Rodding ja kustomivärk
Kuidas see Võsa Pets ütles... Kunst on kunstis kunsti näha. Mu enda väike teooria on see et kunst ei peagi meeldima. Hea kunst pole mitte meeldiv, vaid ajab su aju lühisesse. mulle ka ei meeldi see kaubik, aga ajus lõi kaitsme välja küll korraksSmile
Vasta
Väga äge ja stiilipuhas pill, kahju et endal niipalju silma ei ole selliste asjade peale  Smile

See buss võib ju tänapäeva auto kohta naljakas välja näha aga on väga stiilipuhtalt kasutatud 70.ndatel USAs busside tuunimisel kasutatud võtteid. Eks meil siin Eestis võib keeruline mõista olla selliseid asju kuna mingit autode modifitseerimise kultuuri kujunenud ei ole, sellel ajal kui muus maailmas taolised asjad välja kujunes, oli meil põhiliseks modifikatsiooniks villistele plekk-katuste peale keevitamine  Toungue
Vasta
Vaadates seda luksuslikku rulasahtlit katusel, tuleb meelde A.Huxley ulmeromaan "hea uus ilm", aastast 1932.
Raamatus on kirjeldatud tulevikuühiskonda, kus põhimõtteliselt on keelatud välja mõelda ja toota uusi mänge, milles oleks kasutusel vähem abivahendeid kui eelmises heakskiidetud mängus. 
Antud kontekstis oleks siis reegel umbes selline, et "mees, sa ei lähe rulatama lihtsalt rula õlal, vaid sul peab olema just selline edev sõitev sahtel " Smile
Vasta
Mis mõtted olid küll sellel meistril peas kui ta Scioni saapakarbist sellise kulguri kujundas. Minu mõistus küll ei luba võrrelda Scioni ja V8 mootoriga USA bussi. 

Jarmo teema on üldiselt väga huvitav ainult viimasel ajal on kaldunud kuidagi kummaliseks.
Vasta
(11-01-2018, 13:20 PM)vanapagan Kirjutas: Mis mõtted olid küll sellel meistril peas kui ta Scioni saapakarbist sellise kulguri kujundas. Minu mõistus küll ei luba võrrelda Scioni ja V8 mootoriga USA bussi. 
Jarmo teema on üldiselt väga huvitav ainult viimasel ajal on kaldunud kuidagi kummaliseks.

Ilmselt sellised mõtted, et miks peaks tänapäevane auto olema lihtsalt igav halli massi sulanduv ese, kui ka sellele saab mingit vunki lisada ning tehes seda pealegi veel stiilikohaselt ajastutruude detailidega, sest isegi ju näiteks veljed on väiksemõõdulised.


Muide, V8 on siin meie kohalikul tasemel küllaltki ülehinnatud asi selles mõttes, et väga suur osa customeid, vänne, trucke jne mujal, teemasse süvenevas ning veidike teadlikumas maailmas, olid ja on siiamaani ridakuuega. Näiteks bomb lowrideri žanri puhul on see ridakuue plärisev käristamine lausa konkreetset stiili defineeriv detail ja see ei ole viga, vaid eesmärk.
Siin neljakümnesekundilises videoklipis saab hea kiire ülevaate sellest saundist:
https://www.youtube.com/watch?v=h8zBcro2dAE
Saavutatakse enamjaolt glasspack/cherry bomb summutitega.


Natuke aga muidu veel selgitusi siis tolle kummalise käitumise kohta. Tuleb vast veidike tiraad, aga vajab selgitamist.

Kuigi tõesti on palju inimesi, kellele sellised tänapäevased mikstuurid ei meeldi, siis see ei vähenda fakti, et ka see konkreetne Scion on osa kustomkultuurist ning alamjaotusena kuskil seventies style vanning teemas. Samamoodi nagu on osa kustomkultuurist ka minitrucki ja sellega tugevalt seonduv kaheksa- ning üheksakümnendatel populaarsuse tipul olnud nö "euros" - niiviisi kutsuti erinevaist enamjaolt jaapani päritolu (!) autodest tehtud lowridereid. Tõin võrdluseks just need, sest kuigi olles toona modernsed autod, on nad samuti väljunud igasugustest puritaanlikest arhitektuuripiiritlustest, kuid sellest kõigest hoolimata siiski osa teemakohasest kultuurist. Minitruck'i skene elab muidugi edasi ja kuigi seda viljeletakse endiselt ka "true OG" (loe: vanakool) vaimus, siis tänapäeval tähendab see paljuski ka suurte velgedega ning täiesti kõhuli lastud SUV-e ja kastikaid. 

Euros / Euro lowriders
[Pilt: 95d5646a7ec8a95590f3a19c276c9627.jpg]

[Pilt: IMG_0548.jpg]

[Pilt: b26c0f31a9e35198ef8c9bbd7a129d94--northe...-civic.jpg]

[Pilt: 1204-lrmp-01-o-the-changing-lowrider-sce...ne-II1.jpg]

[Pilt: 593dbeb10b103f14724dcf2b0ad7fee8.jpg]

[Pilt: v4qmo4.jpg]



Minitruck
[Pilt: d86f2f5485a6b72087d7d54551dcde4f.jpg]

[Pilt: 03953af5e8e41f54b90422282bb12f5f.jpg]

[Pilt: 98fa1082f20be17977b50e11c7e69f1f.jpg]

[Pilt: cfdca20038d539b69673a91e5e060d8c.jpg]



Kaasaegne slammed SUV/pickup teema
[Pilt: 003-layd-out-in-the-park-chevy-colorado.jpg]

[Pilt: 2015-layed-out-at-the-park-046.jpg]

[Pilt: 2015-layed-out-at-the-park-001.jpg]

[Pilt: layd-out-park-9170.jpg]

Muide - too Scion on rohkem traditional kui siinne Wagoneer ja seda just erinevate lähenemiste tõttu.


Ka tänapäeval moodne žanr stance on tegelikult kustomkultuur (kuigi siinkohal oleks juba õigem kasutada väljendit "custom", sest "kustom" on pigem traditional suund), sest see ongi lihtsalt tänapäevane lähenemine tänapäevaste toorikutega. Sõideti ju ka viie-kuue-seitsme- ja muudel kümnendail otse autosalongist kohe Barrise, Watsoni või mõne muu guru juurde, et autole karakterit lisada ning tol hetkel oli just see "tänapäev".  

Foorumites nende teemadega üritan tutvustada kogu kustomkultuuri erinevaid tahke ja kuna see ala on lai ning paljude alamstiilidega, siis kindlasti leidub ka asju, mis kõigile ei meeldi, aga mis ometi ei vähenda nende asjade olemust ja sobivust. See, et mingi projekt-film-muusika-vms ei ole kellegi maitse, tähendabki ainult seda, et see lihtsalt pole tema maitse ja mitte seda, et asi ise oleks selle isiku maitse tõttu halb. Jah, on muidugi erandeid ja leidub ka tõeliselt halbu asju, mis isegi maitsest olenemata ongi kehvad, kuid enamikel juhtudel on asi lihtsalt selles, et inimestel on millegipärast tohutu vajadus asjadest "aru saada", selle asemel, et võtta asju lihtsalt sellisena nagu nad on. Kui ei meeldi, siis ei meeldi, nii lihtne ongi. Kõik ei pea olema mingis piiris kinni ja kui kõik teeksid asju mingite limiitide järgi, siis nagu herr imprezagi ütles - võib mõiste custom ära kaotada ja samahästi siis rõõmsalt kõik ühesuguste hallide asjadega ringi transporteeruda.

PS! Scioni puhul ma ise ei kasutanud kuskil ühtki ülivõrdelist iseloomustust, seega "taevani kiitma" ei päde Wink
PS2! Vanapagan, kuigi kasutasin jutus küllalt otseseid viiteid sinu postile, siis pole see siiski rünnak sinu vastu, vaid püüdsin lihtsalt selgitada, et miks muu hulgas ka see Scion postitatud sai.
225 1980 | Type1 1971
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
Jaa, kõik on hästi aga mitte päris selge. Paistab sa valdad seda teemat päris peenelt. Võiks veel selgitada et kus on see piir kustomi ja pornotuuningu vahel. Seda oleks paljudel hea teada siis poleks vast tänavail niipalju silma riivavaid üllitisi.

Aga V8 ja ridapaugutaja hääli ei ole ikka võimalik võrrelda, öelge mida te tahate.
Vasta
Panete tähele et kõige enam kritiseerivad siiski hallik-metaalik masinate mehed...


Minuarust igati lahedad masinad, eriti see van stiilis pirukas.. Sõidaks iga kell enne sellega kui passati või berlingoga... Big Grin
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
(11-01-2018, 16:17 PM)vanapagan Kirjutas: Paistab sa valdad seda teemat.  
Aga V8 ja ridapaugutaja hääli ei ole ikka võimalik võrrelda, öelge mida te tahate.

Mu jaoks on põnev uurida detaile ja suundi, mis defineerivad mingeid žanre või ajastuid jne. Ühel hetkel hakkas järjest rohkem huvitama kogu teemaga just süvitsi minemine, eelkõige sai see muidugi alguse vajadusest ja soovist enda projekte teadlikumalt ehitada. Mida rohkem uurid, seda rohkem hakkad tähele panema detaile ja kõike muud, mis eristab üht teisest, kuni lõpuks kasvõi selleni välja, et näiteks milline oli hotrodide stiil USAs viiekümnendatel ida- või läänerannikul. 
Allikateks erinevaid raamatud, ajakirjad ja muidugi internet (eelkõige just Facebook'is ja Instagramis olevatest gruppidest ning lehtedelt leiab tänapäeval palju sellist kraami, mida nö tavanetist ei leiagi).

Loomulikult V8 hääl on äge, keegi polegi vastupidist väitnud, kuid tihti lihtsalt arvatakse ekslikult, et ainult V8 on see, mis millegi "õigeks" teeb. Ühtlasi juhtisin tähelepanu, et lisaks visuaalsele küljele saab ka hääl olla üheks tervikut moodustavaks detailiks. Teevad ju ka erinevad V8-d erinevat häält ning selleski vallas on omad "koolkonnad". Bombide puhul just see ridakuue kärin on ka üheks selliseks detailiks, kuigi mitte iga bomb ei ole ridakuuega.
Ka hotrodidel on tihtilugu hopped-up flathead ridaneljad kasutusel, sest aegade algusest peale on rodidel lisaks V8-le ka neljasilindrilisi "tuunitud". Kindlasti saab rohkem bang for the bucki Chevy smallblockist, aga see ei anna jällegi seda tunnet, mida võiks kirjeldada näiteks väljendiga "vintage speed". Ajastukohane elamus.

Kuid see kõik ei tähenda loomulikult, et stiile ja asju omavahel ei võiks segada. Point on lihtsalt selles, et kui juhuslikult ongi huvi ehitada mingit perioodikorrektset aparaati, siis lihtsalt on detailide ja ajaloo tundmine vajalik.
225 1980 | Type1 1971
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
(11-01-2018, 16:17 PM)vanapagan Kirjutas: ...
Aga V8 ja ridapaugutaja hääli ei ole ikka võimalik võrrelda, öelge mida te tahate.

Täiesti õige: ilma järeleaitamistunnita on V8 lihtsalt üks lädisev pada. Toungue Korras R6 laul on aga nauding ka tehaseseades. Rääkimata heast summutist.

Puuduliku silindrite arvuga ridamootorite kohta see muidugi ei kehti.
Vasta
Mõtlesin isegi ennist et ükski mul olnud V8 mootoritest pole teinud nii mahedat ja mehist häält kui kuuene Altai mootor näiteks... Big Grin Big Grin
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
Siinkohal pean tiba oponeerima - õige ajastu 90 kraadised pajad ei vaja mingit järeleaitamist, neil olid juba tehasest piisavalt karedad nukad kõhus. Naftakriisist edasi on iseasi.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
(13-01-2018, 01:05 AM)DevilDeVille Kirjutas: Siinkohal pean tiba oponeerima - õige ajastu 90 kraadised pajad ei vaja mingit järeleaitamist, neil olid juba tehasest piisavalt karedad nukad kõhus. Naftakriisist edasi on iseasi.

Ma pidasin silmas heli. Mitte võimekust. Big Grin
Vasta
(13-01-2018, 12:35 PM)v6sa Kirjutas:
(13-01-2018, 01:05 AM)DevilDeVille Kirjutas: Siinkohal pean tiba oponeerima - õige ajastu 90 kraadised pajad ei vaja mingit järeleaitamist, neil olid juba tehasest piisavalt karedad nukad kõhus. Naftakriisist edasi on iseasi.

Ma pidasin silmas heli. Mitte võimekust. Big Grin

Eks minagi helist rääkisin, kuna eelnev jutt seda puudutas. Tänase päevani meenutan hellusetundega 67 aasta Catalinat, mille tehase topelttorudest tuli esmaklassilist kraami. Ja oli pigem selline pereauto forsseering - 400 cid kahekõriga karbonaatoriga.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
Pole päris teemasse aga üks meie küla mees on natuke ülelombi autosid kokku korjand

https://m.postimees.ee/section/1516/4380321
Vasta
Talveralliks peaks selline asi valmima. Pilt võetud lõustakausta projektiautode grupist.
   
Vasta
Päris huvitav vene tehnika, eriti meeldib stiil, need autod ei tohigi liiga "läikivad" olla:

Кастомайзинг по-русски | Омский Москвич.
Vasta
Kel nädalavahetusel muid plaane pole ja parajasti kustomveri ka vemmeldab, siis laupäeval ja pühapäeval toimub Helsingis Kaablitehases järjekordne Kustom Kulture Show. Iga-aastane mõnus hooaja avaüritus.
See on küll suhteliselt väike - autosid 10, rattaid mõnikümmend - kuid see-eest kontsentreeritud ja teemakohane, pole mingeid suvalisi pille.
Lisaks ka erinevad rõiva- ja muu teemakohase kraami müüjad, pühapäeval vintage laat ning muidugi ka terve posu erinevaid käsitöölisi üle maailma - tikimeistrid, graveerijad, tätoveerijad ja muidugi palju straipijaid ning muidu lowbrow-teemalisi kunstnikke. Olen ka ise sel aastal oma lauaga jälle väljas ja kui tulete, siis öelge tere, sest on tore fooruminimedele näod ka juurde panna.

Kaablitehas asub Läänterminali uksest otse välja kõndides ca 15 minutise jalutuskäigu kaugusel.

Ürituse FB-event on siin:
https://www.facebook.com/events/212874409186553/?ti=icl

Koduleht:
https://www.kustomkultureshow.com/




Kui üritustest veel rääkida, siis möödunud detsembri alguses toimunud Yokohama Hot Rod & Custom Show’le meie pere sel korral paraku ei jõudnud, küll aga läks Eestist sinna Wovka ja tegi ilusaid pilte:
   - ürituse täisgalerii : http://blog.wheelsbywovka.com/yokohama-h...full-show/
   - iga kuu esimesel laupäeval toimuv Shibuya kruiisimine, mis on alati Yokohama üritusele eelneval õhtul: http://blog.wheelsbywovka.com/shibuya-ja...ise-night/



Ja kui veel-veel üritustest rääkida, siis koostasin ühe kustomkalendri lähi- ja ka mitte-nii-lähiriikides toimuvatest kustomüritustest. Kalender täieneb jooksvalt ja on kõigile vaatamiseks väljas siin:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=47257
225 1980 | Type1 1971
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
Põnev artikkel ühest kohtumisest Ed Roth'i ja ühe ta hilisema teosega - "Beatnik Bandit II":
http://speedrevolutions.com/throwback/ed...oto-shoot/

[Pilt: 457b824a8bfaeb6e110b09375a7919b5.jpg]
225 1980 | Type1 1971
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
Täna lihtsalt inspiratsiooniks ilusad pildid mõndadest ajaloolistest pillidest.
Head nädalavahetust!

[Pilt: e6108d269395f46efc537091c3160592.jpg]

[Pilt: 5d49c8ee492db20714a7c3b9915827bc.jpg]

[Pilt: 8e9fa25edc16125da8d9909c9af47b3f.jpg]

[Pilt: 3b5af5b6c5e5a890674e3664b3bd3f44.jpg]

[Pilt: 987af955acbeb817c604acc7c3cf2e3a.jpg]

[Pilt: 2fd8637cc97b6d382b80b83feb174ecb.jpg]

[Pilt: 337d925cac5595bd52b65d812868249c.jpg]

[Pilt: c3731dd37c970cd268b715b7bd158ce6.jpg]
225 1980 | Type1 1971
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
Mul on siit-sealt teemadest jäänud silma mõned arvamusavaldused teemal “custom versus originaal” ja kuna ma juba selline paras klaviatuurikauboi olen, siis toon mõne näite varal välja tegeliku olukorra, sest leian, et säärased arvamused on paljuski põhjustatud inimeste vähesest teadlikkusest ja asjaolust, et meie riigis pole autokultuur oma arengus veel eriti kuhugi jõudnud ning eriti just customite-rodide osas pole palju reaalselt korralikke ja väärikaid näiteid.

Lisan ka igaks juhuks, et see pole isiklik rünnak nonde paari siin alljärgnevalt väljatoodud arvamuse autorite vastu, vaid kasutasin neid lihtsalt sobiva põhjana. 


Niisiis, kaks näidet (kirjapilt muutmata):
“Igasugu custom värk on raha tuulde loopimine. Orikas ikka maksab ka midagi pärast.”

“Mäletan paraleeliks tuues oma esimest 21 volgat, kui läksin Leivategia jutule küsimusega ,kas kannatab 21 mootor asendada rekordi mootoriga. Mati vastas lühidalt ja kiiresti. Auto väärtuse  kaotad ning vanatehnika huvilised hirmutad eemale. Parem kui pornoga ei alustaks. Olin kaua sügavalt löödud. Nüüdseks mõistan Matit. Vanatehnikal on oma väärtus ja tuuning jääb isiku enda sise väärtuseks.”



Selliseid arvamusi kuuleb-kohtab üsna tihti. Minu meelest tuleneb see paraku aga paljuski sellest, et inimestel pole korralike projektidega kohtumise kogemust (ükskõik siis kas päriselus või vaid ekraanilgi), sest paljud varasematel aegadel meie riigis ja idanaabri juures tehtud nö customiprojektid ongi üsna jõledad ja ilmselgelt selliste masinate puhul ei saagi rääkida mingist väärtusest. Eks ilusate autode kõrval kohtab jõledaid kirvetöid muidugi igas riigis, ka nö hästi arenenud kustomkultuuriga maades, aga lihtsalt kodu ja ülalmainitud ilmakaar on Eesti autohuvilise pilti mõjutanud vast tugevamalt kui päriselt head näited.


Korralikud projektid lähevad müügiks üldjuhul viiekohalise ja mitte harva ka kuuekohalise numbriga. 
Ühe ilusa näitena toon siinkohal välja Kevan Sledge’i traditsionaalse ning perioodikorrektse 1940 Mercury, mille eest maksti 75 000 dollarit. Sellisel tasemel auto eest on see tegelikult isegi vähe.
[Pilt: 66d8ee65644d43819025a0b12ed0f295.jpg]

[Pilt: CCC_Sledge-40-merc-painted-13.jpg]

[Pilt: CCC_Sledge-40-merc-painted-12.jpg]



Teine näide on nüüd küll oluliselt radikaalsem, ilmestamaks lihtsalt selle ala teisi nurki. Tegu on Soomes Heath Garage poolt valmistatud Ford Model A hotrodiga “Wild Green A”, mille kõigepealt ostis Soomest otse näituselt ära Richard Rawlings (Gas Monkey Garage) ja mis nüüd käesoleva aasta jaanuaris müüdi Ameerika Ühendriikides Barret-Jackson oksjonil 140 000 dollari eest.
[Pilt: 37603_essen_high_15_2_big.jpg]


Need olid nüüd küll vaid kaks näidet (kuid sugugi mitte erandlikud) ilmestamaks asjaolu, et kui tegu on näiteks traditional period correct masinaga, siis on asi üldjuhul alati väärt. Kui tegu on veel lausa ajaloolise kustomiga, siis kerkib hind väga kergelt kuuekohaliseks ja tihtipeale ei alga see siis enam ka number ühega.

Loomulikult jääb alati väga kalleid klassikuid, millede hindadeni modifitseeritud masinad ei küündi, kuid siinse kirjutise mõte oli see, et ei päde arvamused nagu “iga modifikatsiooni tõttu hind kukub” ja “originaal on customist igal juhul ülimuslikum”. Kõik sõltub ALATI konkreetsest projektist, asjale lähenemisest ja projektiga seotud inimeste maitsemeelest ning teadlikkusest stiilide ja nüansside osas.
225 1980 | Type1 1971
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne