CNG kohta päris palju põnevat inffi! Ma saan aru et tasub ära siis, nagu ka diisel, kui tõesti hästi palju sõita (vaadates ka kasutatute läbisõite). Siis kompenseerib kütusekulu odavus lisakulutused ülevaatustele. Ehk Tallinna taksoauto või kullerikäulana mõistlik. Iseomale et ~15K aastas sõita ei ole vist mõtet isegi nende eriti ahvatlevate soetushindade ja kütusekulu rahanumbrite juures. Mersu versioon, kus on ikkagi ka suur bensupaak, pole VAGide puhul kahjuks optsioon. See paakide ülevatamise ja hooldamise kulu nullib kõik + tankurite puudus. Viimane kilulinnas pole probleem, mujal küll.
Teine teema ongi LPG ja eks seda on elus ikka kasutatud ka
Tõesti ei ole selle hind väga kaua muutunud, kaugelt enna karoova-ajastut Meremessilt paate veel vana RAMiga viies maksis samamoodi 60 senti. Just tankisin suvekodu järgmise paari suve köögigaasi punasesse
Siis sõitis RAM 60 euroga haagistega sabas sportlikus stiilis 400 kilti gaasiga. Jogger ja üldse Daciad meelitavadki 50+40 pärispaakidega. Gaasi oma on varuratta asemel. See kepiga toas uhmerdamine on probleem kindlasti ja Jogger on samal põhjal Sanderost 200 kilo raskem ka. Aga on ka koletumalt palju suurem
Samas hinnavahe 4K€ ja isegi vähem uute pakkumistes koos konksude ja värkidega. Mis veel LPG puhul hea: tahad minna riigist välja siis LPGd ikka jagub teede ääres, CNG jaamu peab vist väga otsima.
Miks gaas üldse, mitte diisel mida ka veel ju saaks (viimaste saadaolevate 4X4 diisel-Dusterite pakkumine on postkastis 22429€): me ei tea, kui hulluks roheterroristid lähevad aga gaas on praegu veel rohekütuseks nimetatud. Seega võib juhtuda et gaasiautoga saab järgmsied kümmekond aastat veel Euroopas rahulikult ka linnades ringi sõita? Elektriauto lihtsalt ei ole mingi optsioon, kui me räägime uuest-uuemapoolsest autost hinnaklassis 17-23K€. Kui Saxo vedas 14 aastat ja miski 270K ls välja, siis taatsia võiks kümneka ikka suuta.
PHEV, oleks veel LPGga!
, võiks ka suure pingutusega optsioon ju olla aga neid pole. Kasutet on algus bensuPHEV kolhv 25+K aga see ei ole ikkagi võrreldav. Reaalne igapäevane ülalpidamiskulu läheb ikkagi kohe käest ära. Ehk ka LPGga on ikaldus sest peale Dacia ja Renaulti
pisipunnide teisi tehaseversioone pole. Viimane ainult linna, miks mitte. On mõned Subarud, Volvod ja KIAd jms uuemapoolsed bensunelikud, kus on ise pandud LPG lisaks aga siis on nad kas juba päris peetud 100+Kkm ls või
hind läheb käest. Või selline, mis on küll ilus ja äge aga
vanuselt vana ja jube kallis. Aga 20 aastat nooremana
ostaks küll selle Aga käid kõik plussid-miinused üle, vaatad siis seda
UUT kus on kõik vajaminev peal ja no ei ole mingit mõtet sama hinnaga peetud aga vähe "edevamat" soetada. Ja ka
7-kohalisega on ikkagi hinnavahe olemas ja see näiteks metsamaterjali panduna on 70 tihu palgi keskmist netohinda kätte. 2 rekkat. Ja ka kuutasu mida pank tahaks samadel tingimustel: kas 225 kuus või 276 kuus + 600 suurem sissemakse ja +1000 suurem jääk 5 aasta pärast. Lisandub mõlemal ~40€ liiklus-kasko iga kuu. Ehk pisut pisem ja pisut odavam tuleb kokku väga palju odavam ja mingi 10+ aasta pärast maksavad nad ühepalju. See siis puhtalt LPG autodena. Kiire arvutus olemasoleva 3-pütase soodafoobiaga, kes kulutab keskmiseks ~7 sajale ehk siis 12€/100km. Gaasiga 9liitrit teeb 5,85 ehk rohkem kui poole odavam. 1500 kilti kuus on puhtalt kütuse vahe 100 eurot. Seega "jääk"kulu auto omamisele ~170 eurot. See on täna. Ma kahtlustan, et enam odavamaks ei saa. Joggeriga, kui ikakgi suurema-paremaga, läheb kulu ikkagi kaugelt üle 200 euro kuus. Iga päev 1+ eurot rohkem. 5 aasta peale 2000 raha ja kui palju me lõpuks neid lisakohtasid ja lisa poolt meetrit pikkust kasutame...