Opel Manta
#1

Ühel päikesepaistelisel kevadpäeval tuldi minujuurde ja pakuti, et osta manta ära. Esmane reaksioon oli:”See mingi ford või?” Natuke nalja minuarvelt ja saigi vaatama mindud. Garaaz oli pisike ja pime kuid vaatepilt mis avanes meeldis mulle. Olgugi et külge olid poogitud võõrad stanged oli tegu armastusega esimesest silmapilgust. Sai natuke nõu peetud vanematega ja päris pisikese raha eest asi ära toodud. Kodus sai siis starter peale keeratud ja lootused olid suured aga võta näpust- mootor ei käi ringi. Pühaviha tekkis. Tekkis ka idee käega lüüa, sest eelarvesse erilist mootori remonti plaaninud polnud. Paar päeva arenemist ja närvide taastamist ning sai viga otsima hakatud. Plokikaane alt avanes ilus vaatepilt: neljas silinder kinni roostetanud. Okei mootor maha ja romulasse uut kolbi otsima. Sai siis 500 krooniga kogu uus alumine osa ostetud. Ja komplekteerimine algas. Üllatusena olid õigel mootoril saaled päris ilusad ja saigi siis otsitud 8 kolvist neli ilusamat ning rõngastega samamoodi. Uus tihendite komplekt ja mootor kokku ning peale tagasi. Oh seda rõõmu kui pärast uusi kontakte, rootorit, jagaja kaant, küünlajuhtmeid ja küünlaid kuulsin oma esimese kallima mootori häält. Polnud just kõige ilusam teine aga siiski. Klapid klõbisesid eluga ja karburaator on omadega õhtal. Seega vaja uusi klapitõukureid ja kinnitusmutreid ning loomulikult töötavat varjet kahte. Need jublakad siiamaani muretsemata kuna edasi mõlkus peas mõte auto keretöödesse saata. Nagu piltitelt näha pole plekiga just kõige paremad lood. Prillimäelt sai siis teine manta toodud ja sealt tiivad võetud. Järgmine samm oli tuttava töökoda kuhu sai auto ka septembris viidud. Auto sain tagasi detsembris ja selle kolme kuuga ilmus minu noorde mulletisse päris mitu halli karva. Vahetatud said veeel tagumised koopaääred muu plekk jäi samaks ja lapid peale. Kuna töökojas vahepeal toimusid mingid omaniku vahetused ja vana omanikuga oli oma hind kokku lepitud siis erilist huvi korralikult minu autot teha polnud poistel enam. Lõpuks siis sai auto jälle oma koju minu kõrvale. Milline õnne hetk. Nagu oma lapsuke oleks surmasuust tagasi tulnud. Silmitsemisel hakkasid aga vead ilmnema. Eeltöö on väga viletsalt tehtud. Värv küll läigib aga katus ja kapott pisikesi täpikesi täis pluss pole esimest osa täielikult sirgeks aetud. Põll tundub et pole krunti näinud ja mingid järelejänud lendlevad värvipiisad on teda katmas. Sai omanikuga juttu aetud tõsiselt. Tulemusena hinnast 1000 krooni alla aga mis see enam päästab. Nüüd on lood nii, et sisu on uuesti sisse pandud ja väljast komplekteerimine kah peaaegu et lõpukorral. Puudub vaid esimene stange, ukselukud ja pagaasniku lukk. Loomulikult pole mul ka õigeid peegleid ja need tuleb millegiga asendada. Arvan et panen vanad peeglid tagasi. Plaanis on autoga suvel tänavale tulla, suvel raha teenida ja talveks auto uuele üritusele keretöödesse saata. Seekord peab aga kõvasti uurima, et hea töökda leida. Päris kauged tulevikuplaanid on välimus võimalikult originaal säilitada mis juba praegu enamvähem saavutatud on ja mootoriga midagi ette võtta. Arvan et ei hakka kapotialust ümber ehitama ja jääb ikka too 2 liitrine opeli mootor aga seal peaks mingit mängumaad ikka olema. Noorus on ilus aeg ja seda tuleb nautida, manta selleks päris tore vahend. Küsimused, ideed, varuosade pakkumised on teretulnud. Esmajärjekorras on vaja muretseda ette stange (kui muud midagi üle ei jää siis keeran plastmassid külge aga väga see idee mulle ei meeldi sest tegu on veel kroompõlvkonna mantaga), lukud et pätte eemale hoida ning originaal opeli plekkveljed. Kui ma nüüd millegagi hakkama saan siis kirjutan teile.
Manta forever!

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#2

http://www.hot.ee/dworkin/Manta/1.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/3.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/4.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/6.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/21.jpg

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#3

dworkin Kirjutas:Klapid klõbisesid eluga ja karburaator on omadega õhtal. Seega vaja uusi klapitõukureid ja kinnitusmutreid ning loomulikult töötavat varjet kahte.
see moto siis juba hüdrotõukuritega??
Varajet II võid otsida ka kadettide kapotialt - 1.6 GT (66kW) oli sellega varustet (kuigi see 66kW variant väga levinud pole). Ning kas 2.0 Rekorditel mitte sama karbussi polnud?

tundub, et masin on väärt omaniku saanud Big Grin
tahtmist!
Vasta
#4

Kuna ise olen pidanud Opel Rekordit võin öelda et karpa Varajet ll kuulus selle auto varustusse. Äärmiselt kapriisne ja remontijavaenulik element. Ei saanud ma temaga kuni lõpuni SINA peale.
Terv.Jaanus
Vasta
#5

tegu jah hüdrotõukuritega ning neid klappe jube mõnus reguleerida . pole kõige lõbusam tegevus sest nägu pärast toredalt õline, rääkimata kapotialusest. aga inimene areneb ja teistkorda suutsin ma mingi vanni sinna ümber teha. Aga karburaatoriga jah selline õnnetu lugu et gaasi andes mingite pöörete peal (julgen pakkuda kuskil 3000) tekib auk. tõmbab nagu hinge kinni ja siis läheb jälle edasi. rääkimata sellest et küünlad tahmab ära ja aegaajalt töötab 3 pütiga. ma ei taha süüte veaks asja lugeda sest need jublakad ostsin kõik uued ja lambiga sai süüde enamvähem õigeks kah aetud. aga kui varjet kaks selline õnnetu on siis mis oleks asendusvarjandid? muidugi õige pritsung aga veel... kui mina ostsin oli tal mingi žiguli karburaator peale vägistatud aga selle ma kiskusin kohe maha. viga?

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#6

Piltide järgi otsustades on on Sinu auto kapoti all sama mootor mis minu Opel Rekord Caravanilgi oli. Radika päritoluks pakuks Mosse 412. See sobib sinna jah nagu valatud-mul omal oli kah, kuna õiget ei saanud kuidagi pidama. Karpast niipalju et kiirusel 80-85 km/H (neljas käik, kuna kastis neid rohkem polnud) avaneb teine lõõr. Pöördeid ja kusagil 2700 kandis. Ilmselt enne teise lõõri avanemist see tühi koht tekibki.
Terv.Jaanus
Vasta
#7

tubli töö!
muidugist mina katsetax sellega et ostax mõne tervikliku sõitva rekordi millel 85kw pritse peal ja võtax sealt kõik plokikaane ja pritse ära ja apnex manta peale.oleks kohe ka 10kw juuresSmile
ja käib siiski paremini.on kogemusi mitmete 2,0 ja 2,5 ja 3,0 aj 4,0 mootroritega ja pritsung kui käib korralikult on ikke mitu korda mõtekam kui vana ja kulunud karbuss.sõitev rekord on tavailselt saadaval isegi 1000 kuni 3000 eekini.ülejäänud jama likvideerid ka mingi raha eest ära ja polegi teab mis häving,plokikaane ja pritse eest.
endalgi oli kunagi manta aga see oli juba suht surnud auto.muidugist siisani kahetsen et ära müüsin.eks teinekord vaatan ma ka silmad lahti ja uurin mida liigub mantade hulgas.kuid suht palju on juba surnud autosid mida siis müüakse nimega manta ja hind on kah mõttetu.
mis su teisest mantast sai mille sa prillimäelt tõid?
Vasta
#8

Kuule dworkin, orig. manta parempoolset peeglit ei taha saada?
Kui tahad siis teade privasse........
Vasta
#9

eks see prillimäe manta rohkem hunnik roostet ole. aga uksed, kapott, pagaasnik, bensiinipaak ning tiivad täitsa kannatasid. tiivad nüüd küll minukäes aga muu kraam vedeleb. mingi vettinud ja päikese poolt räsitud sisu kah veel olemas ning tagumised küljeklaasid. võimalik et mingid liistud kah aga hetkel ta seisab ja ootab teed soomlaste rauakokkuostu (paljas kere mõistagi). katsun täna fotografeerida oma ilusat tagumist kroomstanget mis ilusti peal istub. kas te väidate et too 2 liitrine karburaatoriga mootor on 75 kw? vanas passis oli 66 uude pandi 72.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#10

Rekord küll teine teema aga passist loen et töömaht 1956 ja võimsus 75 kw.
Terv.Jaanus.
Vasta
#11

rekordi 2 liitrine mootor peaks sama olema täpselt mis mantal ja asconadelegi neid külge pandud. igaljuhul lubatud pildid tagastangest:
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/P3250002.JPG
pildid sisust:
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/22.jpg
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/23.jpg
pilt esimesest stangest mis ascona b oma. lootsin et sobib aga ei saanud külgepanemisega hakkama. nurgad ei ulatunud kinitusaukuden tiivaküljes. tagumine stange kah ascona oma ja istus ilusti
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/P3250009.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/P3250010.JPG

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#12

VARJETILE TULI OTSA. sai muretsetud endale uus/vana , lahti kistud, puhtaks, osaliselt uued tihendid ja peale. lubanud on paar korda aga tulemust pole. kõige naljakam on see et eile sain korra isegi mootori käima aa siis lõppesid bensiinivarud. täna aga mitte midagi. taob küünlad märjaks. lootus on et ehk ujukitase liialt kõrge aga eks seda saab homme uuritud. samas positiivne on et sain ka soojendusradika ning kaks originaal plekkvelge. velgi nüüd kolm. kellegil ei vedele neid? oleks nõus kasvõi vahetama kaks originaal velge kõigi nelja velje vastu mis praegu all.
olen rõõmus et ainult nelja silindriga mootor. pole just lõbus iga paari minuti tagant küünlaid maha kiskuda ja kuivatada. et kõrgemad väed ainult paremaid närve jagaks.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#13

naja also lugu järgmine: nimelt sai ujukitaset langetatud ja näed läheb käima küll ja päris ilusti külmast peast kohati küll töötab 3 pütiga. läheb aga auto soojaks tühikäigul ilma gaasi andmata einam töödata ei taha, tahmab kõik 4 küünalt ilusti ära ja hakkab paukuma. nägin tagasilöögi ajal karburaatoris isegi leeki. milles see asi nüüd on? üks mis mulle endale pähe kargas on see et kuna ma nendest vaakumtorudest päris õieti jagu pole saand siis ehk süüde praegu sedamoodi varajane/hiline nagu vaakum ta külma mootoriga tõmbama peaks soojast peast aga sellises asendis töödata ei taha. isa väidab et lihtsalt ta saab ikka veel liiga palju kätte ja see bensiin plahvatab kuskil sumbutis või niimoodu. äkki on küünlad õhtal? need sai küll uued ostetud aga mingi tundmatu firma omad, Beru vist õige vastus kui mälu nüüd vingerpussi ei mängi. ons keegi sarnase probleemiga kokku puutunud? oskab keegi nõu anda?

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#14

küünal niinaljalt sellist tükki ei tee..pigem viga karpa regullis või süüte nurgas...kontrolli jägaja märgid ära, keera küttesegu paika. võid ka kõik vaakumi prooviks lahti ühendada ja pimedad ette panna..
Vasta
#15

pühapäev jälle koos sõbra varjetiga veedetud ja näed abi oli. sain lõpuks vana varjetiga sõbraks jälle. kontaktid olid ää põlenud ning jagaja kaanes must tükk kinni jäänud. moto nüüd tuksub täitsa kenasti. klõbiseb aga töötab ilusti ja ühtlaselt. käima minemisega kah probleeme pole. nägu naerul sest mõistus teeb selgeks, et ülevaatus pole enam kaugel. suvele vastu mantaga, no mida sa hing veel ihaldad...

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#16

süda küll tilkus verd aga sai ascona kroomitud stanged originaal manta plastmass-stangede vastu vahetatud.ei sobinud see esimene kroomstange sinna ja ei tahtnud pornnot kah tegema hakata seega ei jäänud muud üle. tundub et pisuke tagasimiinek tulevikupüüdlustes originaal välimusega mantat omada.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#17

edusammud:
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/P1000103.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/P1000105.JPG
nüüd oleks väga hädasti tarvis lukke ustele ette ning pagaasnikule. samaaja asconal kah samasugused. tõesti ei leidu kellegi?

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#18

nüüd on tabanud mind ebaõnn. tundub et bensiin jookseb karterisse. see seletaks ära tohutu bensiinikulu ningi selle et õli tase mootoris on tõusnud. loodan tõsiselt et bensiinipumba membraan katki ja et bensiin sealt karterisse satub. tegelikult vist muud võimalust olla ei saagi või kuidas...

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#19

Mis vahepeal juhtunud on? Suured teod - sain nimelt salongi töökorras tagaklaasi soojendaja lüliti. Okei, tegelikult on muud kah. Väike stiilimuutus, ees on uued tuled:
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/P1000238.JPG
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/P1000239.JPG
ning 14\" veljed, valuveljed:
http://www.hot.ee/dworkin/Manta/P1000243.JPG
Mis sai originaal plekkvelgede ideest? Tegelikult olid veljed juba olemas aga siis tuli selline sõge idee oma turvalisuse pärast muret tunda ning ette omega ventileeritavad ketaspidurid panna. Sinna pääle aga enam 13\" ei mahu. Vaadakem asja positiivselt, originaal opeli valukad siiski ja minumeelest pole neil seal all eriti vigagi. Peal täitsa korralikud kasutatud suvekad kah. Aga tegelikult on 2 mure veel: jõle hädasti oleks lukke vaja ustele ja pagaasnikule. Praegu auto küll sees aga kui sõiduks läheb siis on kuri karjas. teine mure: kas selline generaator minu mootorile kah peale läheb ja tööle hakkab? (PILT PUUDUB)
Joonistage ja kirjutage.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#20

dworkin Kirjutas:teine mure: kas selline generaator minu mootorile kah peale läheb ja tööle hakkab? http://www.opelclub.ee/forum/viewtopic.php?t=3917
Joonistage ja kirjutage.
need opeli gened vähemalt (roolivõimuta) kadettidel küll vahetatavad (mul ainult Boschid olnud, aga paistavad Delcoga sarnased - eks nad ploki järgi tehtud ole). Tal ju üks polt kinnituseks, teine (liikuv) pingutuseks ja kõik Wink Põhikriteerium töötamiseks: rihm 10mm (ehk ilma roolivõimuta)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne