ZIL 130
#1

Teemaks siis ZIL 130 ja tema head ja vead. Huvitab.... Kui endal oleks vaid kohta sellise \"eluka\"(sõjaväe varjant eelkõige) hoidmiseks-tegemiseks,soetaks ka omale.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#2

Esimene viga mis kohe kindlasti meelde tuleb on,et bensiini võtab hirmsasti.Ning töötingimused kabiinis ei vasta ka enam tänapäeva inimese nõuetele.Igasugu muud vead...eks Vene masina juures tuleb alati silmad-kõrvad lahti hoida.
Muide,lõpuperioodi 130-de indeks oli 431410,sadulveokeil 441510,kallurite (eks-554) indeks ei tule praegu meelde.Toodeti neid aastast 1964 kuni 1994.aasta lõpuni,mil tootmisse tuli Z-5301 \"Bõtšok\" (peetakse üheks ebaõnnestunud asjaks).Otsene 130 järglane on muidugi 4331-sari (al.1986),mida ka meilgi veel mõni liikumas.
Ning vana bensurüüpaja mootor on Venemaal siiani tootmises,indeksiks nüüd ainult ZIL-508.

Vt ka www.amo-zil.ru
Vasta
#3

Mitu aastat sellise peal tööd teinud. Kritiseerimiseks pole põhjust. Tuleb ikka arvestada, mis ajastust ta on. Kui sa oma jaoks korda teed ja ise sõidad, siis teenib sind kaua.
Mina pidin teda muidugi kõvasti remontima. Mul olid ju vanad autod. Autokoolist tulles just noor sohver - kes siis sellisele uut annab. Päevas sai keskmiselt 500km maha kihutatud (just kihutatud - 100km/h oli siis tavline maanteehundile) ja õhtul remonditud, et hommikul jälle välja minna.
Bensiini läheb muidugi mehesti. See pole aga viga, vaid omadus. Selle omadusega peab eelkõige arvestama.

Maanteehunt= Zil-130 isekallutaja.
Aasta oli siis 1976. Kiirusepiirangud hakkasid just-just kehtima.

Vasta
#4

Portesid pole juba ammu liikumas näinud,küll aga kallureid,sadulaid ja korvtõstukeid hulgem. Palju neid metsade all vedeleb?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#5

Meelest ei kao möödunudsügisene pilt, kus OÜ Refonda hoovil seisid 3 130-t täies hiilguses reas...
Vasta
#6

Üks 130 porte asub Tallinnas ühes kohas: http://www.zone.ee/andres22/slides/tn_IMGP8559.html
Üks teine porte sõidab Tartus õppesõitu.
Rohkem nagu ei meenu.
Samas mina pole sadul-Zili sõitmas hiljuti enam näinud. Mõnda seismas tean.
Vasta
#7

Haapsalu ühel autokoolil on madel-130 ka õppesõiduks kasutuses,vahel ka koos GKB 2-teljelise täishaagisega.Auto näeb ise väga hea välja.
Siis ühel Haapsalu FIE-l on käigus 130 kunagine madelauto,mis nüüd kalluriks ja diislile ümber ehitatud (samuti heas korras masin).Mõni nädal tagasi nägin Haapsalu vahel veel ühte sõitvat 4502,millel kõrgendustega,kas MAZ-ilt või mingilt haagiselt pärinev kast.Ja Taeblas on ka üks sõitev ZIL-554 kallur,lisaks samas ka üks doonoriks.Ning endine Lääne Telefonivõrgu kraana (130/KC-2561) seisab ka Haapsalu lähedal ühes kohas koos mitme teise huvitava masinaga,küll osaliselt lammutatuna.
Sadulaid ei tule Eestist viimasest ajast kohe meelde...küll suvel nägin Leedumaal ühte komplektis piimaveo-poolhaagisega...;-)
Need siis 130-d mis oma kandist kõigepealt meelde tulid.
Vasta
#8

Üleeile liikus (küllaltki edukalt) mööda Sõpruse puiesteed klassikaline sinise kabiiniga ZIL-sadul, vedas rohelist üheteljelist poolhaagist. Lapsepõlvearusaamade \"hiidrekka\"...
Vasta
#9

Pärnu autokoolil ka madelauto sarnase kahetelje haagisega.

loll on loll olla.
Vasta
#10

Olen samuti Zil-130 rooli keeranud. Vedasin kallutajaga (MMZ-555, kui ma ei eksi) liiva, kruusa, tsementi, prahti ja mida iganes. See oli küll kusagil 1987 või midagi sellist. Tolle aja kohta oli kõva sõna. Kuna igale seltsimehele laost tosooli või antifriisi välja ei kirjutatud siis algas iga hommik vee sisse kallamisega ja õhtu päädis vee väljalaskmisega. Täitsa sõidetav auto mu meelest. Kütusekulu osas peab arvestama julge 35 liitriga sajale. Mootor vedas hästi ja pidurid olid head. Pidureid tuli ainult õigesti seadistada, et äkkpidurdusel külge ette ei viskaks.

Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta
#11

linnamäel on ka üks ZIL....
(linnamäe asub haapsalust 13 kilti keila poole)
Vasta
#12

Raikkülas üks porte(tendiga kaetud) 130.Sõjawäe wärvides.
Vasta
#13

Tallinna kesklinnas olen ka paar korda näinud sõitmas Zil130 üheteljelise poolhaagisega. Varem seisis sama masin ühes hoovis aga viimasel ajal pole enam märganud.
Vasta
#14

andres22 Kirjutas:Üks 130 porte asub Tallinnas ühes kohas: http://www.zone.ee/andres22/slides/tn_IMGP8559.html
Üks teine porte sõidab Tartus õppesõitu.
Rohkem nagu ei meenu.
Samas mina pole sadul-Zili sõitmas hiljuti enam näinud. Mõnda seismas tean.
Sadul ZIL 130 nägin eile päeval Liivalaia ja Junketali ristmikul Tallinnas. Ikka vahest näeb neid veel.

2 ZIL 130 kallurit (üks tundub sõitev isend olevat,teine rüüstatud) siniste kabiinidega, seisavad Tallinnas Liiva kandis. Sai ka pildid nendest eelmine suve lõpp tehtud.
Veel 2000a. alguses seisis üks porte 130 veel Betooni 18 Universal Industriesi(Kui just kuulus see territoorium sellele firmale) territooriumil aga pole teada,kas too seal enam alles on.
Jüris on veel 2 töötavat ZIL korvtõstukit teada.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#15

Siin siis need 2 ZIL 130-t Tallinnas Liival 6.Septembril eelmine aasta: http://www.pilt.ee/view/304302

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#16

Sellel Tartu õppesõidu Zilil on ka täishaagis vahepeal küljes.
Aga lisame siis veel pilte:
Porte Raplamaal:
http://www.zone.ee/andres22/slides/tn_IMGP5172.html
Sadul Harjumaal:
http://www.zone.ee/andres22/slides/tn_IMGP8607.html
Pütt Tallinnas:
http://www.zone.ee/andres22/slides/tn_IMGP8553.html
Väetisekülvik Järvamaal:
http://www.zone.ee/andres22/slides/IMGP8578.html
Need siis haruldasemad. Kallureid ja kraanasid ei hakka eraldi linkima.
Samuti on Tartumaal kaks 133 GAd:
http://www.zone.ee/andres22/slides/IMGP6952.html
http://www.zone.ee/andres22/slides/IMG_8223.html

Vasta
#17

130 erinevad versioonid Vene spravotšnike alusel:

130 (alates 1977 130-76)-tavamudel
130Г-pikendatud teljevahega (4500 mm) mudel
130ГУ-eriti pika teljevahega (5600 mm) mudel.Tava-ZIL-i baas oli 3800 mm.
130C-Tšitaa autoremonditehases koostatud Kaug-Põhja mudel.
138-gaasiballoonauto
130Б2-alusvanker põllumajanduskallurite jaoks
130K-lühendatud teljevahe (3300 mm) ja ZIL-157 mootoriga alusvanker kallurite jaoks.
130AH-tavateljevahega ja 157 mootoriga alusvanker erimasinate jaoks.
130Д1 ja -2-veel 157 mootoriga alusvankreid
Kõigi Sahaari mootoriga alusvankrite juures on märge-mõeldud tööks ilma haagiseta.
130B1-sadulveok
Alates aastast 1977 tuli kõigi mudeliindeksiga 130 autode tähisesse indeks -76.
Vaatame nüüd kallureid:
554-tavateljevahe,neljakandiline,kolmele küljele kallutav kast,mõeldud põllumajandusvedudeks
555-lühendatud teljevahe,kumer,taha kallutav kast,mõeldud ehitusvedudeks
4502-lühike teljevahe,neljakandiline taha kallutav kast,otstarve-ehitus-ja tööstusveod.
45021-Sahaari mootoriga 4502
45022-haagise veoks kohandatud 4502 (V8 mootoriga)
Kallureid tootis mitte ZIL,vaid Moskva lähedal asuv Mõtištši masinatehas (MMZ).
Lisaks toodeti 130 baasil tohutult erimasinaid (tuletõrjeautod,kraanad,korvtõstukid,kommunaalmasinad jne.).
Mootrit kasutati muuhulgas järgmistel autodel:ZIL-131 ja 133G1,LAZ-695 ja -697,KAZ-608.Tootmises see tuttav 6-liitrine V8 muide veel praegugi.
130 telgedel põhinesid veel mitmed N-ajast tuttavad haagised:GKB-817,GKB-819,OdAZ-885 jne jne...
Vasta
#18

Mis aastast aastani toodeti sellise ninaga(vist arvan,et vanemat tüüpi) ZIL 130-t http://www.zone.ee/andres22/slides/tn_IMGP5172.html ?
Sama küsimus ka uuema ninaga ZIL-i kohta http://www.pilt.ee/photo/304302/5932063

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#19

Vanem nina-peaks olema 1962 kuni 77
Uuem-1977 kuni 94.
Samas Vene ajal tehti ju kap.remonte,kus vanast autost jäi vaid \"pirka\" järele,nii et selline tootmisaeg on üsna suhteline mõiste.
Mäletan tatikaajast Haapsalu EPT-st,kui mitmel korral pandi pärast avariid uuema esikandlega ZIL-idele vanema mudeli ninaplekk,kuna selliseid oli laost saada.

Lisaks Vene netiallikate andmeil oli baasmudeli indeks 130-76 käibel lühikest aega (1977-80,alates 1980.aastast oli tegu ZIL-130-80-ga) ning pikk indeks (431410) tuli 1986.
Vasta
#20

Kas ZIL130 mootoritega ka aja jooksul midagi muutunud on? Ikka ja jälle loed ühest kohast mootori võimsuseks 150hj/3200p/min,siis jälle 170hj/3600p/min.... Kas üks on vanem ja teine uuem? Saaks selgust asjale.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne