In memoriam: ER1 elektrirongid :(
#1

Teatan siis,et järgmine Kolmapäev,15.Juunil lähevad oma viimsele teekonnale Pääsküla depoost EMEXi 2 koosseisu elektrironge ER1 2309/2110 ja 2311/2312. Lisaks PIDI ka sealsamas seisev rohelist värvi D1-580-3 samat teed minema...
Meil läbi aja sõitnud ER1 elektrirongid olid aastatest 1958-60,sellest 30 aastat sõitsid Eesti teedel. Kõnealused 2 koosseisu on mõlemad aastatest 1959.
Samas EMEXi minev D1 juhtvagun on aastast 1976 ja kanti maha pool aastat hiljem avarii tagajärjel Türi lähedal.
Mina tegin oma viimase reisi ER1-ga(2311/2312) 11.12.2004a. Balti jaamast Ülemistele ja mõtlesin,kas sõidan viimast korda ER1-ga.... Sõitis see koosseis viimati mingi tänavu Veebruar-Märts. Teine koosseis (2309/2110) aga eelmise aasta Juuli-August. Vagun 2110 liikus veel tänavu kevadel viimast korda renoveeritud ER2 koosseisus. Nagu näha,tehakse peale ER1 liinilt mahakorjamisele,ka nende kiire lõpp...
Täpselt ühe aastaga korjati liinilt kõik 4 ER1 koosseisu ja nüüd lähevad viimased vanarauaks. Veel on juurde tekkinud üks riik,kus ER1 pole enam.....

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#2

On teada,et nüüd Kolmapäev kella 9 on tellitud vedur Pääskülla,mis ER1-d sealt nende viimsele teekonnale viib. Ise olen tol päeval tööl ja õhtul lähen Ülemistele,kui seal pole,siis EMEXi aia taha.
D1 juhtvagun ei pidanud siiski EMEXi(veel) minema.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#3

EdR Kirjutas:D1 juhtvagun ei pidanud siiski EMEXi(veel) minema.

D1 juhtvagun tuleks Haapsalu muuseumi viia ja väliselt taastada! Kardan, et see on Paljassaare ühe hädise \"kuudi\" kõrval viimane Maarjamaal leiduv D1... Uuepoolsed 559 ja 801 müüdi ju maha Sad

Haapsalu muuseumi võimes ta välimus taastada ma ei kahtle (sealne veerem on üsna ilus juba kohati). Ainult et kuidas viia? Raudteed ju enam pole... Ja kes kuluka transpordi autotreileril kinni maksaks? Ja saamata jääva vanarauaraha?

Siinse foorumi TA-päästmise rahaline pool on D1 juhtvaguni päästmise kõrval tühiasi. Hea seegi, et Ülemistelt sai 1990ndate lõpul sellegi vähese sealolnu Haapsallu päästa...

Võtke siis minu arvamust kui unistust või uitmõtet.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Kõnealune Pääskülas seisev D1 juhtvagun numbriga 580-3 näeb välja selline http://www.pilt.ee/photo/231029/7004702 rohelist värvi,aknad plekiga kinni kaetud. Nägu tal enam tänu avariile pole,ka seest pidi tundmatuseni muudetud olema,mingite arvates pidi isegi diisel veel sees olema,aga seda mina ei usu. Ees on tal mitte D1 vanker,vaid hoopis manööverveduri VME oma.
Taastada seda on küll omaette jama. Kõik tuleb sisuliselt nullist üles ehitada.
Tabeli järgi on koosseis 580 hoopis Venelaste Kalilingradi masin,tänaseks maha kantud.

Aga Mõisaküla-Ruhja(Läti) raudteepildid nüüd olemas ja asuvad http://www.pilt.ee/view/456142/ Tehtud 30.Aprill tänavu.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#5

EdR Kirjutas:Kõnealune Pääskülas seisev D1 juhtvagun numbriga 580-3 näeb välja selline http://www.pilt.ee/photo/231029/7004702 rohelist värvi,aknad plekiga kinni kaetud. Nägu tal enam tänu avariile pole,ka seest pidi tundmatuseni muudetud olema,mingite arvates pidi isegi diisel veel sees olema,aga seda mina ei usu. Ees on tal mitte D1 vanker,vaid hoopis manööverveduri VME oma.
Taastada seda on küll omaette jama. Kõik tuleb sisuliselt nullist üles ehitada.
Tabeli järgi on koosseis 580 hoopis Venelaste Kalilingradi masin,tänaseks maha kantud.
Aga miks see vedur siis üldse alles jäeti kui ta nii puruks sõideti? Ega ei ole pilti tehtud peale avariid?
Ja siis veel sooviks teada milline on täpne marsruut kus kaudud viiakse vanarauaks eelpool mainutud veerem? Läheks ja teeks mõned pildid.
Vasta
#6

Martti Kirjutas:
EdR Kirjutas:Kõnealune Pääskülas seisev D1 juhtvagun numbriga 580-3 näeb välja selline http://www.pilt.ee/photo/231029/7004702 rohelist värvi,aknad plekiga kinni kaetud. Nägu tal enam tänu avariile pole,ka seest pidi tundmatuseni muudetud olema,mingite arvates pidi isegi diisel veel sees olema,aga seda mina ei usu. Ees on tal mitte D1 vanker,vaid hoopis manööverveduri VME oma.
Taastada seda on küll omaette jama. Kõik tuleb sisuliselt nullist üles ehitada.
Tabeli järgi on koosseis 580 hoopis Venelaste Kalilingradi masin,tänaseks maha kantud.
Aga miks see vedur siis üldse alles jäeti kui ta nii puruks sõideti? Ega ei ole pilti tehtud peale avariid?
Ja siis veel sooviks teada milline on täpne marsruut kus kaudud viiakse vanarauaks eelpool mainutud veerem? Läheks ja teeks mõned pildid.
Pääskülast lähevad need veduri sabas kõigepealt Kopli kaubajaama. Sealt Ülemiste kaubajaama ning siis Emexi väravate ette.
Praeguse info järgi ER1-sid täna õhtul Pääsküla depoo territooriumil väljas näha polnud. Kas on depoo sisse aetud või juba läinud viimsele teele..... Kiiremad,minge vaadake Ülemistele või EMEXi.
Pole ka mulle teada,miks too D1 juhtvagun peale avariid alles jäeti. Pääskülla sattus ta sellel ajal,kui seal diiselrongidele remonti tehti (Tallinn-Väike depoo ehitati alles 1994.aastal).

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#7

Eile poole sõnaga lubasin rongi viimast sõitu pildistama minna ja nii ka tegin, seal kandis jäi veel muidugi muudki huvitavat silma aga sellest homme.
Ootasin Pääsküla perroonil alates 8.50, vedur mis pidi kell 9 depoos olema sõitis minust mööda alles 9.04. Ja juba 24 minutit hiljem hakkas paistma võsa tagant sama veduri esiots ja selle järgi haagitud 2 rongi koosseisu. Viimane kontakt oli viimsele teele minevate rongidega 9.29 hommikuse aja järgi.
Huvitav oli vaadata et keegi oli seest puidust istmetelt maha kiskunud laudise, ei tea kas läks kellegi sauna see puit vooderduseks, mis on küll kahtlana, sest lakitud puitu ei saa sauna paigaldada...
Märkasin veel et olen alla kirjutanud kuupäevas eksinud kuuga, homme parandan praegu pole aega.
2311-2312 ja 2309-2110
Vasta
#8

Martti Kirjutas:Eile poole sõnaga lubasin rongi viimast sõitu pildistama minna ja nii ka tegin, seal kandis jäi veel muidugi muudki huvitavat silma aga sellest homme.
Ootasin Pääsküla perroonil alates 8.50, vedur mis pidi kell 9 depoos olema sõitis minust mööda alles 9.04. Ja juba 24 minutit hiljem hakkas paistma võsa tagant sama veduri esiots ja selle järgi haagitud 2 rongi koosseisu. Viimane kontakt oli viimsele teele minevate rongidega 9.29 hommikuse aja järgi.
Huvitav oli vaadata et keegi oli seest puidust istmetelt maha kiskunud laudise, ei tea kas läks kellegi sauna see puit vooderdama, mis on küll kahtlana, sest lakitud puitu ei saa sauna paigaldada...
Märkasin veel et olen alla kirjutanud kuupäevas eksinud kuuga, homme parandan praegu pole aega.
Elektrirongid
Eile kella poole kuue paiku seisid nad veel Kopli kaubajaamas.
Vasta
#9

EdR Kirjutas:On teada,et nüüd Kolmapäev kella 9 on tellitud vedur Pääskülla,mis ER1-d sealt nende viimsele teekonnale viib.

Mis numbritega koosseisudest jutt on (vana süsteemi järgi)? 06? 15? 32? 49? 57? 122? Olen omal ajal nende kõikidega palju sõitnud ja mäletan neid... Peale ümbernummerdamist olen sattunud sõitma vaid mõned korrad.

Huvitav, millal nad Kopli jaamast emeksi poole liikuma asuvad? Võiks pilti võtta... nii nagu võiks pilti (videosse) võtta nende lammutamise emeksis.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

stretch Kirjutas:Eile kella poole kuue paiku seisid nad veel Kopli kaubajaamas.
Kas neid oli näha kuskilt tee pealt, mis sealt kõrvalt jookseb, või peab ronima kaubajaama territooriumile?
Vasta
#11

Kopli tänavalt oli näha (enne \"Volta\" trammipeatust Kopli poolt tulles).
Täna lähen luuran jälle võib-ollaToungue
Vasta
#12

Täna on nad Ülemiste Kuusakoski ees, aga vanarauaks veel ei saa teha, kuna raudteeparandustööd on seal. Ootavad Betooni tn Kuusakoski uste ees.

Kuusakoski lähevad viimased ER1-57 ja ER1-?/ER2-806 segu
Vasta
#13

Käisin täna kella kuue ajal viimaste ER1-dega Tallinna EMEXi haruteel hüvasti jätmas.

[Pilt: er1_1.jpg]

Ülejäänud seitset pilti näeb aadressidelt:
http://www.mois.ee/er1/er1_2.jpg
http://www.mois.ee/er1/er1_3.jpg
http://www.mois.ee/er1/er1_4.jpg
http://www.mois.ee/er1/er1_5.jpg
http://www.mois.ee/er1/er1_6.jpg
http://www.mois.ee/er1/er1_7.jpg
http://www.mois.ee/er1/er1_8.jpg

Kardan, et homme on nad juba lammutuses, sest manöövervedur oli rongijorul otsas ja ootas.

Kümmekond aastat - 1987-97 - olin ma igapäevane sõitja liinil Kehra-Tallinn, sh väga palju ka elektrirongidega. Teadsin tollal kõike liikuvat praktiliselt peast. Muuhulgas on ER1-dega seotud ka väga palju mälestusi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

Jõudsin kah täna õhtul kella 18.20 ajal EMEXi juurde ning siis olid need juba territooriumile aetud. Kui mina sealt minema läksin,siis sõitis vedur eest ära.
Kõik 8 vagunit olid seal,EVR nummerduse järgi siis pidi olema rivi selline: 2312-3312-3311-2311/2110(ER2)-3310-3309-2309
Vastavalt on vagunid originaalnummerduse järgi siis: Koosseis 2311/2312=ER1-57;
2110=ER2-806-07;
3310=ER1-39-08;
3309=ER1-15-10;
2309=ER1-32-09;

Pilti sain põhiliselt teha 2309 poolsest otsast,vorpisin neid hulgi teha.
Praeguse seisuga on Eestis ER1 vagunitest alles vaid Haapsalus olev 2303 (ER1-06-09) ja Järvel ER1-81-10.
Ka 90-te aastate keskpaiku müüdi Eesti Põlevkivile mitu ER1 haakevagunit ja tänaseks peaksid need olema halli värvi ning kuuldavasti liikuma mingisuguse manööverveduri TEM-i veol.


ER1 elektrirong on Eestis nüüd ajalugu....

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#15

valdo Kirjutas:Mis numbritega koosseisudest jutt on (vana süsteemi järgi)? 06? 15? 32? 49? 57? 122? Olen omal ajal nende kõikidega palju sõitnud ja mäletan neid... Peale ümbernummerdamist olen sattunud sõitma vaid mõned korrad.
2311/3311/3312/2312 on ex. 5701/5702/5710/5709
aga 2309/3309/3310/2110 peaks olema selline segakoosseis 3209/1510/3908/80607
Vasta
#16

Sügisel käisime Lypsikuga Paldiskis ja just ühega neist rongidest mis viidi paar päeva tagasi vanarauaks. Paldiskis sai tehtud sellest nii mõnigi pilt ja õnneks ka seest.
Elektrirong 2311/2312 Paldiskis
Vasta
#17

Täna rongiga mööda sõites polnud enam EMEXis neid paista....
Vasta
#18

Kuidas saab olla, et ER2 2110 on ER2-806-07? Minu teades peavaguni number on ainult kas XX-**-01 või XX-**-09 ja teist ei või olla.
Vasta
#19

097 Kirjutas:Kuidas saab olla, et ER2 2110 on ER2-806-07? Minu teades peavaguni number on ainult kas XX-**-01 või XX-**-09 ja teist ei või olla.
Kõik saab olla Smile Igasugused erandid pidavat ju reeglit kinnitama. See 806-07 pole tehasest tulnud originaalpea, vaid jälle mingisugune aretus vahevagunist Smile Aga millisest ja miks tehtud, seda täpselt ei tea, sest Eestisse saabus ta juba sellisena (koos koosseisuga 81).
Vasta
#20

Täna hommikul rebiti vaguneid juba ribadeks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne