[split] 412 mootori jagaja
#1

flanagan Kirjutas:Paigalda jagaja autole.Valesti paigaldada ei saa(408 ja allapoole mootoritel oli võimalus panna jagaja 180 kraadi valesti,412 mootoril on see välistatud.
kui Sa ikka jagajat ennast silmas pead, siis 412 motol saab teda küll 0-360kraadi valesti peale panna.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#2

13piisab Kirjutas:
flanagan Kirjutas:Paigalda jagaja autole.Valesti paigaldada ei saa(408 ja allapoole mootoritel oli võimalus panna jagaja 180 kraadi valesti,412 mootoril on see välistatud.
kui Sa ikka jagajat ennast silmas pead, siis 412 motol saab teda küll 0-360kraadi valesti peale panna.
Jagaja võll istub pessa küll ainult ühes kindlas asendis, kuna otsatapp on tsentrist välja viidud, Kuigi jagajat ennast võlli suhtes saab küllaltki palju liigutada, täit tiiru ikka teha ei saa, vaakumregulaator (kui ta just päris eemaldatud pole!?!?) jääb taha.
Vasta
#3

üks räägib aiast - teine aiaaugust. Mina rääkisin sellest, et kui jagaja maha võtad, pead ka \"rootori\" asendi fikseerima - kui jagaja valesse hambasse istub, on süüde vale. Jagaja korpus 412 motol tõesti tagurpidi peale ei lähe - aga korpus on ainult pool süüdetSmile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#4

13piisab Kirjutas:üks räägib aiast - teine aiaaugust. Mina rääkisin sellest, et kui jagaja maha võtad, pead ka \"rootori\" asendi fikseerima - kui jagaja valesse hambasse istub, on süüde vale. Jagaja korpus 412 motol tõesti tagurpidi peale ei lähe - aga korpus on ainult pool süüdetSmile
No ei ole ju mosse jagaja rootorivõllil all ühtki hammast. mille otsa valesti istuda. Kui mahavõetud jagaja ümber pöörad, näed jagaja võlli otsa tihvti abil ühendatud ümarat plaati, millel on kaks teine-teiselpool asetsevat tappi. Kui hoolega vaatad, näed isegi, et tapid ei asetsevad võlli otsast vaadatuna asümeetrias, st. tappide kohalt mõtteliselt võlli otsa poolitades, jääks võlli otsast ühele poole suurem kaarepoolik, teisele poole väiksem. Samasuguses nihkes on ka jagaja jala pesa. Selle tapinihke tulemusel istubki jagaja võll, mille ülaosas on kontaktide nukid ja rootor, ainult ühes kindlas asendis oma pessa, nihe välistab ka 180 kraadise eksimise.
Vasta
#5

nonii, eile õhtul uurisin seda jagaja-asja. Mul oli õigus - aga see ei tähenda loomulikult, et mulle vastu rääkinud staazhikate mosuomanike jutt vale olnud oleks...

vabandan illustreeriva pildimaterjali suure mahu ja niru kvaliteedi eest juba ette.
rootorit sain oma \'88a 2140-l igatpidi panna:
mootoriruum - mosu mis mosu
rootor küljelt
rootori ots
jagaja asend 1
jagaja asend 2
jagaja asend 3
jagaja asend 4
jagaja asend 5

mainiks veel, et erinevate rootoriasendite puhul istus jagaja \"staator\"/jalg ilusasti (tikk?)poltide otsas - jagaja oli paigas. Ning väntvõlli asend on kõigi piltide vahel üks ja samaBig Grin

asjatundlikud arvamusavaldused minu \"anomaalse\" masina kohta vägagi teretulnud!

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

\"taruvarga\" jutust saan aru, et üldjuhul on 412 moto jagaja teistsugune kui mul? Või on AZLK (M2140) moto Izhevski omadest kuigivõrd erinev? Ok, antud post oli rohkem teema uppimiseks - huvitav teema!

PS! Mu masina mudel on tegelikult 21406 - nn. 2140 põllumajandus-variant, 4*trummel, taga jäigem vedru.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#7

nujah, see hammakas peaks ikka mootorisse jääma, kas ta on ekstsentrikusse kinni kiilunud või on keegi ratsionaliseerija midagi teinud seal.aga nüüdki pole kõik kadunud, pane jagaja tagasi. keera väntvõll rihmaratta märkide järgi ÜSS, Tee kindlaks kas survetakt on esimeses või neljands silindris. Nüüd vaata, millise juhtme alla läheb rootor, sellesse auku pistad survetaktis oleva silindri küüla ja teised juhtmed siis lähtuvalt sellest. nüüd paned paika süütemomendi ja annad talda.
Vasta
#8

13piisab Kirjutas:nonii, eile õhtul uurisin seda jagaja-asja. Mul oli õigus - aga see ei tähenda loomulikult, et mulle vastu rääkinud staazhikate mosuomanike jutt vale olnud oleks...

vabandan illustreeriva pildimaterjali suure mahu ja niru kvaliteedi eest juba ette.
rootorit sain oma \'88a 2140-l igatpidi panna:
mootoriruum - mosu mis mosu
rootor küljelt
rootori ots
jagaja asend 1
jagaja asend 2
jagaja asend 3
jagaja asend 4
jagaja asend 5

mainiks veel, et erinevate rootoriasendite puhul istus jagaja \"staator\"/jalg ilusasti (tikk?)poltide otsas - jagaja oli paigas. Ning väntvõlli asend on kõigi piltide vahel üks ja samaBig Grin

asjatundlikud arvamusavaldused minu \"anomaalse\" masina kohta vägagi teretulnud!
No nii, nüüd ma saan ka aru, mida sa selgitada tahtsid. Kommentaariks vaid niipalju, et sul peosolev detail jaguneb keskelt omakorda kaheks suureks tükiks, millest üks on õlipumba- jagaja ajam: ja teine jagaja ise. Ajam on siis alt hammakast kuni kinnituskõrvani, millest läheb läbi 6 mm tikkpolt (sinu pilt tekstiga rootor küljelt, tegelt on see jagaja ajamWink). Ajamiga koos jagajat maha kunagi ei võeta. Ta koostatakse juba tehases mootorile oma kindla asendiga, selleks on 1. silindri kolb on aetud ü.s.seisu survetakti lõpul. Selles asendis peab rootor (see on vigur mis pöörleb otse jagaja kaane all ja jagab küünlajuhtmeteleläbi jagaja kaane süütepoolist tulevat sädet) oma jagava otsaga vaatama samas suunas, kuhu on jagaja kaanel märgitud 1 ehk esimese silindri kõrgepinge juhtme koht.
Jagaja enda eemaldamiseks vabastatakse vanemal 412 mootoril jagaja all olev süüte reguleerimisplaadi mutter ja tõmmatakse jagaja välja, uuemat tüüpi motol 412 nagu sul, on jagaja all silmusklamber,mille lõdvestanud, saab sättida süütemomenti, kui ka jagajat eemaldada. Ajam peab jääma mootori külge. Tõmmanud jagaja välja, avaneb sama vaatepilt, mida kirjeldasin mõned postitused tagasi.
Vasta
#9

hullmaks Kirjutas:nujah, see hammakas peaks ikka mootorisse jääma, kas ta on ekstsentrikusse kinni kiilunud või on keegi ratsionaliseerija midagi teinud seal.
selge - see siis ongi erinevate \"maailmavaadete\" põhjuseksBig Grin

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne