DT-75 SMD-14
#81

(11-01-2023, 00:08 AM)sinuema Kirjutas:  Võõrast teemat solgin aga vast läheb teemasse.
Miks viimase pihusti pealt ülejooks otse sisselaskesse läheb?
See mõeldi välja klappide määrimiseks-pesemiseks diisliga.
Mingi teooria järgi pidi turbo sisselaskesse ülerõhu tekitama ja klapipuksid kuivale jätma...
Samas töötavad nad ülejäänud maailmas kuivana märksa edukamalt kui vene analoogidel diisliga määrides.
Oluliselt parema tulemuse oleks saanud karterituule silindritesse juhtimisel nagu rahvusvahelised kogemused näitavad.
Vasta
#82

See esimese pihusti toru jah mõeldud selleks protsessiks mida 2715 just kirjeldas aga, et see protsess ka toimiks peaks pihustite kvaliteet natuke s...m olema.  Nende mootoritega sai kunagi tugevalt mässatud ja kogemus näitas, et mida sealt torust ei tulnud oli diisel. Pihustid olid nii tihedad, et toru ainult higistas kuid tilkuma ei hakanud ja "määrimisest" ei saanud midagi rääkida.

Aga nüüd küsiks teemaalgatajalt, et ehk paneb Lgp. ksf. siia mõne jutukese sellest mida mootori juures tehtud sai. Mida vahetatud ja kuidas kaasaegsed varuosad sobisid? Nagu ma aru sain siis käidi küllaltki sügaval mootoris sees.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#83

Hetkel ajan varuosi kokku aga suuremaks remondiks läheb kevade poole, kui ilmad soojemad.
Plaanis mootori remont siis, kolvid, rõngad, tihendid.
Ega nende juppidega siin Eestis enam kiita pole ja keegi sulle tellima neid ka ei hakka kuskilt.
Hetkel sain veel viimased kolvid, rõngad ja mootoritihendi sarja agromarketist kätte.
Proovin saada Ukrainast või Poolast komplektse plokikaane ka kuidagi, asjal nagu hinda ei ole aga transpordiga pigem raske.
Vasta
#84

CMD-14 mootoriga DT-ga on asi suhteliselt lihtne, tõsta see lühikese pihustiga alaforseeritud malmihunnik sealt maha ja asendada mõne viisakama mootoriga, CK-5 Niva kombaini pealt mõni käredam CMD või veokalammutusest tuhande eest mõni scania V8... 

Esimene traktor mida poisikesena surnust ellu äratasin oli just DT-75, vana kabiiniga ja CMD 14 mootoriga. Tookord läksid sisse uued kolvid-rõngad ja kõik mis jääb ülespoole, ehk tutikas kaan ja klapid. Masin mul senini alles ja töötunde on kogunenud 20 aastaga vist lausa 22h...  Big Grin Iga suvi olen ikka mõne väikse tiiru teinud.  Ega jah, kui aega ja viitsimist juhtub kunagi olema siis tuleks miskit viisakamat ikkagi vahele tõsta, mis diislist müra ja vibratsiooni asemel väänet ja kilovatti toodaks...
   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#85

(16-01-2023, 12:38 PM)mlsluik Kirjutas:  CMD-14 mootoriga DT-ga on asi suhteliselt lihtne, tõsta see lühikese pihustiga alaforseeritud malmihunnik sealt maha ja asendada mõne viisakama mootoriga, CK-5 Niva kombaini pealt mõni käredam CMD või veokalammutusest tuhande eest mõni scania V8... 

Esimene traktor mida poisikesena surnust ellu äratasin oli just DT-75, vana kabiiniga ja CMD 14 mootoriga. Tookord läksid sisse uued kolvid-rõngad ja kõik mis jääb ülespoole, ehk tutikas kaan ja klapid. Masin mul senini alles ja töötunde on kogunenud 20 aastaga vist lausa 22h...  Big Grin Iga suvi olen ikka mõne väikse tiiru teinud.  Ega jah, kui aega ja viitsimist juhtub kunagi olema siis tuleks miskit viisakamat ikkagi vahele tõsta, mis diislist müra ja vibratsiooni asemel väänet ja kilovatti toodaks...
Ma vaatasin selle pilguga MB Atego mootorit koos kastiga ja see oleks sinna nagu rusikas silmaauku.
Just seepärast, et teatavasti kui sel aparaadil reverskasti pole võib temaga pinnasetöö ära unustada aga siis on kohe terve kari aeglasi käike olemas.
Pane aga põhikastist näiteks 3 käik sisse ja Mersu omast kasutada 1 ja tagasikäiku.
Siis ma teeks veel sellise pühaduseteotuse et koristaks sealt osa pedaale ära ja pööramise kangide asemele tänapäeva auto võimendiga roolilatt.
Sellest siis hoovad siduritele ja piduritele et algul keerama hakkad lahutab külgsiduri ning edasi pidurdab roomiku kinni aga kõik see asi on võimendatud!
Saaks pedaalid ka normaalselt põrandale ära jagada, jalaga gaasi anda ja kõik muud mugavused.
Ategot muide hiljuti müüdi mäda raamiga 1500 rahaga.
Kui sealt võtta mootor ja ülejääk viia ümbertöötamisse soodsal hetkel tuleks mootor päris soodsalt kätte.
Vasta
#86

Eks see oleks tulevik jah, kui enam pole ühtegi varuosa kuskilt välja võtta ja kõik sellised pillid oleks juba pressi alla läinud Smile
Hetkel veel mingeid varuosasid leiab, kui kõvasti otsida.
Vasta
#87

Pressist rääkides- ksf mlsluige pildi järgi võiks oletada, et tema natt ongi pressina kasutusel Smile
Vasta
#88

Nati rooli peale ehitamist harrastati juba mitukümmend aastat tagasi. Kadunud vanaisa tegi oma T-74 selle peale. Nii, et see on üks mõistlik suund küll. Muidugi - kas natist just on mõistlik midagi mõistlikku ehitama hakata?
Vasta
#89

Ma võtaks seda hoopis nii, et kuna praegusel ajal keegi vana natiga masstööd ei tee, siis pigem oleks just mõistlik sellega midagi ebastandardset teha.
Vasta
#90

Mis puutub jalaga gaasi lisamisele siis cati buldooseril töötab gaasipedaal vastupidiselt !Vajutad pedaali-pöörded maha ja lased pedaali lahti siis pöörded juurde !!!
Vasta
#91

Tervitused kõigile.

Kas siin kellegil ei ole pakkuda dt-75le smd mootorile klapi juhtpukse?
Sise läbimõõt 11mm, välis läbimõõt 20mm, pikkus 80mm.
Mingi vene tootekood peaks olema selline 14-0603, selle järgi näeb vähemalt googlist pilte.
Vasta
#92

Neid pukse treiti juba kolhoosiaja lõpus sest olid 80% praak mis sisse ei läinud või läbi kukkusid.
Hea materjal oli E kombaini malmraskus millest lõigati saega kuubikuid ja tõesti uskumatult hea malm peene teraga.
Pigem katsu vanarauast leida sinna toodud värskem mootor lindi või kombaini pealt või tuleb omal treida.
Hea toorik on malmist valatud nukkvõll mida saab kilohinnaga lammutustest ja remondikodadest kes Paraolümpoaid ja Jalkswageneid remondivad.
Vasta
#93

Tere.

Kas keegi oskab öelda smd-14 mootori pihustite avanemise rõhu?
Pihustid sai stendi viidud ja uued otsad ka aga oleks vaja paika timmida ka.
Vasta
#94

(14-06-2023, 16:09 PM)dt75 Kirjutas:  Tere.

Kas keegi oskab öelda smd-14 mootori pihustite avanemise rõhu?
Pihustid sai stendi viidud ja uued otsad ka aga oleks vaja paika timmida ka.
180 panna siis palju ei eksi...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne