(18-11-2018, 21:52 PM)Formika Kirjutas:   Mõtlesin ise ka, et peaks auk olema, torkisin naaskliga, hõõrusin, kratsisin - ei midagi, auku pole.

Siis tuleb rellakaga kolme kanti väike sooneke sisse lasta.
Vasta

(18-11-2018, 21:15 PM)Formika Kirjutas:  Mõõtsin vedrud ära. Väljast 24 mm, seest 16 mm, kõrgus sellel, mis katki 20 mm, teisel 24. Vedru on uskumatult jäik, käte vahel ei suuda mm-t ka kokku suruda.

Traadi jämedus võiks olla loogiliselt 4mm. Homme vaatan mis garaažis leidub.
Vasta

Kuna roolivärgiga momendil ummikus, siis võtsin käsile pidurid. Sillad on muretsetud siitmailt, aga pidurdus värki ksf. Sidorovi käest saadud esisillal ei olnud. Tagasild oli komplekteeritud osaliselt. Talvise ja suvise Ameerikakäigu tulemusel sai igasugust piduri kola juurde muretsetud. Olid mõned aadressid, kus käidud sai, suuremalt jaolt kere pärast, mis tavaliselt osutus vanarauaks, aga sai muud roostes koli, mis nüüd läheb käiku. Hinnad Ameerikas on ikka uskumatult soodsad. Ühe kastitäie piduri vidinaid sain jumala aitäh eest. Model A oli USA-s ja on ka tänapäeval väga populaarne auto. Kõike on saada. Näiteks järgmine Model B, praktiliselt ei leia midagi. Ega see piduri värgendus ka nii roosiline pole. Vidinad küll enam vähem komplektis aga igal pool palju lõtke. Hoovastiku augud on suureks või ovaalseks kulunud. Võibolla õnnestub läbi puurida ja suuremad sõrmed panna. Praegu tegeleme piduri värgi komplekti ajamisega. Kõik mis nõuab väljavahetamist või taastamist panen kõrvale. Siis hindan ära võimaliku töö mahu ja võrdlen hindadega Ameerikas. Näiteks roolikarbi kohutavaid lõtke pole üldse mõistlik siin punnima hakata. Kogu roolikarbi rem. komplekt maksab USA-s c. 100.-$. Uus piduri tald koos uue kattega maksab 31.-$.  Vana ja kulunud taastamine kordades rohkem. Mõni pilt ka olemasolevast värgist.
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Sellise kabariit tulega tiiva olen leidnud kunagi....

[Pilt: 46479802-10156095319352153-2990757827544350720-n.jpg]

[Pilt: 46497935-10156095325622153-2738403270266454016-n.jpg]
Vasta

(22-11-2018, 23:50 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Sellise kabariit tulega tiiva olen leidnud kunagi....

[Pilt: 46479802-10156095319352153-2990757827544350720-n.jpg]

Tegelikult see M1 gabariittuli. Võibolla leidsid M1 poritiiva.
Vasta

Tiib oli A/AA oma. Garaazis vedeleb.

Ahjusoojad Gaz A-d...

[Pilt: 8716524-original.jpg]

[Pilt: 8715704-original.jpg]
Vasta

MIs aastal need viimased pildid tehtud?
Vasta

(23-11-2018, 09:56 AM)AsTroSS Kirjutas:  MIs aastal need viimased pildid tehtud?
Gaz A-d toodeti 1932-1936, järelikult kusagil seal vahemikus, kui Taavil täpsemat informatsiooni ei ole.
Vasta

Täna võtsin käsile esi vedru. GAZ A-l teatavasti üks vedru ja asetseb risti. Ameerika kataloogist eelnevalt järgi vaadatud, et pakis peab olema 10 lehte. Aga minul oleval Gaz A pakis 14.
   
Kohe tekkis hulga küsimusi.
 1. Kas Vene variandil oligi tugevdatud vedrud seoses olematute teedega?
 2. Äkki tegemist GAZ/Ford AA vedrudega. Kui kellelgi on AA olemas või mingit kirjandust selle kohta, mis seal kasutati. Mis muidugi ei välista, et tootmise ühtlustamise huvides pandi nii A-le kui AA-le ühesugused vedrud nagu tehti iluvõre ja bensiini paagiga.
 3. Ja lõpuks mis siis oleks õige variant. Kogu tänapäevane informatsioon, mis Internetis leida on venestatud Fordi joonised ja vanad pildid, millelt üldjuhul pole võimalik sellistesse peensustesse tungida. Tänapäevased GAZ A-d on 90% Fordi päritolu, so Ameerikast toodud autode Gazistamise tulemid.
 Sild on kindlalt GAZ A oma, sest küljes amortide kinnitus kohad, mida AA-l ei olnud.
Vasta

Nii, vastused käes ja nagu halati halvad.
Taavi saatis mulle alloleva informatsiooni.
   
Tabelist on näha, et GAZ A vedrulehe laius oli 45 mm aga AA-l 57 mm. Jalad kohe selga ja garaaži ja … 57 mm. Järelikult AA vedrud. Sild ise vist A-ga sarnane, aga nüüd vaja ka esivedrusid ja nende kinnitusi, sest AA omad ka ei klapi. Õnneks tagavedrud osutusid õigeteks, nende laius ja paksus klapib. Ford A-ga ei klapi ikkagi ka lehtede arv Fordil 10, Gaz-il 12. Ega midagi, üks peavalu jälle juures. Sad   Aga kes ütles, et kerge peab olema. Big Grin
Vasta

(24-11-2018, 18:37 PM)Formika Kirjutas:  Tabelist on näha, et GAZ A vedrulehe laius oli 45 mm aga AA-l 57 mm.

Iseenesest huvitav, sest MM kataloog näitab esivedru klambreid ja pandlaid (või kuidas neid silmusest läbi käivaid kinnitusi nimetatakse) A-koodiga.
Kui A vedruleht on kitsam, siis ei saa klambreid ju MM vedrule peale lükata?!
Vasta

MMi ja AA esivedru klambrid on Gaz A tagavedru omadega samad.
Vasta

Peaks olema üpris loogiline, et AA vedrud laiemad ja paksemad. Nagu tabelist näha, siis täismass A-l 1380 kg ja AA-l 3300 kg.
Vasta

(24-11-2018, 19:14 PM)Raivo Kirjutas:  
(24-11-2018, 18:37 PM)Formika Kirjutas:  Tabelist on näha, et GAZ A vedrulehe laius oli 45 mm aga AA-l 57 mm.

Iseenesest huvitav, sest MM kataloog näitab esivedru klambreid ja pandlaid (või kuidas neid silmusest läbi käivaid kinnitusi nimetatakse) A-koodiga.
Kui A vedruleht on kitsam, siis ei saa klambreid ju MM vedrule peale lükata?!
 Lihtsalt A tagavedrude klambreid kasutati AA-l ja MM-l ka esivedrude kinnitamiseks. Sellest ka sama kood.
Vasta

Varuosakataloog näitab Ford-A´le kahte esivedru A-5310-A ja A-5310-B.
Model A with 12 leaves A5310B Smile
[Pilt: 1930_11-fig_1020.png]
Vasta

(24-11-2018, 20:15 PM)Raivo Kirjutas:  Varuosakataloog näitab Ford-A´le kahte esivedru A-5310-A ja A-5310-B.
Model A with 12 leaves A5310B Smile
[Pilt: 1930_11-fig_1020.png]
Järelikult seltsimehed võtsid eeskujuks variandi B, mis tõenäoliselt sobis Vene oludesse paremini. Aga minu elukese teeb jälle raskemaks. USA-s kõigis müügiportaalides saada ainult 10 lehelisi vedrusid. Kaks lehte tuleb ise juurde teha. Õnneks Tartus vist oli firma, kes tegeleb vedrulehtede tootmisega. Kunagi, kui vaatasin tõtt katkiste ZIM-i vedrudega, siis nad küll mind aidata ei saanud. Öeldi, et nii pikki teha ei saa.
Vasta

Täna sai siis USA-st toodud kere ära liivapritsitatud. Kartsin hullemat aga 87 a kere kohta isegi hea. Keevitus tööd muidugi oma jagu. USA-st ka mingeid plekke saada pole. Seal ehitatakse need autod tänapäeval fiiberist üles. Kui otsisin keret, siis mitu firmat pakkusid fiiberist täielikult tehtud keret, hinnaga kusagil 11 000.-$. Mul ei ole vaja mingit kekutamise autot, vaid ikkagi originaalset Pleki Liisut. Eks tast tuleb kusagil selline 50/50 USA/Vene segu.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vaatame, kuidas keevitusega saab aga vaevalt sel aastal midagi juhtub. Praegu läheb krunt selga ja paremaid aegu ootama.
Vasta

Venemaal leiti kuskilt jälle üks Gaz A räbal. Ega neid paremas seisus vist ei leidugi...

[Pilt: post-114796-0-00293700-1543073316.jpg]

[Pilt: post-114796-0-06775500-1543073271.jpg]

[Pilt: post-114796-0-25716400-1543073239.jpg]

[Pilt: post-114796-0-00690000-1543073196.jpg]

[Pilt: post-114796-0-00398900-1543073219.jpg]
Vasta

(30-11-2018, 03:02 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Venemaal leiti kuskilt jälle üks Gaz A räbal. Ega neid paremas seisus vist ei leidugi...

[Pilt: post-114796-0-00293700-1543073316.jpg]

Sellelt pildilt küll aru ei saa, et tegu GAZ A-ga. Seda raami nagu oleks kasutatud mingi käruna. Selline imelik sild all.






[Pilt: post-114796-0-00398900-1543073219.jpg]
Siin on näha originaalne amortisaator. Seda tahaks küll endale. Pole oma silmaga Vene GAZ A amorti näinudki. Kõigil GAZ A omanikel, kellega on õnnestunud kontakti luua on all ameeriklased või pole üldse midagi. Amordid üldse defitsiitne kaup. Koos hoovastikuga alla 1200.-$ naljalt ei leia. Sinna otsa veel saatmine + toll + käibemaks. Kokku 1600.-€ Selle eest saaks juba päris kobeda auto.
Vasta

(30-11-2018, 10:44 AM)Formika Kirjutas:  Pole oma silmaga Vene GAZ A amorti näinudki. Kõigil GAZ A omanikel, kellega on õnnestunud kontakti luua on all ameeriklased või pole üldse midagi.

Ega sellest ei pea järeldama, et Fordi ja Gazi omad erinevad?
Arvestades rooste hulka ja pildi päritolu, siis ehk on Gaz omad:
[Pilt: post-93907-0-18165500-1517499868.jpg]
[Pilt: post-93907-0-46088000-1517499870.jpg]
[Pilt: post-8185-0-96243700-1535379048.jpg]
[Pilt: post-8185-0-53205500-1535379056.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne