Vanad iseehitatud võrrid/mopeedid.
#1

Kõigepealt vabandan, kui vales teemas olen, aga tundus siia rohkem sobivat kui mootorrataste alla...

Kõik te kindlasti mäletate lapsepõlvest näiteks selliseid punnvõrre, mis koosnesid ereliukase raamist, lasteratta ratastest ja võrrimootorist... ja tehti ja (tehakse ka tänapäeval) igasuguseid imemasinaid sõidukiks...
Kuna plaanis luua ka väike mälestusgalerii inimeste käsitööle ja mõttemaailmale siis palve selline - kui teil on säilinud selliste masinate, millel kasutatud võrri/mopeedi/druzba mootorit, mingeidki pilte (ei olegi eriti oluline, millal masin tehtud on, aga kui enamvähemgi on aastaarv teada, pange palun kirja) siis oleksin väga tänulik, kui saadaksite need pildid aadressile oldmoped@hot.ee ja lubaksite mul neid kasutada. Kas ja mis andmed te pildi juurde tahate kirja panna lisage palun mailile.

ette tänades

Vasta
#2

Selliseid asju tõesti ehitatakse ka tänapäevalgi. Sindis mul sõbrad üheks näiteks. Kõigepealt pandi Družba mootor perekale, tagahammaks lasti treida. Siis keevitati peale veel nn. meestekastiilis toru. Ühel isikul siis läks sadulatoru tarvis ja see asendati puupulgaga. Masinaga tehti hullu põllurallit ja raam vajus pereka 2 raamiosa kinntuskohapealt pooleks,siis sai hullu keevitust see koht. Siis sõideti mõlemad rattad ka kõveraks ja asendati mingite erinevatega. Asi lõppes sellega ,et keegi murdis hüppe tagajärjel sadulatoru ära ja üks hammakatest tõmmati kõveraks tänu millele kett jookseb kogu aeg maha. Kahjuks ise piltidega aidata ei saa ,aga kui kellegil selle imearetise vastu huvi on, siis ollakse seda nõus müüma küll.
Vasta
#3

Nagu osad foorumi kasutajad teavad/on näinud pilte et mul on selline imearetis täitsa olemas. Seisab teine kuuriall ja ootab taasatamist(jälle), seisab juba teist aastat, st. et pole selle aja jooksul käivitanud teda. Viimati kui käima sai pandud oli 2 aastat tagasi suvel ja käima läks rattast tõmmates.

Isa just tuletas meelde et valmis sai masin 1975 isa-poja projektina( praeguses mõsites minu isa-vanaisa projektina). Isa sõitis sellega nii kaua kui ostis endale Iz Planeta Spordi. Siis jäi võrr unarusse ja isa andis mootori ka ühele sõbrale kelle oma kuidagi käima ei läinud. Raam aga säilis hästi ja avastati uuesti aastal 1986 maalt vana-vanaema kuuri lakast pärast tema surma( sõitmine toimuski põhiliselt maal, kuigi ehitamine toimus Tallinnas). Maja müüdi maha ja raam toodi Tallinna tagasi, kus seda hakkas koos isaga arendama minu vend, Hiljem kui ta enam polnud eriti huvitatud sain selle endale ja taastasin. Pidas vastu ühe hooaja, kuna rehve läks nii palju et enam lugeda ei jõudnud.
Tagumise välisrehvi(õhukummiga) nõelusin 2 nädalat kaheksase jõhviga(kõige jämedam, et see ei puruneks servast kus on sees traat. Hiljem see lihtsalt kulus ja pidin alla panema nn. täiskummi. Kõige halvema kvaliteediga kumm pidas vastu 200mBig Grin Üks kumm aga lausa 20km. Oldmoped, saadan sulle pildid kohe ära ja mõne aja pärast ilmuvad need siia ka.
Vasta
#4

Martti Kirjutas:Nagu osad foorumi kasutajad teavad/on näinud pilte et mul on selline imearetis täitsa olemas. Seisab teine kuuriall ja ootab taasatamist...

Njahh... tagahelkur (nn puna-punnsilm) lausa 1930te aastate Saksa jalgrattalt... Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

valdo Kirjutas:
Martti Kirjutas:Nagu osad foorumi kasutajad teavad/on näinud pilte et mul on selline imearetis täitsa olemas. Seisab teine kuuriall ja ootab taasatamist...

Njahh... tagahelkur (nn puna-punnsilm) lausa 1930te aastate Saksa jalgrattalt... Smile
See on paigaldatud minu poolt paar aastat tagasi, kuna see lihtsalt väga meeldis ja vedeles lihtsalt kodus. Oli plaanis sinna ka valgusallikas sisse aretada aga vaevalt sellest mingit tolku oleks olnud.
Vasta
#6

Njah, mul oli 80 nendate lõpus sõbralt ostetud Riga punnvõrr, milles sai peale paariaastast sõitmist aretatud Ereka raami ja kokuka rataste peal liikuv sõiduk, paak oli vana D4 oma ja tagahammasratas kah mingi vanematsorti, käis poltidega külge. Liikus igatahes oma kerge raami tõttu imehästi.
Naabripoistel oli titeka ratastest aretatud külgkorviga võiduka \"mudel\" millele omanike ilmselt noorea ea ja väheste teadmiste tõttu mootoriputitamise osas väga harva hääled sisse sai
Vasta
#7

Njah. Tean ühe titeka baasil tehtud vôrri ja ühe Riga asukohta. Ilmselt ära neid ei anta, aga pilte peaks vist saama. Aga neid titeka kumme peaks tänapäeval müüa olema, kui ei ole, siis tuleb leppida vanade kolmerattaliste täiskummidega (môôt sobib)
Vasta
#8

Täna otsisin välja nõelutud rehvi ja bensiini paagi, Paagile on tekkinud mõned kriimud kuid ma arvan et vaevalt see väga ise ehitatud võrri juures rolli mängib. Tegin pilti ka rehvi sellest kohast mis täitsa läbi kulunu. Kahjuks jäi leidmata originaal sadul mis on vägagi erilise ehitusega.
Vasta
#9

Mul on musti titeka kumme (tavaliselt olid punased), ostetud u 15-16 aastat tagasi kui rubla oli juba lepaleht ja seisnud keldris., heas seisukorras. Kui huvi on võtku priva kaudu ühendust.
Vasta
#10

Kõik, mis minu lühikeseks jäänud punnvõrrimehe-karjäärist järgi on:
[Pilt: dsc016004wn.th.jpg]
Ühtki fotot mul komplektsest sõiduriistast ei ole ja seepärast pikemalt sellest siin jahuma ei hakka. Märgiks vaid ära, et asi oli ehitatud \"meeste\" Školniku raamile.
Kui keegi seda ratast endale peaks tahtma, siis saatku PT. Kevadel läheb ilmselt koos muu seniste koristuskatsioonide käigus kuidagimoodi kahe silma vahele jäänud kraamiga (nõukaaegsed jalgrattajupid põhiliselt) prükkarisse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne