Teema on suletud

naljanurk 2

(15-10-2018, 15:15 PM)kalju1 Kirjutas:  Midagi nii lolli ei ole ma pikema aja jooksul lugenud: https://www.accelerista.com/uudis/paevak...oli-peale/

Milline osa sellest tekstist  loll oli?

Et suvalise õli pealevalamisega võib mootori loojakarja lasta? Või et õlis suplev väntvõll õliemulsiooni toodab, mille määrimisomadused on olematud? Või et õli puudumisel pole korrektne õli süüdistada?

Keelekasutus ja vaatenurk peavadki ühel noorel ja edukalt erinema siinkirjutava pensionieeliku omast. Toungue

Valik tsitaate:

"...liiga madal õlitase kulutab mootorit"
"...õlis ujuv väntvõll..."
"Kui väntvõll pääseb õli kallale..."
"Kui õlitus jääb kehvaks, saavad esimesena otsa turboülelaadurid ja silindripea, aga kui viimatinimetatutest mõni detail näiteks juppidena läbi silindrite sööstab, tuleb autole panna uus mootor. "

Tibid arutavad autoasju....
Accelerista kutt kirjutab meil siin ka, ehk peaks talle viite saatma?
Kahjuks nime/kasutajat ei mäleta.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(15-10-2018, 16:33 PM)kalju1 Kirjutas:  Valik tsitaate:

"...liiga madal õlitase kulutab mootorit"
"...õlis ujuv väntvõll..."
"Kui väntvõll pääseb õli kallale..."
"Kui õlitus jääb kehvaks, saavad esimesena otsa turboülelaadurid ja silindripea, aga kui viimatinimetatutest mõni detail näiteks juppidena läbi silindrite sööstab, tuleb autole panna uus mootor. "

Mo arust pole midagi halvasti. Jah, ei ole tehnikaentsoklüpeediline keelekasutus, kuid see pole ka viidatud lehe eesmärk ja tehnikateadlased nende sihtgrupp. Koduperenaised aga ei viitsi lugeda mingitest nivoodest ega triboloogiliste paaride nõuetest. Samas sõiduautodest märkimisväärne osa on just nende kasutuses.

Mul võttis küll muige suunurka. Rolleyes

(15-10-2018, 16:35 PM)Marko Kirjutas:  Tibid arutavad autoasju....
Accelerista kutt kirjutab meil siin ka, ehk peaks talle viite saatma?
Kahjuks nime/kasutajat ei mäleta.

Antud kirjatüki autorina ongi ju Uku Tampere kirjas. Meie foorumis Usku nime all tuntud.

Õige küll. Mul salvestus see rida, seepärast tibid meeles Smile

Kampaaniamaterjale sirvis Lena Murd. Kaanepilt: Ylle Tampere

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(15-10-2018, 15:40 PM)..v6sa Kirjutas:  
(15-10-2018, 15:15 PM)kalju1 Kirjutas:  Midagi nii lolli ei ole ma pikema aja jooksul lugenud: https://www.accelerista.com/uudis/paevak...oli-peale/
 Või et õlis suplev väntvõll õliemulsiooni toodab, mille määrimisomadused on olematud? 

Ainuüksi selles reas on juba .... Emulsioon tekkib vee sattumisel õlisse, antud juhul peksab vänt lihtsalt õli vahtu.
Aga see Soome lumehelbekese, tekst tõlgituna teise samasuguse poolt on siiski pisku jabur.
Mina loen sealt välja, et kõik mis on keerulisem kui käiguvahetus, tuleb teeninduses teha.


õpitud abituse propageerimine, ei muud.
tarbimisühiskonnas suht paratamatu.

Täiesti õige rubriik sihukeste alaarengut süvendavate õppematerjalide levitamiseks ju : ))

Sellise jama peale on meelisiluv vaadata näiteks julmi katseid koduloomadega

(15-10-2018, 17:52 PM)hulgus Kirjutas:  Ainuüksi selles reas on juba .... Emulsioon tekkib vee sattumisel õlisse, antud juhul peksab vänt lihtsalt õli vahtu.
...

Pind ja palk...
http://www.eki.ee/dict/qs/index.cgi?Q=emulsioon&F=M

Aga õige on, et emulsiooni tekitamiseks on vaja kaht mittesegunevat vedelikku. Antud juhul oleks õige vast rääkida difusioonist, kuigi pöörleva väntvõlli poolt õlisse toodud õhumullid ei koosne ühest "õhumolekulist", vaid kogumist parasjagu kaasa haaratud gaasi segust.

Samas pole sisuliselt vahet, milline on nähtuse tekkemehaanika, kuna lõpptulemus: hukkunud liugepinnad, on sama.

Aga jäägu teile õigus harrastada Õige Eestlase rahvussporti, nimelt olla solvunud, ühe tavapärasest erineval viisil kirjutava kodaniku peale. Minu poolest andku tuld, midagi põhimõtteliselt valet seal ei ole. Samas tekib minul jälle kiuslik küsimus, miks peaks end juba pealkirjaga kergemasse žanrisse positsioneeriva allika puhul üldse keegi eeldama, et seal on kirjas vaid korrektne ja täpne tõde?

kas mitte osad mootorid pole kohe nõnna tehtud, et vänt peab õli laiali loopima?
kuda siis sel juhul see artikkel paika peab?

(16-10-2018, 20:50 PM)diesel Kirjutas:  kas mitte osad mootorid pole kohe nõnna tehtud, et vänt peab õli laiali loopima?
kuda siis sel juhul see artikkel paika peab?

Milline täna müüdav automootor on paiskõlitusega? Palun lahkesti harida.

Väikemootorid ei lähe arvesse. Ning ka neil ei ole ette nähtud mitte vända uputamist õlisse, vaid heitekulp peab õlist läbi käima.

(16-10-2018, 10:14 AM)v6sa Kirjutas:  
(15-10-2018, 17:52 PM)hulgus Kirjutas:  Ainuüksi selles reas on juba .... Emulsioon tekkib vee sattumisel õlisse, antud juhul peksab vänt lihtsalt õli vahtu.
...

...
Aga jäägu teile õigus harrastada Õige Eestlase rahvussporti, nimelt olla solvunud, ühe tavapärasest erineval viisil kirjutava kodaniku peale. Minu poolest andku tuld, midagi põhimõtteliselt valet seal ei ole. Samas tekib minul jälle kiuslik küsimus, miks peaks end juba pealkirjaga kergemasse žanrisse positsioneeriva allika puhul üldse keegi eeldama, et seal on kirjas vaid korrektne ja täpne tõde?

ot. jätkub.
Viimasel ajal on ajakirjanduses palju tarku tekkinud, kes kümnete kaupa vorbivad artikleid a´la "10 asja mida Sa siiani valesti oled teinud", kui neid jutumulle lugeda, siis jääb vaid üle imestada kuidas me siiani nii valesti elades, veel elus oleme... ?


miks tänapäevane peab olema? miks väikemootor ei sobi?
õli ju ikka õli. või on ehituslikult miskit muutunud ja nüüdse aja vändad rikuvad õli ja vanad mitte?

(17-10-2018, 20:05 PM)diesel Kirjutas:  miks tänapäevane peab olema? miks väikemootor ei sobi?
õli ju ikka õli. või on ehituslikult miskit muutunud ja nüüdse aja vändad rikuvad õli ja vanad mitte?

Sa ometi ei taha öelda, et tänane puuduliku silindrite arvuga kergsulamist ning topeltturboga mootor esitab määrimisele täpselt samad nõuded, nagu ilmasõjajärgne Kenti pada näituseks? Kusjuures mul on õnnestunud kaks Kenti pada Fiesta peal ära rikkuda sellega, et ma ei jälginud õlivarda õigesti pesasse surumise vajadust noore ja äkilisena ning sai mootorisse valatud liiter õli rohkem. Mõlemal mootoril läks 3. silindri vändasaale... Tõsi, selle äravormistamiseks läks vaja "sportlikku ja dünaamilist" sõidustiili...

Samas on see päris hea nali: vänt on vänt ja õlil pole vahet. Big Grin

Väikemootor ei sobi seepärast, et koormused on hoopis teisest klassist. Või tahad öelda, et Honda GX200 ja tema kloonid on sama kõrgelt koormatud vänt-kepsmehhanismiga, kui näituseks sama tootja mõni tänapäevastest V-Tecidest?

vaat ei saa nüüd sugugi aru.
äkki me räägime eri asjadest?
no stiilis aed ja aiaauk.
see tark artikkel ju justkui seletas, et õliga kokku puutuv vänt rikub õli.
mis siia puutub mootori tegumood?
ja mida siis see pihta saanud õli oma omadustes kaotab?

Tsitaat:ja mida siis see pihta saanud õli oma omadustes kaotab?
1. laiali paiskub, aurustub (loe: rõhutasandi kaudu satub sisselaskesse)
2. vahtu läheb (sellel "emulsioonil" pole määrimisomadusi)
3. vananeb (õli läheb "hapuks" oluliselt kiiremini kõrgetel temperatuuridel aurustamiseni pekstuna, kui lihtsal molli põhjas loksudes (märksõnaks, aktiivse kontaktpinna suurus)
Paiskõlitusega mootoril pole turbot, hüdraulilise reguleeringuga klappe, pinguteid jne, mida väiksemgi õhumull kohe mõjutab.
Nagu varem ka mainitud, siis väikemootorites ei peksa väntvõll vastu õlipinda, vaid ainult peenike "lusikas" 
(kalla see GX silmini õli täis ja vaata kui lõbusalt käib Big Grin )
Ja muidugi on väga suur erinevus ka pööretes (vahe on sees, kas õlipinda puudutakse kiirusega 2500 või 10000 rpm.-i)

Asjalik artikkel. Hästi palju on selliseid harivaid artikleid tänapäeva ajakirjanduses.
 "Kuidas ehitada õigesti vannituba", ""Kuidas õigesti investeerida", "10 seksinippi", "Kuidas õigesti lehti riisuda" jne.
 Kes ikka ei oska ja ei tea, neile abiks ikka.
 Jukugi ju ütles, kui kolmandat aastat esimesse klassi istuma jäi: "kes ikka tahab, sellel on aabitsast õppida küll ja küll"

Kui olla täpne, siis määrimisomadused on rohkelt õhku sisaldaval õlil endiselt olemas. Aga vat õlikile kandevõime on olematu - õhku on ju lihtne kokku suruda.

Muus osas väga viis, isand Sax!

(11-10-2018, 23:37 PM)alfredo Kirjutas:  Mees saab kõne maksuametist.....

Lõpuosa saanud inspiratsiooni vist filmist "Desperado":
https://www.youtube.com/watch?v=qJyIiDt9x2E

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne