gaz 21`le 24 mootor
#1

tahaks oma gaz 21`le peale panna 24 mootorit kuid alles jätta originaal käigukast. ehk keegi seletaks kuidas asja läbi viia ja mida peaks ümber ehitama.
Vasta
#2

21 ja 24 esisillatalad on erinevad, samuti karterid ehk õlivannid. Otse ei pidanud minema, ise sama asi käsil. Lihtsam ja töötav variant, on 21\' mootoriplokile panna 24\'ja plokikaas. Selline auto koos kiire sillaga on ühel tuttaval, auto sõidab hästi, on jõudu ka 90+kmh, see tähendab ka siis on tunda kiirendust. Autol on tagasild, 3,9:1 ülekandega.
24 ja 21 käigukastid istuvad samadesse aukudesse, 21 4 polti, 24 6 polti. Selles probleemi ei tule.
Vasta
#3

Sellel teemal juba kirjutanud aga kordamine on tarkuse ema.
Õlivanni pole vaja muuta on vaja muuta vaid mootoripatjade kinnituste(mis on mootori küljes) kaldenurka.Võtan julguse nii väita kuna olen nii toiminud umb. 4-5 auto puhul.
Vasta
#4

kas sidur jääb 24 või 21 oma?
Vasta
#5

21 käigukast järelikult siduriketas 21.
Muu saad juba 24 panna.

to agaa: seega 24 või 24-10 plokile 21 mootoripatjade kinnitus ja asi korras?
Vasta
#6

Mina võtsin 24 mootori küljest kinnitused lõikasin nurkadesse sälgud ja painutasin vastava nurga alla.
Vasta
#7

kas ma pean võtma 21 mootori koos käigukastiga maha, või võib käigukasti külge jätta?
Vasta
#8

ehk teeksid nendest ümber tehtud mootorikinnitustest pilti või seletaksid täpsemalt kuidas neid ümber teha.
mis on vahet 24 ja 24-10 mootoritel?
kas siduriketast ja seda hooba mis liigutab survelaagrit on võimalik külge panna peale mootori pealepanekut?
Vasta
#9

Gaz 24-10-l, vähemalt uuematel on peal 3102 mootor.
Vasta
#10

mossepower Kirjutas:Gaz 24-10-l, vähemalt uuematel on peal 3102 mootor.

Päris nii see ka nüüd pole.
3102 kasutas algselt eelsüütekambriga 12 klapilist mootorit. Plokk sama mis 24-10 mootoripea aga teine, karburaator ka teine.
igal silindril on üks väike klapp lisaks, mis annab rikka segu küünlale, muidu on sisselaske klapist tulev segu lahjem. Mootorit enam ei kasutata, kuna osutus problemaatiliseks, põhiliselt ummistus selle väikese klapi töö.

Seega pole uuematel 24-10 (neid enam ei toodetagi) peal mitte 3102 mootorid, vaid vastupidi. 3102 mida veel toodetakse on mootorivalikus sama, juba töökindel , mootor mis 24-10.
Vasta
#11

mootori peal on number 24 1003015 kas see ongi 24-10 mootor?
kas need ümbertehtud mootorikinnitused peaksid mootorit ülespoole tõstma, kui jah, siis kui palju?
kuidas jääb selle survelaagri hoovaga?
kas õlivannile võib haamriga vajaliku kuju anda?
Vasta
#12

24 ja 24-10 mootoritel erilist vahet pole. 24-10 paigaldatud mootoritel laenatud detail 3102-lt väljalaske kollektori näol, mille suudmikul on kaks auku ja mis eeldab kahe säärega (loe:toruga) \"pükse\" enne summutit. Neist detailidest tulenevalt on 24-10-l talle iseloomulik summuti \"lõrin-põrin-jorin\", väljuvatest heitgaasidest tekkiv resonants teatud mootoripöörete juures. Selliseid kollektoreid ja \"jorisevaid\" summutisüsteeme kasutati ka hilisematel Latvijatel ja ka Erazidel.
Vanematüübilised ühetorulised, ilma \"püksteta\" variandid ei \"jorise\" sedasi, on vaiksema häälega.
Vasta
#13

Panen siis väikse valiku pilte siia volga mootoritest, 21, 24 ja 24-10

[Pilt: v01.jpg]
See on mootorinumber gaz 21 plokil
[Pilt: v03.jpg]
Mootorile tehti kunagi kapremont, selline tahvlike lisati arvatavasti siis.
[Pilt: v02.jpg]
See on gaz 24 mootori number
[Pilt: v05.jpg]
ja see on gaz 24 plokk
[Pilt: v06.jpg]
alt üles: gaz 21 mootori pea, gaz 24 ja gaz 24-10 koos termostaadiga (see on lihtsalt kõvasti kinni).
[Pilt: v08.jpg]
sama järjestus paremalt vasakule
[Pilt: v10.jpg]
alt üles
[Pilt: v11.jpg]
vasakult paremale
[Pilt: v13.jpg]
gaz24-10 plokk eest, näha on veepumba kinnituskoht mida teistel ploki küljes pole
[Pilt: v17.jpg]
24-10
Vasta
#14

kuid kuidas jääb selle mootorikinnitustega?
ehk võiks panna topelt mootori puksid?
Vasta
#15

kuna mootorikinnituste ümbertegemine tundus võimatu, siis tegin õlivanni ümber.
mootor istub ilusasti puksidepeal, kuid kuidas jääb selle siduriga?
21 siduriketas ei istu 24 sidurikorvi, 24 siduriketas ei sobi 21 käigukastile.
kas 21 hooratas sobib 24 mootorile? kas peab augud ümber tegema?
või teeks 21 siduriketast väiksemaks?
Vasta
#16

agaa Kirjutas:Sellel teemal juba kirjutanud aga kordamine on tarkuse ema.


ehk annaksid mõne vihje, kus seda teemat varemgi käsitletud?
Vasta
#17

tõnn Kirjutas:kuna mootorikinnituste ümbertegemine tundus võimatu, siis tegin õlivanni ümber.
mootor istub ilusasti puksidepeal, kuid kuidas jääb selle siduriga?
21 siduriketas ei istu 24 sidurikorvi, 24 siduriketas ei sobi 21 käigukastile.
kas 21 hooratas sobib 24 mootorile? kas peab augud ümber tegema?
või teeks 21 siduriketast väiksemaks?
*******************************************************
MIDA PÕRGUT!!!!!! 21 SIDURIKETAS LÄHEB 24-JA KORVI SISSE.Vahet tuleks teha GAZ21 ja UAZ-i kettal .Need ei sobi jah.Vaata kõika Volga teemad läbi,eriti need kus tegu mootorivahetusega.
-Õlivanni modida?? Pole vaja olnud.
*************
OK. Kui aega ona siis teen eraldi teema koos töökäigu ja piltidega.
Vasta
#18

kas on võimalik, et mulle on sattunud siuke gaz 21 millele on pandud uaz`i siduriketas? või on mu 24 mootor mingi teistsugune?
minu 24 mootoril tuli õlivanni madalam koht viia ~4cm kuni õlikorgini tahapoole, muidu poleks mootor puksidele läinud, enne modimist oli mootor nii kõrgel, et pukse oleks võinud panna topelt.
Vasta
#19

Kõige lihtsam töökäigu kirjeldus minu poolt:
1. Eemaldada g24-ja mootori küljest õlivann.
2. Hankida umbes 500g+ vasar.
3. Kinnitada õlivann siledale alusele.
4. Õlivann võimalikult lömmi taguda.
5. Paigast nihkunud õlivanni poldiaugud üle puurida.
6. Kõvasti hermeetiksilikoni mootori ja vanni vahele toppida ning poldid kinni keerata.
7. Tõsta mootor kapoti alla ning patjade külge kruvida.

Endal just läbitud protsess.
Lisaks veel nii palju, et mina ei saa pihta kuidas need õlivanni mitte mod-iad küll mootori patjade külge kinnitavad: õlivann istub liiga räigelt sillatalale. Või on asi lihtasalt 1961 aasta masinas.
Volga sõpradele niipalju, et 24 mootor on peal ainult ajutiselt.
Vasta
#20

inimloom Kirjutas:Kõige lihtsam töökäigu kirjeldus minu poolt:
[...]
4. Õlivann võimalikult lömmi taguda.

Kas ei ole ohtu, et lömmitagumisel ei teki lisaks plastsetele deformatsioonidele vannile lisaks sisse ka sisepinged ja mikropraod? Mis hiljem mootori vibratsiooni, materjali väsimuse jms faktorite tõttu suurenevad reaalseteks pragudeks? Ning ühel hetkel väljastavad selle va määriv-olluse mootorist sootuks asfaldile? Millele järgneb kas paela otsas garaaži kulgemine või jõuallika kokkujooksmine, sest tee peal on õlise asja hermetiseerimine auto all üliproblemaatiline.

Kas lõikamine/painutamine/keevitamine/jootmine on nii keerukad tegevused, et lössitagumist peab neile eelistama?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne