13-02-2005, 02:47 AM
Vaatasin ja uurisin netist asju... põhimõtteliselt ei tohiks diisel bussid olla ganz-solarised vaid lihtsalt solarised.
Regardman Kirjutas:Kas keegi üldse teab, et TAK-il oli kunagi ka selline ime elukas nagu Ikarus 435.
Reg. nr. oli 770TAK ja masin oli ´89 väljalase.
Soobel Kirjutas:90-date alul sõitsid meil siin kaks katseks ostetud uut moodi Ikarust, üks akordion ja teine soolobuss, aga minu arust olid need mingid 300-seerialised...
Viimati nägin ma seda sooloikarust miskit lennujaama liini kulgemas Järvevana teel. Nii 7-8aastat tagasi. Ennastki huvitab, mis neist saanud on.
Regardman Kirjutas:Ehk siis Ikarus 415, mis sõitis tihti 26-dat ja 4-dat liini ning Ikarus 435 mida tihtipeale oli võimalik 18. liinil näha.Needsamad!
SimmuJee Kirjutas:770TAK müüdi kas 1996 või 97 minu teada Leetu, kuhu täpsemalt, ei tea. 214TAK sõitis meil veel 1999 või 2000 ja siis kadus. Miskipärast arvan,et temagi ei läinud veel vanarauda.Regardman Kirjutas:Ehk siis Ikarus 415, mis sõitis tihti 26-dat ja 4-dat liini ning Ikarus 435 mida tihtipeale oli võimalik 18. liinil näha.Needsamad!
214TAK Ikarus 415 \'89
770TAK Ikarus 435 \'89
Sellest 435-st meenub see et sisustus kolises ja nagises tal igast otsast
Mis neist saanud on, pole raske arvata - numbrit 770TAK kannab juba mingi 6 aastat üks lõõtsaga Volvo. 214 pole kah näha olnud eiteamisajast saadik. Aga MRP Liinidel on paar \'96 Ikarus 415.20-te numbritega 459 ja 460 API praeguseni käigus (On MRP-l neid veel?).
SimmuJee Kirjutas:Needsamad!770TAK Säffle tuli vist millalgi 2000 talvel, kui ma õigesti mäletan. MRPl olen näinud ka Ikarust 449API ja ka sõitnud sellega.
214TAK Ikarus 415 \'89
770TAK Ikarus 435 \'89
Sellest 435-st meenub see et sisustus kolises ja nagises tal igast otsast
Mis neist saanud on, pole raske arvata - numbrit 770TAK kannab juba mingi 6 aastat üks lõõtsaga Volvo. 214 pole kah näha olnud eiteamisajast saadik. Aga MRP Liinidel on paar \'96 Ikarus 415.20-te numbritega 459 ja 460 API praeguseni käigus (On MRP-l neid veel?).
EdR Kirjutas:Harjumaaliinide tehno-Ikarus seisis täna Mustamäe pargis 019 Scania kõrval,rattad koobastes. Tundus,et see pole juba mõnda aega liikunud.Teisest küljest Ikarustel, mis pole mõnda aega liikunud, ongi rattad koobastes. See ei pruugi veel midagi tähendada
mustninja Kirjutas:EdR Kirjutas:Harjumaaliinide tehno-Ikarus seisis täna Mustamäe pargis 019 Scania kõrval,rattad koobastes. Tundus,et see pole juba mõnda aega liikunud.Teisest küljest Ikarustel, mis pole mõnda aega liikunud, ongi rattad koobastes. See ei pruugi veel midagi tähendada
cesium Kirjutas:Minu arust on paljude suurte bussidega nii.Miks?Õhkvedrustuse balloon lihtsalt ei pea õhku, algul vajub ära üks, siis teine nurk. Peale mõnepäevast seismist on vanemate/väsinumate bussidega hulga aega kohapeal jauramist, et vajalik kogus õhku sisse saada, seisupidur ei tule enne maha, kui peaaegu töörõhk on saavutatud.
Potsataja103 Kirjutas:Õhkpatjadega on vanematel bussidel kogu aeg jama olnud. Kui Tartu linnaliinidel veel Ikarused liikusid, oli õhkpada purunemine peamine põhjus, miks buss liini pooleli jättis ja tehnilise abi bussi järel remonti pukseeriti, üks nurk maadligi lääpas. Ja kui buss jätta pikemaks ajaks seisma, vajub ta varem või hiljem nagunii ära - uuemad püsivad kauem, vanematel võib juba järgmiseks hommikuks \"kõht vastu maad\" olla... Tegelikult saab buss ka niimoodi liikuda, aga enamasti on selleks ajaks pidurikambrid ka tühjaks jooksud, nii et enne tuleks pidurid maha saada. Ja kui seisva Ikaruse juures mingit susinat kuulete, võite päris kindlad olla, et õhkpadjad lekivad...cesium Kirjutas:Minu arust on paljude suurte bussidega nii.Miks?Õhkvedrustuse balloon lihtsalt ei pea õhku, algul vajub ära üks, siis teine nurk. Peale mõnepäevast seismist on vanemate/väsinumate bussidega hulga aega kohapeal jauramist, et vajalik kogus õhku sisse saada, seisupidur ei tule enne maha, kui peaaegu töörõhk on saavutatud.
valdo Kirjutas:Et siis üks uus teadaolev ümar-IK juures? Kas kellelegi ütleb ehk midagi numbrimärk 80-45 EA(konksuga susin)?Eks teadjamehed \"volli\" ja \"6631\" peaksid oskama aidata.
valdo Kirjutas:Vabariigi aastapäeval mööda mõisakohti jms kolades hakkas Kagu-Raplamaal taluhoovis silma üks ümmargune Ikarus. Fotosüüdistus on küll tehtud läbi võsa, aga oluline peaks olema nähtav:Tallinnas sellise numbriga 80-45EAŠ bussi pole kunagi olnud. EAŠ numbreid anti välja 1979-80, selleks ajaks olid kõik Ikarus 620-d Tallinnas ammu kadunud. Järelikult on registreerimisnumber võetud bussile, mis kuskil linnas (ei saa välistada, et Tallinnas) maha on kantud.
http://www.mois.ee/tmp/ik620.jpg
Kõik märgid näitavad, et ta on olnud IK 620. On vast edasigi, aga ilma klaaside ja muu pudinateta.
NB! Tegu ei ole minu poolt samas lähikonnas jaanilaupäeval 2004 nähtud ja pildistet kahe kõrvutise ümmarguse Ikarusega - need asuvad ca 20 km eemal. Fotode võrdlus ütleb, et ei ole nimetet buss ka uude kohta liikunud.
Et siis üks uus teadaolev ümar-IK juures? Kas kellelegi ütleb ehk midagi numbrimärk 80-45 EA(konksuga susin)?