(15-06-2021, 09:19 AM)hotwing Kirjutas: Meil võib-olla jah selline asi tavaline, aga kahtlen, kas Saksamaal normaalne spetsialist sööb kolm aastat kartulikoori ja ööbib silla all viimase malli Mersu rodsteri nimel? Edit: Pigem neli-viis aastat, kuna netopalk väiksem.
Ilmselt olid ka siis mingid laenu-liisingu võimalused kapitalistidel olemas et mitte harrastada ülalkirjeldatud eluviise.
Olid. Aga neid jagati üsna ... vastutustundlikult.
Kaheksakümnendatel eraisik naljalt autot ei liisinud, vaid võttis pangalaenu. Liising kui selline oli toona ettevõtete jaoks.
(15-06-2021, 09:19 AM)hotwing Kirjutas: Meil võib-olla jah selline asi tavaline, aga kahtlen, kas Saksamaal normaalne spetsialist sööb kolm aastat kartulikoori ja ööbib silla all viimase malli Mersu rodsteri nimel? Edit: Pigem neli-viis aastat, kuna netopalk väiksem.
Ilmselt olid ka siis mingid laenu-liisingu võimalused kapitalistidel olemas et mitte harrastada ülalkirjeldatud eluviise.
Olid. Aga neid jagati üsna ... vastutustundlikult.
Kaheksakümnendatel eraisik naljalt autot ei liisinud, vaid võttis pangalaenu. Liising kui selline oli toona ettevõtete jaoks.
Mul tuli ühe autoga kaasa esimese omaniku tänapäeva mõistes "liisingleping", mis oli vormistet aastal 1978. Trükitud blankett ja käsitsi täidetud lüngad. Kõik ilusti kirjas omaniku töökoht, sissetulek, palk. Samas oli ka kindlustusleping, mis kindlustas maksete jätkumise mingi perioodi jooksul kui omanik peaks oma töökohast juhtumisi kinga saama.
Väike uuendus jälle autol juures. Nimelt õnnestus leida originaal Foha kummist tagatiib, mida ka 88 aasta lisavarustuse kataloogis pakuti. Selle tiivaga näeb massin veidi sportlikum ja põnevam välja.
Ai, mulle meeldivad need auto numbrid, vaid veel *seksi tapjadets tuleks lahti saada.
Siin pildil, siis üleval seksi tapjad ja all seksi tapja koos *hobuse sadulaga sea seljas. Minu enda 1999 aasta autol euro numbrid ei häiri.
*seksi tapja= plastist numbri alused. * Hobuse sadul sea seljas= euro ehk sinise latakaga auto reg numbrid enne 1990 aastat toodetud autodel.
(Seda postitust muudeti viimati: 21-06-2021, 00:45 AM ja muutjaks oli pppp.)
Kui numbrialuse kallal üldse nokkida, siis vast teemal, et Asmeri Ärikeskuse numbrialused jäägu ajastukohaste Fiatide, Alfa Romeote, Lancialte ja Ferraride külge . Õigel Sierral olgu numbrialused ikka stiilis "Schon wieder einer aus dem Autohaus Fickfrosch".
(21-06-2021, 00:41 AM)pppp Kirjutas: Kui numbrialuse kallal üldse nokkida, siis vast teemal, et Asmeri Ärikeskuse numbrialused jäägu ajastukohaste Fiatide, Alfa Romeote, Lancialte ja Ferraride külge . Õigel Sierral olgu numbrialused ikka stiilis "Schon wieder einer aus dem Autohaus Fickfrosch".
Auto on ostetud Asmeri ärikeskuse kaudu 1996 aastal nii, et see numbrialus on selle auto küljes vägagi õigustatud
(20-06-2021, 23:46 PM)miniest Kirjutas: Ai, mulle meeldivad need auto numbrid, vaid veel *seksi tapjadets tuleks lahti saada.
Siin pildil, siis üleval seksi tapjad ja all seksi tapja koos *hobuse sadulaga sea seljas. Minu enda 1999 aasta autol euro numbrid ei häiri.
*seksi tapja= plastist numbri alused. * Hobuse sadul sea seljas= euro ehk sinise latakaga auto reg numbrid enne 1990 aastat toodetud autodel.
Oleks too seksitapja mingi suvaline kärakas, oleks selle juba eemaldanud, aga kuna Asmeri ärikeskuse kaudu on see auto ostetud, siis see jääb selle auto külge alatiseks. Muidugi oleks lahe, kui oleks ka numbrialusel originaal saksa "Autohaus Epple" kirjad, aga ka praegune on just eesti 90ndate kontekstis väga ajastutruu.
(Seda postitust muudeti viimati: 02-07-2021, 01:22 AM ja muutjaks oli Sideametnik.)
Vahepeal sai külastatud Härra Hannest Speedsteris. Mureks oli veider klõbin mootoris, mis avaldus siis, kui mootor oli koormuse all. Esiti arvasin, et summutipütis ehk sõelad kolisema hakanud. Osad spetsialistid aga, kellega asja arutatud sai, ütlesid kohe ära, et tegu on detonatsiooniga, mistõttu seisis masin vahepeal garaazis ning asju pidi ajama igapäevasõidukiga. Ei tahtnud masinat liigselt lõhkuda kui mingi kahtlane tsombe oli otsustanud mootorisse pugeda. Kui Hannese jutule sain, arvas ta, et tegu ei ole detonatsiooniga ning et masinaga võib südamerahus edasi sõita. Veidike sai süüdet hilisemaks keeratud ning ka õhupuhastisse mineva toru küljes olev vaakumklapp on nüüd avatud asendis, et veidike jahedamat õhku peale tuleks. Vaakumklapp kahjuks enam vaakumiga ei tööta ning selle peab manuaalselt viima kas avatud või suletud asendisse. Need eeltoodud modifikatsioonid aitasid veidrat klõbinat vähendada miinimumini. Vahest harva viskab ikka väikse klõbina sisse, aga see kaob üsna kiirelt. Sain speedsteris käies ka soovituse veidi kõrgemate pööretega sõita, tuleb end veidi ümber harjutada.
Kuna õnnestus soetada igapäeva sõidukiks ka üks Ford, siis pidi ka sellele loomulikult valuveljed alla kruttima. Alla läksid 16" Scorpio veljed, mille paigaldamiseks läks tarvis valuvelje mutreid, millel on kõrgem koonus. Läksin Fixusesse uurima, et kas oleks võimalik Fordile valuvelje mutreid saada. Esimene asi, mis pahviks lõi, oli meeletu hinnavahe eelmise aastaga, mil Sierrale veljemutrid ostsin. Nüüd maksis üks mutter juba pea neli eurot, mis on poole võrra rohkem kui eelmine aasta. Lõppkokkuvõttes ma õnneks neid mutreid sealt ka ei ostnud, kuna kohapeal neid saada polnud ning Balti autoosadest tellides tuli mutri hinnaks eur tükk, mis on rahakotile palju kasulikum. Kuna Sierra niikuinii seisis garaazis, siis läksid sellele plekkveljed alla ning uus masin sai endale valuveljed alla. Nüüdseks on ka Sierral valuveljed all tagasi, isegi kenamate mutritega kui enne.
Kuna varsti on Youngtimer camp tulemas, siis peab ligemal ajal hakkama välimuse peale rõhku panema ning lõpuks ka kogu masina üle poleerima
Seniks aga paar illustreerivat pilti.
kas sellel mootoril pole ettenähtud kasutada 98-t bensiini.kunagi ammustel aegadel oli kasutada samast ajastust ford,mis sõitis ainult 98-ga korralikult
(02-07-2021, 11:31 AM)sturmbannführer Kirjutas: kas sellel mootoril pole ettenähtud kasutada 98-t bensiini.kunagi ammustel aegadel oli kasutada samast ajastust ford,mis sõitis ainult 98-ga korralikult
See masin saabki ainult 98t igal tankimisel, 95 pole miski kütus, pigem vesi.
(Seda postitust muudeti viimati: 02-07-2021, 13:08 PM ja muutjaks oli stihl.)
Mul oli 1955a Jaguar, mis sõitis 98 bensiiniga kõige paremini.
Ja ka kõige ökonoomsemalt, sest sellistel linnas 20/sajale-tankidel on see juba oluline.
1978a Jaguarist pole mõtet rääkidagi - 98-ga samuti ideaalne ja maanteel saab isegi tehasenormist 1-2L vähema kuluga hakkma.
Tehasekulu oli tal omal ajal arvutatud/testitud mingi 72 bensiiniga vms. (minuarust ei olnud kummalgi ka pead maha lihvitud)
Pigem on vanakestel see leaded-unleaded teema väga oluline, mida kindlasti peab jälgima. Ja vajadusel siis lisandeid kasutama. Sierrasse see viimane asi muidugi ei puutu.
Mul oli kunagi ka XR4, millel sõitsin osavalt mõlemad kaaned korraga banaaniks.
Ja see siis pärast lihvimist enam 95-ga üldse käiagi ei tahtnud, kohe oli ilge klõbin taga.
See number bensiini "nimes" on tema detonatsioonikindlus, aga mitte energiasisaldus. Selles mõttes 1kg 98 vs 1kg 95 on enam-vähem täpselt "samad asjad" Kui nüüd mootoril surveaste selline, et tootja soovitab 98-t siis on kasutamine loomulikult põhjendatud, muudel juhtudel on tegu "raha põletamisega".
(02-07-2021, 13:22 PM)maaks Kirjutas: See number bensiini "nimes" on tema detonatsioonikindlus, aga mitte energiasisaldus. Selles mõttes 1kg 98 vs 1kg 95 on enam-vähem täpselt "samad asjad" Kui nüüd mootoril surveaste selline, et tootja soovitab 98-t siis on kasutamine loomulikult põhjendatud, muudel juhtudel on tegu "raha põletamisega".
Umbes täpselt õige. Detonatsioon ehk kütuse isesüttimine surve all on nii suur bensukate ikaldus, et turbomootoril tuleb lausa surveastet madalamaks teha. Siiski, raha põletamise kalkulatsioonist puudub veel biokomponendi puudumine 98-s ja võimalus teatud sooduskaartidega saada 98-t odavamalt , kui 95 letihind.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
(Seda postitust muudeti viimati: 03-07-2021, 16:37 PM ja muutjaks oli stihl.)
(02-07-2021, 13:22 PM)maaks Kirjutas: S Kui nüüd mootoril surveaste selline, et tootja soovitab 98-t siis on kasutamine loomulikult põhjendatud, muudel juhtudel on tegu "raha põletamisega".
See on lihtsalt sinu foorumist loetud rahvaarvamus.
Aga mul pole see mingi arvamus, vaid reaalne elu. Ei ole mingi raha põletamine, vaid konkreetne sääst ja vahe.
Ja teine asi on muidugi see, et see 95 on tihti üldse täna mingiks vodkaks ära solgitud.
Üha vähem (C-k vist nüüd ka loobus), aga ikkagi.
Selle viimase solgi puhul muidugi mingi ekspert ma ei ole, sest pole teist juba ca 15a kasutanud. Aga ega ma sulle muidugi kätt ette panema ei tule.
Kasuta terviseks. Peaasi, et surveaste on.
/Hannese kohta tahaks isegi teada, pole temaga juba ca aasta+ kontakteerunud.
Mitte, et temast oleks "palju abi" olnud, aga ta ongi karbussijumal siiani olnud.
Kui juba lapsest saadik ämbritesse auke puurinud; sinna düüse asemele keeranud ja siis vedelike läbivoole mõõtnud, nagu ta on. Naabriproua üks viimase malli karpaga auto jõnksutab ja mul vist küll pole oskusi sellega tegeleda.
www.speedster.ee paistab täitsa toimivat, seega oletan, et Hannes ka ikka seal askeldab. Enda kokkupuuted jäävad ca 10 aasta tagusesse aega, kui volkari peal k-jeti seadistas!
(Seda postitust muudeti viimati: 04-07-2021, 22:41 PM ja muutjaks oli DevilDeVille.)
(02-07-2021, 13:22 PM)maaks Kirjutas: See number bensiini "nimes" on tema detonatsioonikindlus, aga mitte energiasisaldus. Selles mõttes 1kg 98 vs 1kg 95 on enam-vähem täpselt "samad asjad" Kui nüüd mootoril surveaste selline, et tootja soovitab 98-t siis on kasutamine loomulikult põhjendatud, muudel juhtudel on tegu "raha põletamisega".
98 kasutamine on lisaks tehnikast hoolimisele põhjendatud ka olukorras, kus lihtsalt subjektiivselt pole soovi progressiivse avangardi rahapöördega samas taktis marssida. Kindlasti leidub erinevaid kvalifitseeruvaid põhjendusi küll ja veel.
Vahepeal hakkas mootor jupsima, viskas pöörde tühikäigul umbestäpselt 200 pöörde peale nii, et laadimise märgulamp hakkas vilgutama. Kui korra mootor pöördesse ajada, siis jäid tühikäigupöörded normi piiresse, aga järgmisel päeval viskas jälle paar korda pöörded väga madalaks. Viimati juhtus see siis, kui selle auto olin just endale soetanud ning kulgesin rahulolevana kodupoole, siis sai ka veidi gaasitatud ning asi läks korda. Mine võta kinni, kas probleem on tühikäigumootoris või karpas. Lisaks sellele anomaaliale juhtus ka nõnda, et linnas äkilise pidurdamise tõttu jäi piduripedaal põrandasse kinni. Muudmoodi üles ei tulnud kui pidi kinganinaga kaasa aitama. Peale seda pidurdab endiselt kenasti, loodetavasti midagi ära ei lõhkunud sellega.