Gaz MM-V 1942

(14-02-2018, 09:26 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Minu arust plokk koos sisuga ja plokikaas olid neil samad? Erinevus oli agregaatides jms. Aga ega pole aastate kaupa teada palju emkasid valmistati?
Äkki see mootor ongi MM aga ka roheline?
 Emka-sid hakati tegema 1936 a-l. Siis tehti 2524 autot. Järgmisel 1937 a.-l 18301 autot ja 1938-l 20900 autot. Pärast seda läks Ford kommunistidega tülli ja lõpetas mingite osade saatmise Venemaale, seega kukkus tootmine 1939-ndal aastal kuskile 8000 autoni ja sama palju ka 1940-dal aastal. 1941 jõuti teha umbes 5000 autot. mõnisada autot pandi kokku ka 1942, kuid ainult olemasolevatest tagavaraosadest. Rindele oli hädasti vaja sõiduautosid. Konfiskeeriti ju tollal ka vähesed erakätes olnud sõidukid.
Vasta

Suur tänu! Siis võib 22xxx seerianumbriga mootori ploki vorm olla küll 5.11.1937 tehtid? Kunagi 1938 esimeses pooles jõudis auto peale. Või mis?Smile Igaksjuhuks kisun tal õlivanni alt ja vaatan milline väntvõll on. Äkki mingi hübriid AA omast. Peab uurima mille poolest MMi mootoriplokk erineda võis. Mina teadsin et täpselt sama nagu emkal...
Vasta

Paar pilti Tartu remonditehasest aastast 1950.

[Pilt: 765_GAZ-MM_remont.jpg]

[Pilt: 230_Scan70007.jpg]

Piltidelt on näha klapikambri kaas millel pole auku...
Vasta

(14-02-2018, 09:26 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Minu arust plokk koos sisuga ja plokikaas olid neil samad?

Mootor ise kannab MM koodi, aga kui Sa jubinate pildi ette võtad (49.a kataloog), siis seal on pulki koodidega A, AA, M, 11, 51, 64.
42.a variandi puhul võib see pilt muidugi veidi teine olla.

__________________________________________________________
Liiklusregistris seisuga 31.12.2017 aasta arvel olevad veoautod
NB! Sisaldab peatatud registrikandega sõidukeid.

Mark Mudel Väljalaske aasta Mootori võimsus Mootori maht Täismass
GAZ AA 1938 32 3285 3250
GAZ AA 1938 37 3280 3310
GAZ AA 1946 31 3280 3460
GAZ MM 1942 31 3280 3460
GAZ MM 1943 37 3280 3310
GAZ MM 1943 38 3280 3310
GAZ MM 1943 38 3280 3310
Vasta

Huvitav et Eestis juba üks 1942 aasta pill olemas. Ei tea kus rajoonis see asuda võib?

Panen siia mõned informatiivsemad pildid täis kvaliteediga ja siis rodu vähem ütlevaid pilte vähendatud kvaliteediga.
Ühel pildil paistab AA kaboti all MMi sisselaske kollektor. Klapikambri kaane järgi tunduks nagu MMi mootor. Puudub MMile omane õhufilter ja nagu oleks AA õhuklapi varras. Seega peaks ka karburaator olema Zenith tüüpi.
Teised pildid on rohkem 82B tüüpi kabiinidest. Ehk siis 1932-42 valmistatud tavalised kabiinidSmile Näha on katust. Katuse katte materjal on kinnitatud plekiliistudega. Ise olen ka liistudega plekke leidnud. Ühel pildil on rehvipump juhi seljataga ja mingi infotahvel?
Ühel pildil on näha kuidas pingid olid portede külge kinnitatud. Seda pole ma varem kuskil näinud. Kuigi tundub nagu 4 rida pinke mis peaks rohkem Zisi teema olema. Gazil oli vist kolm rida? Võin eksida. Samas tundub omalooming.

[Pilt: 37194.jpg]

[Pilt: 37936.jpg]

[Pilt: 38058.jpg]

[Pilt: 34929__1_.jpg]
Vasta

(14-02-2018, 21:56 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Huvitav et Eestis juba üks 1942 aasta pill olemas. Ei tea kus rajoonis see asuda võib?
Tartu maakond.

Üks "A" on ka puude vahel ninapidi pildile jäänud.
Vasta

(14-02-2018, 22:07 PM)Raivo Kirjutas:  
(14-02-2018, 21:56 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Huvitav et Eestis juba üks 1942 aasta pill olemas. Ei tea kus rajoonis see asuda võib?
Tartu maakond.

See registrijärgne maakond on äärmiselt kahtlane info. Juba pikemat aega (alates 2007 äkki?) ei märgita autodokumentidesse omaniku elukohta. Need kunagised "jäänukid" aga reisivad autoga statistikas kaasa. Näiteks üks minu autodest kajastub statistikas "Lääne-Virumaa" autona, kuigi vähemalt alates 2005 on ta olnud lõunaosariikides ja 3 korda omanikku vahetanud.

Ise arvan, et see maakond on seal taga märgitud üldse ainult 90.-datel registreeritud autodel ja maakond näitab ära, millise maakonna büroos on registreerimine tehtud. Hilisematel autodel on seal "määramata".
Võimalik, et see maakond kajastab ka kunagise omaniku elukohta, kuid igal juhul on see info vananenud ja enam ei uuendata.
Vasta

24000 pilti on Soome arhiivist läbi vaadatudSmile Endal hakkab ka imelik juba. Aga natuke pilte "silmailuks". Pildid on 1941 aastal pildistatud. Nii mõnelgi pildil oli ka Gaz A-d näha. Seega oli veel täista rivimasin...

Vabandan kui mõned elutud ka pildile sattusid. Üritasin neid välja sõeluda. Aga nagu Lennart Meri ütles, siis niimoodi tulebki noori harida, et sellised asjad enam ei korduks.

[Pilt: 34920.jpg]

[Pilt: 37934.jpg]

[Pilt: 37937.jpg]

[Pilt: 37938.jpg]

[Pilt: 38055.jpg]

[Pilt: 38090.jpg]

[Pilt: 38091.jpg]

[Pilt: 38093.jpg]

[Pilt: 38094.jpg]

[Pilt: 38095.jpg]

[Pilt: 38099.jpg]

[Pilt: 38100.jpg]

[Pilt: 38103.jpg]

[Pilt: 38107.jpg]

[Pilt: 38119.jpg]

[Pilt: 38122.jpg]

[Pilt: 38123.jpg]

[Pilt: 38125.jpg]

[Pilt: 38126.jpg]
Vasta

(14-02-2018, 09:26 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Minu arust plokk koos sisuga ja plokikaas olid neil samad? Erinevus oli agregaatides jms. Aga ega pole aastate kaupa teada palju emkasid valmistati?
Äkki see mootor ongi MM aga ka roheline? Kuigi seeria numbri järgi vaadates on see kahtlane. Emkasid hakati ju 3 aastat varem valmistama?
 Tulen veelkord tagasi selle mootori numeratsiooni juurde. Minu Gaz A-l 1934 a väljalase on kere numbriks 29743 aga mootor on 75672. Ma arvan, et samu mootoreid kasutati ka AA-del, siis sellest nii suur erinevus. 1936-l aastal hakati tootma Emkasid, siis erinesid nad A/AA mootoritest visuaalselt kõige rohkem bensiinipumba ja selle kinnitus koha poolest. Nüüd miljoni Euro küsimus, kas 1936 aastal hakati erisuguseid mootori plokke tootma, st. Emkadel avaga bensiinipumba jaoks ja AA-le ilma avata, kuna bentsupumpa polnud vaja. Kahtlen selles väga, kuna soviettidel polnud nende mootori liinidega laiutada. Kui sul on mõni kindel AA plokk näiteks 37-st aastast, siis saad vaadata, kas seal on pumba ava. Ma ei tea isegi kas MM-l oli bensiini pump, tõenäoliselt mitte, aga kas bentsupumba ava on??
Vasta

MM-il ei ole pumpa, küll aga on olemas pumba ava kate (M-6016-T).
Vasta

Koondan veel siia pilte. Neil piltidel siin teemas pole küll suurt midagi pistmist minu autoga aga hea vaadata ikka ma arvan. Kusjuures Eestis on ka taolist vaatepilti avanenud sõjaajal

[Pilt: 38216.jpg]

[Pilt: 38217.jpg]

[Pilt: 38218.jpg]

[Pilt: 38219.jpg]

[Pilt: 38220.jpg]

[Pilt: 38222.jpg]

[Pilt: 38223.jpg]

[Pilt: 38249.jpg]

[Pilt: 38252.jpg]

[Pilt: 38482.jpg]

[Pilt: 38484.jpg]

[Pilt: 38497.jpg]
Vasta

(14-02-2018, 23:11 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Koondan veel siia pilte. Neil piltidel siin teemas pole küll suurt midagi pistmist minu autoga aga hea vaadata ikka ma arvan. Kusjuures Eestis on ka taolist vaatepilti avanenud sõjaajal

Eestis olid küll lahingud, "kotti" jäämist oli vähem, ehk Sõrves ja saartel oli veidi. Õige lähim "kott" oli Kuramaal. Sinna jäi ikka väga palju tehnikat. Kuigi mitte niipalju kui Karjalas.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

1941 aasta suvel põhja-tartumaal või küll sellist pilti näha ,kuigi jah vast oli vähem masinaid .
Vasta

Sinu nimetatud on 44 aasta sakslaste kotti jäämised. 41 aastal oli asi vastupidi ja kohad teised. Venelased jäid ikka diviiside viisi kotti Eestimaa pinnal. Võitjad kirjutavad ajaloo ja sellepärast sellest eriti ei teata. Selles põhja Tartumaa kohas jäi näiteks 2 diviisi kotti. Ehk siis umbes 15-20000 sõdurit koos oma tehnikaga. Mingitel andmetel pääses umbes 5-7000 läbi soode kodumaale. Aga las see praegu olla. Ärme palun seda teemat siin rohkem lahkame. Mul on endal nendest kohtadest veel paari asja vajaBig Grin
Panen veel pilte natu ja siis aitab ka praeguseks.

Ühel pildil on AA/MM tunkraud sassi sõidetud ninaga auto esitrumlil...

[Pilt: 39205.jpg]

[Pilt: 42011.jpg]

[Pilt: 42019.jpg]

[Pilt: 42021.jpg]

[Pilt: 42022.jpg]

[Pilt: 42039.jpg]

[Pilt: 42548.jpg]

[Pilt: 42551.jpg]

[Pilt: 42623.jpg]

[Pilt: 42733.jpg]

[Pilt: 43087.jpg]

[Pilt: 43676.jpg]

[Pilt: 43677.jpg]

[Pilt: 43745.jpg]

[Pilt: 43748.jpg]

[Pilt: 43749.jpg]

[Pilt: 44162.jpg]

[Pilt: 45318.jpg]
Vasta

Oli või ei olnud, jutt M1 mootorist ja võrdlusmomente A´ga.

Mõni pilt ka M1 kapoti alt, mis ääriveeri võiks teemasse siiski sobida /numbrid, logod:
[Pilt: img_7241-1-jpg.31397]
[Pilt: img_7242-1-jpg.31398]
[Pilt: starter-m-1-jpg.37199]
Vasta

Taavi, sulle lugemiseks,abiks ikka. https://www.drive2.ru/b/493864890142818348/
Vasta

Tänud kõigile info ja mõtete eest! Bensiini pumbaga seoeses jäi silma üks pilt kus on kasti all lisapaak. Või on originaal paak lekkima hakanud. Igatahes sellise paagi kasutamine nõuab kindlasti bensiinipumpa. Paak istub nagu vallatult. Ei ta kas mingi tehase värk? Vaevalt...


[Pilt: 42039.jpg]
Vasta

10:36 näitab Ladogast välja tõstetud 166xxx numbriga mootori koodi lähemalt. Selgelt on näha et koodi ees on MM. Midagi räägib ta veel aga mina sellest aru ei saanud. Äkki keegi viitsib aru saada?Smile

https://youtu.be/q1d5YZ5aPNE

Plokikaan on samasugune nagu mul. Kood puudub ja mingi C on peal.
Vasta

Näitab, et on löödud juurde täht R - Mootorile on tehtud kap remont.
Vasta

Räägib, et numbri järel löödud slaavi R viitab remondile ja kolvid on 5 sajandikku suuremad. See viimane avaldus on veider, remontmõõdud olid kümnendikes.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne