Jätkan lahkamist.
Üle jala värvitööde ettevalmistusele viitab kerevärvi piduririkke avariiplokk koos torustikuga. Ilmselt pole soovitud lisatööd tekitada hilisema pidurisüsteemi läbiõhutamise näol. Paisupaagi kerele toetuv kronstein on siin mustaks värvitud. See viitab asjaolule, et teda algselt pole olnud. Nendel Volgadel, mil teda juba tehases paigaldati, on see alati kere värvi. Must on vaid paaki hoidev vits ja paagi tagune vitsa kõrgusel asuv tugiplekk.
Kas on see kõigi viie maastur-Volga eripära, kuid sellel isendil ei asu laadimisrelee Volgale tavapärases kohas paisupaagi ja pidurite avariiploki vahel, vaid hoopis vastaspool.
Lohaka värvimise ilmingud on kandilistes kastides. Tundub et siduri-piduri mingid detailid on värvimise ajal peal olnud torustik värviga. Üle värvitud ka kandelambi pistiku pesa ja sellest eespool asuv signaalide lülitusrelee, mis on kaadrist välja jäänud. Lisaks trossikesi hoidvad klambrid ja nende poldid.
Siin on näha ka siis seda vastaspoolel asuvat releed. Relee kohal on mingi jämedam, samuti värviga kaetud juhe, mida originaalis GAZ 24 ei ole. Ilmselt aku miinus juhe, mis on teist otsa pidi kuhugi salongi paigaldatud massilüliti külge ühendatud. Originaalis on aku miinusjuhtme algusots kinnitatud küttefiltri kronsteini keskel olevasse auku, siin see tühi.
Ringides on kohad, mis on seotud klaasipuhasti juhtmestiku ja pesuri voolikutega (siin voolik üldse puudub). Neid kohti võib võrrelda mul siia varem postitatud eri aastakäikude mootoriruumidega.
Klaasipesuri vooliku läbiviik, siit peaks minema voolik pihustajateni.
Kapoti ja kerevaheline massijuhe värviga koos. Mootoriruumi valgusti taldmikul lisaserv, mis viitab, et ta on tehtud hilisel perioodil 80.-tel ja selle auto originaal ei ole. Kes valgustitest rohkem tahab teada, siis siit saab:
https://www.volga.ee/modules.php?name=Fo...c&start=45 . Selle vahetuse on tinginud uus pistikühendustega juhtmestik, ka lambil ilmselt pistikots. Seda uut pistikutega juhtmestikku ennast on arvatavalt ka veel eraldi kohandatud ja moditud just kapoti alt, eks ikka selle pingerelee asukoha tõttu. Juhtmestiku sukaosa on valdavalt sinise isoleeriga üle mähitud. Paljast riidesukka oli paista kaadris mootori vasemalt küljelt, kus vilksatas ka mootori number, mis ühtis andmesildil olevaga. Aga see kootud sukk ei ole tihe, nagu vanadel juhtmestikel vaid niite kokku hoides on kootud võrksukk, mis on omane 80.-90.-le. Läbi suka võrgu paljastub kohati selle sees olev juhtmestik oma erinevate värvitoonidega.
Mootori number. Klapib.
Numbrimärgi eesmine kinnitus, mis käib hingedel eest ära, et vänta anda. See on samuti värvitud roheliseks (orginaalis must) ja värviga koos selle kinnitusvahendid.
Esiembleem. Embleemi ülaosas on kujutatud Nižnij Novgorodi kremli müüri laskeavasid eraldavaid sambaid. Siin on neid viis, mis viitab GAZ 24 lõpu tootmise ajastule 80.-tel. Tootmise alguse embleemidel kuni sinnamaani oli embleemidel ikka neli sammast. Seega küljesolev ei ole originaal.
Eesmised suunatule klaasid oma vertikaaltriipudega on igati ajastukohased ja selle aastakäiguga sobivad, samuti gabariidituled. Suurte laternate elemendid aga on juba külge pandud VAZ tüüpi FG 140, mida Volgadele hakati panema alates 1975. aastast. Mõni postitus tagasi on mootoriruumi pilt 1975. a . heledalt autolt, sealt paistvad FG 140 elemendid on sel autol seal juba igati õiged ja originaalid. Kuni selle ajani paigaldati FG 105 elemente.
Lisaks juba mainitud stangedele ja tagatuledele paistavad läbi tagaklaasi mingid valed tagaistmed, millel peatoed, võimalik, et palju uuemalt mudelilt nagu 3110
Esiistmed samuti peatugedega. Need on oma seljatoe rulliknuppudega justkui ära tuntavad mudelilt 24-10, ühe koha pealt kus roheline katteriie kõike ei kata on just nendele omast "kotiriide" struktuuri näha, siin pruunikas. Siis on ka täitsa reaalne, kui ka uksepapid on samalt istmedoonorilt.
Udutulede ja ohutulede lüliti paigaldati aastast 1977. Jälle juhtmete teema: ohtulede ja suunatulede relee on must karp, mida ühendatakse pistikute abil. Varasemail aastakäikudel oli vaid suunalüliti oma väikese tünnikujulise kolme klemmiga releega.
Raadio koha pealt rääkis Zenkevitš end sisse, kui tõstis ette raadio garantiitalongi ja luges sealt mudeli A 275E. A275 tüüpi raadioid paigaldati nii VAZ 2103/2106 kui ka Volgale, aga see on raadiomudeli A 271 (1974) edasiarendus ja seda hakati valmistama alles 1979. aastal. Varasemal on pisut erisusi- näit. nupud läikiva rõngaga, hilisemal lõpu perioodil juba sümbolid nuppude juures.
Nüüd, kui veel lisada kõigele veel mootori hilisema aastakäigu komplekteeritus, siis on tegemist täielikult mõistega renoveerimine, mitte aga restaureerimine.
Mõnet teeb kurvaks, et kõigi nende väliste vigadega on valmistatud kollektsionääride jaoks ka selle Volga väike mudel, kus eeskätt kohe riivavad silma valed puhvritega stanged, udutuled, ka poritiibade suunatuled. Ehk siis "taastamise" vead läksid rändama.
Loomutruu väljanägemisega on aga see mudel:
https://scalebay.ru/listing/gaz-24-95-vo...01/4958654