El. tõuksi projekt
#1
Photo 

Tere

Mingi aeg otsisin esimest kahvlit elektrilise tõuksi ehitamiseks. Sain vajaliku detaili ning ka koduste vahenditega tõuksi suures piiris valmis. Nüüd aga vaja abi paari ilu detaili treimiseks. Kas keegi saaks aidata? Kuna enam pea paar aastakümmet polle autode ehitamisega tegelenud on ka oskused suts roostes (ärge kõvasti  materdage ) üldine kuju sai aga selline nagu tahtsin ja paberile panin. Lisan ka foto sellest mis hetkel valmis. Ristid markeriga tehtud ja sellised ei jää.

[img]blob:http://forum.automoto.ee/e7dafdb8-9ae6-4feb-a42a-da44e29045ce[/img]
Vasta
#2

(25-08-2018, 19:21 PM)Virko Kirjutas:  Tere

Mingi aeg otsisin esimest kahvlit elektrilise tõuksi ehitamiseks. Sain vajaliku detaili ning ka koduste vahenditega tõuksi suures piiris valmis. Nüüd aga vaja abi paari ilu detaili treimiseks. Kas keegi saaks aidata? Kuna enam pea paar aastakümmet polle autode ehitamisega tegelenud on ka oskused suts roostes (ärge kõvasti  materdage ) üldine kuju sai aga selline nagu tahtsin ja paberile panin. Lisan ka foto sellest mis hetkel valmis. Ristid markeriga tehtud ja sellised ei jää.

[img]blob:http://forum.automoto.ee/e7dafdb8-9ae6-4feb-a42a-da44e29045ce[/img]

Foto pole kahjuks nähtav.
Vasta
#3

(25-08-2018, 19:23 PM)huvi5 Kirjutas:  
(25-08-2018, 19:21 PM)Virko Kirjutas:  Tere

Mingi aeg otsisin esimest kahvlit elektrilise tõuksi ehitamiseks. Sain vajaliku detaili ning ka koduste vahenditega tõuksi suures piiris valmis. Nüüd aga vaja abi paari ilu detaili treimiseks. Kas keegi saaks aidata? Kuna enam pea paar aastakümmet polle autode ehitamisega tegelenud on ka oskused suts roostes (ärge kõvasti  materdage ) üldine kuju sai aga selline nagu tahtsin ja paberile panin. Lisan ka foto sellest mis hetkel valmis. Ristid markeriga tehtud ja sellised ei jää.

[img]blob:http://forum.automoto.ee/e7dafdb8-9ae6-4feb-a42a-da44e29045ce[/img]

Foto pole kahjuks nähtav.
Tundub et foto lisamine telefonis eip õnnestu.
Vasta
#4

   

   
Vasta
#5

Tundub huvitav. Ehitusest rohkem juttu ja pilte ei teeks paha.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#6

Kui nüüd kõik ausalt ära rääkida, siis nagu alati saavad sellised ideed alguse kenast õhtust ja pisikesest kogusest alkoholist. Sai longitud oma külas kodu suunal ja veendutud taas et jala käimine sakib Smile. lmselgelt haarasin kodu jõudes paberi ja kritseldasin
valmis esialgse visiooni. Pole ju mõtet ometi ehitada sellist nagu poest saab osta. All pilt minu esialgsest kritseldusest Smile
   
Enamuses oli tarvilik materjal olemas, puudsid rummus asuv el. mootor, kontroller, potekas, aku ja esimene hark/kahvel (seda soovisin soetada ka siit foorumist). Esialgu plaanisin ka kahvli ise nikerdada aga oleksin lõpuks olnud hädas laagritega ja nende pesadega, seega jäin tehases valmistatud kahvli juurde. Kuna kodus puuduvad tööriistad metalli painutamiseks kasutasin vana head lõika ja keevita varianti Smile
Tulemus sai nii hea kui sai, minule piisav. Samas veendusin jälle tõsiasjas et tööriistu tuleb alati koju osta kui selleks võimalus. Lihtsal mingil imelikul hetkel on neid vaja ja oh häda kui neid siis ei ole. 
Hetkel on tõuksi juures veel lahti kujundus ja elektri osa. Kontrollerid, mootor jne on kõljes kuid ühendamata. Samuti pole keegi veel pakkunud mulle abi lenksu otsa käepidemete treimise osas. Endal selleks võimalus puudub.
Päris ilu asja sellest ei tule. Eks annan jooksvalt teada kui objekt minu jaoks valmis saab või sellele läheneb Smile  Kujunduses oli veel ka variant lihtsalt triibud poritiibade küljel.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#7

Elektri tõuks rät roodi stiilis, väga lahe. Triibud unusta ära, ristid täitsa toimivad.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#8

(27-08-2018, 10:50 AM)spitfire Kirjutas:  Elektri tõuks rät roodi stiilis, väga lahe. Triibud unusta ära, ristid täitsa toimivad.

Ma ise kaldun ka ristide poole. See triip on liiga ilus selle asjanduse küljes. Küll aga pole ma kindel et mootor ei vaja mingeid tuulutuse moodi ribisid kuhugi tiiva sisse. Rattas on ikka väga suures osas kaetud ja õhu liikumine seal sees ilmselt nigel. Samas ma ei tea (igasugune kogemus puudub) kui kuumaks sellised mootorid lähevad. Kindlasti ma sellega Tartusse ei sõidaSmile, distants korraga maksimaalselt 1-2 kilomeetri kanti. Aku peaks samas võimaldama vabalt 80 km läbida ühe laadimisega. 
Täna kappan kroomitud korpusega esitulesid otsima, tagumise tule tellisin netist ära (tuleb samuti risti kujuline).
 Keegi võiks nüüd ilumeelega aidata, kas see lõikelaua stiilis Smile jala alune on OK või kannataks see ka metallist teha? Üldiselt tundub mulle iga lahendus liiga palju "mõteldes" kuidagi imelik. Seega esimene emotsioonist pähe karanud/tulnud on reeglina vististi õige.
Vasta
#9

Ristid kujunda kere stiilis voolujoonelisemateks e. natuke väljavenitatult - annab madalllendavuse efektile kõvasti juurde. Smile

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#10

(27-08-2018, 11:57 AM)Walter Kirjutas:  Ristid kujunda kere stiilis voolujoonelisemateks e. natuke väljavenitatult - annab madalllendavuse efektile kõvasti juurde. Smile

Ideaalsi tahtsin veel madalamaks teha, arvestades aga asjaolu et ma ka reaalselt sellega sõita tahan, polnud see võimalik. Aga ristid proovin teha markeriga rõhtses suunas pikemad ja vaatan kuidas tundub. Idee pole paha esmapilgul. Lõikelaua/jalgade aluse küljed tuleb ka alla suunas poritiibadega ühele joonele kasvatada. Hetkel see liiga kõrge.
Vasta
#11

Väga lahe, vaata inspiratsiooniks Randy Grubbi tehtud projekte  Smile
Vasta
#12

Kavandi peal on parem lenks kui see, mis juba rauana valminud. Sellisega, mis nii palju pöördteljest tahapoole ulatub, on suht paha sõita ja kukkudes on suur tõenäosus tabada ühte hella kohta Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#13

(27-08-2018, 13:43 PM)Marko Kirjutas:  Kavandi peal on parem lenks kui see, mis juba rauana valminud. Sellisega, mis nii palju pöördteljest tahapoole ulatub, on suht paha sõita ja kukkudes on suur tõenäosus tabada ühte hella kohta Smile

Ma proovisin igat masti lenksusid ja tõin praktilisuse ohvriks väljanägemisele. Mul lapsed olemas seega pole vast nii suur lugu Wink
Vasta
#14

ja esiratas täitsa keerab koos selle kobakaga?
Vasta
#15

(27-08-2018, 11:39 AM)Virko Kirjutas:  
(27-08-2018, 10:50 AM)spitfire Kirjutas:  Elektri tõuks rät roodi stiilis, väga lahe. Triibud unusta ära, ristid täitsa toimivad.

Ma ise kaldun ka ristide poole. See triip on liiga ilus selle asjanduse küljes. Küll aga pole ma kindel et mootor ei vaja mingeid tuulutuse moodi ribisid kuhugi tiiva sisse. Rattas on ikka väga suures osas kaetud ja õhu liikumine seal sees ilmselt nigel. Samas ma ei tea (igasugune kogemus puudub) kui kuumaks sellised mootorid lähevad. Kindlasti ma sellega Tartusse ei sõidaSmile, distants korraga maksimaalselt 1-2 kilomeetri kanti. Aku peaks samas võimaldama vabalt 80 km läbida ühe laadimisega. 
Täna kappan kroomitud korpusega esitulesid otsima, tagumise tule tellisin netist ära (tuleb samuti risti kujuline).
 Keegi võiks nüüd ilumeelega aidata, kas see lõikelaua stiilis Smile jala alune on OK või kannataks see ka metallist teha? Üldiselt tundub mulle iga lahendus liiga palju "mõteldes" kuidagi imelik. Seega esimene emotsioonist pähe karanud/tulnud on reeglina vististi õige.

Väga vinge!
Minu mõtted, ära näkku löö  Big Grin  see puit võiks tõesti miskit muud tooni olla..
Või siis selliselt aparaadilt laenata tallaalust laenata.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#16

(27-08-2018, 17:02 PM)Peeter2 Kirjutas:  ja esiratas täitsa keerab koos selle kobakaga?

Nagu naks. Lähemale aku kastile viia ei saanud. Muidu oleks hakanud pihta käima .
Vasta
#17

Ma esimese pildi järgi arvasin, et igas kurvis tuleb maha tulla ja ratas uuele sõidusuunale tõsta Big Grin
Tallalaua tõrvaks või põletaks tumedaks või siis sootuks rifeldatud plekist.

Ma kunagi tegin ka ühe tõukeratta, mille kommenteerijad soovitasid kiirelt merre visata Big Grin 
Edu igal juhul!
Vasta
#18

(27-08-2018, 18:02 PM)Raivo Kirjutas:  Ma esimese pildi järgi arvasin, et igas kurvis tuleb maha tulla ja ratas uuele sõidusuunale tõsta Big Grin
Tallalaua tõrvaks või põletaks tumedaks või siis sootuks rifeldatud plekist.

Ma kunagi tegin ka ühe tõukeratta, mille kommenteerijad soovitasid kiirelt merre visata Big Grin 
Edu igal juhul!

Oluline pole mida teised arvavad vaid mis sa ise arvad. Kehtib ka mujal kui tõuksi puhul Wink.
Aga arutada ja nõu kannatab alati küsida.
Vasta
#19

(27-08-2018, 11:57 AM)Walter Kirjutas:  Ristid kujunda kere stiilis voolujoonelisemateks e. natuke väljavenitatult - annab madalllendavuse efektile kõvasti juurde. Smile

See oli ka minu esimene mõte ! , et võiks olla tiba "tuulest viidud", aga pikemalt seedides paistab, et olulisem on vabakäe joon ja seda kogu ratta juures.

Mis mootori ventileerimisse puutub, siis ratas ise on juba paras ventikas, kahe kodara külge väikesed labad ja siis katse eksitus meetod.. See õhu pumpamine on muidugi suur jõu kadu, ei tasu üle pingutada.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#20

Jalaaluse ma kataks lihtsa, peene triibuga kummiga, nagu vanadel enne sõja aegsetel autode astmelaud.

Kroom sinna minu arvates ei sobi, pigem vask. Vasest keerad ise laterna valmis.

Aga jahh.. Randy Grubb:   https://silodrome.com/wp-content/uploads...ubb-3.jpeg

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne