uus liiklusseaduse eelnõu
#41

Ma sain aru et see seadus pidi tulema see aasta...Kas see ka tuli(tuleb)? On kellelgi selle kohta vähe täpsemat informatsiooni?

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#42

da henk Kirjutas:Ma sain aru et see seadus pidi tulema see aasta...Kas see ka tuli(tuleb)? On kellelgi selle kohta vähe täpsemat informatsiooni?

Kui midagi tõsiselt valmis on, siis on see eÕiguse süsteemist http://eoigus.just.ee/ ka näha. Hetkel ei ole, st otsing annab viimased eelnõud 1993. aasta kohta.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#43

Kas keegi teab midagi sellisest asjast ,et järgmine aasta tulen rollerid ja mopeedid arvele panna aga ülevaatust ja kindlustust ei pea tegema.Kas keegi teab täpsemalt kas see on tõsi?
Vasta
#44

Vabandage minu võhiklikust,aga kui vanalt saab teha esimesed mopeedi load mis ei ületa 49 ccm-it.
Vasta
#45

15 peaks olema,kuigi võin eksidaWink
Vasta
#46

teitur Kirjutas:15 peaks olema,kuigi võin eksidaWink

Aga kas targem ei oleks vait olla, kui ei tea, selle asemel, et valeinformatsiooni jagada. Inimene, kes oskab postitada foorumisse peaks suutma ka otsingumootoreid piisavalt kasutada, et üles otsida liikluseeskirjad ja lugeda, et mopeedi juhiload on vajalikud juhile vanuses 14-15 eluaastat. Alla 14 aastane ei tohi liikluses mopeediga osaleda ja alates 16 eluaastast ei ole lube enam vaja.
Vasta
#47

Aitäh vastuste eest.
Vasta
#48

aga hea külg on selles seaduses see, et piirkiirus peaks kasvama, kui omad a1 kat. lube. Sest kui masinal on number, siis on ta ju mootoratas ja sellega sõifa kui kiiresti tahad (no 90 on seaduse piirang)
Vasta
#49

hillar Kirjutas:aga hea külg on selles seaduses see, et piirkiirus peaks kasvama, kui omad a1 kat. lube. Sest kui masinal on number, siis on ta ju mootoratas ja sellega sõifa kui kiiresti tahad (no 90 on seaduse piirang)

Ei ole!
a) jutt on mitte mopeedide arvelevõtmisest mootorratastena vaid ikkagi mopeedidena ja see ei mõjuta lubatud tippkiiruse kasvu mittekuidagi.
b) kuna valmistajakiiruse ületamine on keelatud, siis on dokumentides näiteks tehasest 25kmh kiiruspiiranguga valmistatud masinal kiiremini kui 25kmh sõitmine keelatud, olenemata sellest, millena ta arvel on, mis kiirust on masin reaalselt võimeline arendama või mis load sul on.
Vasta
#50

agaa Kirjutas:\"mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 6 km/h kuid mitte üle 45 km/h ja mille töömaht sisepõlemismootori korral ei ületa 50 cm3 või suurim kasulik võimsus ei ületa 4 kW, .
...........................................................................................
Minul tekkis teine küsimus .Laste ATV mis läheb mootori jms. kõikides punktides mopeedi alla aga tal on NELI ratast. Mootori töömahujärgi mopeed ,rataste arvu järgi mitte mopeed,tehasest paigaldtaud kõik tuled viled jms.ohutustehnika.Kas selle juhtimiseks on lube vaja 14a noormehel (kandevõime passis 95kg ja ketiga tagavedu)?
Vasta
#51

Paar aastat tagasi nägin telekast japside värki.Pollar pidas mopeedi kinni ja asetas rullikutele.Kui ületas tehase piirkiiruse norme,visati kohe ilma pikema jututa kõrvalseisva veoauto kasti.Igasugune ümberehitamine on rangelt keelatud.
Ja ütleks,et õige kah.Meil kah vennad kiidavad,et rolleril sai piiraja maha võetud ja nüüd jookseb 90 välja.Võiks ikka mõelda sellele kah,et ega seda lollid ei konstrueerinud.Asjal on kindel otstarve.
Ja vaadates,mis praegu liikluses linnas toimub nende rollerite poolt on ikka hirmus.Ma saan aru,et vanus nagu lubab sõita,kuid liikluseeskirju võiks siiski lugeda.
Seadusest niipalju,et minu arust peaks liikluses osaleval liiklusvahendil olema registreerimismärk ja liikluskindlustus.
Minul garaasi seinal numbrimärk mille taotlesin oma jalgrattale 35 aastat tagasi.Polnud mingit probleemi.
Kui need puuduvad,siis palun,nende päralt on jalgratta teed ja koduõued.

Müün valget nahka paksus 1,4-1,6
http://www.wix.com/Peterx01/R35
Vasta
#52

Peter Kirjutas:/---/
Ja ütleks,et õige kah.Meil kah vennad kiidavad,et rolleril sai piiraja maha võetud ja nüüd jookseb 90 välja /---/ siis palun,nende päralt on jalgratta teed ja koduõued.

Ei ole ikka küll. Tahaks endiselt jalgratta teel normaalselt jalgratta sõita, ilma hirmuta, et mõni sulle 90 km/h sisse põrutab. Tihtipeale jalgrattateed ja kõnniteed ühtivad. Mis saab inimestest?

Edit: Ei vaadanud viimase posti kuupäeva, kuid mõte jääb siiski samaks.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#53

Tegelikult on see rollerite värk ka selline, et hiina omadele on passis ja dokumentides märgitud piirajaga, aga tegelikult läheb ikka rohkem kui 45. See 16. aasta asi on tegelikult üks suur jama, ta võtab oma masina arvele kui ei tea liikluseeskirjadest mitte midagi, ainult et valgusfoori taga tuleb seisma jääda. Keelake siis juba kõigil ära, kui ikka liiklusest midagi ei tea siis vähemalt peab eksami läbi tegema ja saab vastava dokumendi.
Kuidas politsei kontrollib üldse, et see mina just olin, ehk siis sõidan näiteks võrriga ja ta peab mind kinni (äkki esitan valeandmed). Küsib kui vana olen ja siis dokumenti mida kahjuks kaasas ei ole, loeb ta siis mind alaealiseks? Samas sõidavad ka igasugu vanemad härrad selle sääreväristajaga ringi ja kui neid alaealisteks loetakse dokumentide puudumise tõttu oleks ikka jama lugu küll.
http://www.postimees.ee/081007/esileht/s...254943.php
http://www.postimees.ee/170407/esileht/a...255193.php
http://www.epl.ee/artikkel/355460
Vasta
#54

Tambets Kirjutas:Tihtipeale jalgrattateed ja kõnniteed ühtivad. Mis saab inimestest?

Aga terminoloogia võiks endale selgeks ikkagi teha:

§ 4. Tee

(4) Kõnnitee on jalakäija liiklemiseks ettenähtud teeosa või sama otstarbega omaette tee. Kõnnitee võib olla tähistatud vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega.

(5) Jalgrattatee on jalgratta ja mopeediga liiklemiseks ettenähtud teeosa või sama otstarbega omaette tee. Jalgrattatee tähistatakse vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega.
Vasta
#55

Pakuks välja, et Tambets pidas silmas teelõike, mille algust tähistatakse märgiga 435 ja lõppu märgiga 445. Aga noh, võimalik, et uue seaduse tulekuga need märgid kaotatakse ning teed kõik vähemalt "jutitatakse"...
Vasta
#56

435 märgiga tähistatud tee ei ole jalgrattatee vaid kergliiklustee.
Tee tüüp mida momendil kehtiva liiklusseaduse järgi nagu polekski olemas.
Vasta
#57

Ka hetkel kehtivast liikluseeskirjast ei leia sellist terminit nagu "kergliiklustee". Segane värk...
Vasta
#58

Eelnõu on praeguseks jõudnud nii kaugele, et on juba paika pandud kindlad kuupäevad, mil mopeedid peavad arvel olema. Selleks on antud 1. märts 2010, ehk veidi vähem kui aasta pärast. Lube peab omama sama aasta 1. juunist.
Üleminekusäte pole kahjuks Sad see, mis algul oli:

"Kuni 1. novembrini 2010. a ei nõuta mopeedi ja mopeediga võrdsustatud sõiduki juhtimiseks juhiluba isikult, kes on enne käesoleva seaduse jõustumist saanud vähemalt 16-aastaseks ning kellelt ei ole ära võetud või peatatud mootorsõiduki juhtimisõigust."


Kõige vähem peaks jõustuv seadus puudatamagi võrrimehi, nemad pääsevad ainult lubade tegemisega. Võrr läheb tõesti pisimopeedi alla, kuna selle mootori võimsus on tunduvalt vähem kui 1 kW (d8e on mingi 800W).
Lisaks ei pea pisimopeedil valgel ajal põlema tuled, mis praegu on kohustuslikud kõigile kaherattalistele (va tavalised kondiaurumasinad)
Ainus tingimus on see, et võrriga EI TOHI ametlikult sõita kiiremini, kui 25 km/h, isegi siis kui masin lippab poole rohkem.
Mis puudutab aga vanu vene mopeedi (Deltad, minid) siis nende puhul on asi selgusetu. Ilmselt peab ka neid registreerima, kuid sel juhul peavad nad olema ideaalselt korras (mootor ei tohi tilkuda ega suitseda, pidurid peavad pidama) ja vastama esitatud nõuetele.
Ei näe põhjust, miks neid ei peaks arvele võtta saama. Vene mootorrattaid ju saab. Omatehtud autosi isegi saab. Iseasi, kas kõik see nõuetele vastavusse viimine muidugi rahaliselt ära tasub.

Minu arvates kaotab mopeed selle seadusega oma mõtte. Parem sõita siis pisimopeediga (mis oleks ka kõige efektiivsem ummikute suhtes) või luua omale kohe juba tsikli load.
Vasta
#59

(08-04-2008, 16:37 PM)Tambets Kirjutas:  Ei ole ikka küll. Tahaks endiselt jalgratta teel normaalselt jalgratta sõita, ilma hirmuta, et mõni sulle 90 km/h sisse põrutab. Tihtipeale jalgrattateed ja kõnniteed ühtivad. Mis saab inimestest?

Edit: Ei vaadanud viimase posti kuupäeva, kuid mõte jääb siiski samaks.
Vana teema küll aga selliseid asju räägitakse ju autokoolis. Asjad on lihtsalt nii kuidas need seaduses must-valgelt kirjas on.
Märgiga 431 "Jalgrattatee" tähistatud teel tohib ja peabki liikuma ainult jalgratta või mopeediga (see tähendab, et jalgsi seal ei tohi liikuda). Kui märgiga tähistatud tee või teeosa kulgeb sõidutee või teepeenra kõrval, tohivad jalgrattur ja mopeedijuht kasutada ainult seda teed või teeosa. Ehk see omakorda tähendab, et kui sõidutee kõrval kulgeb märgiga 431 tähistatud jalgrattatee(või -rada) siis sõiduteel ei tohi mopeedi ja jalgrattaga sõita.

Märkidega 433–435. "Jalgratta- ja jalgtee" tähistatud teel võib liikuda ainult jalgrattaga või jalgsi. See tähendab, et sellel teel mopeediga sõita ei tohi(loogiline ju, sest seal on ka jalakäijaid). Seda on küll halb vaadata kui väikeste laste, vankritega emade ning pensionäride vahelt tuisatakse rolleritega... tihti veel ilma kiivriteta, sest mis kõnniteel sõites ikka juhtub... Mis puutub 90'ga põrutamisse siis ee ei ole niikuinii mopeedi rühma sõidukitele lubatud.

Aga see selleks.

Sojourner, kust see "võrri" definitsioon ning need kuupäevad pärit on?
Vasta
#60

Sojourner, kust see "võrri" definitsioon ning need kuupäevad pärit on?
[/quote]

Seda sain lugeda Äripäevast:
http://www.ap3.ee/Default2.aspx?ArticleI...63&ref=rss

Pisimopeed on kaherattaline sõiduk, mille mootori võimsus ei ületa 1 kW ja valmistajakiirus ei ületa 25 km/h

* Võrride puhul võivad valmistajakiirused olla küll suuremad, kuid Sa lihtsalt ei tohi radarisse sõita kiiremini, kui 25 km/h. Ei usu, et hakatakse kontrollima nagu Jaapanis.

Mina ise muidugi pooldaksin, et pisimopeed võiks jääda vabasse rahvakasutusse (lube ei nõutaks)
Kui elektrijalgrattalt, mis on 250 W ja võib 25-30 km/h lube ei nõuta, siis oleks ju absurd teha seda alla 1 kW pisimopeedi puhul, mille kiirus jääb samasse suurusjärku (lihtsalt kasutegur on väiksem).
Paljudel maapapidel kelle ainus sõiduriist on abimootoriga jalgratas, ei olekski muud võimalust kui laste juurde linna tulla, sest nende vanus või tervis ei võimalda näiteks eksamitele pääseda või ei oska nad arvutil seda teha. See on muidugi minu asjalik ettepanek, võibolla leidub paremaid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne