Kas ka Lada võib siin foorumis esile tulla?
#1

Ladal vist oma klubi, aga see selleks. Vist ei tohiks tõesti kedagi virutada, ükskõik millise aparaadiga ta tegeleb. Idee ja vaim peabki olema üks: olemasolev auto täiustamine, tuunimine ja tehnilise küljega seonduvad probleemid. Ka \"usakate\" mehed on tegelikult igati tolerantsed ja abivalmid. Loodame, et ka käesolev foorum on igati asjalik.
Vasta
#2

Tsitaat:Ladal vist oma klubi, aga see selleks. Vist ei tohiks tõesti kedagi virutada, ükskõik millise aparaadiga ta tegeleb. Idee ja vaim peabki olema üks: olemasolev auto täiustamine, tuunimine ja tehnilise küljega seonduvad probleemid.

paremini ei saagi nagu öelda Smile
Vasta
#3

Lada on väga kõva asi võrreldes mõningate lääne autodega Big Grin
Vasta
#4

Tsitaat:Lada on väga kõva asi võrreldes mõningate lääne autodega Big Grin

just täpselt. kõva. nagu alasi.
Vasta
#5

Jah, tihti valiks isegi lada ennem kui mõne välismaise. Aga see ei tähenda, et kuidagi diskrimineerima hakkaks miskit.
Vasta
#6

Oli ühel sõbral 07, mille korralikult ära rem.is, sättis üsna hea mootori kokku (1500) reduktor oli 4,1 ning käigukast 05, ühel heal pikal sirgel 3.käiguga saavutas 155, tahoka näitu ei mäleta, aga pagana kõhe oli seda ulgumist kuulata. Neljandaga oli väidetavalt \"vaid\" 180 läinud , aga ise siis sees ei istunud ja asja pealt ei näinud. Samas kunagi väga ammu oli mul 01 ja see oli ennem mingi pensionäri oma (76 bens). Sättisin süüte suht varaseks ja 2. käiguga sain veidi alla 90 km/h ja orig 01 ülekannetega. See tähendas ikka üsna kõva pööret (ligi 9000?). Muidugi 4. käiguga kuoles 01 ära, jõudu polnud. Moraal: kui satub hea mootor vahele, siis ka lada võib natuke liikuda. Ikkagi kunagi Itaallaste Copy.
Vasta
#7

See ju teadatuntud teema, et Ladale läheb ilma ümberehitusteta Fiati 1.6 ja 2.0 aiste vahele.
Rääkimata sellest, et 1.3-st saab lühemaid kepse ja freesitud kolbe kasutades 1.8-se teha. Ning veel seda, et tagasild istub Celica oma jne. jne. Sitast saia tegemine ongi ju see õige tuunimine. Ja lada sobib selleks imehästi Toungue

wax@1800.nullkolmega
Vasta
#8

tõsi see on, need ladamehed võiks kuskile kõik ülesse panna, mis istub sellele vene fiatile. sest neid juppe on ju palju.

teate kuidas usakad fiati kutsuvad? fix it again Tony(repairman)
Vasta
#9

To wax: oot oot, ole hea ja räägi, millised kolvid (läbimööt jne) annavad 011 vändaga 1800 mahu. Ma tean et 01 (011) plokki pannakse 03 vänt ja siis 82mm kolvid sisse, mis ca. 1700 annab. Kui lühike vänt, siis mahtu ju raske saada. Volgadele pidatavad ZIL 130 kolvid ja hülsid (ümber tehtud) sisse pandama ja u. 3,0 mootor tuleb sellisest. Kui oleks veidi stroker Big Grin, siis üle 3,0 üsna hästi tuleks? Aga selgitage seda lühikese vändaga 1800 lada mootorit. Ilmselt on tegemist uue 1700 mootoriga, mis ümber tehakse??? (sorry, ma ladanduses päris vööraks jäänud viimasel ajal).
Vasta
#10

Üks Lada asi istub ka hainina BMWle: ükskord esipidurid kinni kippusid jääma ja kiskusin lahti. Lõpuks sain laiali, aga pidurikolvid said kannatada selle lahtikiskumiskäigus. Arvake ära: võtsin ühe vedeleva Lada esipidurikolvi ja see läks sisse!!! Midagi natuke oli vist seal kohendamist, aga läks. Big Grin
Lada kolvirõngaste paksus on sama, mis BMW kolbides . Erineb vaid õlirõngasoon, mis on Ladal laiem. Ka Lada rõngaid on võimalik peale panna.

Lada jupid kohati sitemad kui lääne omad, aga kui on vastv olukord, siis õigustab selline asi. Võiksime kuskile üles panna ka Lada(jne) juppide sobivuse Läänekatele. Ehk mõnel on sellist infot vaja, ja siis on tal siit võimalik leida.
Vasta
#11

Ma ise pole sellesse 1.8-sse sisse vaadanud. Ostsin juba valmistehtud mootori. Plokk on 011 oma - niisiis 1300. Seda ma tõesti ei mäleta, kas ka vänt on vahetatud, või mitte. Kolvid 82-sed, ja pealt madalamaks freesitud. Samuti on kepsudel jupp vahelt lõigatud ning uuesti kokku keevitaud ning maht tulebki u. 1800. Big Grin
Vasta
#12

Selge, siis ma tean millega tegu. Huvitav, kuidas kepsud tasakaalu saadi ja millega (sulam) keevitati. Aga vahet pole. Wink
Vasta
#13

Ja LADA mootor ja jupid on ju ka Estfieldi küljes tegijad :lol

Lihtsalt üks miljonist arvamusest
Vasta
#14

Natuke arvutusi:

Silindri töömaht arvutatakse:

Pii/korrutada/raadius ruudus/korrutada/kõrgus.

Kui on 03 vänt, see annab kõrguse väärtuseks 8 senti. 82mm kolvi raadius on 82:2 ehk4,1 senti. 4,1*4,1 on 16,81 senti.

16,81 korrutada kõrguse ehk siis kolvikäiguga (8 senti), tuleb 134,48. Saadud arv korrutada piiga (3,14), tulebki ühe silindri maht, mis on 422,2672 cm3. Kui on tegemist R4 mootoriga, siis 4 korda 422,2672 on täpselt 1689,0688 cm3. Seega u. 1700cm3

1700cm3 tehase Lada mootor ilmus esmal Nivale, siis 07-le.

Seda ma olen nuputanud, et \"väidetavalt 1800 cm3\".

Ega ole sellest nüüd lugu, aga lihtsalt mõtlesin natuke selle Lada 1800 mootori teemat. Smile
Vasta
#15

võtmesõna on madalamaks freesitud kolvid Smile
Vasta
#16

Nojah, aga ma mõtlen, et madalamad kolvid mõjutavad surveastet (selleks tihti freesitakse plokikaant madalamaks või vastupidi: vene ajal 76 bensule tehti lisa pl.kaanetihendi lisamise, vaskplaadi vahele panemise jne. - plokikaane tõstmisega, et surveaste langeks). Kolvikäik on ju konstantne. Sad

Lihtsalt niisama arvutan. Smile
Vasta
#17

arvuta pealegi Big Grin
surveaste ei anna alati sama palju powerit juurde kui litraazi suurendamine Toungue
Vasta
#18

Jah aga kuidas need madalamaks \"freesitud kolvid\" töömahtu tõstavad? Smile Võimatu ju.

Kuskohast töömaht tuleb kolvi freesimisega, kui väntvõll on konkreetse pikkusega?

Ehk on point selles, et 1700cm3 Ladad sõitsid kuni 1800 klassis, ja siis peeti neid 1800cm3 Ladadeks, täpselt nagu vanasti osad krossisõidutsiklid Cþ , mida nimetati mingis situatsioonis 500 cm3 kuigi ise olid umbkaudu 380 cm3 ja sõitsid kuni 500 cm3 klassis?

Aga vahet pole Wink, tähtis on ju, et hästi edasi käiks aparaat. Smile

PS tänapäeval on juba absoluutselt igasuguse cm3 mootoreid jne, nii et kismaks ei lähe Big Grin
Vasta
#19

Kamoon - kuidas siis madalad kolvid töömahtu ei tõsta?

Kui sul on kolmeliitrine purk, ja freesid selle põhjast 1cm klaasi maha, siis ju litraaz suureneb. Või ei? Big Grin
Vasta
#20

Purgi puhul küll, aga see on kohatu võrdlus liikuvate komponentide puhul. Sinu väide sobib idee poolest surveastme muutmise valdkonda.

Võtmesõna on kolvikäik, kolbide freesimine töömahu suurendamisele/ vähendamisele küll mitte üks teps ei mõju Big Grin Big Grin Big Grin.: sellepärast, et jah- kolb käib siis madalamale, aga ta tõuseb ka vähem. Kui kolb alumises surnud seisus oleks madal ja ülemises surnud seisus äkki kõrgem, siis oleks Sinu jutt 100% õige ja täiesti igas mõttes ja konstantse väntvõlli kepsukaela kõrguse puhul - samas pole veel küll senini muutuva vändakaela pikkusega väntvõllist kuulnud(ehk japsid varsti välja mõtlevad IRW)

NB! Mootori silindri maht (töömaht) sõltub

1) silindri ristlõike pindalast - kolvi
ristlõike pindalast

2) silindri kõrgusest- kolvikäik

3) saadakse matemaatiline väärtus V mis tähistabki silindrilise eseme mahtu, meie puhul siis töömahtu (ühe silindri oma) auto mootori puhul.

Kui freesida kolvipea madalamaks, siis tekib plokikaanes olevale põlemiskambrile lisaruum, seega segu põlemiseks jääb suurem ruum ning ka surveaste on sellega kaasnevalt madalam.

Et kolbe üldse pealt madalamaks freesiti, siis ilmselt selletöttu, et 011 plokk ei ole arvestatud 03 väntvõllile ning: kepsude lühendamise ja kolbide madalamaks freesimisega on soovitud hoida surveastet ning kolbide üle plokiääre tõusmist.

Töömahtu saab suurendada:

1) Kolvi / silindri ristlõike pindala suurendamisega (üle puurimine ja siis suuremad kolvid sisse).

2) Kolvikäigu suurendamisega (lihtsalt pikema käiguga väntvõll paigaldada)

3) mõlema eelpoolnimetatud elementide kooskasutusega.

Aga võimalikult suurema kütteseguhulga põletamine üldse( /suuremad mootori töömahud/, ka paremate põletustingimuste tekitamine) on juba erinev teema (ülimalt soodsa sisse-,väljalaskesüsteemide kasutus, ülelaadimine, kolvipea kujundus,põlemiskambri ja kanalite kujundus, naerugaasisüsteemid /NOS/, jne, jne, : mis siis annavad ka rohkem jõudu).

PS kui tehti \"teravaid\" 1400 mootoreid (orig 011, 05 mootor puuriti 82 kolbidele ümber, siis freesiti kolbe natuke madalamaks (kolvid ei käinud siis enam ploki ääreni, vaid jäid veidi madalamale, nõnda madaldades surveastet parajaks) ,sest töömahu ja põlemiskambri suhe oleks tõstnud surveastme ikka liiga kõrgeks, kasutamaks nn. tavabensiini. OK hilisema süütega sai sõita kah, aga päris hell oli mootor freesimata kolbidega.

Sorry, kui ma paistsin kogemata vägikaika vedajana, see on täitsa sõbralik arutelu Smile, ma olen aastaid igasugu arvutusi teinud (ka endal palju õppide tugevusarvutuste valdkonnas jne), ja püüan ennast teoreetilises valdkonnas natuke treenida. Samuti teen ma ka hooletusvigu ja eksin mõndade asjadega Smile Smile Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne