23-01-2018, 16:33 PM
(23-01-2018, 10:53 AM)hulgus Kirjutas:https://www.youtube.com/watch?v=1HWglrnj8mw(23-01-2018, 02:05 AM)mlsluik Kirjutas: ...Ohutustehnika insener põhjas mainis et ideaaltingimuses on võimalik baloon kuni 7km kaugusele lennutada kui hooletu oled. Atsetüleen arvatavasti siis. Hapnik ja propaan-butaan vast nii võimekad ei ole.
Hapnikuballoon kukkus pioneer tõstukilt, 4. tööstushoone korruselt ca 16m kõrguselt, ventiiliga vastu asfalti.
Oli see töömeestel tahtlikult, või tahtmatult, aga balloon peatus kõrvalhoones, olles läbinud "3kivi"silikaatseina. Pauku ise ei näinud, auku nägin. Siiani ei saa aru, kas balloon lendas külg ees?
Kuna naljanurk, siis veel kuuldud lugu samadelt töömeestelt.
Kuna tegu oli suure tehasega, kus ka öine vahetus, siis öise aja sisustamiseks lõbustati end lollustega. Kell 12 öösel lasti 100mm? terastoru atsetüleeni-hapniku segu täis, otstes puhvaikad ja küljes keevitusjuhtmed. eemalt lükati vool sisse ja nauditi majatäit ehmatanud nägusid akendel...
Pühade aegu jäeti tehas seisku ja tulid valvurid penidega. Aga remondimeestel oli puhkuse aeg just kõige kibedam remondiaeg ja kahjuks suhted penidega kehvad. Kasvatuslikel eesmärkidel doseeriti pisut jämmemasse torusse (8m pikk!) pisut rohkem või kangem segu, pandi penidele motivatsiooniks miskit suupärast lähedusse ja...
Doos olla pisut rammus saand. Penid olla vaid pisut kakat eritanud, aga see krdi erispetsiaaltoru, mis fondidest välja aetud, oli paadi kuju omandanud ja toruna kasutuskõlbmatu.
ps. mainitud tõstukilt libises alla ka klaasitahvel. Liugles sika-saka ja maandus tervelt murule. Keegi ei uskunud. Üritades eksperimenti korrata lasti peale tööpäeva lõppu samast teele veel hulgim tahvleid. Arvatagi ebaõnnestunult. Täisealised mehed...
(23-01-2018, 11:52 AM)mossepower Kirjutas:(23-01-2018, 11:27 AM)2715 Kirjutas: Diiselmootoris toimub kütuse süttimine siiski mitte hapniku kontsentratsiooni tõusu vaid kiirel kokkusurumisel temperatuuri tõusust üle isesüttimistemperatuuri.Jah ka temperatuuritõus on vajalik, aga see on rõhu tõstmisega kaasnev teada-tuntud loomulik osa, mis on üks algseid eeldusi, et diiselmootor üldse käivituks.
Ilmselt ka hapniku keskkonnas ei piisa ainult survest vaid on vajalik ka temperatuuri tõus.
Näiteks õlise tihendiga liitepinnale koputamisest...
Starteri abil käivitamisel pumpame ikka silindris üles rõhu ning seeläbi kaudselt anname mootorile soojust gaasisegu põlemiseks. Eelsüüte võime välja jätta kuna suvisel ajal käivitub korras diiselmootor eelsüütest hoolimata.
Ja ka ballooni "käivitamisel" pole eelsüüdet/soojendust vaid rõhk ja sellest tulenev temperatuuritõus.