[poolita] DIY Hobigaraaž
#1

tagurduskaamera on sigahea asi.Ka nt poe parklas tagurdad parkimiskohale ja hui sa peeglist näed ja tunnetad kui palju on veel vaba maad taga seisva seina või autoga.Kaamerast näed täpselt ja pargid nii,et 5 cm jääb autode vahe.Mul ravis nt pole monitorile eriti ruumi armatuuril ja paigaldasin monitori päiksesirmi külge,kui vaja vaadata lasen sirmi alla.Parematel kaameratel on sigahea vaade ja näed ka küljelt tulevaid rakette...
Vasta
#2

(29-12-2023, 10:23 AM)muska71 Kirjutas:  tagurduskaamera on sigahea asi.Ka nt poe parklas tagurdad parkimiskohale ja hui sa peeglist näed ja tunnetad kui palju on veel vaba maad taga seisva seina või autoga.Kaamerast näed täpselt ja pargid nii,et 5 cm jääb autode vahe.Mul ravis nt pole monitorile eriti ruumi armatuuril ja paigaldasin monitori päiksesirmi külge,kui vaja vaadata lasen sirmi alla.Parematel kaameratel on sigahea vaade ja näed ka küljelt tulevaid rakette...
Ma ei kujuta ette, et ma oma hobiautole kaamera külge krutiks, kuigi on tegu ebamäärase gabariiditunnetuse ja väikeste peeglitega masinaga.
Kahtlustan, et ka Espiritile pigem ei tule kaamerat külge ?
Igapäevasõidukiga jälle harjub piisavalt, et kaameravajadus puudub.
Võõrastes masinates kuldaväärt abivahend. Samuti veokal, mille lahtise tagaluugi serva tähistamiseks on kriips monitoril.
Vasta
#3

(29-12-2023, 13:34 PM)Telc Kirjutas:  
(29-12-2023, 10:23 AM)muska71 Kirjutas:  tagurduskaamera on sigahea asi.Ka nt poe parklas tagurdad parkimiskohale ja hui sa peeglist näed ja tunnetad kui palju on veel vaba maad taga seisva seina või autoga.Kaamerast näed täpselt ja pargid nii,et 5 cm jääb autode vahe.Mul ravis nt pole monitorile eriti ruumi armatuuril ja paigaldasin monitori päiksesirmi külge,kui vaja vaadata lasen sirmi alla.Parematel kaameratel on sigahea vaade ja näed ka küljelt tulevaid rakette...
Ma ei kujuta ette, et ma oma hobiautole kaamera külge krutiks, kuigi on tegu ebamäärase gabariiditunnetuse ja väikeste peeglitega masinaga.
Kahtlustan, et ka Espiritile pigem ei tule kaamerat külge ?
Igapäevasõidukiga jälle harjub piisavalt, et kaameravajadus puudub.
Võõrastes masinates kuldaväärt abivahend. Samuti veokal, mille lahtise tagaluugi serva tähistamiseks on kriips monitoril.
Tänapäeval on olemas erinevaid mõistlikke lahendusi, salongipeeglisse peidetud ekraaniga, päikesesirmi peeglit asendava ekraaniga etc. Kaamera ise on nii olematus mõõdus, et neid vormistatakse väga viisakalt ka numbriraamideks, numbripoltideks jnejne.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#4

(29-12-2023, 13:34 PM)Telc Kirjutas:  
(29-12-2023, 10:23 AM)muska71 Kirjutas:  tagurduskaamera on sigahea asi.Ka nt poe parklas tagurdad parkimiskohale ja hui sa peeglist näed ja tunnetad kui palju on veel vaba maad taga seisva seina või autoga.Kaamerast näed täpselt ja pargid nii,et 5 cm jääb autode vahe.Mul ravis nt pole monitorile eriti ruumi armatuuril ja paigaldasin monitori päiksesirmi külge,kui vaja vaadata lasen sirmi alla.Parematel kaameratel on sigahea vaade ja näed ka küljelt tulevaid rakette...
Ma ei kujuta ette, et ma oma hobiautole kaamera külge krutiks, kuigi on tegu ebamäärase gabariiditunnetuse ja väikeste peeglitega masinaga.
Kahtlustan, et ka Espiritile pigem ei tule kaamerat külge ?
Igapäevasõidukiga jälle harjub piisavalt, et kaameravajadus puudub.
Võõrastes masinates kuldaväärt abivahend. Samuti veokal, mille lahtise tagaluugi serva tähistamiseks on kriips monitoril.

Tagurduskaamera kõige olulisem funktsioon ongi minu meelest see, et tekib nähtavus auto tagaotsast külgedele. Nt parklas mõne kaubiku või maasturi kõrvalt välja tagurdades ei näe ju juhikohalt mitte grammigi, mis kõrval toimub, kaameraga näeb ilusti, kas on mõni lendur tulemas.
Kauguse arvestamise lihtsustamine on muidugi samuti oluline boonus, kuigi igapäevaselt kasutatava auto puhul tekib ka gabariiditunnetus üsna lihtalt.
Vasta
#5

No ma ei tea. Kaamera võib ju olla aga peegel peab olema.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#6

Mul tööauto on kaubik ja midagi ei näe mis taga toimub...Panin tagurpidi vasta posti ja stange plast puru ja siis sai siiber,kaamera külge ja kaamera ise on 2x2 cm kubik https://www.alpine-electronics.co.ee/p/P...hce-cs1100 See kaamera jälle universaal ja HEA,ka vihmaga on pilt HEA.Võtame samale pillile margipõhise mis käib üles piduritulega koos ja vasakul uksel ja too on suur kolakas ja kuna vaja redelit pidevalt katusele ja maha siis jällegi see margipõhine ei kõlba mitte kuhugi...Jääb täpselt ette tagant redelit peale upitadades...Olles juba harjunud monitori pildi järgi tagurama siis ilma ei oska enam...See pisike maaletooja juurest osta siis mingi 70 rutsi.
Need numbritule küljes olevad on tilulilud ja mõtetud junnid...Mul rav ja nr on stange all ja seal kaamera vaatab taha ja nõed takistust,aga kaugel see on ei näe...Õnneks ei olnud nii loll ja ei ostnud seda margipõhist numbritule küljes,ostsin universaali,kah pisike 2x1 cm ja alul oli ka all numbri juures ja kasu põhimõtteliselt 0...Võtsin sealt ära ja panin üles tagavara ratta peale ja alla vaatama ja nüüd tagurdan ka haagise kaamera järgi täpselt konksu ja asi on asja eest.
Kaamerast vaatan mis taga toimub,külgmised objektid tulevad kaamera pildis ligidale siis vaatan peeglist kui kaugel on.Parklas kohale tagurdan ikkagi peegli järgi ja kaamerast vaatan,et taga autole musu ei anna...
Vasta
#7

(29-12-2023, 18:13 PM)Daff Kirjutas:  No ma ei tea. Kaamera võib ju olla aga peegel peab olema.
Peaks uurima kuidas suhtuvad uuemate busside juhid. Neil enam peegleid pole.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#8

(29-12-2023, 19:54 PM)aavu Kirjutas:  
(29-12-2023, 18:13 PM)Daff Kirjutas:  No ma ei tea. Kaamera võib ju olla aga peegel peab olema.
Peaks uurima kuidas suhtuvad uuemate busside juhid. Neil enam peegleid pole.

Sõiduautodel on ka seda. Aga lisavarustus enamasti küljepeeglite asendamine kaameratega. Audi E-tron näiteks. Hondal oli ka mingil väiksel ja küllap juba teistelgi.
Vasta
#9

Lihtsalt tähelepanek, suvel lõunapoole sõites jäi silma, et enamus rekkadest olid juba ilma nö körvade e peegliteta. 
Samas nüüd kuuaega tagasi pekkis teeoludega sinnapoole suundudes ei õnnestunud enam ühtki sellist näha, kas a) see oli juhus
b) talveks pannakse peeglid tagasi
c) mingi kolmas versioon

?

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#10

Ma olen korra tagurdanud peeglipuudusega autorongi (poolhaagisega) rampasse. Kuna kaamera on kalasilm, siis oli see ikka väga tülikas nikerdamine. Peeglite järgi on see oluliselt lihtsam, sest haagise külg ja muud objektid paistavad sirged. Seda enam, et peegliasenduskaamera ei anna kuidagi vaatenurka juurde, pigem kahandab seda.

Aga eks kindlasti harjutakse ka sellega, Gazoonimehed, kes olid harjunud tagurdamiseks uksest välja ronima, ei osanud ka ju peeglite järgi tagurdada.
Vasta
#11

(29-12-2023, 23:05 PM)zazik Kirjutas:   Gazoonimehed, kes olid harjunud tagurdamiseks uksest välja ronima, ei osanud ka ju peeglite järgi tagurdada.

Kas ikka on päris nii hull? Pigem nii, et need peeglid ei näidanud essugi. Mul on veoautoga sõidukogemust kindlasti alla tunni kokku, peeglite kasutamise kogemust alates aegade algusest kui Pobedale said murtud nurgaga peeglid külge. Korra oli vaja äia GAZ52 õues ilma kõrvalise abita ringi keerata, mõtsin natuke ja ronisin kabiinist välja korraks. See oli vajadus, mitte oskamatus!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#12

(29-12-2023, 23:41 PM)Marko Kirjutas:  
(29-12-2023, 23:05 PM)zazik Kirjutas:   Gazoonimehed, kes olid harjunud tagurdamiseks uksest välja ronima, ei osanud ka ju peeglite järgi tagurdada.

Kas ikka on päris nii hull? Pigem nii, et need peeglid ei näidanud essugi. Mul on veoautoga sõidukogemust kindlasti alla tunni kokku, peeglite kasutamise kogemust alates aegade algusest kui Pobedale said murtud nurgaga peeglid külge. Korra oli vaja äia GAZ52 õues ilma kõrvalise abita ringi keerata, mõtsin natuke ja ronisin kabiinist välja korraks. See oli vajadus, mitte oskamatus!

Jah, aga Gazoonidel aastaid sõitnud mehed ei osanud pärast ka moodsamaid masinaid peeglite järgi manööverdada. Ikka pea uksest väljas. Hulk aega läks, enne kui õppisid.

90.-date algul oli mu vanavanemate korteri akna all hulgilao laadimisuks. Manööverdavaid veokeid sai ajaviiteks tihti vaadatud. Ja uste tagurpidisõitmist nägin rohkem kui ühel korral. Sest manööverdamine käis ikka gazooni moodi, mis sest et autodeks olid juba antiiksed Volvod-Mersud-Scannid.
Vasta
#13

Siin on vaikselt tagurduskaamera üle läinud küljepeegli/kaamera teemaks. Ei maksa segi ajada tagurduskaameraga masinat ilma peegliteta masinaga. Need on nagu siga ja kägu. 
Tagurduskaamera näitab ikkagi tagumist fronti aga ilma peegliteta masinal kaamerad vaatavad siiski nagu tahavaatepeegel ja salongist vaatad peeglit imiteerivalt ekraanilt gabariite. 
Need tehti kütuse kokkuhoiu pärast. Pumerangi küljes olev kaamera omab tükk maad väiksemat õhutakistust kui peegel.
MB tuli esimesena selle üllitisega lagedale ja oli päris hädas. On olnud au roolida sellist samohoodi millel ei suudetud kaamera ja ekraani suhet ära taadelda ja parem  külg oli kogu aeg lookas. Ekraanilt vaadates oli auto haagise suhtes viltu kuigi tegelikult oli kõik otse. Läkski kogu komplekt vahetusse suure sõjaga.

Uuel Volvol on juhiabina kasutusel kalasilmad. Tippversioonil on 8 kaamerat.  Näitab vist 720 kraadi. Ja kaks tavalist peeglit nagu ühel autol kombeks.  Üks kaamera näiteks suudab ära katta terve parema külje. Nende kalasilmadega on nii, et pead ära harjuma ja õppima teda vaatama. Algul ei saanud midagi aru mis panoraamvõte seal ekraanil on.  Aga kui selgeks saad on super. Lööd parema suuna sisse ja keskele ekraanile tuleb pilt esimesest nurgast haagise stangeni. Näha kohe kas jalakäija on haagise rataste alla hüppamas või vead haake sabaga foori maha või üritab keegi esiratta alla hüpata. Mulle meeldis. "Ülikõva".


See aknalaua ja astmelaua peal kõõlumine tuli vene ajal jah puudulikust peeglist. Praegu näiteks on kaugelt näha ja võid rahvuse ära öelda kui kuskil manöövriteks läheb. Vasak aken alla ja pea aknast välja. Endal on uus MB istumise all.  See on vene/ukraina rahvuslik eripära. 


Kõlas väide, et enamus autosid oli ilma peegliteta. Ainult MB ja DAF on hetkel ilma peegliteta. Ülejäänud seltskond üritab soliidseks jääda. 
Lihtsalt vedas, et korraga nii palju ilma peegliteta autosid näha oli.


Ja veel sellest sõiduauto tagurduskaamerast. Mul näitab ka muuvit kui tagurdad aga küljepeegel on ikkagi põhitööriist. Pluss see, et näiteks Volvol on see kaamera tagumise numbri paremas servas. Katsu sa sellega kärukonksule pihta saada. 15 senti  mööda iga pauk.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#14

Kuna siia on mingi tagurdamise teema tehtud, siis ka üks oma silmaga nähtud lugu sellest kuis asi ikka mehes kinni.
Ehitusobjektile toodi poolhaakega manti ja oli vaja tagurdada täisnurga all väravast sisse. Vanem sohver üritas päris mitu korda, aga kuidagi moodi see asi tal välja ei tulnud. Ei peeglitega ega röötsakil uksest väljas. Ehitusel töötav puusepp küsis ka proovida. Vanal sohvril oli tuju juba nii paha, et lõi käega, marssis eemale ja lasigi proovida. Puusepp tagurdas ilma pikema draamata esimese korraga väravast sisse. Kiusliku inimesena jättis ta sohvrile mainimata, et suiti teeb puutööd, aga kehval aastaajal sõidab Hispaanias rekkat.
 Ütles hoopis et näe ehituse abitööline saab hakkama, aga sina ei saa...
Vasta
#15

(30-12-2023, 10:23 AM)Daff Kirjutas:  Ja veel sellest sõiduauto tagurduskaamerast. Mul näitab ka muuvit kui tagurdad aga küljepeegel on ikkagi põhitööriist. Pluss see, et näiteks Volvol on see kaamera tagumise numbri paremas servas. Katsu sa sellega kärukonksule pihta saada. 15 senti  mööda iga pauk.
Eks sõltub ka sellest,et kes kaamera paigaldab.Ei imesta üldse kui teenusena sisse osta siis pannaksegi KUHUGI paika...Kui ise paned siis  ikka mõtled,et mis otstarbel ja milleks sul seda vaja on ja saadki hea lahenduse.Mul kaubikul esimene kaamera oli ka kirjade järgi juhtmevaba,aga kuudi metall vahesein summutas pildi ja sombit näitas...Käisin garantiis ja anti kaabel kaasa ja kaabliga oli pilt ilusa ilmaga ok,vihm siis udukogu...Jälle garantiis,võtsid kaamera lahti kuivatasid ja kokku tagasi ja järgmise vihmani...Maaletooja lubas ka ise lahti kruvida ja kuivatada.lõpuks viskas üle ja tagusin jalgu vasta maad ja viisin tagasi ja võeti vastu ka ja raha anti tagasi.Selle alpina ostsin juba noor tehniku soovituste alusel ja ei kahetse.See hunnik õnnetust oli selline kaamera  https://noortehnik.ee/camb2091-tagurduskaamera/  ,võimalik et oligi sama.
Vasta
#16

(30-12-2023, 20:24 PM)muska71 Kirjutas:  
(30-12-2023, 10:23 AM)Daff Kirjutas:  Ja veel sellest sõiduauto tagurduskaamerast. Mul näitab ka muuvit kui tagurdad aga küljepeegel on ikkagi põhitööriist. Pluss see, et näiteks Volvol on see kaamera tagumise numbri paremas servas. Katsu sa sellega kärukonksule pihta saada. 15 senti  mööda iga pauk.
Eks sõltub ka sellest,et kes kaamera paigaldab.Ei imesta üldse kui teenusena sisse osta siis pannaksegi KUHUGI paika...Kui ise paned siis  ikka mõtled,et mis otstarbel ja milleks sul seda vaja on ja saadki hea lahenduse.Mul kaubikul esimene kaamera oli ka kirjade järgi juhtmevaba,aga kuudi metall vahesein summutas pildi ja sombit näitas...Käisin garantiis ja anti kaabel kaasa ja kaabliga oli pilt ilusa ilmaga ok,vihm siis udukogu...Jälle garantiis,võtsid kaamera lahti kuivatasid ja kokku tagasi ja järgmise vihmani...Maaletooja lubas ka ise lahti kruvida ja kuivatada.lõpuks viskas üle ja tagusin jalgu vasta maad ja viisin tagasi ja võeti vastu ka ja raha anti tagasi.Selle alpina ostsin juba noor tehniku soovituste alusel ja ei kahetse.See hunnik õnnetust oli selline kaamera  https://noortehnik.ee/camb2091-tagurduskaamera/  ,võimalik et oligi sama.


Antud juhul on jutt tehasekomplektsusest.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#17

(30-12-2023, 00:18 AM)zazik Kirjutas:  
(29-12-2023, 23:41 PM)Marko Kirjutas:  
(29-12-2023, 23:05 PM)zazik Kirjutas:   Gazoonimehed, kes olid harjunud tagurdamiseks uksest välja ronima, ei osanud ka ju peeglite järgi tagurdada.

Kas ikka on päris nii hull? Pigem nii, et need peeglid ei näidanud essugi. Mul on veoautoga sõidukogemust kindlasti alla tunni kokku, peeglite kasutamise kogemust alates aegade algusest kui Pobedale said murtud nurgaga peeglid külge. Korra oli vaja äia GAZ52 õues ilma kõrvalise abita ringi keerata, mõtsin natuke ja ronisin kabiinist välja korraks. See oli vajadus, mitte oskamatus!

Jah, aga Gazoonidel aastaid sõitnud mehed ei osanud pärast ka moodsamaid masinaid peeglite järgi manööverdada. Ikka pea uksest väljas. Hulk aega läks, enne kui õppisid.

90.-date algul oli mu vanavanemate korteri akna all hulgilao laadimisuks. Manööverdavaid veokeid sai ajaviiteks tihti vaadatud. Ja uste tagurpidisõitmist nägin rohkem kui ühel korral. Sest manööverdamine käis ikka gazooni moodi, mis sest et autodeks olid juba antiiksed Volvod-Mersud-Scannid.

Õhtust!
Ja-jah, ma määletan küll, sõitsin minagi tollal vahel harva autudega ja ikka sai astmelauale ronitud, kui takkapidisõitu olli vaja teha! Aga enne neid gasoone ja sillisi olid ju obesed, no nooremad on vast soopargis neid juhtund nägema. Nõukogude Liidus  olid bresevalski- ja toreobesed, no nagu pärastpoole olid sigulid ja mossed...Ja nende obestega  oli nii, et kui oli juba vanem ja väljaoppind obene, siis oli täiesti võimalik võtta tal suistest (või no kui ei old kompsid suus, siis lihtsalt valjastest) kinni ja kui sikutada sealt tahapoole ja karjuda koleda häälega obesele kõrva "tagasi, tagasi...", siis oli täiesti võimalik ka obesevankriga takkapidisõitu teha!  Cool
Jah, nii oli ja selline oli elu, need astmelauad ja gasooni, need tulid juba hiljem. Muidugi tänapäeval oleks ka obesele võimalik sinna pärapoole üks tõsine kaamera installeerida, selleks tuleks lihtsalt saba siduda embakumba tagumise jala külge, et see kaamerapilti ära ei varjaks ja mõni tiplomeeritud sootehnik saaks sisestaga kaamera sinna, kuhu vaja, oleks ainult obest... Mõtsin, et noorematel ja targematel vb on uvitav lugeda, kuidas vanast takkapidisõitu tehti ja ega oma mälu onka nii nagu on, parem ikke kirja panna, endal ka vb hiljem uvitav lugeda...
Ea voorum, asjalikud teemad, usinad postitajad!  Rolleyes
Vasta
#18

.... Põle sugugi asjatundja ei ühel ega teisel teemal, aga teen ettepaneku agaratele modedele eraldada too tagaspidine teema asisest garaažiehitusest.
   Võtnud juba sarnase mõõtme ja paljugi asiseidki nõuandeid, et omaette pealkirja ehk vääriks....?   Rolleyes

loll on loll olla.
Vasta
#19

Ongi eraldatud ju....
Pealkirjaga on tõesti kurvasti. Mode reeglina ei viitsi (kas peaks?) ja Muska pole ehk märganudki, et ta teemaomanikuks on saanud ja peaks korrigeerima. Tavaline praktika siin üldjuhul.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#20

Las tema olla. Ongi hea näide kuidas jutuvakk kerima hakkab ja kuskohast alguse saanud.

Viimati aga luxexpressiga Tartust Tallinna sõites vaatasin ka neid peegleid, mis tegelikult ekraanid olid. Veidi kummaline oli küll neid vaadata aga samas tekkisid sinna järskudel pööretel suisa triibud peale nagu tagurduskaameralgi. Väga kalasilm ega mööda ka ei tundunud. Jäin vaid mõtlema, et miks parema külje oma ukseposti küljes on kui see võiks samahästi armatuuril, juhi ees olla. Aga äkki ongi tunnetuse küsimus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne