https://osta-ee.postimees.ee/haruldane-n...81051.html
Vasta

Äkki selles galeriis mõni asjalik pilt: http://www.junipergallery.com/vintage_car_photos
Vasta

Originaal: https://www.kolesa.ru/uploads/2017/11/5.....1932g.jpg
Vasta

(07-06-2018, 19:34 PM)Formika Kirjutas:  Momendil tegelen GAZ A ja Ford A erisuste välja selgitamisega. ...
6. GAZ autodel üldjuhul puudusid esimesed gabariit tuled, kuigi oli erandeid.

Kui vaadata Ford-A kasutusjuhendeid, siis mulle hakkab elektriskeemi juures silma kaks asja.

1. Gabariidituled, kui need toll ajal kandsid seda mõtet(?), on kujutatud eraldi tuledena. Venekeelses juhendis "лампа у фартука", saksakeelses "torpedolampe". 1935.a venekeelses GAZ-A/AA raamatus on see näidatud aga esilaterna sisse.

2. Ford-A elektriskeemidel näidatakse elektrilist kojameest. Rolleyes 

Kas üks või teine kvalifitseerub 11e erinevuse alla, peab peremees ise uurima,
Vasta

(09-10-2018, 17:53 PM)Raivo Kirjutas:  
(07-06-2018, 19:34 PM)Formika Kirjutas:  Momendil tegelen GAZ A ja Ford A erisuste välja selgitamisega. ...
6. GAZ autodel üldjuhul puudusid esimesed gabariit tuled, kuigi oli erandeid.

Kui vaadata Ford-A kasutusjuhendeid, siis mulle hakkab elektriskeemi juures silma kaks asja.

1. Gabariidituled, kui need toll ajal kandsid seda mõtet(?), on kujutatud eraldi tuledena. Venekeelses juhendis "лампа у фартука", saksakeelses "torpedolampe". 1935.a venekeelses GAZ-A/AA raamatus on see näidatud aga esilaterna sisse.

2. Ford-A elektriskeemidel näidatakse elektrilist kojameest. Rolleyes 

Kas üks või teine kvalifitseerub 11e erinevuse alla, peab peremees ise uurima,
 Ford A-l ka vaakumiga, elektrilisi pole kohanud.
Kindlad erinevused, mis praeguseks on selgunud
 1. Iluvõre kuju nagu Ford AA-l ja Gaz AA-l
 2. Roolisamba kinnitus nagu Ford AA-l ja Gaz aa-l
 3. Pasun töötab teisel põhimõttel ja väliskuju ka teine.
 4. Fordi embleemi asemel Gaz embleem
 5. Ampermeeter vene keelne
 6. Spidomeeter näitab kilomeetreid
 7. Ratta ilukilbid teistsugused.

Elektrisüsteem peaks olema sama, sest esimesel paaril aastal osteti kogu elektrisüsteem USA-st. Peale selle veel amortisaatorid ja karbuss. Ülejäänuga saadi ise hakkama.
Vasta

[Pilt: KSL-230_30-31_std_roadster_phaeton.jpg]

Kui ma nüüd õieti aru sain, siis Ford-A ja AA pasunad olid erinevad ning võeti AA pasun.
Muide, 1930.a maksis Ford-A pasun 14 krooni ja tuuleklaasi puhastaja (sähk, A-17551) 24 krooni.  Cool
Vasta

Täna sai siis avapauk tehtud GAZ A taastamisele. Muidugi igasuguseid juppe on üle maailma kokku aetud ja aeg küps reaalselt midagi tegema hakata. Kõigepealt võtsime käsile käigukasti. Parema puudusel tuli mängu panna Taavi poolt maa seest leitud originaalne A kast, mis seal siis 1941 a-st oli lebanud. Siduri korpus küll puru aga see on mul olemas. Kast ise siis selline.
   
Võtsime siis Taaviga kaane maha. Tuli päris lihtsalt. Kasti sisu üllatavalt ilus. Hammasrattad küllalt kobedad. Kõik liigub ja keerleb.
Sellest saab asi küll.
   
   
Survepesuri veevooliku stuts enam ei pidanud ja pesu tuleb nats edasi tõugata. Ei viitsind linna otsima ka minna.
Vasta

Jätkame sealt, kus enne pooleli jäi. Katkine siduri korpus sai mõningate raskustega eemaldatud.
   
Täiesti korralik juba ootab.
   
Vahepeal sai survepesuri ka korda. Pilt mis  avanes oli päris meeldiv. Kohati tuli isegi kunagine värv  (tumehall) välja. Käigukasti hammasrattad nagu uued. Nagu polekski 77 aastat kuskil maa sees vedelenud. Toodeti ju neid autosid 1932 - 1936. Tõenäoliselt see käigukast küll nii vana ei ole ja sobib see kast ainult GAZ A-le. Pildid pärast pesu.
   
   
Ega pesur pealmist kultuurkihti maha ei võtnud. Terashari relaka otsa ja Big Grin .
Kui ma suhtusin Taavi MM projekti enne pisikese skepsisega, siis nüüd omal nahal näen, et on võimalik tõesti metsast leitud asjadega autot ehitada. Peale harjamist siis kast selline. Muidugi tahab veel puhastada aga see siis kui täitsa lahti lõhun, enne värvimist.
   
   
Vasta

Sedavõrd haruldase jupi leidmine ja kokkusaamine niivõrd haruldase masinaga on küll üks imekspandavalt õnnelik kokkusattumus. 
Aga teiseltpoolt on ka todapidi, et õnnelikud juhused lihtsalt ei lange kaela igaühele, vaid tabavad ikkagi neid, kes selle nimel ka vaeva näevad Smile
Vasta

(04-11-2018, 00:13 AM)TeeTL Kirjutas:  Sedavõrd haruldase jupi leidmine ja kokkusaamine niivõrd haruldase masinaga on küll üks imekspandavalt õnnelik kokkusattumus. 
Aga teiseltpoolt on ka todapidi, et õnnelikud juhused lihtsalt ei lange kaela igaühele, vaid tabavad ikkagi neid, kes selle nimel ka vaeva näevad Smile
 Taavi leidis selle kasti. Oli maetud kuhugi kellegi sauna või kuuri taha. 22 juulil 1941 olid seltsimehed kotti jäänud ja tõenäoliselt see auto puruks lastud. Kohalikud kandsid jupid kõik laiali. Vaevalt seal mitu GAZ A-d oli. Nagu teema alguses sai mainitud, siis tõenäoliselt sama auto raami, esisilla, esi poritiivad ja veel paar plekitükki sain ksf. Sidorovi käest. Muud vidinad võivad veel maa sees olla aga tõenäoliselt kanti laiali, viidi vanarauaks, või kasutati muuks otstarbeks. Hea meel, et mingigi osa tulevasest GAZ A-st on Eestimaa ja selle ajalooga seotud.
Vasta

Täna sai mõned tunnid garaažis veedetud. Peale käigukasti järelpuhastuse, mis võib öelda, et on nüüd enam-vähem salongi kõlbulik, võtsin käsile siduri korpuse. Kui see kuskil eelmine sügis soetatud sai, siis tegin ta saastast puhtaks ja panin oma aega ootama. Täna siis võtsin letti aga oh häda, survelaagri kahvel ei liigu.
   
   
   
Tõenäoliselt täielikult kinni roostetanud.
Lasin rooste eemaldit vahele, proovisin nõksutada aga mis kinni see kinni. Ei julge peksta ka. Asi ikkagi malmist ja GAZ A jupid teatavasti pole laiatarbe kaup. Kas kellelgi on kogemust sellistel puhkudel ja kas on mingit paremat kraami selle probleemi lahendamiseks. Seni olen teinud autosid, mis selliseid meetmeid ei nõudnud. Kõik sai asendatud uute juppidega. Praegu lasin vahele seda
   
Aga võibolla tuleb kuuma anda. Ega see metalli struktuuri ei kahjusta? Tegemist ju üle 80 aasta vanuse detailiga.
Vasta

neile õlidele on vaja aega anda.
mul oli vaja lahti saada umbes tosin muldvana polti-mutrit.
kiiret polnud.
paar nädalat nii, et enam-vähem iga päev sutsakas õli ja enamus avanes. paar kangemat seisid üle talve.
ja sutsaka intervall oli pigem nädalates. lõpuks avanesid needki.
Vasta

Noh, kui igat härra Polti või Võlli ületalve oodata, siis venib auto taastamine mitmekümneks aastaks.... Toungue

Peksta ei või, läheb tõesti puruks, aga mõistlikult koputada ikka võib. Ja kui ikka tõesti lahti tulla ei taha, siis võib ka pisut kuumutada; ei juhtu selle metalliga midagi. Eriti, kui pärast kiirelt maha jahutada.
Lahti peab selle nagunii võtma, muidu ei saa ju määrida ja vajadusel ka puksi vahetada.

.
Vasta

Pane äädikat! Köögikapist leiad 30%-lise kindlasti. Haiseb, aga poldid teeb lahti, vällid ka. Ettevaatlikult korpusele sooja ka muidugi ja ilusa sirge otsaga täisläbimõõdus torniga ja VÄGA SUURE haamriga natuke toks-toks ka, küll ta liikuma hakkab. Väikse haamriga on oht neetida, siis läheb veel pikemaks see protseduur.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Jah.Tänapäeval igasugused induktsioon soojendid ja külmaspreid olemas.Kindlasti töötab ka tavaline gaasipits.
Päris helepunaseks vist pole hea lasta aga kerge kuumutamine ja jahutamine ei tohiks küll midagi teha.
Vasta

Tänan kõiki kaasamõtlejaid aga Taavi pakkus oma abi, tal ju suuremad kogemused sitast saia tegemisel ja vastav instrumentaarium ka olemas. Ajasime võlli ümbruse kuumaks ja liikuma ta hakkas. Siis rooste surma vahele ja tasapisi muutus käik sujuvamaks ja libedamaks. Annab juba käega vändata, kuigi pole veel ideaalne. Panin ööseks likku ja homme peale tööd proovin tasapisi seda võlli paremale-vasakule koputada. Lootus on, et äkki saab seda rooste kõntsa rohkem välja. Vaatasin ka Taavi MM-le leitud analoogset asjandust, siis millegipärast pole minu jublaka võllid nagu üldse kulunud. Võibolla tegu kunagi laos olnud tagavara osaga, mis saatuse tahtel on kuidagi tänapäevani säilinud.
Vasta

Kui veel vaja läheb, siis mikimaal tuntud parim roostetanud asjade lahtisaamise vahend on automaatkasti õli + atsetoon (50/50). Kunagi Hot Rod või mingi sarnane ajakiri tegi testi, kus pani ritta kommertstooted ja eelnimetatu. Võitis kodukootud segu  Smile Tõenäoliselt tootena ei müüda, kuna esiteks seistes settib õli põhja ja teiseks tervis+kekkond...
Vasta

(05-11-2018, 22:57 PM)Alts Kirjutas:  Kui veel vaja läheb, siis mikimaal tuntud parim roostetanud asjade lahtisaamise vahend on automaatkasti õli + atsetoon (50/50). Kunagi Hot Rod või mingi sarnane ajakiri tegi testi, kus pani ritta kommertstooted ja eelnimetatu. Võitis kodukootud segu  Smile Tõenäoliselt tootena ei müüda, kuna esiteks seistes settib õli põhja ja teiseks tervis+kekkond...

Pudelismüüdav asendus sellele segule oleks Coca-Cola Toungue

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

roostemuundurid ja roostelahustid on muidugi erinevad asjad. Ma arvan, et formika mõtles ikkagi ortofosfor hapet millega haljas metall kaetakse edasiste reaksioonide peatmiseks.
Vasta

Täna sai ka mõned tunnid GAZ A-le pühendatud. Kasutasin selle ära käigukasti komplekteerimisel. Siduri lülitus võll sai pesast välja koputatud, liivapaberiga puhastatud ja määret vahele lastud ja nüüd töötab nagu peab. Panin nüüd asja komplekti. Kõvasti veel kinni kaant ei keeranud, sest käigukang on selline viletsakene. Suured lohud roostel sisse söönud. Kui leian parema, siis läheb vahetusse ja kui ei leia, siis taastan selle. Samuti tuleb teha tihend käigukasti ja kaane vahele. Külge läksid ka pedaalid, mis kunagi suvel said ajaviiteks ära puhastatud ja värvitud. Nüüd jõudsin veel ühe erinevuseni Ford A ja GAZ A vahel. Nimelt kasutati GAZ A-l samu pedaale, mis GAZ AA-l ja Ford AA-l, st ilma kummikatteta ovaalseid, samas kui Ford A-l olid ümmargused kummikatetega pedaalid.
   
   
Vahepealsest protsessist ei saanud pilte teha, kuna käed olid õlised. Telefoniga tehtud pildid pole ka teab mis asi.

Järgmisena võtsin käsile roolikarbi. Kui kevadel USA-s käisin, siis FORD A kokkutulekult õnnestus soetada uus roolikarp.
     
   
Muid roolividinaid on küllalt palju kogunenud, eks homme püüan selgusele saada. Kui midagi õnnestub, siis homme jätkan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne