29-02-2024, 09:46 AM
Siinkohal tasub meeles pidada, et seadust töötavad välja mitmenda põlve linlased, kelle jaoks sõnad "kodu", "eraomand" ja "vastutustunne" ei oma seda sisu, mida minusuguse maaka jaoks. Mul võttis selle dissonantsi taipamine aastaid. Mõista ei suuda ikka veel. Heaks kiita ilmselt mitte kunagi. Sestap ka Riigi pakutud lahendus tõukub linnas ühist vähest maad "kuritarvitavatest" romuomanikest. Et kellelgi "mittemiljonäril" võib olla suisa ruum pooleliolevate tööde hoiustamiseks ja mitte iga autode uuskasutaja ei käitle ohtlikke vedelikke neid otse masse lastes, ei mahu sääraste kõrgesti koolitatud entusiastide pähe. Ning kõik see toimib naabrite pilgu eest varjatuna "metsa taga", ei mahu üldse nende maailmapilti.
Väljapakutav paariaastane tähtaeg registrite korrastamiseks on mõistlik ja seda tuleks teha igal juhul, sõltumata automaksu kehtestamisest või mittekehtestamisest.
Kogu automaksu temaatika võtmeküsimus on valetamine. Nagu siin teemaski näha, siis automaksu põhimõttelisi vastaseid on vähe. Enamus saab aru, et kuningal on papp otsas ja kuivõrd me oma kuningat tahame ülal pidada, siis valikud on vähe. Mingi maksu me kaela saame ja kuigi aus oleks seda teiste nimedega nimetada, siis auto kui selgelt jõustruktuuride huviorbiidis ja seaduse jõuga registrissesunnitud objekt sobib selleks oivaliselt. Küsimus on pigem rehkenduse talutavuses maksjatele. Ning siin on täna selgelt küsitavusi (on minulgi üks keskkonnavaenulik ja esteetiliselt sobimatu N1 kastikas, mille aastamaks kisub lahja tonni kanti). Ning need küsitavused käärivad. Käärimine aga tekitab rõhku. Katla kaas juba väriseb... Millest räägib ka naaberlõim.
Väljapakutav paariaastane tähtaeg registrite korrastamiseks on mõistlik ja seda tuleks teha igal juhul, sõltumata automaksu kehtestamisest või mittekehtestamisest.
Kogu automaksu temaatika võtmeküsimus on valetamine. Nagu siin teemaski näha, siis automaksu põhimõttelisi vastaseid on vähe. Enamus saab aru, et kuningal on papp otsas ja kuivõrd me oma kuningat tahame ülal pidada, siis valikud on vähe. Mingi maksu me kaela saame ja kuigi aus oleks seda teiste nimedega nimetada, siis auto kui selgelt jõustruktuuride huviorbiidis ja seaduse jõuga registrissesunnitud objekt sobib selleks oivaliselt. Küsimus on pigem rehkenduse talutavuses maksjatele. Ning siin on täna selgelt küsitavusi (on minulgi üks keskkonnavaenulik ja esteetiliselt sobimatu N1 kastikas, mille aastamaks kisub lahja tonni kanti). Ning need küsitavused käärivad. Käärimine aga tekitab rõhku. Katla kaas juba väriseb... Millest räägib ka naaberlõim.