jawa stadioni värvimine
#1

olen siis oma projektiga lõpusirgele jõudnud ja tahaks nüüd värvimis töödega alsutada.siitkohapealt tahaks küsida mis värvi soovitab automoto rahvas?olen kuulnud et pidavat olema spets jawa värv.nimi pidi ka olema \"jawa colour\".kas see jutt vastab tõele?ja mis krunti ma kasutama peaksin?
tahaks veel küsida kroomimise kohta.kas tõesti pean velje kodaratest lahti kiskuma või see kuulub eeltöö alla?ja kuna ise pole kunagi kodaraid lahti võtnud siis ei tea kui raske/kerge on pärast tagasi paigaldada.ja kui on väga keeruline see protseduur siis kas on tlnas mõni inimene või firma mis tegeleb sellega?
Vasta
#2

jutt käbi siis sellest jawast http://www.pilt.ee/photo/246836/5545524/
PS:värvi toonid peaksid samad tulema mis originaalis(pildipeal)
Vasta
#3

feliks85 Kirjutas:tahaks veel küsida kroomimise kohta.kas tõesti pean velje kodaratest lahti kiskuma või see kuulub eeltöö alla?ja kuna ise pole kunagi kodaraid lahti võtnud siis ei tea kui raske/kerge on pärast tagasi paigaldada.ja kui on väga keeruline see protseduur siis kas on tlnas mõni inimene või firma mis tegeleb sellega?

Loomulikult pead lahti võtma ja pärast tagasi panema. Lahtivõtmine on lihtne töö - mögid MoS2ga ära, lased paar päeva seista, mögid uuesti ja keerad lahti. Aga kokkupanek eeldab kodaratest velje rihti ajamist ja see on veidi keerulisem. Kuigi mitte ületamatu. Mina tegin oma esimese ratta 14-aastaselt ja siis võttis paar päeva kokkupanek + reguleerimine küll. Praegu, kui olen teinud arvatavasti saja lähedal neid, saan hakkama mõne tunniga, kui ekstsesse ette ei tule.

Kas teed ise või saad kellegagi teenuse osas kaubale - see on Sinu valik.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Kui rahaline olukord väga keeruline ei ole, siis kaaluksin ma Kloostrimetsa motopoest uute veljede/kodarate hindade uurimist. Vanade taastamine võib osutuda isegi kallimaks kui asndusdetailide hankimine tootjamaalt.

Mis värvimisse puutub, siis Jawa mootorrataste punane on üks Volvo värv (väidetavalt). Ise võtaks ma kätte ja läheks mõne hästi säilinud detailiga, mis pole ära pleekinud või millel oled Sa originaaltooni välja puhastanud, värvikauplusse sobivat värvitooni otsima.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

Miks sul kaks kasutajanime on foorumis??

See jawa oli vist jah minu arust müüa hiljuti, saatsin ka kirja, aga ju sa jõudsid ette.
Mina pole küll mingist jawa värvist kuulnud, ikka võtad mingi jupi ja lähed värvifoorumisse, seal segatakse täpne toon valmis ja soovitatakse vastav krunt.

Velje pead muidugi lahti võtma, eeltöö soovitaks küll ise ära teha, see pole eriti keeruline, aga teha laskmine maksab see-eest palju. kroomimine on suht odav.
kokkupanek on jah paras pusimine, aga ise täiesti tehtav
Vasta
#6

Vanal Jawal, st mudel 360 ja vanemad, on oma kindel punane värv, s.o. Volvo 117, kuid Stadion on kahe värviline ja sellele tuleb vaadata värvimehe käest täpne värv!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#7

valdo Kirjutas:Aga kokkupanek eeldab kodaratest velje rihti ajamist ja see on veidi keerulisem. Kuigi mitte ületamatu.

Ja veel - pane kirja kodarate skeem, kuidas nad sees olid. Ehk siis - palju on ühe- ja teistpidiste kodarate vahe veljel ja rummul ja mis mispidi ja kust poolt läbi jookseb, Sest ühe velg/rummu paari korral saab tavaliselt kodaraid mitut eri moodi sisse panna, aga need viisid eeldavad kõik tavaliselt eri pikkusega kodaraid. Kui Sul on üks koos olev ratas, siis ei ole vaja Sul skeemi üles kirjutada, vaid koos olev isend eeskujuks ees hoida.

Meelde võiks jätta küll lihtsa tõsiasja - traatkodarad on tangensiaalkodarad, st rummu juures peab kodar kulgema võimalikult rummu välisringi (suurema ringi) puutuja suunas. Mina väiksema ringi puutuja suunas kodarad paiknevad, seda suurema koormuse all nad on ja kergemini kipuvad purunema.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

see kodarate värk paistab jube keeruline olevat.kergem oleks vast mõnisada krooni maksta ja mõnel oskajal lasta ära teha.sest endal puudub õpetaja kes õigel ajal vastu näppe virutaks kui midagi valesti teen.
mis värvimisse puutub siis võiks ju mõne konkreetse koha öelda kus saab värve segada.sest kui karti värvisin siis poes pakuti mulle 150 krooniga sadolini ja värvitoon oli hoopis teine mis kaanepeal oleval kleepsul.
Uut samasugust velge ma vaevalt et kuskilt saaks,või äkki ongi olemas analoogsete velgedega kas võrr või siis mõni riga?ja noh tavaliselt müüakse velgi ikka selle südamikuga/rummuga.
Vasta
#9

ja küsiks veel kuskohas saaks neid kodaraid paigaldada?
Vasta
#10

Kenu Kirjutas:Miks sul kaks kasutajanime on foorumis??

See jawa oli vist jah minu arust müüa hiljuti, saatsin ka kirja, aga ju sa jõudsid ette.
Mina pole küll mingist jawa värvist kuulnud, ikka võtad mingi jupi ja lähed värvifoorumisse, seal segatakse täpne toon valmis ja soovitatakse vastav krunt.

Velje pead muidugi lahti võtma, eeltöö soovitaks küll ise ära teha, see pole eriti keeruline, aga teha laskmine maksab see-eest palju. kroomimine on suht odav.
kokkupanek on jah paras pusimine, aga ise täiesti tehtav


enda teada on küll üks kasutaja.mis puutub jawadesse siis müügil oli 2 tk 2500.-
alguses olid nad ikka väga roostes.ühel oli kolb nii kinni roostetanud et isegi toore jõuga kätte ei saanud,kuni üks tark inimene soovitas äädikaga.plussiks oli see et mõlemad olid enamvähem komplektsed. http://www.pilt.ee/photo/246836/5545528/
Vasta
#11

feliks85 Kirjutas:see kodarate värk paistab jube keeruline olevat.kergem oleks vast mõnisada krooni maksta ja mõnel oskajal lasta ära teha.sest endal puudub õpetaja kes õigel ajal vastu näppe virutaks kui midagi valesti teen.

Raha on vähemalt minu jaoks halvim võimalikest vahetuskaupadest Wink Kui leiad mulle vastutasuks huvitavat vanaaegset jalgrattakaupa (ma võtan piiramatustes kogustes vastu kõike enne-1960 kola praktiliselt olenemata seisukorrast), siis harjutaksin veidi näppu, et oskused rooste ei läheks Smile Polegi mõnda aega jalgrattast jämedamat asja olnud juhust kokku panna...

Usun, et kodarate väljavõtmisega (loe: niplite otsast keeramisega) saad ise hakkama ning ka velje/kodarate taastamine ei jõua lõpule just veel täna/homme. Mis aga peamine - tee rattast enne kodarateks laialikiskumist võimalikult detailne ja kvaliteetne pilt, kus rumm ja rummu ümbru kenasti peal, et hiljem kodarate paigaldamisel oleks konkreetne paigaldamisskeem kenasti tuvastatav ja ei pea hakkama variante katsetama...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

ma siin uurisin ka natuke maad ja jõudsin järeldusele et targem on vist jah uus velg osta.nimelt esivanem läheb varsti venemaale ja lubas sealt midagi vaadata.ja noh naaber on mul vana krossi sõitja ja käisin temaga juttu puhumas ja lubas kodarate kohapealt aidata.aga suured tänud sellegipoolest.uurin seda jalgaratta värki.
Vasta
#13

feliks85 Kirjutas:ma siin uurisin ka natuke maad ja jõudsin järeldusele et targem on vist jah uus velg osta....
... lubas kodarate kohapealt aidata.aga suured tänud sellegipoolest.uurin seda jalgaratta värki.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=10669

Jagasin veidi kogemusi oma äsjasest ülekroomitud kodarate sisseladumisest

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

EI viitsind kõike lugeda mis siin teemas kirjutati ........AGA

Värvi koha pealt on asi nii ...
Värvi Foorumis on hinnad liiga suured....mul on olemas seal allahindlus...aga ikkagi hinnad kõrged vaatamata soodustusele...

Hea koht kus on HEA ja odav värv . Asub Akadeemia tee trolli depoo taga...ei mäleta nime ...hinnad on head Smile
Pealegi.......ei mõista miks inimesed vaevavad oma pead värvi probleemiga ...see ju maaleri töö ....ja tema teab alati mis on hetkel kõige parem värv käesoleva projektile Smile


Kroomimise eeltööd ära ise tee.....kui tahad head asja siis las ikka meister teeb ise...tal ju pikkaajaline kogemus olemas Wink
Vasta
#15

Kui rahakott puuga seljas, ma arutlesin ka, et meister teab, mis teeb ja Martin pakkus mulle, et kroomib mu Tuula jupid ära 1200 kr/dm2, natuke arvutust ja pelgalt kroomimise peale oleks kulunud 15-20 tuh krooni. Võtsin asja kokku ja tegin eeltöö ise ära, higi läks küll mitu pangetäit, aga kroomimise kogumaksumus 300 krooni!!! samas kvaliteet väga hea.
Metallitüki siledakslihvimisel pikajaline kogemus suurt midagi ei maksa.


korgits Kirjutas:Kroomimise eeltööd ära ise tee.....kui tahad head asja siis las ikka meister teeb ise...tal ju pikkaajaline kogemus olemas Wink
Vasta
#16

uurisin seda velgede värki ja soovitati hoopis analoogsed veljed otsida.oskab keegi öelda mis isenditel olid 2.25-19\" veljed?ja kui kellegil midagi taolist on siis võiks ju kaupa teha.
Vasta
#17

feliks85 Kirjutas:uurisin seda velgede värki ja soovitati hoopis analoogsed veljed otsida.oskab keegi öelda mis isenditel olid 2.25-19\" veljed?ja kui kellegil midagi taolist on siis võiks ju kaupa teha.

Riga 1, Riga 3 kahekäigulised mopeedid ning edaspidi kõik D-mootoriga ühekäigulised (punn)võrrid, kui veljemõõt 26\" pealt 19\" peale läks. Ehk siis 1980te aastate (punn)võrride masstoodang Smile

Samas ma ei garanteeri, et velje profiil neil Jawa Stadion\'idega identne on, seda on restaureerimisel mõistlik aga järgida. Näiteks suure vanajalgratta-fänni ja taastajana tean ma, et jalgratastel on vähemalt paarkümmend erinevat veljekuju olemas. Neist küll 5-6 on levinuimad aga ikkagi...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

valdo Kirjutas:
feliks85 Kirjutas:... mis isenditel olid 2.25-19\" veljed?ja kui kellegil midagi taolist on siis võiks ju kaupa teha.

Riga 1, Riga 3 kahekäigulised mopeedid ning edaspidi kõik D-mootoriga ühekäigulised (punn)võrrid...

Unustasin tuhinas lisada, et praktiliselt sama profiiliga ja kroomitud 19\" veljed olid ka 1930te teise poole kergmootorrattal ehk mopeedil BAUER, mis oli varustatud 98 ccm Sachsi mootoriga.

Üks säärane 1937. aasta isend läks mul aastakest 15 tagasi nina alt minema. Kuna olin harjunud Sachsi mootoriga asju nägema ikka 26\" velgedega, uurisin isendit pikalt, et kas pole tegemist ümberehituse ja Vene aja velgede paigaldamisega. Ei olnud, tehasevärk oli.

Minu hüpotees on, et Jawa on oma Stadioni jaoks säärased veljed miskilt sääraselt \"bauerlaselt\" laenanudki Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

aga vaevalt et 37 aasta sachi veljed kellegil alles on.ja kui on siis samasuguses seisus.kas on mõni uuem mopeed või võrr mille veljed samad on?tegelt oleks vaja täpset mudelit.siis saan poest küsida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne