Kuidas vändast käivitada?
#1

Mul on Lada 06 ja ma olen liiga palju käivitamisega jamanud, nüüd on aku üpris tühi. Olen kuulnud et saad käivitdada vändaga, kas see vastab tõele, nagu neid esimesi autosid... mingi kang mul seal pagasis on... oskate nõu anda?
Vasta
#2

Kõik näpud peavad ühel pool olema.
Vasta
#3

cesium Kirjutas:Kõik näpud peavad ühel pool olema.
Hea küll... aga mida see tähendama peaks :S?
Vasta
#4

Et kui tagasi lööb, siis rebitakse vänt peost välja valutumalt
Vasta
#5

Seda, et vändast lüües ei tohi vända otsa võtta kätte nagu tavalist pulka, vaid pöial peab olema näppudega samalpool. Sellisel juhul, kui peaks mootor tagasi lööma jääb su pöial alles ja ilusti terveks.
Vasta
#6

Selles mõttes küll... aga oskate öelda kuhu ma peaksin selle toppima Toungue - vabandust väga mu ignorantsuse pärast
Vasta
#7

Pole ise sigulimees kunagi olnud, kuid reeglina on see auk kas stanges või selle all, suhteliselt keskel. Ja jõudma peaks vänt välja väntvõlli otsas oleva käbini.
Vasta
#8

ees stangel on vastav auk, kust sa vända läbi paned, tavaliselt jääb see numbrimärgi taha, ja siis vänt väntvõlli otsa ja annad minna!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#9

Suur aitäh, proovin täna järgi. Ladake ei taha enam ilusti käia, vähemalt 1 silinder ei käi korralikult, bensu valasin kanistrist juurde ja puhastasin karburaatori ja paar küünalt (teisi ei saanud kätte ja käed olid juba vigased)... Isegi jagaja klemmid paistsid korras olevat, mingi puba probleem, aga peaks käima saama et remontiale viia.
Vasta
#10

kuna Sa pole ilmselt vändast/tõmmates käivitanud, mainin igaks-juhuks, et süüde peab sees olema Wink
Vasta
#11

13piisab Kirjutas:kuna Sa pole ilmselt vändast/tõmmates käivitanud, mainin igaks-juhuks, et süüde peab sees olema Wink
Aitäh, ma oleksin muidu seal terve päev vändanud Toungue
Vasta
#12

Kui juba aku tühjaks käiasid ja käima ei läinud, siis pole ka mõtet vändaga tiirutada, selleks et vändast käima lüüa peab ikka mootor korras ja timmitud olema. Muidu rapsid niisama end segaseks.
Vasta
#13

No ta seal käia ju võib, mis siis ebaühtlaselt. Midagi öeldi mulle nõela kohta aga see on ka mulle tundmatu asi...
Vasta
#14

Mälestused enda vanaemast Smile
011-e vändaga käivitamisekss pidi kõigepealt ühe numbrit kinnihoidva poldi lahti laskma. et vända saaks kohale asetada. Seejärel jälgima eelmainitud soovitust sõrmede kohta ja järsult \"lajatama\".Käima see masin igatahes nii läks. Aastad olid siis 88-89 ja oli sügav akumulaatorite defitsiit.
Vasta
#15

Aga see näpud ainult ühel pool on natuke imelik lugu, sest seda vänta keerates jääb käsi nii või teisiti ühele poole kus saab valusasti vastu kätt kui mootor just sel momendil käima läheb. Proovige ette kujutada, või sain mina halvasti aru ja näpud =/= käsi...
Vasta
#16

Solenoid Kirjutas:Aga see näpud ainult ühel pool on natuke imelik lugu, sest seda vänta keerates jääb käsi nii või teisiti ühele poole kus saab valusasti vastu kätt kui mootor just sel momendil käima läheb. Proovige ette kujutada, või sain mina halvasti aru ja näpud =/= käsi...

Mõeldud on seda, et pöial peab olema samal pool käepidet, kui ülejäänud sõrmed, sest vastasel korral võib tagasilööv vänt selle lihtsalt ära murda...

Korra sain sapakalt ka sellise paugu vasta näppe, et mäletan... peale seda jälgisin alati pöidlareeglit.
Vasta
#17

Pöidla ära murda... ma arvasin et jutt oli mingis kriimustuses... päris karm. Aga kui vastu kätt selle löögi saad siis pole vast midagi.
Vasta
#18

Solenoid Kirjutas:Pöidla ära murda... ma arvasin et jutt oli mingis kriimustuses... päris karm.

Asi on kriimustusest väga kaugel. Kui ikka jõuallikas mitmekümne hobujõuga lajatab matsuga vastu kätt... No OK, tagasilöögil nii palju võimsust ei ole, aga omajagu ikkagi. Terassüda peab siiski ju suutma autot edasi viia Smile

Isegi 125-175 ccm mootorratas võib valesti vänta andes tagasilöögi korral nii tugevalt vastu jalga lajatada, et jalaluu katki. Nihestumised, venitamised jms on tavalised.

Olen saanud omal ajal nii autolt kui ka mootorrattalt... õnneks mitte tõsiselt.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

Solenoid Kirjutas:Pöidla ära murda... ma arvasin et jutt oli mingis kriimustuses... päris karm. Aga kui vastu kätt selle löögi saad siis pole vast midagi.

igasugune sisepõlemismootori tagasilöök on karm asi. kui sa selle löögi \"vastu kätt\" saad, siis sul ehk veab ja kondid jäävad terveks. Tegemist siiski üsna valusa kogemusega (randmele mõjub eriti magusalt).
Sama lugu mootorrattaga. IZ (eriti planeta sport) käivitusel on neid jalaluid ja pahkluid katki löödud küll ja veel - ning tegemist vaid 0,35L töömahuga. Õnneks pole omal midagi sellist juhtunud.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#20

Minu teadmist mööda oli Cadillac esimene kes elektristarterit oma autodel kasutas.Pärast selle \"mugavuse\" kasutusele võttu hakkasid ka naised rohkem autosid kasutama.Niisiis vändast käivitamine oli üpriski ohtlik asi, luumurrud, nihestused, venitused jms. olid kerged tulema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne