In memoriam: ER1 elektrirongid :(

Värve veduril ma hästi ei mäleta, seeeest mäletan hästi, et veduri must suits tuli vaguniaknast sisse. Aasta võis olla 52 või 53, marsruut Tallinn Saadjärve. Köeti ilmselt kivisöega. Veel on meeles, et ühel poisil oli selline mängukell, millel seierid liikusid nagu päriskellal - minutiosuti ühe ringiga liikus tunniosuti ühe tunni võrra. Plekist kella suurus võis olla 15x15cm.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(10-09-2010, 14:39 PM)koterman Kirjutas:  ... vahtis vaimustusega nii vedurit kui igihaljast Apelsini-ansambli esitrompetisti, ...
Tegemist siiski ilmselt trombooniga:

[Pilt: 220px-Nuut_Ants.IMG_3735.JPG]

[Pilt: TB3085B-G0000L00B_klein.jpg]
Vasta

off...

ei oska see idanaaber mitte s...gi hoida.

eestis on enam-vähem sama palju säilinud lmaantee ühistransporti muuseumväärtusega asju kui kogu venes.

või ütleme nii...ühe inimese kohta kümneid kordi rohkem.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta

parandasin ära, tänud!
(10-09-2010, 22:12 PM)Potsataja103 Kirjutas:  
(10-09-2010, 14:39 PM)koterman Kirjutas:  ... vahtis vaimustusega nii vedurit kui igihaljast Apelsini-ansambli esitrompetisti, ...
Tegemist siiski ilmselt trombooniga:

[Pilt: 220px-Nuut_Ants.IMG_3735.JPG]

[Pilt: TB3085B-G0000L00B_klein.jpg]
Vasta

Veidi mõrumat poolt. Reklaamitud ajal 10.40 lohistas diidelvedur selle rongi kohale. Vagunitel olid peal veel Tallinn-Moskva-Tallinn sildidki.
Selleaegse aururongi vagunid olid ju tumerohelised ja ikka puupinkidega. Siin tehti VIP-idele mõnusat nädalalõppu.
Aga vedur ja ka punane viisnurk oli tip-top.
Vasta

(11-09-2010, 10:15 AM)MTJ juhataja Kirjutas:  Veidi mõrumat poolt. Reklaamitud ajal 10.40 lohistas diidelvedur selle rongi kohale. Vagunitel olid peal veel Tallinn-Moskva-Tallinn sildidki.
Selleaegse aururongi vagunid olid ju tumerohelised ja ikka puupinkidega. Siin tehti VIP-idele mõnusat nädalalõppu.
Aga vedur ja ka punane viisnurk oli tip-top.
Põle meil säänset vagunit kuskilt enam võtta.
Vasta

Põle meil säänset vagunit kuskilt enam võtta.
[/quote]

Valgas on. Ja sealjuures võib Valga oma olla koguni tsaariaegne, kuna netiavaruses leidunud kirjanduses tuulates on mulje jäänud, et peale revolutsiooni enam 18-meetriseid vaguneid ei tehtud ja ka pullmann-tüüpi vankreid ei tehtud, ehkki sellised sõitsid puuvagunite ajastu lõpuni. Pealegi on Valga omal muidki konstruktsioonilisi eripärasid: aknad on kitsamad, kui uuematel vagunitel ja katusenurgad on kandilised - uuematel on need kumerad.
[Pilt: 06481884791d4a.jpg]

[Pilt: 064818853dd3e9.jpg]

Pealegi on Haapsalus mõned veidi uuemad vagunid, sealgi võiks kuidagiviisi muuseumiga kokkuleppele saada, need sealt minema viia enne, kui pätid maha põletavad.
Nende vagunite ühine joon on aga see, et nende pealisehitused ei kõlba enam ilmselt muuks, kui küttepuudeks. Ehk et kui neist vaguneid tahta, tähendab see mastaapset miljoneid maksvat puusepatööd.

Aga plekist moskvarongi vagunite vedamine Kaspariga on ka mõnitamine, nii et viimased säilinud vagunid võiks ikka taastada ja sõitma panna.
Vasta

(11-09-2010, 13:12 PM)Soobel Kirjutas:  Aga plekist moskvarongi vagunite vedamine Kaspariga on ka mõnitamine, nii et viimased säilinud vagunid võiks ikka taastada ja sõitma panna.

...kui vaid kivisütt leiaks. Aururongid oma õitseajal ei sõitnud vedelküttega.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(11-09-2010, 13:12 PM)Soobel Kirjutas:  Nende vagunite ühine joon on aga see, et nende pealisehitused ei kõlba enam ilmselt muuks, kui küttepuudeks. Ehk et kui neist vaguneid tahta, tähendab see mastaapset miljoneid maksvat puusepatööd.

Aga plekist moskvarongi vagunite vedamine Kaspariga on ka mõnitamine, nii et viimased säilinud vagunid võiks ikka taastada ja sõitma panna.

Silmad on viimasel ajal viletsaks jäänud ja väikesed projektid enam pihku ei mahu... Seega julgen esineda avaldusega, et kui vajaliku vaguni alusraami leiaks enam-vähem komplektsena, siis pealisehituse taastamine jooniste või näidiste järgi ei peaks küll kuigi kallis olema. Kui kasutada mõistliku hinnaklassi spetsialiste, siis koos materjaliga peaks olema karkassi puidutöö umbes 100 tuhat, plekitöö ümbes 30 tuhat, sisetööd ja mööbel umbes 140 tuhat. Muud ennenägematut nokitsemist veel (kroomimine, sildid, tuled jne). Veermiku korrastamise hinda ei oska pakkuda aga see võiks käia vastaval ettevõttel üldise plaani sisse. Ehk siis minu lihtsa kalkulatsiooni järgi võiks üks Kaspari vagun minna maksma 300 tuhat krooni. Täpsemal asjaga tutvumisel võib muidugi kalkulatsioonis tulla muutusi.
Järelikult on üldist raudtee mastaapi ja käivet arvestades vaja ainult tahtmist ja konkreetse jutuga mehi.

PS Palun minu kalkulatsiooni mitte käsitleda hinnapakkumisena.
PPS Ehk oleks mõeldav ka suvalise kaubavaguni aluse peale valmistada ajastukohane replika.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta

(14-09-2010, 16:02 PM)Väravamehaanik Kirjutas:  ... oleks mõeldav ka suvalise kaubavaguni aluse peale valmistada ajastukohane replika.

Milleks, kui meil on olemas autentne tsaariaegne klassivagun? Ma lootsin, et kui Taska & Ko kasutas seda Marmortahvlite filmis sanitaarvagunina nii seest kui väljast (ja värvis valgeks), siis sai vagun endale ka edasise osas parema saatuse tulevikuks. Paraku jah... ei ole asi nii roosiline nende fotode järgi otsustades.

Ise kolasin-ronisin selles vagunis 1996-97, mil see koos SUga seisis nukralt Valgas endisel reservplatsil. L-id olid sealt siis juba ära viidud, enamikus kahjuks vanarauaks (käisin ise kiibitsemas Betooni aia taga umbes samal ajal ühe L purukslõikamist Sad ). SU pandi postamendile ja vagun jäi saatuse hooleks.

Mäletan, et 1997 oli vagunil (vähemalt ühes otsas) küljes veel vintsidur.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta

100 000 suurusjärgus maksis Mõisakülas tehtud EVR345 kitsarööpmelise reisivaguni taastamine: see oli tööliste joomasoojakuna kasutuses, köetud ja pakkude peal õhus. Sellegipoolest vahetati tal hulgi sõrestikudetalile välja aga vagun on ikka kahtlaselt tudi ja võdisev.

Samas hinnaklassis olid mu meelest ka kinniste kaubavagunite taastamised - neil oli aga kogu putkamajandus lausmäda ja kõik puitdetailid tehti vanade järgi uued.

Valga vaguniga aga paistab sedamoodi, et millele on näpitsad ja mutrivõtmed taha hakanud, see vanarauda on varastatud. Ainult üks puhver neljast on alles, kruvisidurid on lännud, samuti ka pidurihoovastik ja klotsid.

Aga eks selliste vagunite taastamine ole tõesti tahtmise küsimus.
Vasta

(11-09-2010, 15:50 PM)aavu Kirjutas:  
(11-09-2010, 13:12 PM)Soobel Kirjutas:  Aga plekist moskvarongi vagunite vedamine Kaspariga on ka mõnitamine, nii et viimased säilinud vagunid võiks ikka taastada ja sõitma panna.

...kui vaid kivisütt leiaks. Aururongid oma õitseajal ei sõitnud vedelküttega.
Kas see auruvedur sõidab vedelkütusega?
Vasta

(14-09-2010, 20:04 PM)Martti Kirjutas:  
(11-09-2010, 15:50 PM)aavu Kirjutas:  
(11-09-2010, 13:12 PM)Soobel Kirjutas:  Aga plekist moskvarongi vagunite vedamine Kaspariga on ka mõnitamine, nii et viimased säilinud vagunid võiks ikka taastada ja sõitma panna.

...kui vaid kivisütt leiaks. Aururongid oma õitseajal ei sõitnud vedelküttega.
Kas see auruvedur sõidab vedelkütusega?
Jah, kodumaisel põlevkiviõlil.
Vasta

(14-09-2010, 20:04 PM)Martti Kirjutas:  Kas see auruvedur sõidab vedelkütusega?

Hele suits korstnast näitab kütuse ära. Kusagilt kuulnud sõna tender, kas see võib olla selle järelveetava osa nimetus? Või tähendab miskit muud?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(14-09-2010, 21:48 PM)aavu Kirjutas:  
(14-09-2010, 20:04 PM)Martti Kirjutas:  Kas see auruvedur sõidab vedelkütusega?

Hele suits korstnast näitab kütuse ära. Kusagilt kuulnud sõna tender, kas see võib olla selle järelveetava osa nimetus? Või tähendab miskit muud?
Tabasid täppi.
Vasta

(11-09-2010, 13:12 PM)Soobel Kirjutas:  
(11-09-2010, 11:58 AM)Regardman Kirjutas:  
Põle meil säänset vagunit kuskilt enam võtta.

Valgas on. Ja sealjuures võib Valga oma olla koguni tsaariaegne, kuna netiavaruses leidunud kirjanduses tuulates on mulje jäänud, et peale revolutsiooni enam 18-meetriseid vaguneid ei tehtud ja ka pullmann-tüüpi vankreid ei tehtud, ehkki sellised sõitsid puuvagunite ajastu lõpuni. Pealegi on Valga omal muidki konstruktsioonilisi eripärasid: aknad on kitsamad, kui uuematel vagunitel ja katusenurgad on kandilised - uuematel on need kumerad.
[Pilt: 06481884791d4a.jpg]

[Pilt: 064818853dd3e9.jpg]

Pealegi on Haapsalus mõned veidi uuemad vagunid, sealgi võiks kuidagiviisi muuseumiga kokkuleppele saada, need sealt minema viia enne, kui pätid maha põletavad.
Nende vagunite ühine joon on aga see, et nende pealisehitused ei kõlba enam ilmselt muuks, kui küttepuudeks. Ehk et kui neist vaguneid tahta, tähendab see mastaapset miljoneid maksvat puusepatööd.

Aga plekist moskvarongi vagunite vedamine Kaspariga on ka mõnitamine, nii et viimased säilinud vagunid võiks ikka taastada ja sõitma panna.
[/quote]
Üsna sarnane, välja arvatud katus
http://www.ra.ee/fotis/index.php?type=2&id=131261
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne