UUE KASTIKA OTSING

(26-10-2020, 22:00 PM)honkomees Kirjutas:  Ka kliima tuleb algul panna manuaali ja ainult klaasile puhuma täie vaardiga (et saaks talvel üldse sõitma hakata, ka plokisoojenduse puhul, tühikäigul ju diisel jahtub veel rohkem maha),
Mida see tühikäigul veel rohkem mahajahtumine tähendab? Et teen talvehommikul VAGi 1.9TDI-le tule kolvile ja jätan tiksuma siis piisavalt kauaks unustades läheb antifriis jäässe?
Vasta

(27-10-2020, 00:44 AM)Telc Kirjutas:  
(26-10-2020, 22:00 PM)honkomees Kirjutas:  Ka kliima tuleb algul panna manuaali ja ainult klaasile puhuma täie vaardiga (et saaks talvel üldse sõitma hakata, ka plokisoojenduse puhul, tühikäigul ju diisel jahtub veel rohkem maha),
Mida see tühikäigul veel rohkem mahajahtumine tähendab? Et teen talvehommikul VAGi 1.9TDI-le tule kolvile ja jätan tiksuma siis piisavalt kauaks unustades läheb antifriis jäässe?
No ei maksa ironiseerida, kui plokisoojenduse tagant võetud auto ajada treppi ja jätta tuksuma, siis klaas üles ei sula, sõidust tulnud autol aga jahutusvedeliku seier tühikäigul langeb üsna kiiresti ja radikast hakkab tulema vaevu leiget õhku (jahis korduvalt kogetud)
Vasta

Eks auto tuleb valida ikkagi enda eelistustest lähtuvalt ja teiste soovitused paljuski ei kõlba. Mina kasutasin metsas UAZ452, niikaua kui see enam remontida ei kannatanud. Vedasin tuulemurrust tehtud küttepuid metsast välja, taimi langile ja mõnikord jahimeestele vilja söödakohtadesse või siis sikutasin põdra metsast välja. Väga hea masin oli, ei kaeba millegi üle. Lõpuks sai selle ressurss otsa lihtsalt. Pärast seda oli mul lühikest aega Chevy Blazer, 6,2liitrise mootoriga kastikas. Tugevast rauast. Aga no minule ei sobinud. Metsas ukerdamiseks see automaatkast ei kõlba, võibolla uuemad on kobedamad. Kui veel käru ka taha panna, siis ei liikunud see aparaat metsas üldse, UAZ-iga võrrelda ei saa. Edasi on mul olnud paar Toyota Hiluxit , aga ka see on hoopis teine teema, metsas roomamiseks need ei kõlba minule. Minu kastikas peab olema redelraamiga madel, tugevast rauast ja kõrge kliirensiga. Teepeal sõitmiseks on mul üldiselt teised masinad ja till on parasjagu nii pikk, et pikendust ei ole vaja. Kui nüüd vaadata neid nõudeid, mida honkomees tahab, siis ..... no ega ei ole eriti tõesti midagi võtta. Ja eriti keeruliseks teeb olukorra see, et abikaasa peab ka veel rahul olema. Isiklikust  kogemusest võin öelda, et minul autot abikaasa ei näpi, temal on oma auto ja minul oma, vastavalt vajadustele ja eelistustele.
Vasta

(27-10-2020, 07:24 AM)honkomees Kirjutas:  
(27-10-2020, 00:44 AM)Telc Kirjutas:  
(26-10-2020, 22:00 PM)honkomees Kirjutas:  Ka kliima tuleb algul panna manuaali ja ainult klaasile puhuma täie vaardiga (et saaks talvel üldse sõitma hakata, ka plokisoojenduse puhul, tühikäigul ju diisel jahtub veel rohkem maha),
Mida see tühikäigul veel rohkem mahajahtumine tähendab? Et teen talvehommikul VAGi 1.9TDI-le tule kolvile ja jätan tiksuma siis piisavalt kauaks unustades läheb antifriis jäässe?
No ei maksa ironiseerida, kui plokisoojenduse tagant võetud auto ajada treppi ja jätta tuksuma, siis klaas üles ei sula, sõidust tulnud autol aga jahutusvedeliku seier tühikäigul langeb üsna kiiresti ja radikast hakkab tulema vaevu leiget õhku (jahis korduvalt kogetud)
Igal normaalsel meie kliimasse toodetud diisel mootoriga autol kasutatakse ahju korpuses PTC heater-it, ehk elektriradiaatorit (1-1,5kw), mis üldiselt on paigutatud klaasile suubuvasse õhukanalisse. 

Õhk liigub salongifilter>ventilaator>konditsioneeri aurusti>salongiradiaator>ptc heater.

See on ka põhjus, miks klaasile kohe sooja puhub.

Mootoritemp sõidust tulnud autol tõesti enamasti langeb (kütusekulu tahame ju minimaalset), aga väga alla 60kraadi ei tohiks, ning sellega puhub kindlasti sooja.

MB S205 C220 d 4Matic 2016
KAWASAKI Z900 2020
[Pilt: 953317_5.png]
NIVA 21213 # SAURER BERNA 2DM 2VM # МУМС 11 БАРС # RS-09(D21) # T-25A1 # MTZ80LKUN # МТZ82L
Vasta

(27-10-2020, 19:20 PM)laf1247 Kirjutas:  
(27-10-2020, 07:24 AM)honkomees Kirjutas:  
(27-10-2020, 00:44 AM)Telc Kirjutas:  
(26-10-2020, 22:00 PM)honkomees Kirjutas:  Ka kliima tuleb algul panna manuaali ja ainult klaasile puhuma täie vaardiga (et saaks talvel üldse sõitma hakata, ka plokisoojenduse puhul, tühikäigul ju diisel jahtub veel rohkem maha),
Mida see tühikäigul veel rohkem mahajahtumine tähendab? Et teen talvehommikul VAGi 1.9TDI-le tule kolvile ja jätan tiksuma siis piisavalt kauaks unustades läheb antifriis jäässe?
No ei maksa ironiseerida, kui plokisoojenduse tagant võetud auto ajada treppi ja jätta tuksuma, siis klaas üles ei sula, sõidust tulnud autol aga jahutusvedeliku seier tühikäigul langeb üsna kiiresti ja radikast hakkab tulema vaevu leiget õhku (jahis korduvalt kogetud)
Igal normaalsel meie kliimasse toodetud diisel mootoriga autol kasutatakse ahju korpuses PTC heater-it, ehk elektriradiaatorit (1-1,5kw), mis üldiselt on paigutatud klaasile suubuvasse õhukanalisse. 

Õhk liigub salongifilter>ventilaator>konditsioneeri aurusti>salongiradiaator>ptc heater.

See on ka põhjus, miks klaasile kohe sooja puhub.

Mootoritemp sõidust tulnud autol tõesti enamasti langeb (kütusekulu tahame ju minimaalset), aga väga alla 60kraadi ei tohiks, ning sellega puhub kindlasti sooja.
Ma ei tea, mis heater-st sa räägid, aga fakt on see, et tänapäeva diiselmootor ei tooda nii palju sooja , et tühikäigul külmaga tuba soojaks saaks!
Vähe sellest, kui töösooja mootoriga kuskile metsateele kulgema jääda, kukub temp. nii kõvasti, et sisse puhub vaevalt leiget õhku... -20-ga juba päris kindlasti! Aitab kui kõik "augud", mis võimalik, mootori ümber kinni panna.
Vasta

(27-10-2020, 19:20 PM)laf1247 Kirjutas:  ...
Igal normaalsel meie kliimasse toodetud diisel mootoriga autol kasutatakse ahju korpuses PTC heater-it, ehk elektriradiaatorit (1-1,5kw), mis üldiselt on paigutatud klaasile suubuvasse õhukanalisse. 
...
See on ka põhjus, miks klaasile kohe sooja puhub.

Mootoritemp sõidust tulnud autol tõesti enamasti langeb (kütusekulu tahame ju minimaalset), aga väga alla 60kraadi ei tohiks, ning sellega puhub kindlasti sooja.
Ju siis on mul kõik autod olnud mittenormaalsed ... sel sajandil olen ainult diisleid ostnud, ikkagi traktoristi alge.
Kohe ei hakka klaasile mingit sooja puhuma ka plokisoojenduse otsast võetud diiselautol, olen kasutanud väikest 150W soojapuhurit sigaretisüütajast, millega kohapeal jäässe augu sulatanud ja siis 5-10 km metsavaheteel sõitnud kuni mootorisoojaga hakkab klaase sulatama.
Mitu tundi vene piiril järjekorras seistes olen korduvalt veendunud, et töösoe mootor jahtub tühikäigul paari tunniga TÄIESTI maha, puhub käega katsudes jahedat, külmemat kui kehatemperatuur õhku. Seier on nullist seieri laiuse jagu kõrgemal ...
Vasta

Igasugu abimeeste (no nimetame neid automaatseid klaasipühkijaid, tulesid, parkimise abistajaid, reahoidjaid, pimeda nurga radareid, kasvõi automaatkaste nii) juures peab meeles pidama, et neid ei saa ühe puuga lüüa.
Nagu iga asja juures, saab ka neid teha kallilt ja odavalt.
Kallites autodes on nad reeglina kallilt tehtud ja odavates arusaadavalt odavalt.
Ja odav töötab tihtipeale sitemini.
Millest võib ka kergelt tekkida arusaam, et üks või teine abimees on mõtetu pask, ilma on parem ja tore, kui esimesel võimalusel saaks välja lülitada. Ega see tihtipeale vale arusaam polegi.
Küljes on nad autol muidugi sellepärast, et vidinad müüvad ja 'turg nõuab'

Mul on kasutada üks Tantsiv Lõvi, täitsa uus, olemuselt Maailma Parim Auto (kuluvaba, tööandja oma), kus ma ei kasuta
-parkimisandureid, kuna nad ei tunne kärukonksu ära ja pistavad kohe üürgama kui tagurpidikäik sees;
-pimeda nurga radareid (no need tulukesed küljepeegli sees), kuna nad vilguvad ka tühjal maanteel, vist mingite vaimude peale, omaenda kärust rääkimata;
-kojameeste automaatikat, kuna need ei saa tavaliselt aru, millal ja kui palju sajab (20 aastat tagasi punnsilm-mersul töötas see imeasi nagu unelm).
Automaatkasti tahaks ka ära kägistada, aga sellega pean kuidagi oma kavalusega hakkama saama.

Päris hästi töötavad kogu sellest vidinatepudrust ainult automaatsed tuled, no tajuvad päris hästi ära, kuna vaja põlema minna. Kuigi nendega saab vist esimesel ülevaatusel nalja, kuna kõrguse reguleerimine toimub millegipärast seest käsitsi.
Ja start-stopile ei saa ka palju ette heita. Tavalisest kiirem start jääb tavalselt uimase kasti võimete taha.
Võtmeta uste avamine-sulgemine on ka üsna käe sisse jäänud, vanakestega sõites satun tihti tühjalt linki silitama.
Vasta

(27-10-2020, 20:47 PM)Jansa Kirjutas:  Kuigi nendega saab vist esimesel ülevaatusel nalja, kuna kõrguse reguleerimine toimub millegipärast seest käsitsi.
Autol on olemas tüübikinnitus, mille alusel arvele võetud.

Alla 2000lm valgusvooga tuledel ei ole nõutud tulepesur ja valgusvihu kõrguse automaatne reguleerimine.

MB S205 C220 d 4Matic 2016
KAWASAKI Z900 2020
[Pilt: 953317_5.png]
NIVA 21213 # SAURER BERNA 2DM 2VM # МУМС 11 БАРС # RS-09(D21) # T-25A1 # MTZ80LKUN # МТZ82L
Vasta

Jansa jutt jumala õige, ju mulle pole ühtegi hääd masinat kätte sattunud ja miks peakski, oma palk ei võimalda ja riik ostab ju hankega. Ainult see va start-stop on ikkagi mu arust saatanast, miks peab starterit ja akut mõttetult koormama-kulutama. Suvel käivitan kodus autot mägistarterist ...
Vasta

(20-10-2020, 22:09 PM)linnuke Kirjutas:  Teemaväline ,aga ....No krt .Ei ole mina kah mingi keeleteadlane ,aga viskab ikka silma :

usafjord
nifkin
defekas
fjord
zuubrik
jeesuke  ?
defka
issand  ?
sevivann
tots
Tantsiv Lõvi,
jne .jne.

Lihtsam ,ja vast ka lühem oleks toksida õige nimi .Milleks selline zargoon ( igal mehel veel erinev kah ) 
Lihtsalt tähelepanek.Ei midagi isiklikku.
Hakkan vist slängi koguma .Huvitav.
Vasta

kogu jutust jääb mulje, et teemaalgataja soovib poest uuena osta kastikat, millist toodeti 20 aastat tagasi.  ma ei tea küll teemaalgataja vanust, kuid tundub pigem suure kogemustepagasiga olema. mul isa on 70 ja plaanib ka uut autot osta, aga ta just vastupidi tahab automaati ja juhiabisid (ennekõike ohu korral ise pidurdamist), et ega ta enam nooremaks ei lähe. ei tasu neid uusi asju niiväga karta, mida aeg edasi, seda paremini need toimivad ehk 5 - 10 aasta taguse asja pealt ei saa otsustada uue asja toimimist.

Pähkliajude hirm
Vasta

googeldan siin pikemat aega ja jäi praegu üks kinupilt silma, kus kehval teel juhitavust võrreldakse, L200 ei tahtnud seal üldse teel püsida https://youtu.be/dgpG_x-NBbY?t=1427
Vasta

(27-10-2020, 22:50 PM)ounou Kirjutas:  kogu jutust jääb mulje, et teemaalgataja soovib poest uuena osta kastikat, millist toodeti 20 aastat tagasi.  ma ei tea küll teemaalgataja vanust ...
ei-ei, ma  tahan kastikat, mida toodeti 40 a tagasi, siis kui mina veel üsna noor olin ...
(tol ajal ei osanud ma sellistest unistadagi)
Vasta

(27-10-2020, 22:50 PM)ounou Kirjutas:  ... ei tasu neid uusi asju niiväga karta, mida aeg edasi, seda paremini need toimivad ehk 5 - 10 aasta taguse asja pealt ei saa otsustada uue asja toimimist.
tegelikult ei oska vanande asjade pealt seda hinnatagi, tööandja ju üle 3 a vanuseid autosid ei pea, seega need süsteemid ikka suht uutelt masinatelt pahaga silma jäänud.
Vasta

(25-10-2020, 18:06 PM)laf1247 Kirjutas:  ... Rattad 16 (245/70 16) vs 18 (265/60 18), rehvi külgseina kõrguse erinevus ainult 13mm.

Invite puhul peab loobuma: toonklaas, klapitavad peeglid, tagumine põrkeraud, nahkkattega MF rool + handsfree, roolisoojendus, isetumenev peegel, automaatne kliima, 360 kaamera, LED tuled, vihmasensor, tulede automaatika, LDW, FCM, sõidurežiimid, mägipidur. ... on ikka vahe kas sõita halogeen või adaptiivsete LED tuledega pimedas.
Kui 16 tollistele velgedele panna samas välismõõdus rehvid (31''), siis on külgseina kõrguse erinevus poole suurem ... see aitab juba läbilöögi vastu üsnapalju ja teeb ka aukudes sõitmise pehmemaks.

Aga kollektiivse ajupesu tulemusena olen hakanud mõtlema selle järgmise varustusastme Intense C08 peale ja siis on küsimused:
  • kas L200 püsikas on siis adaptiivne või mitte?
  • mida teeb tulede automaatika, huvitab on kas see on kaugtulede ümberlülitamine või mitte ja kuidas ta tegelikult toimib? St kas lülitab nii ümber nagu meil kombeks, versta kauguselt ja siis sõidad pimedas?
  • Mida teeb see 360 kaamera, milline tolk temast tegelikult on konkreetsel autol?
  • Kuidas hinnata vihmasensori tööd, kas on adekvaatne? (ei hakka kuiva klaasi kriipima ja töörežiimide sagedus reaalsetes oludes)
  • Lugesin lõpuks välja mis on LDW ja sain aru, et mul 95% teest pole jooni, mis seda juhiksid ...
  • Lugesin lõpuks välja mis on FCM, aga kui adekvaatne ta tegelikult L200-l on, kas metsavahel sõitmist segama ei hakka jne
Ühesõnaga palun konkreetse mudel-tootja põhist isiklikku hinnangut süsteemide töötamisele!
Vasta

Kaugtulede peale/mahalülitus toimub salongis oleva valgustugevuse anduri järgi.
Kuiva ilmaga kui vastutuleval autol on tuled normaalselt reguleeritud, siis minu maitse järgi lülitab õigel ajal.
Kui sajab vihma või lund ja/või on vastutuleva auto tuled liiga vastu maad suunatud, siis lülitab hiljavõitu kaugtuled maha. Kui teeääres inimene on siis ka loomulikult ei lülita maha.
Kui sa nüüd teed manuaalse kaugtulede mahalülituse, siis lülitub see asi automaatreziimilt manuaalreziimile. Tagasi automaadi peale saad siis, kui tulede selektor korra automaatsest manuaali ning tagasi keerata.
2013 CRV - on nii. Kui ei ole just isesõitev auto, siis toimib süsteem analoogselt. Uuematel FCM'ga autodel millel kasutatakse radarit takistuste tuvastamiseks võetakse ehk ka selle infot arvesse.
Vasta

(28-10-2020, 12:42 PM)qwerty009 Kirjutas:  Kuiva ilmaga kui vastutuleval autol on tuled normaalselt reguleeritud, siis minu maitse järgi lülitab õigel ajal.
Kui sajab vihma või lund ja/või on vastutuleva auto tuled liiga vastu maad suunatud, siis lülitab hiljavõitu kaugtuled maha. ...
2013 CRV - on nii. ...
see on süsteemi üldine seletus, mind huvitab konkreetne L200 Intense C08 varustusastmes olev tulede automaatika, kuna sel on kirjas tulede automaatika, samas  Instyle C14 varustuse juures on kirjas veel lisaks kaugtulede automaatika, see peaks tähendama et teistel on mingi arusaamatu ja mõttetu automaatika, arvatavasti mu  arust see, et lülitab päevatulede asemel sisse lähituled?
Ja minu jaoks on arusaamatu, miks lülitavad 90% autodest tuled ümber lähituledele, kui autode vahel on väga suur vahemaa, nii et sõidetakse lähitulega pikk maa pimedas, kus võib alla ajada nii jalakäijaid kui metsloomi. Lähitulele võib ju ümber lülida siis, kui kohtuvate autode lähitulevihud valgustavad autode vahelise ala ära, enne seda tuleb kaugtulede valgus ära kannatada, ohutuse pärast.
Vasta

Huvitav. Mina olen arvanud, et see kaugtule automaatika ei tähenda mitte seda, et kaugtuled vahetatakse lähitulede vastu, vaid ikka oluliselt peenemat tehnoloogiat. Ma tean, et täpne toimimine on margiti erinev, aga põhimõtteliselt nad kõik peaks tegema seda, et kaugtulesid liigutatakse nõnda, et vastutulijat või eessõitjat ei pimestaks. Selles mõttes pole see süsteem kuidagi võrreldav käsitsi ümberlülitamisega, kuna ümberlülitust ei toimugi. Võimalik muidugi, et ongi sellest süsteemist tehtud säästuversioon, mis lihtsalt automaatselt tulesid ümber lülitab kaug- või lähitule peale.

https://www.youtube.com/watch?v=wSI-NVD1who&ab_channel=Autofanatai

Vasta

Ma pole nii peene auto peale veel sattunud, mis tulesid keerab, ainult ajakirjadest lugenud. Aga tavaliselt on jah tulede ümberlülitus automaatne, nt 2017. a. Nissan QASHQAI tuleb kohe meelde.
Vasta

(28-10-2020, 13:19 PM)honkomees Kirjutas:  
(28-10-2020, 12:42 PM)qwerty009 Kirjutas:  Kuiva ilmaga kui vastutuleval autol on tuled normaalselt reguleeritud, siis minu maitse järgi lülitab õigel ajal.
Kui sajab vihma või lund ja/või on vastutuleva auto tuled liiga vastu maad suunatud, siis lülitab hiljavõitu kaugtuled maha. ...
2013 CRV - on nii. ...

Ja minu jaoks on arusaamatu, miks lülitavad 90% autodest tuled ümber lähituledele, kui autode vahel on väga suur vahemaa, nii et sõidetakse lähitulega pikk maa pimedas, kus võib alla ajada nii jalakäijaid kui metsloomi. Lähitulele võib ju ümber lülida siis, kui kohtuvate autode lähitulevihud valgustavad autode vahelise ala ära, enne seda tuleb kaugtulede valgus ära kannatada, ohutuse pärast.

Ära nüüd ometi hakka, sellel tulede ümberlülitamise teemal võib veel viis lehekülge jahuda, igaühel on oma arusaam... Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne