igapäevasõidukite kütustest
#1

ajendas kirjutama tähelepanek, et mu igapäevane kadettE rüüpab eri tanklakettide bensiini erinevates kogustes. Masinal on kompuuter peal - mis näitab vähemasti keskmist kulu suht täpselt. Aga keskmise arvutab ta ju ilmselt hetkekulude integreerimise teel - niiet hetkekulu peaks samuti vägagi usaldusväärne näitaja olema...

suur erinevus on just Neste 95E ja Statoil 95 Euro Ultima vahel (mu töökoha raamatupidaja ei luba 98 tankida Sad ). Maanteesõidul erinevus ca pool liitrit sajale (vastavalt siis ca 6.3 ja ca 6.8+)! Ka tühikäigul näitab kompuuter Statoili küttega valdavalt 1.1, samas kui Neste küttega pendeldab peamiselt 1.2-1.3 vahel...
...samas on töökaaslane oma 2.3 Mazda6-l risti vastupidist tendentsi täheldanud.

on ehk kaasvõitlejad samuti mingeid erinevusi täheldanud? Ning kui, siis kumma müüja kasuks?
Vasta
#2

Ma olen täheldanud Statoil 95 Euro Ultima kasuks distantsil Tallinn-Viljandi kuskil 3 liitrit (keskmine kulu on mul kuskil 7-8 liitrit sajale) ja Maarjamäest üles sõitmisel 4-s käik vs 3-s käik. Natuke sellest võib katsevea arvele kanda, sest ma rohkem eksperimenteerida ei viitsi, aga kindlasti mitte kõike.

Mul kahjuks pole pilte küünaldest, mis ma ühe tuttava kõikvõimalikke erinevaid kütuseid näinud mootorist välja keerasin - isolaatorit polnud nähagi, elektrood ainult turritas saastahunniku seest välja. Samas vaatasin kohe et mis mu oma 9 kuud 95 Ultima peal sõitnud mootoris toimub, küünal on ilus, puhas ja pruun.

Ma sellest ei hakka rääkimagi, et Neste 95 tihti ei lõhna isegi bensiini moodi, vaid meenutab rohkem mingit küünelakieemaldajat vms jura (ei, ma ei nuusuta seda, lihtsalt tankides teen tähelepanekuid Smile). Igatahes autosse ma seda solki enam ei lase, hinnavahe on selleks liiga väike.

Peale selle saad Statoilist täisteeninduse. Ma ükskord sain isegi siis sealt abi, kui õnnestus prügiämbrit tühendamast naastes korteri võti spiraalseks keerata, kuttidel oli küll palju nalja kui tuleb mingi tegelane hilissügisel lühikestes pükstes, aga otsisid kohe tööriistu ja väänasid sirgeks midagi küsimata. Vot see on õige teeninduskultuur, mitte nagu nii mõneski poes ja asutuses, kus oskus nimega \"eesti keel\" on juba kaugel iseenesestmõistetavast, rääkimata muust.

Jesper,
ei ole ühegi kütusefirmaga seotud
Vasta
#3

1-2-3 vist ka Statoil, 1,1 mootor käib väga hästi. Kuigi, 98 liigub paremini ja kulutab vähem. \"Vähem\" tähendab, et 4,9 liitri asemel 4,7 sajale maanteel. Linnas vahet pole, jääb ainult parem liikumine. Nitro3000 on kah hea, kui tavabensuga samas hinnas osta saab. Tõesti käib kõige paremini ja kulutab kõige vähem, pakuks 4,6 sajale. Nestest ei võta enam ammu, seal tõesti müüakse küünelakieemaldit.
Samamoodi on väga hea bens Lukoili 91. Mosse ja ameeriklased kohe naudivad teda. Ram bussil langes Lukoiliga bensukulu jõhkrad 2-3 liitrit, Mossel vähem. Käivituvad nad aga sellega palju paremini, kui \"eurobensuga\". Lukoil ja Nitro3000 meeldivad ka Astrole.
Vasta
#4

Kuna hiljuti õnnestus Statoili 95 kasutades saavutada praeguse igapäevaautoga selle kõigi aegade kulumiinimum 8,4L/100km (2.2L, pidev 4wd), siis justkui pole põhjust kurta.
Võrrelda saan Nestega, kus tankisin eelmise sügiseni. Väga radikaalset erinevust küll ei ole, aga siiski jäid Nestes kulunumbrid alati 9L/100km ülespoole.
Vasta
#5

Jesper Kirjutas:Peale selle saad Statoilist täisteeninduse.
jah, kui ikka rehvi tühjus roolist tunda annab ning teele vaid automaatjaamad jäävad, õpid korralikku tanklat kõrgelt hindama...
mõned mehed näevad varuratast ainult kereremondi-aegu Big Grin
Vasta
#6

Sunnic D, eesti kütusega kulu 5,2l 100km,(sirge tee, peatusteta100+km/h)
Poolas, (küla küla otsas 50-100 km/h) kohaliku kütusega 4,8;
Saksas bahni peal (poola kütus) 120 kiirusega 4,4. Saksa diiselkütusega tulemus peaaegu sama, e. ~4,5l/100km.
(kõik mõõtmised= silmini tangitud paagitäis, jagatud eelnevalt läbitud km) rehvid jms olud konstantsed. spido viga +2km/h, kokku läbitud üle 4000 km.
Nüüd Eestis tagasi ja ikkagi 35l paagitäiega üle 700km ei sõida.
no comments.


Vasta
#7

Eestis siis veel talvine,vedelam,väiksema kütteväärtusega küte saadaval.
Vasta
#8

nitro 3000 on tõesti hää kraam ....kulus seda yllatavalt vähe :S .... 7 liitrilt sajale ....see juures läheb mul tavaliselt 9 liitrit sajale
Vasta
#9

vist on nitro3000 tõesti muust unoiksi kraamist parem, volvogi sai tln-elva-tln 10,2ga hakkama. Muidu kiskus maantee ikka 11 ligi.
proovin linnareziimi ka.
Vasta
#10

Noh Jansa, kuidas linnarežiim oli?
Vasta
#11

Kuna mina olen diisli usku, siis saan sellest kütuseliigist rääkida.Statoilist ei tangi, kuna olen saanud korduvalt tünnipõhjast sodi,kondentsiga pooleks ja aitab ainult kütuselisand, mis pole ka teab mis odav.Kunagi sai töövankrisse võetud Jetoilist ka, no õnneks see on kaarditankla ja tavainimene sinna ei sattu-külmaga ei käivitu, kulu ca 30 % jne, hullemat tanklat kindlalt pole.Neste diisel suht kvaliteetne, pole filtrid umbes, käivitub külmaga ja ei ütle paha. Praegu olen jäänud Lukoili juurde, mootor tiksub nagu kellavärk. Siiani pole kütusefiltrit vahetanud ca 40 tkm, osade tanklatega on see vaja iga 10 tkm teha, sest muidu ei jõua mahl mootorisse.

Sõidame suurtega...
Vasta
#12

vanapeer Kirjutas:Noh Jansa, kuidas linnarežiim oli?
jansa peab tunnistama, et ei mäleta Smile
Võibolla toona, kaks aastat tagasi arvutasin ka, siia jäi igaljuhul kirja panemata. Enam selle autoga ei veere, pole võimalust viga paranadada.
Tegemist oli muidu automaat-turbo-volvoga, tänapäeva mõistes ropult januse autoga, see 11->10.2 oli märkimisväärne progress.

Tänaseks päevaks olen muutunud pühapäeva-autojuhiks, tangin harva ja sealt kust juhtub. Persetunde järgi kulutab mersu mõistuse piires, peale esimese uudishimu rahuldamist ca aasta tagasi pole end mõõtmisega rohkem vaevanud.
Vasta
#13

Keski Olerexi küttevedelast kah miskit rääki teab?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne