Postitused: 2,642
Teemad: 263
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
Eks auto tuleb valida ikkagi enda eelistustest lähtuvalt ja teiste soovitused paljuski ei kõlba. Mina kasutasin metsas UAZ452, niikaua kui see enam remontida ei kannatanud. Vedasin tuulemurrust tehtud küttepuid metsast välja, taimi langile ja mõnikord jahimeestele vilja söödakohtadesse või siis sikutasin põdra metsast välja. Väga hea masin oli, ei kaeba millegi üle. Lõpuks sai selle ressurss otsa lihtsalt. Pärast seda oli mul lühikest aega Chevy Blazer, 6,2liitrise mootoriga kastikas. Tugevast rauast. Aga no minule ei sobinud. Metsas ukerdamiseks see automaatkast ei kõlba, võibolla uuemad on kobedamad. Kui veel käru ka taha panna, siis ei liikunud see aparaat metsas üldse, UAZ-iga võrrelda ei saa. Edasi on mul olnud paar Toyota Hiluxit , aga ka see on hoopis teine teema, metsas roomamiseks need ei kõlba minule. Minu kastikas peab olema redelraamiga madel, tugevast rauast ja kõrge kliirensiga. Teepeal sõitmiseks on mul üldiselt teised masinad ja till on parasjagu nii pikk, et pikendust ei ole vaja. Kui nüüd vaadata neid nõudeid, mida honkomees tahab, siis ..... no ega ei ole eriti tõesti midagi võtta. Ja eriti keeruliseks teeb olukorra see, et abikaasa peab ka veel rahul olema. Isiklikust kogemusest võin öelda, et minul autot abikaasa ei näpi, temal on oma auto ja minul oma, vastavalt vajadustele ja eelistustele.
Postitused: 1,442
Teemad: 42
Liitus: Jan 2002
Maine:
2
Igasugu abimeeste (no nimetame neid automaatseid klaasipühkijaid, tulesid, parkimise abistajaid, reahoidjaid, pimeda nurga radareid, kasvõi automaatkaste nii) juures peab meeles pidama, et neid ei saa ühe puuga lüüa.
Nagu iga asja juures, saab ka neid teha kallilt ja odavalt.
Kallites autodes on nad reeglina kallilt tehtud ja odavates arusaadavalt odavalt.
Ja odav töötab tihtipeale sitemini.
Millest võib ka kergelt tekkida arusaam, et üks või teine abimees on mõtetu pask, ilma on parem ja tore, kui esimesel võimalusel saaks välja lülitada. Ega see tihtipeale vale arusaam polegi.
Küljes on nad autol muidugi sellepärast, et vidinad müüvad ja 'turg nõuab'
Mul on kasutada üks Tantsiv Lõvi, täitsa uus, olemuselt Maailma Parim Auto (kuluvaba, tööandja oma), kus ma ei kasuta
-parkimisandureid, kuna nad ei tunne kärukonksu ära ja pistavad kohe üürgama kui tagurpidikäik sees;
-pimeda nurga radareid (no need tulukesed küljepeegli sees), kuna nad vilguvad ka tühjal maanteel, vist mingite vaimude peale, omaenda kärust rääkimata;
-kojameeste automaatikat, kuna need ei saa tavaliselt aru, millal ja kui palju sajab (20 aastat tagasi punnsilm-mersul töötas see imeasi nagu unelm).
Automaatkasti tahaks ka ära kägistada, aga sellega pean kuidagi oma kavalusega hakkama saama.
Päris hästi töötavad kogu sellest vidinatepudrust ainult automaatsed tuled, no tajuvad päris hästi ära, kuna vaja põlema minna. Kuigi nendega saab vist esimesel ülevaatusel nalja, kuna kõrguse reguleerimine toimub millegipärast seest käsitsi.
Ja start-stopile ei saa ka palju ette heita. Tavalisest kiirem start jääb tavalselt uimase kasti võimete taha.
Võtmeta uste avamine-sulgemine on ka üsna käe sisse jäänud, vanakestega sõites satun tihti tühjalt linki silitama.
Postitused: 3,238
Teemad: 18
Liitus: Apr 2012
Maine:
26
Jansa jutt jumala õige, ju mulle pole ühtegi hääd masinat kätte sattunud ja miks peakski, oma palk ei võimalda ja riik ostab ju hankega. Ainult see va start-stop on ikkagi mu arust saatanast, miks peab starterit ja akut mõttetult koormama-kulutama. Suvel käivitan kodus autot mägistarterist ...
Postitused: 310
Teemad: 1
Liitus: May 2019
Maine:
5
27-10-2020, 22:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-10-2020, 22:53 PM ja muutjaks oli
ounou.)
kogu jutust jääb mulje, et teemaalgataja soovib poest uuena osta kastikat, millist toodeti 20 aastat tagasi. ma ei tea küll teemaalgataja vanust, kuid tundub pigem suure kogemustepagasiga olema. mul isa on 70 ja plaanib ka uut autot osta, aga ta just vastupidi tahab automaati ja juhiabisid (ennekõike ohu korral ise pidurdamist), et ega ta enam nooremaks ei lähe. ei tasu neid uusi asju niiväga karta, mida aeg edasi, seda paremini need toimivad ehk 5 - 10 aasta taguse asja pealt ei saa otsustada uue asja toimimist.
Pähkliajude hirm
Postitused: 494
Teemad: 24
Liitus: May 2010
Maine:
4
28-10-2020, 12:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-10-2020, 12:48 PM ja muutjaks oli
qwerty009.)
Kaugtulede peale/mahalülitus toimub salongis oleva valgustugevuse anduri järgi.
Kuiva ilmaga kui vastutuleval autol on tuled normaalselt reguleeritud, siis minu maitse järgi lülitab õigel ajal.
Kui sajab vihma või lund ja/või on vastutuleva auto tuled liiga vastu maad suunatud, siis lülitab hiljavõitu kaugtuled maha. Kui teeääres inimene on siis ka loomulikult ei lülita maha.
Kui sa nüüd teed manuaalse kaugtulede mahalülituse, siis lülitub see asi automaatreziimilt manuaalreziimile. Tagasi automaadi peale saad siis, kui tulede selektor korra automaatsest manuaali ning tagasi keerata.
2013 CRV - on nii. Kui ei ole just isesõitev auto, siis toimib süsteem analoogselt. Uuematel FCM'ga autodel millel kasutatakse radarit takistuste tuvastamiseks võetakse ehk ka selle infot arvesse.
Postitused: 3,238
Teemad: 18
Liitus: Apr 2012
Maine:
26
Ma pole nii peene auto peale veel sattunud, mis tulesid keerab, ainult ajakirjadest lugenud. Aga tavaliselt on jah tulede ümberlülitus automaatne, nt 2017. a. Nissan QASHQAI tuleb kohe meelde.