uus liiklusseaduse eelnõu
#21

Kindlasti tuleks teha ettepanek täiendada par 58 lg 13 p 2 sellega, et käe eemaldamise põhjuseks juhtraualt võib olla ka käiguvahetus (vanadel aparaatidel on käigukang paagil või raamil) või muu juhtkangi liigutamine (nt abimootoriga jalgrattal resp. kergmopeedil Irtõš mootori veokangi veoasendisse lükkamine; see kang on raamil).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#22

jah selle peale ma pealiskaudsel lugemisel ei mõelnudgi,kuid väga õige!

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#23

Vastuseks põhiteemale pakun välja sellise idee et välti rigijuhtidel odavsõidukite kasutajatele persse keeramise, tuleks hakkata neile peese panema ja täiega nimelt neid ju huvitab valimistel hääled mida naad üritavad iga hinna eest koguda et seal võimul tsirkuleeridaBig GrinToungue
Vasta
#24

rnkx Kirjutas:Tegelikult need 10 aastased ei kao, sest nii vanad ei tohi nigunii sõita. Neid see uus seadus ei puuduta, sest nad on ju siia maani ka illegaalselt sõitnud ja need võrri retsijad on ka enamasti alla 16 ja nad sõidavad ka illegaalselt, aga kui ei sõida siis on neil load ja nad saavad oma võrre edasi retsida ja teisi liikluses ohustada. Kõige rohkem peavalu tekitab see ikka korralikele liiklejatele, sest nemad peavad siis võrrid ära registreerima ja muid kulutusi tegema, sest korralikud võrrimehed tahavad viisakalt ja ilma probleemideta tänaval liigelda, mitte nagu retsijad ja huligaanid, kes politsei eest põgenevad ja neile lolle vabandusi esitavad.

Järjekordne järeldus, et see seadus on mõttetu ja vigane, sest ega see liiklusolukorda ei paranda, vaid lihtsalt riik teenib raha lubade tegemise ja masinate registreerimise pealt.

Masendav kuidas rikutakse ühe sedausega kogu võrrisõidu lust ja võrri peamine mõte.

Aga mida teha ega riigi vastu ei saa.

kusjuures enamus neist 10-aastastest ei teagi, et nad illegaalselt sõidavad, sest nende issid räägivad neile, et jalgrattalubadega võib vabalt sõita 50cm3-ste rollerite/moppidega.... Näiteks mul elvas yks naabripoiss, 11 aastane, laseb lambist mööda linna 30 000 tuhhise rolliga, isegi mendi nina alt läheb mööda.... ja tema räägib, et tal jalgratta load olemas, kiiver peas ja see vanus ja pikkus(jalad ei ulata tal mõlemad mahagi) ei loe mitte midagi- ning ega ei loe kah, vähemalt mitte elva linnas, siiamaani ple ühelegi mendile vahele jäänd... aga nuh... kui issil raha on trahve maksta ja uusi rollereid osta, sis miks mitte- las võsukesed kimavad, et kunagi leokitega võidu ajada......

Ma olen Amatöör [suure tähega] tsiklite alal, 90% minu postitustest on suht lapsikud...Toungue
Inimene õpib oma vigadest....
Vasta
#25

Ja kuidas ma oma võrril siis kiirust mõõdan--stopperiga ja kilomeetri poste lugedes?Teadupärast vanadel riistadel sellejaoks olev riistapuu puudub.Mnjah ja kus paiknevad linnas need postidSmile?

Lugupidamisega Lune
Vasta
#26

ma tahaks nii:


12-13 aastane mopeedi juht peab kandma jalgrattaluba külavahel ja ei tohi sõita kesklinnas. linnas sõites peaks olema 14-15 aastasel juhil mopeedi luba, külavahel neil luba ei nõuta. NB!!! juhul kui nad ei ohusta teisi liiklejaid ja peavad liiklus eeskirjadest kinni! nagu märgid:Anna teed jne.
Vasta
#27

lune Kirjutas:Ja kuidas ma oma võrril siis kiirust mõõdan--stopperiga ja kilomeetri poste lugedes?Teadupärast vanadel riistadel sellejaoks olev riistapuu puudub.Mnjah ja kus paiknevad linnas need postidSmile?
Võrr ei lähegi üle 50, pole vaja midagi mõõta.
Vasta
#28

sellest 50 km/h juba piisab et mõnes kohas kiirust ületada ja trahvi saada endalgi juhtunud

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#29

Mind kummitab küsimus:

\"mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 6 km/h kuid mitte üle 45 km/h ja mille töömaht sisepõlemismootori korral ei ületa 50 cm3 või suurim kasulik võimsus ei ületa 4 kW, .

Et kui on nüüd masin mille kubatuur on 49,7 cm3 ja võimsus 3,5KW ja maks kiirus 70Km/h mis asi see siis olema peab - see nagu motoroller millel ka midagi olema ei pea
kui võrri maksimaalne kiirus on 45km/h ja võimsus 0,8kw ja töömaht 45cm3 see nagu siis peaks olema normi piires nende ülal toodu normide järgi. Rolleyessellest järeldub et üks on mootorrattas ja teine mopeed. Samas on delta mopeed mis jookseb 55km/h välja, vaata et rohkemgi.

See nagu oleks loogiline et VÕIMSUS ei ületa 4KW normi. sest masin nagu nende kilovattide najal nagu liigubki, et see peaks olema nagu ise asi kuidas see saavutatud - kehvemal mootoril kuubikuid rohkem jne.
Kui kiirus on näiteks maks 90km/h kuubikuid 49,9999cm3 ja võimsus 3,999KW passi järgi - peaks see olema mopeed millega ei või kiiremini lihtsalt sõita kui 45km/h (ehk seis et on auto mis jookseb üle 200 aga kiirus piirang on 90-110km/h).

Et kuida sellest asjast siis aru nüüd saada.
Vasta
#30

Võrrimees Kirjutas:mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 6 km/h kuid mitte üle 45 km/h ja mille töömaht sisepõlemismootori korral ei ületa 50 cm3 või suurim kasulik võimsus ei ületa 4 kW, .

No mina saan asjast nii aru, et siiski see kiirus on kõige tähtsam määraja(enamikel rolleritel ju tehase poolt piirajad peal, mis ei lase palju kiiremini sõita). Seda kubatuuri ja võimsuse vahel olevat sõna \"või\" ma võtangi \"või\"-na, ehk:
mopeed on masin, millel võib olla kubatuur üle 50cc, kuid võimsus ei ületa 4kW ning, et
mopeed on ka masin mille kubatuur jääb allapoole 50cc, kuid võimsus on suurem, kui 4kW.
Ehk siis see asi on vaieldav, just tänu sellele \"või\"-le seal vahel...

No rough feelings, see on vaid minu seisukoht hetkel, sest kirjas on nii, aga mõista on võimalik naa...
Vasta
#31

Eks neil riigiametnike poolt välja töötatud seadused ongi sellised keerulised et tava inimene siis aru ei saaks ja annaks vajadusel võimaluse manipuleeri seadusega kuna on mitmeti mõistetav.
Vasta
#32

KRT kui sa võrriga oled juba võimeline kiirust ületama peaks politsei sulle respecti jagama et sa võrri niimoodi oled liikuma saanud (jutt on 50ne alast)... mitte trahvi tegema. Aga eks see kõik olene politsei omast tahtest kah.
Vasta
#33

Mopeediks loetakse siiski sõidukit, mille tehase ehituslik kiirus on kuni 45 km tunnis juhul kui kuni 50 kuupsentimeetrilise töömahuga mopeed arendab mingil põhjusel suuremat kiirust loetakse seda seaduse järgi mootorrattaks koos kõigi sinna juurde kuuluvate kohustustega-load, registreerimine, ülevaatus...jne.olen kuulnud, et soomes näiteks politseile silma jäädes ülemäära suure kiirusega mopeed, mõõdetakse kiirust katseliselt,politsei sõidab ühes suunas teatud lõigu max kiirusega ja siis tagasi,seda selleks, et saada keskmine kiirus uule mõju ja teekallakut arvesse võttes.
Vasta
#34

on keegi kuulnud kaugele see seaduse eelnõu jõudnud on?

miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Vasta
#35

kalev60 Kirjutas:on keegi kuulnud kaugele see seaduse eelnõu jõudnud on?

Igatahes elektroonilises õigusaktide kooskõlastamise süsteemis midagi säärast veel ei ringle. Võite ise ka aeg-ajalt pilgu peale heita aadressil http://eoigus.just.ee/

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#36

aga mis teevad sis vanemad inimesed kes on s6itnud oma armsa v6rriga lapsest peale ja kes kasutavad seda ainult poes ja kalal k2imiseks? miks ta peaks tegema mingeid eksameid kui tal on kogemusi juba mitmeid aastakymneid? no ei saa aru... v6ib-olla oli see jutt segane aga mina kyll isiklikult seda seadust ei poolda
Vasta
#37

McAngel_90 Kirjutas:miks ta peaks tegema mingeid eksameid kui tal on kogemusi juba mitmeid aastakymneid?

Eelnõus kirjas ju, et kui oled ennem selle jõustumist vähemalt 16-aastane, siis lube teha pole vaja.
Vasta
#38

R1X Kirjutas:ma tahaks nii:


12-13 aastane mopeedi juht peab kandma jalgrattaluba külavahel ja ei tohi sõita kesklinnas. linnas sõites peaks olema 14-15 aastasel juhil mopeedi luba, külavahel neil luba ei nõuta. NB!!! juhul kui nad ei ohusta teisi liiklejaid ja peavad liiklus eeskirjadest kinni! nagu märgid:Anna teed jne.
Täiesti õige! Kas siis kui see seadus võetakse vastu nt. päev enne mu (16.)sünnipäeva pean ma ikka tegema mopeedi load?

Maamees linnast.
Vasta
#39

Noh, see on loogiline, sest siis sa oled 15.

(Ise väga õnnelik, sest sain hiljuti 16 ja pääsesin seadusest)


Vasta
#40

zten00 Kirjutas:
rnkx Kirjutas:Noh, see on loogiline, sest siis sa oled 15.

(Ise väga õnnelik, sest sain hiljuti 16 ja pääsesin seadusest)
Mis seadusest???

arvatavasti see seadus mis käseb sul 50kuubikulise sõiduki juhtimiseks juhiluba teha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne