#61

Seda et... kas need vändad pannakse veel keerlema kuskil töökojas? Kui jah siis sooviks ka kontakte, mind saadetakse tavaliselt läikivate asjadega ka pikalt... Big Grin Big Grin Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#62

(23-11-2017, 21:19 PM)mlsluik Kirjutas:  Seda et... kas need vändad pannakse veel keerlema kuskil töökojas? Kui jah siis sooviks ka kontakte, mind saadetakse tavaliselt läikivate asjadega ka pikalt... Big Grin Big Grin Big Grin
 Kui siin ei panna, siis viin Ukrainasse, seal panevad. Kõigepealt tahan ühe mootori siin kokku saada. Siis vaatan, mis teisega saab. Üks vänt on solidooliga hästi sisse määritud. Teine küll roostes, aga mul seisab üks GAZ 51 vähesõitnud mootor, võllid peaks samad olema.
Vasta
#63

Uurisin natuke seda Gaz 11 mootori värki ja tuleb välja, et suur enamus neid mootoreid läkski sõjamasinatele
1. Kergetank T 60 tehti neid 5920 tk igal ühel üks mootor
2. Kergetank T 70   8231 tk igal ühel 2 mootorit.
3. Iseliikuv suurtükk SU 76  14292 igal ühel 2 mootorit

See teeb kokku üle 50 000 mootori. Siis pole ka ime, et sõiduautosid (gaz 11) teha ei suudetud. Sõja ajal tehti alla 200 neljaveolisi GAZ 61, millest aretati hiljem juba Gaz 64/67, aga juba 4 sil. mootoritega. Gaz 61-d said vist ainult marssalid.
Vasta
#64

(23-11-2017, 22:28 PM)sfinks Kirjutas:  Uurisin natuke seda Gaz 11 mootori värki ja tuleb välja, et suur enamus neid mootoreid läkski sõjamasinatele
1. Kergetank T 60 tehti neid 5920 tk igal ühel üks mootor
2. Kergetank T 70   8231 tk igal ühel 2 mootorit.
3. Iseliikuv suurtükk SU 76  14292 igal ühel 2 mootorit

See teeb kokku üle 50 000 mootori. Siis pole ka ime, et sõiduautosid (gaz 11) teha ei suudetud. Sõja ajal tehti alla 200 neljaveolisi GAZ 61, millest aretati hiljem juba Gaz 64/67, aga juba 4 sil. mootoritega. Gaz 61-d said vist ainult marssalid.
SU 76 näeb välja selline, kui kellelegi ette jääb, võiks mõned vidinad maha keerata Big Grin
   
Vasta
#65

Mootori pilte lähemalt uurides jäi silma, et küljes on veel jagajad aastast 1944.
   
Vasta
#66

Täna sai tegeletud mootori komplekteerimisega. Kokku on aetud 4 mootorit 2 Gaz 11, 1 Gaz 51, 1 Dodge D5 mootor (1936). Kõigepealt on vaja vähemalt 1 mootor kokku saada. 11-e mootoril puudub kollektorid, veepump, õige termostaadi koda, õlipump ja eest nukkvõlli käivitus hammasrataste kaan ja esi raam mootori kinnituseks. Gaz 11 mootor on küllalt 1 - 1 le maha vorbitud Dodge D5 pealt. Alustasin veepumbast ja see läks ilusti Gaz-le otsa. Kruvisin lahti kollektori aga mida kätte kuidagi ei saanud. Vist nii kõvasti kinni paagatanud. Väga kõvasti taguda ka ei julge. Kas kellelgi on sellel alal kogemust, kuidas seda teha. Igatahes Gaz 51 karbuss peale ei sobi. Tuleb oodata kuna see Zenit karbuss kohale jõuab.  Mõned pildid ka.
 selline on mootor Dodge D5, mis saadeti Ameerikast ja on jumal teab kui kaua kusagil vedelenud.
   
 Gaz 11 plokikaan termostaadi kojaga. Sobib ideaalselt.
   
 Gaz 11 mootori plokk ja Dodge veepump, ei mingit probleemi
   
 Dodge D5 mootori esiosa, polnud sellist võtit võtta, millega põrkemuhv maha keerata.
   
 D 5 kollektor, mis kuidagi ei taha küljest tulla. Poldi aukude mõõtmise tulemusel peaks täpselt sobima Gaz 11-le.
   
Vasta
#67

Kas põrkemuhvi all mõtled Sa väntvõlli otsa käbi?

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#68

(26-11-2017, 20:36 PM)Mufff Kirjutas:  Kas põrkemuhvi all mõtled Sa väntvõlli otsa käbi?
 Käisin kunagi autokallakuga keskkoolis, kus õpetati, et see on põrkemuhv, aga võime ka käbiks kutsuda Smile .
Vasta
#69

Üle jääb Dodge  käigukast, kui kellelgi vaja, siis minu käest saab. Peaks koos siduri korpusega ka pobedale alla sündima.
   
Vasta
#70

Ilmselt käbi. Korralik padrun, kahemeetrine toru ja starterit! Süütepooli küljest võiks mõne juhtme lahti ühendada, et käima ei läheks Smile
Maa peal muidugi ei saa nii, pead ploki asjalikult fikseerima ja väntvõllile puukiilud vahele taguma kuhugi. Võti sama.

EDIT: olen ühel bemmil kunagi vända otsa ära murdnud selle kruvi eemaldamisega, seega ettevaatust!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#71

(26-11-2017, 20:47 PM)Marko Kirjutas:  Ilmselt käbi. Korralik padrun, kahemeetrine toru ja starterit! Süütepooli küljest võiks mõne juhtme lahti ühendada, et käima ei läheks Smile
Maa peal muidugi ei saa nii, pead ploki asjalikult fikseerima ja väntvõllile puukiilud vahele taguma kuhugi. Võti sama.
 Mis on järgmine meie standart võti 50-st allapoole. Mul 50 lehtvõti on aga see tundus tiba suur. Kas 48 on olemas. Tegu ju Ameeriklasega.
Vasta
#72

Muidugi unustasin, suur tänu Kopraonule, kes juhtus täna just õigel ajal minu poolt läbi astumast, et käed külge panna Dodge mootori maha tõstmisel. Poisiga kahekesi olekski natuke liiast olnud.
Vasta
#73

Pneumovötmega vöi selle elektrilise analoogiga saaksid vast köige valutumalt tolle käbi lahti.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#74

Käbi on tavaliselt küllaltki kergelt kinni. Vanema kooli mehed tagusid neid meislite ja tornidega lahti ja rikkusid mutri kandid ära. Ise olen neid suuremate torutangidega väga edukalt lahti keeranud. Sobivad sellised tangid, millega saab vabalt kahetollist toru keerata ja mille pakid või hambumuspinnad on sirged ja asetsevad paralleelselt.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#75

(26-11-2017, 21:20 PM)Mufff Kirjutas:  Käbi on tavaliselt küllaltki kergelt kinni. Vanema kooli mehed tagusid neid meislite ja tornidega lahti ja rikkusid mutri kandid ära. Ise olen neid suuremate torutangidega väga edukalt lahti keeranud. Sobivad sellised tangid, millega saab vabalt kahetollist toru keerata ja mille pakid või hambumuspinnad on sirged ja asetsevad paralleelselt.
 Kuidas sa mootori keerlemise ära blokeerisid?
Vasta
#76

Jupp tugevamat nööri küünlaaugust sisse, kolb üss-i ja juba ongi kinni.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#77

(26-11-2017, 21:39 PM)Formika Kirjutas:  
(26-11-2017, 21:20 PM)Mufff Kirjutas:  Käbi on tavaliselt küllaltki kergelt kinni. Vanema kooli mehed tagusid neid meislite ja tornidega lahti ja rikkusid mutri kandid ära. Ise olen neid suuremate torutangidega väga edukalt lahti keeranud. Sobivad sellised tangid, millega saab vabalt kahetollist toru keerata ja mille pakid või hambumuspinnad on sirged ja asetsevad paralleelselt.
 Kuidas sa mootori keerlemise ära blokeerisid?

Mõni mootor oli kinni. Nendega oli väga lihtne. Ringikäivatel mootoritel poosin rihmaratta koormarihmaga kinni. Saab mootori külge kinni puua kui mootor on maas ja saab kasutada ka mingit pikemat prussi, mille külge rihmaratas kinni puua. Hoiab kinni väga hästi, sest see on puhas füüsika ja koormarihma hõõrdumistegur on suurem kui käbi vindi oma ning selle tulemusena on käbi vint alati ennem keerlema hakanud. Eranditult kõik mootorid on küllaltki kergelt lahti tulnud (Gaz 66, Zil 157, Gaz 69/20, Gaz 53) Keerama pead vända pöörlemisele vastassuunas. Väntamise suunas läheb kinni.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#78

(26-11-2017, 21:45 PM)Aspelund Kirjutas:  Jupp tugevamat nööri küünlaaugust sisse, kolb üss-i ja juba ongi kinni.

A.

Nii saab ka. Mootorsae mehed teevad tavaliselt niimoodi.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta
#79

Näedsiis, häid soovitusi tuleb nagu küllusesarvest. Vajaliku võtme teadasaamiseks olen kasutanud sellist igivana tehnoloogiat, mida mõõtmiseks sõimatakse Big Grin
Lehtvõtit saab tuunida sobiva paksusega plekitükiga.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#80

Mis selle Dodge mootori täpne mark on? Kubatuur?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne