22-11-2016, 00:54 AM
(22-11-2016, 00:09 AM)veix__ Kirjutas: No räägime siis üldisemalt B-kategooria sõidukitest? Sinna hulka kuuluvad ka väikekaubikud (Berlingo, Partner, Combo...), neid on päris palju ja peaaegu kõik alla 100 kW. Siiski arvan, et kokkuvõttes on keskmine võimsus alla 100 kW.
"Neljaveolistest" rääkides, siis enamik on neist 2-ratta veoga, mõndasid saab lisavarustusega tellida 3-rattaveolisena (taga diffrilukk), 4-veoliseid tuleb tikutulega otsida. No üldiselt teedel-tänavatel pole mingit vahet mitu ratast on võimelised igas olukorras korraga vedama, see on ikka rohkem off-road teema. Näit. RAV4 on eriti mannetu pill, aut.kastiga ikka mõnuga pöörded karjuvad, aga edasi ei liigu ja lumes istub kergemini kinni kui mõni tavaline sõiduauto.
RAV4 on täitsa asjalik sellises lumes ja poris, kus päris kõhule kinni ei vaju. Mul neljandat aastat, just automaatkastiga. Enamasti maal käimiseks sai neliveoline võetud, mul viimane kilomeeter ikka korralik mülgas porisel ajal. Lõuna-Eestile kohaselt mägine ka ning tihti vaja koos haagisega üles tulla. Veojõukontroll kompenseerib sellistes keskmistes oludes diffrilukkude puudumist täiesti rahuldavalt. Neil ratastel, millel pidamist vähem, võetakse piduriga hoogu maha. Süsteem piiksub küll jubedalt ja vahepeal hakkab nagu jõnksutama natuke, aga ringi käivad igatahes kõik rattad. Ja kliirensit on just parasjagu sõiduautost rohkem et metsateel juurikaid väga vahtima ei peaks. Paar kohta seal ikka oli kus eelmise autoga pidevalt põhja vastu sai. Mina olen igatahes väga rahul, veel klass edasi päris maasturi poole arvatavasti kannataks juba sõidumugavus linnas ja trassil. RAV4 aga igapäevaautona väga mugav ja seni pole metsas hätta jätnud. Libedal teel kiirendamine on veel omaette teema. Sellist tunnet nagu tavalise sõiduautoga, et vajutad gaasi aga ratas käib ringi ja edasi ei lähe, naljalt ikka ei kohta. Täiesti hetkega tuleb tagarataste vedu järele. Näiteks libedal jäisel platsil suudab auto hoida sellist väga parajat kontrollitud ülejuhitavust seni kuni vedu vähegi taga on. Esiveoline läheks otse.. tagaveoline külg ees, nagu ka lülitatava neliveoga päris maastur, nt kastikad jms. Üldiselt üldse ei imesta, et nõnda palju linnamaastureid Eestis ostetakse.