#21

(03-02-2018, 20:27 PM)Formika Kirjutas:  Aga ühe Fordi fanaatiku jutu järgi, kellega Ameerikas jutule sain, pidi see küllalt ohtlik lahendus olema. Nimelt kui karbussi nõel ei pea, pidi see filter nagu käsn olema ja väga palju autosid olla maha põlenud.

Aga miks peab filtri (mida seal originaalis niikuinii ei ole) just sedasi otse karburaatori külge kinnitama? Võib ju filtri tõsta kusagile hoopis kõrgemale, nt. vaheseina külge (minupärast kasvõi snorklina katuse ääre külge Big Grin ) ja filtrist karpasse läheks painduv toru.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#22

(03-02-2018, 20:54 PM)Mossemees Kirjutas:  
(03-02-2018, 20:27 PM)Formika Kirjutas:  Aga ühe Fordi fanaatiku jutu järgi, kellega Ameerikas jutule sain, pidi see küllalt ohtlik lahendus olema. Nimelt kui karbussi nõel ei pea, pidi see filter nagu käsn olema ja väga palju autosid olla maha põlenud.

Aga miks peab filtri (mida seal originaalis niikuinii ei ole) just sedasi otse karburaatori külge kinnitama? Võib ju filtri tõsta kusagile hoopis kõrgemale, nt. vaheseina külge (minupärast kasvõi snorklina katuse ääre külge Big Grin ) ja filtrist karpasse läheks painduv toru.
 Ma ei oska selle peale midagi kosta, eks need Fordi insenerid nii andekad ei olnud. Ju püüti raha kokku hoida. Kusagilt on kõrvade vahele jäänud, et Suure Depressiooni aastatel algasid Fordi baashinnad 250$ Sad Töölise päevapalk oli 1.-$ ja sellegi eest kiideti taevani. Dollar oli ikka mega raha, kuskilt filmist on meelde jäänud, et keegi tõmbas taskust 1$ paberraha välja, siis ümber seisjad võtsid mütsi maha.
Vasta
#23

(03-02-2018, 18:52 PM)Formika Kirjutas:  Täienduseks veel sellest Gaz A keelustamisest suuremates linnades. Esiti keelustati taksod aga täielikult jõuti selleni alles 1940. Eraisikutel autosid polnud, need olid asutustel ja neile anti käsk oma A provintsi saata ja asemele M1 taotleda. Eraisikute suhtes, isegi tollases N.Liidus oleks vist võimatu sellist otsust vastu võtta. Kui oleks olnudki mõnel tegelinskil auto, siis see oli mingi tähtis nina või Lenini ordeni kavaler. Igatahes pole leidnud kusagilt sellest juttu tehtavat. Küll on mainitud, et esimesd autod mida nõukogude inimene osta sai olid mossed 400/401 ja natuke hiljem ka Pobedad. Aga see juba 50-ndate alguses.

https://sovtime.ru/blog/soviet-auto-market-1930s-1960s
Üks lugudest isikliku auto omamisest NL-is. Neid on kindlasti veel ja igas on isemoodi kirjeldused aga midagi neist selgub.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#24

Teema omaniku lahkel loal mõned pildid ja lingid:
[Pilt: gaz-a-int-550x412.jpg]

[Pilt: 3f2cc1s-960.jpg]

Pilt ise pärit sealt, jutu on ka, ei oska öelda, kui originaalsed need asjad on.

Edasi Gaz A Sport
[Pilt: gaz-a-sport.jpg]

Pilt võetud sellelt lehelt

Ehk ei risustanud teemat.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#25

(03-02-2018, 21:14 PM)aavu Kirjutas:  https://sovtime.ru/blog/soviet-auto-market-1930s-1960s
Üks lugudest isikliku auto omamisest NL-is. Neid on kindlasti veel ja igas on isemoodi kirjeldused aga midagi neist selgub.
 Eks N.Liidus on nende autode ümber kogu aeg üks sahker-mahker käinud. Mäletan, kui kadund äiapapa rääkis, kuidas ta 50-ndate algul Leningradi villa vedas ja ka autoostu järjekorras seisis. Poolteist aastat seisis, vahetustega. Keegi pidas nimekirja ja mida lähemale jõudsid, tuli aina pikemalt füüsiliselt kohal olla. Lõpuks, kui auto käes, maksis vist 9500.- tolleaegset ruublikut, siis saadeti Võrust 2 parteikomitee töötajat nädalaks uurima, kust mees selle raha võttis. Kuna ta polnud kolhoosi astunud, siis olid tal natuke vabamad käed. Ühesõnaga pärast seda tehti talle selgeks, lause oli vist umbes selline- Kõik kes kolhoosi ei astu on nõukogude võimu vastase ja need me saadame Siberisse. Ei jäänudki mehekesel muud üle, kui kolhoosi astuda aga auto jäi alles.
Vasta
#26

(03-02-2018, 21:31 PM)metsakohin Kirjutas:  Teema omaniku lahkel loal mõned pildid ja lingid:

 Väga asjalikud pildid. Juhiks tähelepanu ainult ühele pisiasjale, mis annab aimu, et ühe auto kere on toodud Ameerikast. Nimelt Ameerika variandil on kapoti ja kere vahel nikkel riba, mis Vene variandil puudus. Kui kõrvuti seisavad, siis kohe näha. Eksisteeris Vene variandil ka nii nikeldatud, kui värvitud kaitseraudu.
   
Vasta
#27

(03-02-2018, 20:27 PM)Formika Kirjutas:  Venelased olid natuke targamad, vist see Karakumi suursõit õpetas miskit ja nad varustasid oma autod õhufiltritega.
Kas see õhufilter ei ilmunud alles peale mootori moderniseerimist, ehk siis MM´il?
Vasta
#28

(03-02-2018, 22:02 PM)Raivo Kirjutas:  
(03-02-2018, 20:27 PM)Formika Kirjutas:  Venelased olid natuke targamad, vist see Karakumi suursõit õpetas miskit ja nad varustasid oma autod õhufiltritega.
Kas see õhufilter ei ilmunud alles peale mootori moderniseerimist, ehk siis MM´il?
 Ma ei leia praegu üles, kust ma seda lugesin, aga seal oli kohe loetelu, mis venelased autol muutsid ja üks vähestest muudatustest oligi õhufiltri lisamine. Muuseas GAZ MM-l on täitsa teistsugune õhufilter, ehk umbes selline nagu siin kuskil eespool pakuti. Muidugi palju efektiivsem, kui see GAZ A-l olnud kobakas. Ksf. Taavi on õige mees seda MM õhufiltri asja selgitama.
Vasta
#29

Nii valmis siis suure pidulikkusega 100 000-s Gaz, enamuse neist moodustasid muidugi veoautod, sest nagu ma mainisin Gaz A-d valmistati ainult 40 000 tk. 100 000-s auto siis nimetati Stalini suure sõbra ja hilisema vaenlase auks Sergo Orhonikidze nimeliseks. Ei tea kas auto anti ka talle, et hiljem oleks midagi ära võtta.
   
Vasta
#30

Õhufilter on jah, keeruline teema. Varuosakataloog ei näita, kasutusjuhend ei näita ja pole piltidelt näinud ka veel. MMi õhufilter tuli minuteada koos M1 mootoriga auto peale. Aga olen näinud ka pilte kus AA-l on MMi filter peal. Need võidi ka ise sinna panna.
Aga panen siia 1933 Gaz A kasutusjuhendist karburaatori jutu. Ehk keegi loeb sealt miskit välja? Muidu pilt mis mootorit kujutab, õhufiltrit ei näita... Aga ometigi Venemaa teedel oleks võinud kasvõi mingi võrk ees olla.

[Pilt: gaz_a_mootor.png]

[Pilt: DSC03621.JPG]

[Pilt: DSC03622.JPG]

[Pilt: DSC03623.JPG]

[Pilt: DSC03624.JPG]
Vasta
#31

Eks selle õhufiltriga on jah keerulised lood, kuigi ma kuidagi ei leia praegu seda kohta üles, siis kirjutati umbes nii, et pärast Karakumi sõitu sai selgeks, et raskemates oludes peab mootorisse minevat õhku kaitsma liiva ja tolmuosakeste eest ja alates 1934-st aastast varustati Gaz A ja Gaz AA mootorid õhufiltritega. Eks ta täiesti mõistuse vastane oli, kuidas sai kõrbe oludes üldse niimoodi sõita. Sõites keerdub ju liiva ja tolmu üles, ning see mõjub ju mootorile hävitavalt. Talvel ma saan veel aru. Muidugi võivad need raamatud kajastada varasemat aega ja  N. Liidus käis ju kõik väga pika vinnaga. Kõike oli ju vaja kontrollida ja tsenseerida.
Vasta
#32

Ei saaks öelda, et sama ajastu Fordi traktorite vett puhastusainena kasutanud õhupuhastid oleks eriti... Effektiivsed. Õli ja säsiga õhupuhasti tuli alles 1936 kasutusele. Omaette ooper on veel see, kui mõelda selleaegsele kasutusmahule. Traktori puhul ei nähtud just meeletuid tunde ette tööd, enne remonti ja osade vahetust. Ometigi traktoritega oli Fordil algusest saati mingisugune õhupuhastaja peal.
Vasta
#33

Selle neil mootoritel oligi olemattu resurss, vist maksimaalselt 10 000 km. Ei õhu, ei õli puhastit, uskumattu tänapäeval. 3,3 L mootorist pigistati 40 hobust välja, mis teeb 29 KW.
Vasta
#34

Nii õhtu käes, aeg põhku pugeda aga suure ringi küsimusele, kas Eestis ka mõni GAZ A leidub, jäigi vastus saamata. Loodan et homne päev või ülehomne toob selgust. Äkki on siin meie hulgas mõni autoregistri töötaja, kes saaks natuke piiluda vastavasse registrisse ja kas või eraviisiliselt privas teada anda. Ega ma midagi konkreetset ei taha, lihtsalt kas on või ei ole. Suure tõenäosusega, kui on, on masin ajutiselt registrist kustutatud ja musta numbri kanditaatide hulgas sellist isendit minu teada ei ole.
Vasta
#35

Nende Gazidega oleks elu vist lihtsam kui väga süvitsi uurima ei hakkaks asjaSmile MMiga tegin selle vea. Nüüd peale sadu tunde uurimist küsimusi rohkem kui enneBig Grin

1934 veebruari Za Ruljomist...

[Pilt: gaz_a_sedaan.png]
Vasta
#36

Gaz 21/24 lahtistest paraadautodest:
Volgaklubist
Vasta
#37

(03-02-2018, 23:59 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Nende Gazidega oleks elu vist lihtsam kui väga süvitsi uurima ei hakkaks asjaSmile MMiga tegin selle vea. Nüüd peale sadu tunde uurimist küsimusi rohkem kui enneBig Grin

1934 veebruari Za Ruljomist...
 Näe sõber Taavi ka unetu ja ei lase mul ka magama minna. Gaz 6 seeriasse võtmine oli soov -unelm. Tehti käsitsi väike partii, mis kõik jäid Gorkisse. Tänapäevani pole ühtegi säilinud ja keegi ei tea, kuidas nad tegelikult välja nägid. Igatahes Wikipedias kirjutatakse, et Gorki autotehas polnud võimeline suuri plekitahvleid töötlema ja auto pandi kokku puuraamile kinnitatud väiksematest plekitahvlitest, kusjuures kohapeal anti õige kumerus, kui vaja kätte.
Первые семь автомобилей ГАЗ-6 были изготовлены в 1934 году. Впоследствии была налажен малосерийный выпуск силами экспериментального кузовного цеха ГАЗа, в ходе которого было собрано всего 60 автомобилей, большая часть из которых осталась в Горьком и работала в таксомоторных парках или государственных организациях в качестве служебных автомобилей.
Vasta
#38

(03-02-2018, 21:51 PM)Formika Kirjutas:   Väga asjalikud pildid. Juhiks tähelepanu ainult ühele pisiasjale, mis annab aimu, et ühe auto kere on toodud Ameerikast. Nimelt Ameerika variandil on kapoti ja kere vahel nikkel riba, mis Vene variandil puudus. Kui kõrvuti seisavad, siis kohe näha. 
See liist (õigemini selle puudumine) annab hullu visuaalse efekti. Minu silmis on GAZ-A olnud pigem sihvaka ja kitsa kerega, samas kui A-fordid sellised lühikesed, töntsid ja kipakad. See pilt annab väga selge vastuse, miks nii.
Vasta
#39

Leidsin midagi enda filtri taolist ka. See oli küll rubriigis "tehnika uudised maailmast". Aga pärast ei leiaks seda enam üles niiet panen siia ka...
1934 Za Ruljomist...

[Pilt: filter_1.png]
[Pilt: filter_2.png]
Vasta
#40

(04-02-2018, 00:11 AM)Alts Kirjutas:  Gaz 21/24 lahtistest paraadautodest:
Volgaklubist
 Huvitav, huvitav väga tahaks näha nende autode ümberehituse taset. Pobeda kabrio tuli välja tehasest, aga Volgad tõenäoliselt ehitati ümber sealsamas, kus minu Zim. Kurat, kõiki pilte on, aga Zimmi paraadautona pole veel leidnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne