Kas Planeta Spordil on olemas ka remontkolbe ,nimelt ostsin ühe romu ja sellel oli silinder läbi puuritud ja originaalkolb sees(peab ikka tark olema).
enne ei usu kui kolb käes.Tänan.Teisipäeval lähen.
Postitused: 57
Teemad: 3
Liitus: Aug 2003
Maine:
2
Planeta Spordi kolb ei ole minu kogemuse kohaselt küll asi, mida kerge leida oleks. Eriiti keeruliseks muutub olukord siis, kui KVALITEETSET kolbi vaja peaks minema... Praegu varuosadena liikuvate eksemplaride tase on niivõrd kõikuv, et vähemalt Teletorni motopood kaalus Andrese sõnul nende müümisest loobumist – praaki on poole jagu. Hinnaks küsiti 525–600 kroonini.
Probleemne on nii kolbide materjal kui valmistustäpsus (kujuvead).
Minu esimene normaalmõõdus vahetuskolb käis KULUNUD silindris enne kinnijooksmist ca 10 min. Tulemus – kolvisõrmeavade suunaline liigne paisumine, kinnijäänud rõngad ja rikutud silinder. Remontmõõdust õnnestus leida 2. remont, millele sain teletorni alt tellides ka õiged rõngad. Silindri lasin puurida sealkadu kolvi järgi, lõtkuks valisime maksimaalse soovitatava, ka kolvirõnga lukupilud said igaks juhuks suured sätitud. Esimese käivituse ja ca 3–4 min tühikäigu järel võtsin silindri maha – kolvisõrmeavade ümbrus oli taas selgelt \"üle paisunud\". Halvemast pääsesin ilmselt vaid tänu laialikakkumisele.
Diagnoos - kolb ei ole ovaalne nagu peab, vaid lihtsalt treitud silindriline.
Selle vastu aitab - seestpoolt, sõrme kohapealt surutakse kolb tehtud abivahendiga natukene laiali ja treitakse siis pingis uuesti ümmarguseks. Peale rakise eemaldamist tõmbab kolb algasendisse tagasi ja on vajalikult ovaalne.
Postitused: 748
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
Üks memuaariheietus.
Mu naaberimees sulatas värske 1974 a. IZ Planeta Spordi omanikuna mitu kolbi sisse, enne kui veast aru sai. Nimelt säästva kodanikuna kruttis ta \"Mikunist\" bensu etteande nii lahjaks, et kolbidel sulas \"lahja\" seguga töötamisel auk sisse. Sel ajal 70/80ndatel polnud Spordile poest juppe saada, ainult motoklubide kaudu ja maksid ikka päris heasti. Peale karbussi sättimist \"rikkamale\" segule ülekuumenemist enam ei toimunud.
kui midagi muud panna ei ole. siis mul on cz 500 kolb sisse puuritud see on küll üle igasuguse remont mõõdu aga kui juhtub olema selline asi siis saab silindrist viimast võtta aga kui otsida siis võix ikka originaal asju tarvitada
Jah,võta nüüd kinni,hirmutasite mind ära.Aga esialgul ikka proovin leida õiget,hiljem aega 500-se kolvile ümber puurida küll.Aga see Türilt tellimine,mis koht see on,kuidas kontakti saada?
Postitused: 5,774
Teemad: 732
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Mingil hetkel soovisid nad saada vana kolbi eeskujuks. Ise pole kunagu sealt tellinud, seda rääkis üks teema vastu huvi tundnud kodanik.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Jah,helistasin Türile,silinder lihvitakse ära,sõrm kontrollitakse,ja vastava remondi kolb valatakse,ning loomulikult kaasa ka kolvirõngad.Hind 1000kr.Seega igati vastuvõetav.Kaasa võtta silinder loomulikult,kolb ja sõrm.
Postitused: 239
Teemad: 36
Liitus: Apr 2004
Maine:
1
Ma olen kusagilt kuulnud, et mingi ziguli kolv pidi ka iz spordile sobima. Vastab see siis ka tõele?
Postitused: 854
Teemad: 159
Liitus: Feb 2005
Maine:
2
Veidi IZ-idega tegelenuna võin öelda, et kui te tahate IZ-i kokku ajada, siis andke talle vähe kütet kätte ja tulemus on kähku käes.Ühesilindrilised suurema kolviga mootorile on see normaalne nähtus, sest valusa tule töttu on ülekuumenemine kindlustatud.Ei maksa karta, et palju kättesaav mootor peaks ka palju kütet võtma.Ise olen saanud IZ Planetale kütusekuluks ca. 3,5 l/100 km. kohta, kusjuures düüs on suureks aetud.
Postitused: 239
Teemad: 36
Liitus: Apr 2004
Maine:
1
Isegi kui kolvisõrme augu kõrgus sobib, mis saab lada kolvil olevatest õlirõnga kohtadest, viimased ju läbi kolvi külje?
surverõngad hoiavad ju rõhku kinni. ega need ei pääse õlirõngani need võib üldse ära jätta
Postitused: 2,848
Teemad: 202
Liitus: Jan 2004
Maine:
48
husu Kirjutas:surverõngad hoiavad ju rõhku kinni. ega need ei pääse õlirõngani need võib üldse ära jätta
Ära märkimist tasub selline \"ebaoluline\" asjaolu, et kahetaktilisel mootoril töötab kolb ka jaoturina - st. sulgeb ja avab kanaleid vastavalt vajadusele.
Õlirõnga soon tekitaks näiteks survetakti ajal olukorra, kus mootor laseb väljalaskeaknast läbi õlirõnga soone põlemisgaasid karterisse selleasemel, et sisse imeda uus kütusesegu sisselaskeaknast.
mõelge edasi ise.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.