reflektor
#21

Vaakumkroom on väga suure tõenäosusega ikkagi alumiiniumi aurustamine. Selle tehnoloogia puhul sõltub kõik alus - ja pealislaki kavalteedist ja reflektori sees ka kuumuskindlusest. Muidu asendab kroomi küll.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#22

Tervist,

On kellelgi olnud viimasel ajal kokkupuudet reflektorite taastamisega. Sattus jälle näppu üks auto millel esituled vaja korda saada, aga uusi enam osta ei saa.
Erinevate foorumite otsingud juhatasid mingi OÜ Aug juurde Harku järve taha, aga kahjuks see firma on pankrotis. 
Oskate soovitada, kelle poole pöörduda? Taastatavad reflektorid on metallist. Pilt
Vasta
#23

Kui on kasvõi 1% võimalust vältida seda taastamist, siis jäta tegemata. Muidu ilus asi võib paista aga sõitmiseks need enam ei kõlba. Ikarustele vahepeal ka lasti teha kuskil kooperatiivis aga juhid vältisid viimse võimaluseni. Muidugi, muuseumiklaasi taha kõlbavad auto külge küll.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#24

On selline mees:
http://www.timohapponen.net/heijastin/
Tellinud ma sealt midagi ei ole aga...
Lehte uurides jääb mulje, et mees teab, mida ta teeb.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#25

Nüüd on asi niikaugel, et vana kroomi võttis hr Vuks maha. Oleks vaja lihvida/poleerida enne kroomivanni. Oskate ehk kedagi soovitada?
Praegune pilt on selline
Suurte reflektorite sees olevad jurakad saab eemaldada.
Vasta
#26

Kerkis esile taas küsimus, mis esmaspilgul tundus lihtne - vana kroom maha ja uus peale ning reflektor on nagu uus aga... siis selgus, et originaalreflektori pind polegi kroomitud või nikeldatud. Reflektor on peale stantsimist siledaks lihvitud, poleeritud ja siis kaetud rohekat tooni lakiga, mille peale oli kantud reflektori poolsele küljele mingisugune justkui kulunud "kroom", mis eemaldus sealt ainuüksi poleerpastase lapiga paar korda üle lükates. Eks kulunud oli see aja ja füüsiliste mõjude tagajärjel (klaasi pole teab mis ajast ees enam olnud) ja algselt pidi see ikkagi ju peegeldama. Seda, et keegi on reflektoriga varem manipuleerinud julgeks üpris kindlas kõneviisis välistada sest peale lakkimist ja möllamist on tehasekvaliteedis külge needitud reguleerkruvi koht... Seda sellise kvaliteediga ja ilma üleliigsete jälgedeta päris kruustangide vahel ei tee.. Kuna lakk mõlemal küljel paistab läbi siis pole kusagil mingit vasetamise lõhnagi tootmisperioodist.

Mis paganama pinnakate see selline võis olla 1960ndate aastate alguses? Lakile värvitud alumiinium?
Vasta
#27

Vaakumkambris pealekantud aurustatud alumiinium. Petab ära küll.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#28

Varasemal ajal kasutati reflektorpinnale sära andmiseks hõbetamist. Sellised laternad on näiteks Moskvits 400-l. Ka on nende reflektori plekkosa messingist. Hiljem võeti kasutusele reflektori pinnakatteks alumiinium. Neil on juba mustast plekist kopsik, mis on alumiiniumiga katmiseks "krunditud"  lakiga, mis enamalt pruunikat tooni või isegi must. Siin on ka küsitud-pakutud reflektorite katmist kroomiga. See pole aga sugugi hea mõte. Ehkki tundub, et kroom on vinge ja särav, on ta siiski varjundilt tumedam, kui alumiinium või hõbe. Kõige parema valguse tagasipeegeldusega on hõbe, ligi 100%. Pisut vähem peegeldab alumiinium, aga kroompind kõigest 70%.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne