo kandevõime on miskit poole tonni kanti, või veidi ülegi. Seega on tagapidurid projekteeritud seda massi aeglustama, ehk siis piisavalt võimsad. Tühja masina saba aga kaalub vähe ja regulaatori puudumisel on tagapidurid kergelt blokeeruvad. Suvel ehk elab üle, aga talvel on nii, nagu Walter märkis. Väga ohtlik kompott.

Enda kogemustest. Samuti ilma ABS-ita, aga sõidumasin. Tagasillal kaks jõuregulaatorit - üks ühele, teine teisele rattale. Pärast kuuajalist (umbes) remondis seismist pidi remont kulmineeruma tehnoülevaatusega. Kuna mul on selline komme, et enne ülevaatust õhutan alati ohtralt pidureid mitte õhu kättesaamise, vaid õli vahetamise mõttes, sai seegi kord niimoodi tehtud. Ühest tagarattast õli ei tule. Mitu katset - tulemus sama. Imestuseks mitte pedaali vajutades, ehk isevoolu teel avatud õhutusniplist tilgub, pedaali vajutades mitte grammigi. Kerge kuklakratsimine ja sai piduritoru lahti keeratud enne regulaatorit. Seal on surve olemas- pedaali vajutades õli tuleb. Pärast regulaatorit oli ilming sama, kui õhutusniplist. Ei vajuta - tuleb, vajutad - ei tule. Ilmselge, et regulaatori viga. Ei saa ka regulaatori kangi reguleerimise viga olla, sest seda ei ole. Regulaatorid läksid mõlemad vahetusse, B-grupi omadega normaalne pidurdus taastus. Võtsin ka vanad regulaatorid lahti, aga korrosioon oli piisavalt niisuguses astmes, et ei näinud vana taastamisel mõtekust. Või siis pigem oli hingelise kindlustude tagamine niimoodi paremini tagatud.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#13

(26-09-2017, 22:19 PM)tiitnato Kirjutas:  igaksjuhuks ikka , kas käsipiduri trossid ja piduti klotsid on õigesti regullitud ? trummel piduril mõjutab ka käsipiduri tross seda
ehk siis käsipiduri hoob peab olema vabalt ja siis klotsid vastu trumlit regulaatorist keerata .
...

Ma alustaks ka siit. Tõsi, siis peaks olema trumli ja hoova küljes ka selged hõõrdumise märgid.
Vasta
#14

klotsid jne on ilusti paigas. Vana regulaatoriga sama seis.
Vasta
#15

(27-09-2017, 13:00 PM)Tercel Kirjutas:  klotsid jne on ilusti paigas. Vana regulaatoriga sama seis.

(26-09-2017, 22:43 PM)Laurts Kirjutas:  Mis juhtub kui töötava mootoriga "kõvaks" vajutatud pedaaliga samal ajal töösilindri juurest niplit lahti teha?

Õli pritsib, pedaal kukub kolksti põrandale?
Kas käsipidur töötab?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#16

kässar töötab õli purskab, pedaaal põrandas nippel lahti lasta.
Vasta
#17

(27-09-2017, 17:27 PM)Tercel Kirjutas:  kässar töötab õli purskab, pedaaal põrandas nippel lahti lasta.

Võta trummel maha ja vajuta ettevaatlikult pedaali ja vaata kas töösilinder üritab kolvid väljapoole lükata. Oli kord juhus kus said miskid noname uued pidurisilindrid külge mis ei andnud endast elumärki ning põhjuseks oli puurimata õliava töösilindris seal, kuhu piduritoru kinnitub nipliga. Big Grin

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#18

Lisaks mõnel eksemplaaril katab liialt sisselükatud kolb sissetuleva õli augu kinni.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#19

Kahjuks jälle, et klotisd vajutab trumlile vastu ja hõõrdetegur on olemas, aga mitte piisav. Pedaalile mõjuvast survest ei olene tagapidurite efektiivsus, kas vajutad 2 jalaga või ühega. Kätega saad ikka liigutada rattaid piisava jõuga muidugi. Trummel vasta klotse jne. Ennem kui toru järgi andis, sai peaaegu normi kätte, aga uute juppidega ( ka vanadega, regulaaator ) ei ole mitte midagi. Käsipidur nagu kännutaga, võtab iga lopsuga, kässar stendis parem kui jalgpidur ja oluliselt.
Vasta
#20

(27-09-2017, 17:27 PM)Tercel Kirjutas:  kässar töötab õli purskab, pedaaal põrandas nippel lahti lasta.
(27-09-2017, 21:25 PM)Tercel Kirjutas:  Kahjuks jälle, et klotisd vajutab trumlile vastu ja hõõrdetegur on olemas, aga mitte piisav.
/---/
Käsipidur nagu kännutaga, võtab iga lopsuga, kässar stendis parem kui jalgpidur ja oluliselt.
Nende kahe tsitaadi põhjal oskan ma järeldada ainult seda, et klotsid tahavad liikuda küll, aga silinder ei vajuta neid piisavalt pikka teed laiali. Millisest käsipidurihoova asendist kässar võtab, kas alt, keskelt või päris ülevalt?

Haiseb ikka kahtlaselt vale reguleeringu järgi...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne