(03-01-2019, 12:19 PM)Meelis2 Kirjutas: Sai kunagi kolhoosis automajandiga tegeletud. Kapremondi (Nuia)mootoritega GAZ-52 mootori eluiga jäi 30-50000km vahele, GAZ-53 oma kusagile 70-80 tuhande kanti. Mõni haruldaselt hoolsa mehe käes pidas vabriku mootor ilma kapremondita vastu 130000 km kanti. Samas oli enam-vähem iga kuu TH1, kard kvartalis TH2 mille käigus tõmmati autol ikka korralikult lestad laiali + jooksev remont. Lõpuks jõudsime sinnani et kord aastas kui juht läks puhkusele tegime autole kapitaalremondi- käidi üle kõik ülekanded, laagrid, puksid, mootori-käigukasti kapremont, värvimine.(Enamus varuosasid selleks tõime otse Gorkist, Arzamasist jne). See tehniline pool. Muus osas- otsi keegi kellel on töökorras 53 ja mine proovi sõita, soovitav koormaga. Keera rooli, vahegaas-vahesidur, rool süles, müra, vibratsioon jne. Kui meeldib on hästi, kui ei otsi midagi kaasaegsemat.
Ta nii on jah et tolleaegsete õlidega sõitis 53 healjuhul 100 000 ühe mootoriga.
Suuremaid probleeme on õlisurve kadumine ja kui kasutati veel alumise surverõngana mitut õhukest rõngast ka hülsside kulumine.
Kindlasti selle läbisõidu keskel peab korra klappe tegema sest kütusekulu läheb liiga suureks ja raamsaaled vahetama et õlirõhk oleks vähemalt sõites ja tuli ei vilguks.
Mootor kulub kiirelt ära neil kes kiire sillaga sõidavad madala pöördega venitades.
Mina kolistasin omaga Haanja-Ruusmäe teedel ringi ja mina aeglase sillaga sõita ei saanud sest mäed ja kiirus nii väike et neljandaga mäkke ei jõua ja kolmandaga karjub sest käiguvahe liiga pikk.
Igatahes 66 reduktor alla ja sõitis hoopis ökonoomsemalt sest isegi koormaga sai 4 käiguga pikemalt sõita ning tühja autoga polnud probleemi.
Kes ennem sõitnud ei ole siis algus on raske sünkroniseerimata kasti ja võimendita rooli pärast.
Tegelikult harjub inimene kõigega ja kui tal kõrva on ja ettenägelikkust saab väga hästi sõita.
Eks seal väiksed nipid on et mootori tühikäik peab hästi reguleeritud olema et alati samad pöörded oles ja siis laabub ka käiguvahetus.
Enne hoo mahavõtmist näiteks pööret tehes ei tohi käiku välja võtta sest pärast on raske tabada õigeid pöördeid kuna käik sisse lükata.
Aga lähened vaikselt ristmikule 4 sees, sooritad pöörde, korra vahegaasi ja läheb naksti 3 sisse.
Nagu ka manööverdamisel peab arvestama auto gabariitidega ja vältima seisva autoga rooli keeramist ning võib sõidust rõõmu tunda.
Mille vastu aga miski ei aita on väga ebamugav sõiduasend kus rool on vastu kõhtu ja seljatugi liiga püsti.
Samuti on kabiini soojendus väga vilets ja akende sulamine toimub rohkem kapotialt tuleva soojuse kui soojenduse puhutavast õhust.
Samuti on varbad külmas sest pedaale täiesti ära tihendada on pea võimatu.