uus liiklusseaduse eelnõu
#1

Seoses uue Liiklusseaduse eelnõuga ja selle eessõnaga on tekkinud küsimusi mopeede puudutavas osas:

\"Tulevikus hakatakse ka mopeede registreerima. Mopeedi juhtimiseks peab olema vähemalt mistahes mootorsõiduki juhiluba või siis ainult mopeedi juhtimiseks ette nähtud AM-kate­gooria sõiduki juhiluba. Samuti nähakse ette üleminekusäte: Mopeedi ja mopeediga võrdsustatud sõiduki juhtimiseks ei nõuta juhiluba isikult, kes on enne seaduse jõustumist vähemalt 16-aastat vana.\"

\"mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 6 km/h kuid mitte üle 45 km/h ja mille töömaht sisepõlemismootori korral ei ületa 50 cm3 või suurim kasulik võimsus ei ületa 4 kW, või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral on üle 0,25 kW, kuid ei ületa 4 kW. Mopeediks loetakse ka eespool esitatud tingimustele vasta­v kerge neljarattaline mootorsõiduk, mille tühimass ei ületa 350 kg ja mille hulka ei arvestata elektrisõiduki korral akude massi\"

\"pisimopeed on kaherattaline sõiduk, mille mootori võimsus ei ületa 1 kW ja valmistaja­kiirus ei ületa 25 km/h\"




Kas saab selles seadusepunktis tingimuste vahel olevat \"või\"d tõlgendada nii, et kas kubatuur või nimivõimsus peab üks kahest vastama -
st on näiteks mopeedina kfalifitseeritav ka ennesõjaaegsed Sachs mopeedid, mootori töömahuga 80-100cc, võimsusega ~2hp?


Arvestades tulevat mopeedide registreerimise nõuet tekib suur segadus vanade, nõukoguaegsete mopeedide, abimootoriga jalgrataste ja ka erinevate riikide päritolu, vanemate, euroopa jaoks toodetud, euroopa ja jaapani mopeedidega - oletavasti puudub reaalne tehniliste andmete andmebaas, igasugused dokumendid masinate kohta, mis saaksid olla registreerimise aluseks jne.

Näteks:
Saksamaa jaoks 25km/h ja Rootsi jaoks 35 km/h toodetud kergmopeedid.
Erinevatel aastatel toodetud nõukogude- ja idabloki kahekäigulised mopeedid - sõltuvalt tootmise aastast on tootjakiirused 50, 45 ja 40 km/h, vastavalt sellele, millised nõuded parajasti kehtisid.
Kõik vanad abimootoriga jalgrattad ja nn \"sääreväristajad - võimsus küll ~1kw aga tootjaandmete järgi on irtõshi kiirus 45kmh ja jalgratta abimootori d4 ja d5 kiirused 40kmh. Kõik tolleeagse terminoloogia järgi \"kergmopeedid\" - B901, B902, MB044, MB045, Gauja, Riga 5;7;11;13 on tootjakiirusega 40 või 45km/h.
Samas võrdsustada need kõik tänapäevaste mopeedide ja 50cc motorolleritega oleks ju natukene absurdne ja imelik... eriti arvestades sellega, et 20-30 aastat tagasi oli selline sõiduk peaaegu igas maaperes olemas ja vaatamata vahepealsest nende masinate põlu all olemisest, on just viimasel ajal paljud inmesed võtnud kätte suure töö ja hakanud kuuri alt leitud vanaisa/isa või oma lapsepõlveaegset sõidukit korda tegema, et vahest nostalgiaga väikene tiir sõita. Rikkuda ühe seadusepunktiga ära kogu ajalooline järjpidevus Eesti mopeedinduses oleks natukene liiga julm tehnikaajaloo kohapealt ja ei kaaluks mingil juhul üles riigil saadavat tulu masinate registreerimisest, kuna enamus inimesi lööks lihtsalt käega ja loobuks oma masinast või jätaks selle illegaalseks ja lihtsalt kasutaks seda äärmisel juhul ainult metsas sõitmiseks.

Kas ei oleks tark minna ka Eestis seda teed, nagu näiteks on kasutusel praegu väga pikaajalise mopeedikultuuriga Rootsis, kus ka alles alustati mopeedide registreerimisega, et registrinõue kehtib uutele müüdavatele mopeedidele ja vanamopeedid registreerimisele ei kuulu.
Teine võimalus oleks see, et loogiline oleks rakendada iga sõiduki puhul tema valmistamisaegseid nõudeid.

Jään ootama teie kiireid ja asjalikke kommentaare sellele seadusele, kuna eelnõu on rahvaaruteluks ainult selle kuu lõpuni, ehk veel paar päeva... ja sellele lollusele tuleb püüda kuidagi stop saada.
Vasta
#2

Uus liiklusseaduse eelnõu on MKM-i kodulehel: http://www.mkm.ee/index.php?id=7310.
B.
Vasta
#3

Minu meelest on seda tüüpi seadusi viimasel ajal liiga palju tekkinud ja aina juurde tuleb. Nendel seadustel puudub tegelik põhjus, lihtsalt \"suured\" ja \"tähtsad\" ametnikud tahavad endale pappi taskusse libistada. Selle seadusega kaasneb see, et inimesed, kes tahavad võrri, mopeedi ja/või rolleriga sõita, peavad tegema eksami, mis maksab ja kui eksamit ei tee, siis tulevad suured trahvid, veel tuleb veel masinate registreerimine, mis võib võrride puhul osutuda üpris kalliks, sest kui paljudel ikka on veel järel vanad dokumendid(need tuleb järelikult uued teha) ja lõpuks tuleb veel seadus mis käsib minna tehnoülevaatusele ning see ka maksab. Ja lsee on vist enamvähem kõigile teada kuhu see raha lõpuks jõuab( ametnikele ). Nagu nende ametnike palk oleks veel väike. Kogu aeg tehakse uusi seadusi, et tavarahvast koorida.
mina olen sellele seadusele kindlalt vastu.
Lisaks kõige tähtsam:
Kui tehakse selliseid seadusi, siis kui palju tekib juurde võrri ja mopeedihuvilisi. Varsti on nende osakaal liikluses palju väiksem ja võrrid ja mopeedid mida oleks hea taastada ja millega oleks mõnus sõita jäävad inimestele kuuri nurka mädanema.
Vasta
#4

Es tea kas sobib toda asja kommenteerida.Aga oma 23 aastase sõidukogemusega arwan,et järjekordselt tehtud säädus mis ei hakka toimima.Ja jälle on kõiges süüdi ainult autojuht.Politseil jälle põhjust ora keeramiseks.Näituseks sõidumeeriku ületamine.Trahvi saab autojuht ,mitte firma kus ta töötab.Ja ,et tolle omanik juhilt nõuab sõitmist es huwita keskit.Ja põhiline politsei teeb trahvi ära ja sõida edesi.Mujjal võetakse sult auto dokumendid ära ja istud oma ettenähtud puhkeaja parklas ära ja alles siis saad edesi sõita.Kui sääne asi ka siinmail toimuks hakkaks mõned mehed ka rohkem autojuhi pääle mõtlema.
Vasta
#5

Aga samas on ka sellel asjal kindlasti häid külgi...
Ntx Kaoks vähemalt 30% võrri retsijatest ära(mõtlen neid kes linnas sõidavad ja sõna otseses mõttes retsivad vanu reliikviaid)
Tänavatelt kaoksid ära a\'la 10 aastased ,kes arvavad ,et kui issi neile 30 kilose rolleri ostsid ,siis on nad nii kõvad mehed ,et võivad sind kasvõi raekoja platsis alla ajada...(juhtus peaaegu nii)...
Ja üldse asi oleks selles suhtes parem ,et aparaadid millega sõidetaks oleksid ilusamad(puhtamad)...

Aga muidugi Võiks asi nii jääda nagu ta on ,sest ise ja ka raffas on harjunud juba sellega...

Ullem aretaja...
Vasta
#6

aga need kellel on ilusad ja puhtad aparaadid need imetlegu neid siis kuuri nurgas või rikkugu seadus?Big Grin

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#7

Tegelikult need 10 aastased ei kao, sest nii vanad ei tohi nigunii sõita. Neid see uus seadus ei puuduta, sest nad on ju siia maani ka illegaalselt sõitnud ja need võrri retsijad on ka enamasti alla 16 ja nad sõidavad ka illegaalselt, aga kui ei sõida siis on neil load ja nad saavad oma võrre edasi retsida ja teisi liikluses ohustada. Kõige rohkem peavalu tekitab see ikka korralikele liiklejatele, sest nemad peavad siis võrrid ära registreerima ja muid kulutusi tegema, sest korralikud võrrimehed tahavad viisakalt ja ilma probleemideta tänaval liigelda, mitte nagu retsijad ja huligaanid, kes politsei eest põgenevad ja neile lolle vabandusi esitavad.

Järjekordne järeldus, et see seadus on mõttetu ja vigane, sest ega see liiklusolukorda ei paranda, vaid lihtsalt riik teenib raha lubade tegemise ja masinate registreerimise pealt.

Masendav kuidas rikutakse ühe sedausega kogu võrrisõidu lust ja võrri peamine mõte.

Aga mida teha ega riigi vastu ei saa.
Vasta
#8

Võrr on ikkagi abimootoriga jalgratas ja ei kuulu seega mopeedi alla. Nii on see tehase poolt paika pandud ja nii see ka jääb, kui ei võeta vastu eelnõud, mille järgi tehase poolt kindlaks määratud staatus kaob muude nähtuste (mootori) olemasolul.

Nii öeldi mulle ARK\'st ja nii ütles mulle ka mu endine autokooli teooriaõpetaja.
Vasta
#9

Pisut OT: Aga kas võrril on ka raaminumber?Nagu mootori ja raami peal ja mis ühtivad?Ühtegi sellist igaljuhul näinud ei ole.

See seaduse värk on täiesti vaieldav asi.Aga tõsi on, et lisakulutused ei ole kõigile vastuvõetavad ja seepärast tahetakse lihtsalt (ilma kulutusi tegematta) sõita ja kui vahele jäävad siis saavad kena trahvi.
Vasta
#10

olli Kirjutas:Võrr on ikkagi abimootoriga jalgratas ja ei kuulu seega mopeedi alla. Nii on see tehase poolt paika pandud ja nii see ka jääb, kui ei võeta vastu eelnõud, mille järgi tehase poolt kindlaks määratud staatus kaob muude nähtuste (mootori) olemasolul.

Nii öeldi mulle ARK\'st ja nii ütles mulle ka mu endine autokooli teooriaõpetaja.

Aga kas see on 100% kindel, sest eelnõus oli öeldud, et mopeed on igasugune mootoriga masin mille töömaht on alla 50 ccm-i, aga kui see on õige siis on väga tore, sest ega ma mopeediga ei sõidagi.
Vasta
#11

olli Kirjutas:Võrr on ikkagi abimootoriga jalgratas ja ei kuulu seega mopeedi alla. Nii on see tehase poolt paika pandud ja nii see ka jääb...

a) see on OT jutt
b) räägime ikka asjadest, millest täpselt teame - tootjamarkeeringu järgi on ainult mõned esimesed võrrid mootorrjalgrattad, enamus on markeeritud kui kergmoppeedid.
c) kui vaadata uut liiklusseaduse eelnõud, siis jalgratta abimootorina on selle järgi aksepteeritav ainult kuni 250W võibsusega elektrimootor, järelikult võrr selle alla kuidagi ei lähe. See mis nime all on tehas seda masinat kunagi tootnud ei puutu seaduse järgi kahjuks mittekuidagi asja vaid kehtivad ikkagi kohalikud seadused.
Vasta
#12

minu arust on see seadus tõesti korralike likklejate koorimiseks välja mõeldud eesti riikil on vist raha vaja et suhkru trakvid ära makstaBig Grin

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#13

Lugupeetud kaasfoorumlased!

Jaan ehk kodanik Oldmoped ootas siia asjalikke kommentaare seaduse kohta, mitte tühja sisutut möla a la \"koorimine, suhkrutrahvid\" jms.

Seega - ootaks siia tõesti tõsiseid ettepanekuid, mis oleks mõistlik kokku koguda ja nt Vanatehnikaklubide Liidu vms poolt kooskõlastusringi ajal ettepanekutena esitada.

Mina nt toetan siin väljapakutut, et tehasekomplektsuses uunikumistaatuses (25 aastat ja enam) mopeedid vabastatakse registreerimisest.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

Ma saatsin majandus- ja kommunikatsiooni ministeeriumisse kirja ja vastus tuli selline:
_______________________________
Kellelt: \"Hellat Rumvolt\" <Hellat.Rumvolt@mkm.ee>
Kellele: <bilbo.baggins@mail.ee>
Saadetud: 28.04.2005 12:07:47
Pealkiri: FW: Liiklusseadus eelnõu
Tere,
Mopeedi juhtimiseks ei ole mootorsõiduki juhiloa omamine kohustuslik, vaid selle olemasolul ei ole vaja eraldi taotleda mopeedii juhiluba. Seega on igaühe valik: kas mopeedi juhiluba või mistahes mootorsõiduki juhiluba. Kui seadus vastu võetakse (aega ei oska öelda, kuid mitte nii pea) ei oma see tagasiulatuvat jõudu. Isikud, kes on seaduse jõustumisel vanemad, kui 16 aastat, võivad ilma lubadeta edasi sõita.

Lugupidamisega

Hellat Rumvolt


__________________________________________________
Leidsin sealt kirjast ühe positiivse külje, see et see seadus niipea ei hakka kehtima
Vasta
#15

rnkx Kirjutas:Leidsin sealt kirjast ühe positiivse külje, see et see seadus niipea ei hakka kehtima

Ühe seaduse elutee on EVs sedavõrd pikk, et töögrupi poolt valmis eelnõust asja jõustumiseni kulub aasta-kaks ikka. Ja väga paljud eelnõud ei jõuagi kusagile...

On olnud au elus nii mitmetegi seaduste tegemisel osaleda ja teiste tegemist väga ligidalt pealt näha Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#16

hea seegi et sellega aega läheb tõsiselt loodan et see eelnõu kuhugi ei jõuaks vähemalt praegusel kujul.aga siiski midagi võiks võrriretsijate ja ülejäänud liiklushuligaanide vastu välja mõelda küll.vabandus et enne liialdasin,olen kord siuke lennuga mõtlemisega.

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#17

Eks riik ole jah nagu ta on
Registreerimine oleks hea selle poolest et rohkem kurikaeltele kannale astu aga et sellega riik pappi koorima hakkab vot see nihuija ei lähe kuskile , okey kui ma maksan mingi 100 eeku kogu värgi eest ok aga kui üle selle oi oi oii

Riik vist mõtleb salaja: et uued aparaadi pääsevad võidule ning vanad ja odavad kolud kus kurat, et osta ikka uus et oleks tarbivust ja areneks majandus! ---- vi**u see majandus mina tahan sõita vana koliga.
Vasta
#18

kas see seadus on juba vastu võetud?
Vasta
#19

Mine vaata nende kodulehele, see oli siin eelnevalt kirjas ka.


Vasta
#20

§ 58. Lisanõuded jalgratturile ja mopeedijuhile
(1) Jalgratast võib iseseisvalt sõiduteel juhtida vähemalt 10-aastane isik. Lapsevanema või lapsevanema poolt selleks volitatud isiku vahetu järelevalve all võib sõiduteel jalgratast juhtida vähemalt 8-aastane isik.
(2) Mopeedi ja pisimopeedi võib juhtida vähemalt 14-aastane isik.
(3) 10-15-aastasel jalgratturil ja vähemalt 14-aastasel mopeedi- või pisimopeedijuhil peab iseseisvalt sõiduteel sõitmisel olema kaasas vastav juhiluba.
(4) Vähemalt 16-aastane isik tohib mopeedi ja või pisimopeedi ning mopeediga võrdsustatud sõidukit juhtida, kui tal on mistahes mootorsõiduki juhtimisõigus.
(5) Mopeedi ja mopeediga võrdsustatud sõiduki juhtimiseks ei nõuta juhiluba isikult, kes on enne seaduse jõustumist saanud vähemalt 16-aastaseks.
(6) Käesoleva paragrahvi lõikes (3) nimetatud jalgratturi, pisimopeedi ja mopeedijuhi eksamineerimise ja neile juhilubade väljaandmise eeskirja kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister.
(7) Jalgrattal ja pisimopeedil peab olema:
1) töökorras pidur ja signaalkell;
2) ees valge ja taga punane ja vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane helkur;
(8) Jalgrattal ja pisimopeedil peab põlema pimeda ajal või halva nähtavuse korral sõites ees valge ja taga punane tuli.
(9) Pisimopeedi tehnoseisund peab vastama valmistaja nõuetele.
(10) Jalgratta, pisimopeedi ja mopeediga peab sõitma jalgrattarajal või jalgrattateel, selle puudumisel võimalikult sõidutee parema ääre lähedal, välja arvatud § 30. lõike (1) kohase manöövri ajal. Jalgrattaga võib sõita ka teepeenral, kui see on selleks kõlblik, ohustamata jalakäijat.
(11) Kui on olemas kergliiklustee, peab jalgrattaga sõitma sellel ohustamata jalakäijat. Tiheda jalakäijaliikluse korral tohib jalgrattur sõita ka sõiduteel.
(12) Kui teel on omaette jalgrattatee ja tee reguleerimata lõikumiskoht, peavad jalgrattur, pisimopeedi ja mopeedijuht andma teed teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega seatud teisiti.
(13) Jalgrattur, pisimopeedi- ja mopeedijuht ei tohi:
1) sõita kõnniteel; piirang ei kehti alla 10-aastase jalgratturi kohta;
2) sõita juhtrauast käega kinni hoidmata (pisimopeedi- ja mopeedijuht peab juhtrauda hoidma mõlema käega, välja arvatud käega hoiatusmärguandmise ajal);
3) lasta ennast vedada teise sõidukiga;
4) vedada esemeid, mis takistavad juhtimist või tekitavad ohtu teistele liiklejatele;
5) pukseerida haagist, mis ei ole selleks valmistatud;
6) sõidutada sõitjat, kes ei istu kindlal istmel.
(14) Mopeedijuht ei tohi sõita kiiremini kui 45 kilomeetrit tunnis, pisimopeedijuht kiiremini kui 25 kilomeetrit tunnis.
(15) Jalgrattur kergliiklusteel ja jalgrattur, pisimopeedi- või mopeedijuht jalgrattateel, peab andma teed trammi- või bussipeatuses seisvale ühissõidukile minevale või sellelt tulevale jalakäijale.

rallit sõita ei tohigi!?Winkhea seegi et lubasi ei pea tegema

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne