10se LADA käigukastiõli
#1

Minu Lada 111 käimakastis on 10W40 (vahepeal oli 15W40) kui tehase poolt soovitatu.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Romka Kirjutas:Kas tõesti soovitab tehas Lada käigukasti tavalist mootoriõli? Ei tahaks uskuda!

Jah. Esiveoga autol ju koonuspaari peaülekandel pole ja ammugi mitte hüpoidpaari.
Ja 10W40 (vahepeal 15W40) mul seal sees olnud kogu 230 tuhat km, mis ma selle liikuriga läbi sõitnud olen. Ikka tehase soovitud mark...

Muud pole midagi, aga 2., 3. ja 5. käik laulavad natuke (meenutavad GAZ 51 kasti Wink ). Juba algusest peale ja kõik hooldusemehed on öelnud, et see peabki nii olema.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Uurisin väheke asja- Lada 110 käigukasti on ette nähtud õli viskoosusega 75W90 või 80W90.
Tavalise mootoriõli kasutamine seal küll patt! Ju sealt ka käikude laulmine...
Vasta
#4

Romka Kirjutas:Uurisin väheke asja- Lada 110 käigukasti on ette nähtud õli viskoosusega 75W90 või 80W90.
Tavalise mootoriõli kasutamine seal küll patt! Ju sealt ka käikude laulmine...

Uurisin uuesti autoga kaasa antud tehase hooldusbroshüüri (2000.a. nagu autogi), kus kirjas kõik kasutatavad ollused jms. Seal ka käimakasti jaoks ikka va seda mootoriõli pakutud, suurte viskoossustega õlidest pole sõnagi. Samuti olen ma käinud korralistes hooldustes esindustes ja seal ikka vedel õli tagasi pandud. Mulle tundus ka alguses kentsakas aga... ma usun, et tehase konstruktorid on minust targemad ja teavad paremini,mis autole hea.

Kas äkki miskist ajast on tehase seisukoht muutunud vms? Kust Sa muide seda 75 või 80 asja vaatasid?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Mootoriõli käigukastis on kummaline, vanemate ladade klassikaline transmisiooniõli TAD-17i oli viskoosusega küll 80W-90. Ei tea ausal öelda ühtki vähegi moodsamat massinat, millel manuaalkasti mootoriõli käiks.
Vasta
#6

Esimesest postitusest ei saa täpselt aru, millest see probleem tekkis, aga see on küll õige, et uuemate masinate käigukastis tehas korralikku mootoriõli soovitab, sest rulllaagritele jääb 90 liiga lahjaks.

Samas, kui sünkrod on kulunud, siis on käimakastiõliga käikude lülitumine palju kergem. Ma ei saanud fiero kulund kastiga korraliku poolsünt mootoriõliga üldse käike sisse, aga kui TAD-i panin, pole üldse mingit probleemi.

Tsiklil on sama asi -- käigukasti ja märgsidurile läheb mootoriõli.
Vasta
#7

Mootoriõli käigukastis ei ole sugugi kummaline nähtus. Paljudel uutel lääne autodel on samamoodi - käigukastis kasutatakse mootoriõli.
Valvoline soovitustabel kui kedagi peaks huvitama:
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/taal.asp
Vasta
#8

jurkman Kirjutas:Esimesest postitusest ei saa täpselt aru, millest see probleem tekkis...

\"Emmilise\" käigukastiõli jutust, kus ma kogemata kohmasin, et mul 10se Lada kastis mootoriõli. Kuna jutulõng läks tsiklilt Ladale üle, poolitasin teema kaheks ja viisin tehnilise alla.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne