sõidukid Riia vaksali ees suvel 1955
#1

Nii, sattus minu valdusse ajalooline foto (seda Riia jaamahoonetki pole enam mitu aastakümmet muide) 1955. aastast.

[Pilt: riia_yld.jpg]

Mind aga huvitavad seal seisvad sõidukid. Vasakult alates:

1. GAZ-51 furgoon? \"Kong\" nagu meenutaks PAZ 651, aga kas neid nii vara tehti? Kindlalt on see täismetallkabiiniga puust ustega isend, sest 1955 täismetallkabiini veel ei olnud. Kes pakub, millega on täpselt tegu?

2. Siin on kõik selge - kabriolett-Pobi.

3. Ka enam-vähem selge- M-400 või 401 või Opel Kadett või Olümpia.

4. 51 \"ninaga\" buss? Selline kõrgete tuuleklaasidega - näen säärast isendit esimest korda. Millega tegu - kas RAFi tehase varajase toodanguga, mõne muu N-Liidu tehase toodanguga või trofeebussiga, millele 51 esiots \"istutatud\"?

5. Siin on ka kõik selge - 1. seeria 51 - puust kabiin, lahtine aku, puust astmelaud, 2 auguga veljed.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Ja nüüd huvitav buss nii suurelt, kui foto lubab:

[Pilt: riia_buss.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

valdo Kirjutas:1. GAZ-51 furgoon? \"Kong\" nagu meenutaks PAZ 651, aga kas neid nii vara tehti? Kindlalt on see täismetallkabiiniga puust ustega isend, sest 1955 täismetallkabiini veel ei olnud. Kes pakub, millega on täpselt tegu?

PAZ-653 ikka. Bogomolovi andmetel toodeti alates 1950.

valdo Kirjutas:3. Ka enam-vähem selge- M-400 või 401 või Opel Kadett või Olümpia.

Minu meelest hoopis Opel Kapitän.



Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#4

valdo Kirjutas:Ja nüüd huvitav buss nii suurelt, kui foto lubab:

[Pilt: riia_buss.jpg]
Esimeste küljeakende järgi vaadates julgen pakkuda, et tegu on meie enda TA-1 - ga

Maamees linnast.
Vasta
#5

Ei ei, nr.3 ei ole kindlasti M400 ega opel kadett/olümpia. Nende tuled pole poritiival, vaid rohkem iluvõre lähedal. Võib olla opel kapitan?

Tom.

Vasta
#6

Ka mina julgen arvata, et tegemist on TA 1-ga, sest selle esiotsas minu teada kasutati ära GAZ 51 kabiinist tuuleklaas ja uksed. Hilisem nn.\"Hiina Ikarus\" see igatahes pole. Muidugi on tolle ajastu puhul ka täiesti võimalik, et tegu on mõne ettevõtte lukkseppade oskusliku omaloominguga ning \"Kiisu\" nina istutati mõnele pihta saanud trofeebussile kusagil kuuri taga ette.
Vasta
#7

roostehabe Kirjutas:Ka mina julgen arvata, et tegemist on TA 1-ga...

Kindlalt ei ole. Vt foto http://kodu.pri.ee/ta/index.php?sisu=TA-1 ja võrrelge seda Riia vaksa pildil olevaga - ühel on tuuleklaasid madalad, teisel kõrged. RARZ/RAFi toodang ta ka ei näi olevat, mul on Läti autotööstuse tutvustusraamat olemas, kus sealsed mudelid sees.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

TA-1 see nüüd küll ei ole, busside suuruses on ju selge vahe sees. Jätame Tartu toodangu kõrvale.
Nägin just ühe teise kollektsionääri kogus päris head fotot praktiliselt samasugusest bussist, kahjuks pole selle mark teada.
Muideks, kas sellel bussil on ikka kõrged tuuleklaasid? Minu nähtud fotol olid bussil ees päris tillukesed klaasid ja neist tükk maad kõrgemal \"nokk\", mis kaugelt vaadates/ udusel fotol võibki jätta mulje kõrgest tuuleklaasist.
Kas Sul, Valdo on selles Läti autotööstuse raamatus ka kõige esimene RAF sees (see oli ninaga). Mul selle fotot pole, ei saa võrrelda. RAF Riia vaksali ees oleks ju kõige loogilisem lahendus.
Vasta
#9

Kas ei võin tegemist olla millegi sellisega? (pildil on küll Aremkuz inkassaatorivariant)
[Pilt: AREMKUZinkas.jpg]
Vasta
#10

Või ka samalaadse ATULiga

[Pilt: atul_gaz51_9848.jpg]

http://www.autogallery.org.ru/atul.htm
Vasta
#11

Mina teeksin panuse Aremkuzile (kuigi ATUL on kah sarnane). Fotol, millest eespool rääkisin, oli vist kah Aremkuz-i raadiobuss. Taga oli veel üks kitsuke uks. Muidu oli päris sarnane.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne