Kas ka Lada võib siin foorumis esile tulla?
#21

Smile ei viitsi enam vaielda. Sul võib tõesti õigus olla. Nagu ma ütlesin - ise pole ma seda mootorit teinud ja enam ei hüppa Big Grin
Vasta
#22

Ei hullu, ma ise ainult uudishimust hakkasin arvutama. Arvutamine on mu nõrkus. Big Grin

Vasta
#23

muuta see mootor 2103 või 2106 mootoriga vastavaks. Selleks paigaldatakse 03 väntvõll 2101 blokki. Saladus seisneb selles, et kepsud tehakse täpselt parajaks, et need ei hakkaks kolbe loopima blokist välja, soovitav on et bloki ülemise piirini täpselt. Seda on tehtud järgmiselt: väntvõll asetatakse blokki, pannakse kasvõi üks keps koos kolviga ühe vändakaela külge ning vaadatakse, palju kolb tõuseb üle blokipinna. Mööt jäetakse meelde, ning siis pannakse kepsud rakise vahele. kepsu keskkoht aetakse gaasikeevituse leegiga pehmeks, ning lükatakse keps täpselt vajaoleva möödujagu kokku, keskele moodustub \"mügarik\". Tekib kepsu keskele mügar, seda ei tohi viilida ja see mügar peab olema kõigil kepsudel samas kohas. Veidi võib siiski tasakaalustada. See on üldiselt täpne töö, ja on võimalus, et mingi aeg lööb kepsu läbi ploki.(Minu tutvusringkonnas mitmel sellisel mootoril juhtus vaid ühel selline asi, samas, nad ajasid mootoreid pidevalt oma 8000pm. Kui on võimalus mõnda töökoda hõivata, küsige sealt kepsu lühendamist. (Olen kuulnud, et sellist teenust pakutakse kuskil). Tuleks ehk parem, samas ametliku töö puhul saab tseki, mille alusel võib pärast kahjutasu nõuda, kui mootor sodiks lendab. Kolbide valikul on millegipärast forsseerijad valinud kahel viisilSadkui just ei ole tuttavat rallimehhaanikut, kes althõlma müüb isevalatud rallikolbe) 1) võimalusel tehase originaalkolvid ,pruunis pappkarbis ja aastasildiga nt.1973 vms. Tollal ei tehtud sellist praaki, materjal oli kasutusel väga hea, mootor pidas kaua vastu isegi kangemate meeste käes. 2)2108 kolvid. miinuseks vähene vastupidavus, aga pidi müstiliselt jõudu andma. Väidetavalt kolvipea pidi olema selline, et toitesegu seguneb paremini, ja sealt see võimsus. Kolvisõrmed pidid ilusti istuma 01-07 omad 08 kolbidesse. Kataloogides väidetakse vahel muud.
Kui kõik õnnestub, võib soovi korral vanad ü:76mm hülsid välja pressida ja puurida blokk veidi suuremaks, ü:79mm hülsside
sissepressimiseks. Ongi 2106 mootor olemas. Räägitakse küll, et veekanalite maht väheneb, aga ma ei usu, et oluliselt. Kui mootor hakkab kuumenema, uus radiaator panna ja/või veepumba rihmaratas väiksem, isetehtud).Saaled tuleb alati üle vaadata, kui paigaldatakse uusi saalesid kuna tehas pole viitsinud õlituskanaleid tavaliselt sisse puurida!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vormelitel on vaz mootoritel kitsad saaled , see vähendab höördekulusid.Sellised saaled on ise valatud , vastava tehnoloogia järgi. Selliselt on reaalsed inimesed mitu mootorit kokku pannud ja tulemused on olnud head. 5- käigukastiga on saadud suurema vaevata 180- 190 km tunnis, väidetavalt ka rohkem.On kasutatud 4,1 ja 3,9 tagareduktoreid. Nukkvõlli on tavaliselt modifitseeritud, aga kui mootor on tihe(karterituulutuse august ei tule mingit erilist auru isegi tuuritades), ajab läbi ka standardnukkvõlliga.(olgu uus soovitavalt, ja uued nookurid , sest vanad nookurid sööksid uue nukkvõlli hommikueineks).
Praeguseks aitab, eks paljugi unustasin õelda.Kõik ei tule ju hetkega meelde. Need nõuanded on elust võetud. Ise ma ei saa
vastutada, aga arvan, et siin on vähemalt mingit mõtlemisainet. Enne tegutsemist konsulteerida mõne helgema peaga mehhaanikuga, kes on ka midagi elus näinud.
Vasta
#24

Võimalusi on veel ja loe siit veel
http://www.zone.ee/lab/lada/2101mootor.htm

Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
Vasta
#25

See 8000 pmin on kindlasti ka sellepärast levinud stuff, et taho ei näita rohkemBig Grin

EDIT: kepsude lühendamist & Co tehti juba a´la ürgajalToungue
Vasta
#26

Isegi sama tehtud. Vanasti oli Lada üks kiireimaid autosid, mõned M412 ka. Volgadega sõideti 76 bensuga (tihti klapid kõrbenud) ja kaaned olid põhiliselt 6,7 surveastmega - ei liikunud krt.

Samas Volgadega jäärajasõitjad olid tihti eraelus taksojuhid ning tööautod olid sleeperidCoolCoolCool
Vasta
#27

volgast annab ka püssi teha, üks mees rääkis et mingi tüüp oli Volgast kätte saanud kiire reduktoriga 210km. Cool
Vasta
#28

Eks annab ikka. Ma vist siin kunagi varem seletasin ka, et pidin ostma äärepealt ühe ringraja 24, mis igas \"lisadega\": ketaspidurid jms. Sellel oli miski kiire reduktor taga ja kui küsisin omanikult, et palju edasi käib, siis arvas et maanteel nii 220 aga rajal ka rohkem (oleneb rajast).

Muidu ise Volga 100 hj on sitkemad kui lihtsalt arv näitab: madala momendiga on mootor. Krt nagu diisel - ametlikult vabakäigupöörded on 2410-l 550 p/min!, tegelikult käib ka hulga madalamaga aga pole vaja retsida madala õlirõhuga käimisega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne