Kergmootorratta (98 ccm) raam?
#1
Question 

Eksisteerib selline raam ja küsimus on, et mis marki see olla võiks? ...ja mis sellega peale hakata?


Raami saab näha aadressil: http://www.hot.ee/totu55/001.jpg
Vasta
#2

see on mingi mopeedi raam, Kievljanin või Wanderer näiteks, jalgratas see küll ei ole
Vasta
#3

To SASS --> annan Sulle 2 punkti, sest tõesti küla pealt kuuldud andmete alusel kuulub see raam tõesti kergmootoriga rattale! ...umbes 125cc....aga millisele ??? ...kahjuks ei tea isegi ega ei tea ka küla.
Vasta
#4

totu55 Kirjutas:To SASS --> annan Sulle 2 punkti, sest tõesti küla pealt kuuldud andmete alusel kuulub see raam tõesti kergmootoriga rattale! ...umbes 125cc....aga millisele ??? ...kahjuks ei tea isegi ega ei tea ka küla.

Minu hinnangu kohaselt on nimetet raam kandnud 98 ccm Sachs\'i kahekäigulist mootorit ning 26x2 1/4\" rattaid. Säärase mootoriga isendi tootjaid oli 1930tel oi kui palju. Kui Sa leiad raamilt miski numbri, sildi vms, siis see aitaks identifitseerida.

Ei ole ka välistet, et tegu on Tallinnas Kr. Saare tehase tööga \"Tempo\", millele peaks viitama kolmekohaline raaminumber vahemikus 100 kuni ca 300.

Tuvasta raaminumber ja tee korraliku kvaliteediga detailfotod, sadulast jms olulistest detailidest, see aitab palju edasi. Praegu võin Su ainsa hägupildi põhjal öelda vaid seda, et isend on kandnud kickstarteriga mootorit... milline ka Sachs\'i 98 ccm mootorite variantide hulgas olemas oli.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

sass Kirjutas:see on mingi mopeedi raam, Kievljanin või Wanderer näiteks, jalgratas see küll ei ole

See ei ole kumbki nimetatutest. Mõlemad neist on olnud pedaalidega, mitte kickstarteriga. (Minu erakogus on mõlemad olemas)

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

totu55 Kirjutas:...ja mis sellega peale hakata?

Et mida peale hakata?

1. Otsida talle peale originaalmootor ja rattad ning asi kruvitäpsusega ära restaureerida. Säärastele isenditele liigub küll aasta-aastalt vähem originaaldetaile, aga kui Kurtna laata nii 4-5 aastat järjest kammida ja kuulutustelehti ka, on võimalik veel midagigi leida. Ja on lootust, et see nii 10 aasta pärast võiks isegi taastatud olla. Kui tal oli peal tõesti Sachsi 98 ccm mootor, siis selle \"laipu\" vahel ikka liigub; paar aastat tagasi kohtasin Kurtnal isegi kickstarteriga isendit.

Suurim probleem selle mootoriga on korraliku kolvigrupi leidmine; enamikel juhtudel tuleb Sul silinder remontmõõtu puurida ja kusagil lasta talle remontmõõdus kolb ja rõngad valada. Korralikku kompressiooni andvate tehasemõõdus tükkide leidmine on pime juhus... nii 4-5 \"laiba\" peale võid kokku saada. Nimetet mootorid sõideti 1940-60tel tihti oma ressursi lõpuni. Vast on liigne mainida, et uute kolvirõngaste leidmine on veelgi pimedam juhus.

2. Kinkida nimetet raam huvilisele, kes 98 ccm asju kogub ja ehitab. Ma tean eestis vähemalt paari seda tüüpi rataste tõsist tegijat. Või vahetada see millegi vastu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

valdo Kirjutas:
sass Kirjutas:see on mingi mopeedi raam, Kievljanin või Wanderer näiteks, jalgratas see küll ei ole

See ei ole kumbki nimetatutest. Mõlemad neist on olnud pedaalidega, mitte kickstarteriga. (Minu erakogus on mõlemad olemas)
Võin ka eksida,kuid minu arvates peaks olema K-1-D \"Kievlyanin\" kickstarteriga ,see on see mudel ,mida toodeti alates 1951 ja mis ei ole eriti levinud ja samuti peaks olema Wandereri mõned mudelid, mis omavad Sachsi 125ccm mootorit, kickstarteriga.
Vasta
#8

sass Kirjutas:Võin ka eksida,kuid minu arvates peaks olema K-1-D \"Kievlyanin\" kickstarteriga ,see on see mudel ,mida toodeti alates 1951 ja mis ei ole eriti levinud ja samuti peaks olema Wandereri mõned mudelid, mis omavad Sachsi 125ccm mootorit, kickstarteriga.

Kiievlase asja eriti ei usu, sest minuteada ei olnud ühelgi kiievlasel esiporilaua peal numbrimärgi kinnituskõrvu. Ja kiievlase esihargi põsed ei ole avadega.

Ka Wandereri asi paneb mind kahtlema, kuna sellise raamikujuga Wandereridel olid minu teadmiste kohaselt kõikidel esihargid kiievlase sarnased ilma avadeta. Nii et ma kardan, et ikka miski teise (väikse tootja?) töö 1930te teisest poolest.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne